18.01.2023, 10:10 | czytano: 5148

Wybrano firmę, która zaprojektuje drogę Szaflary-Zakopane

Droga z Szaflar do Zakopanego. Fot. GDDkiA
Firma Sweco Polska opracuje koncepcję programową przebudowy DK47 między Szaflarami a Zakopanem. Zadanie zostanie zrealizowane za nieco ponad 3,5 mln zł - poinformowała Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.
Wykonawca będzie odpowiedzialny za przygotowanie planu przebudowy DK47 i poprawy jej przepustowości. Celem Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad jest poprawa bezpieczeństwa użytkowników drogi i upłynnienie ruchu. Koncepcja programowa wstępnie określi zakres rzeczowy i finansowy przedsięwzięcia. Wykonawca ustali efektywność planowanej inwestycji, przebieg tras poszczególnych wariantów oraz typy i podstawowe parametry techniczne obiektów budowlanych. 
W celu uzyskania niezbędnych danych wykonawca opracuje analizy i prognozy ruchu oraz warianty przebudowy i ewentualnej rozbudowy drogi. Przeprowadzi także badania geologiczne, hydrologiczne oraz inwentaryzację przyrodniczą. 

Wykonana zostanie również analiza wielokryterialna, która umożliwi wybór najkorzystniejszych wariantów technicznych. Całość procesu zakończy się opracowaniem wytycznych dla projektu budowlanego i uzyskaniem decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach. 

Droga krajowa nr 47 na odcinku Szaflary - Zakopane o długości ok. 11,8 km jest jednojezdniowa o dwóch pasach ruchu, po jednym w każdym kierunku. Na blisko 10-kilometrowym odcinku przebiega w obszarze zabudowanym, gdzie zlokalizowane jest 186 zjazdów do posesji. Średnie natężenie ruchu w ramach Generalnego Pomiaru Ruchu 2020/2021 na odcinku od Szaflar do Poronina wynosiło 19,2 tys. pojazdów/dobę i wzrosło w ciągu ostatnich 5 lat o 41 proc.

Pomiędzy Poroninem a Zakopanem ten wzrost jest mniejszy i wynosi 17 proc., ale na tym odcinku średnio na dobę porusza się prawie 21 tys. pojazdów. Poziom swobody ruchu jest ograniczony. Okresowo, w czasie wzmożonych wyjazdów turystycznych, natężenie na drodze jest wyższe od jej przepustowości i tworzą się zatory.  

Źródło: GDDKiA, r/
Może Cię zainteresować
komentarze
Lubelski góral29.01.2023, 11:26
No nareszcie 4 godziny amoze mniej
korek24.01.2023, 08:00
Wrócimy do tematu w 2032. Pozdrawiam
Jasiek23.01.2023, 08:39
Trzeba budować pensjonaty, a nie drogi. Spróbujcie tylko zacząć roboty, to wam znowu będą wskakiwały do koparek gaździny z różnych federacji.
na kredyt chyba20.01.2023, 16:28
Nich nie będzie dziś Władka pytał o zgodę , najwyżej spuszczą Władkowi łomot i zmięknie . Powtórki w Białym D. nie będzie.
wszystko na sprzedaż19.01.2023, 20:37
@karaluch
ojcowizna kończy się tam, gdzie zaczynają się pieniądze. po ojcowiźnie można nawet szambo lać jeżeli tylko będzie złotówkę taniej czy zrobić wielką pstrokatą reklamę za kilka zł.
karaluch18.01.2023, 18:15
Tylko się Władka z Poronina spytajcie czy Wam pozwoli na ojcowiźnie droge położyć. Bo mi się widzi, że nie
Może Cię zainteresować
Zobacz pełną wersję podhale24.pl