29.04.2023, 08:00 | czytano: 5272

Po Nowym Targu jeździ elektryczny autobus (zdjęcia)

zdj. MZK w Nowym Targu/Fb
NOWY TARG. Jak poinformował Miejski Zakład Komunikacji - wczoraj przeprowadzono pierwszy kurs testowego w 100% elektrycznego autobusu marki Isuzu Novocity Volt.
Seryjna produkcja w pełni elektrycznej wersji autobusu Novociti Volt rozpoczęła się w ub. roku.

Prezentacja Isuzu Novociti Volt odbyła się w marcu 2020 r. w Stambule. Autobus dostępny jest w dwóch konfiguracjach akumulatorów: o pojemności 140 kWh pozwalającymi przejechać 210 km na jednym ładowaniu oraz o pojemności 268 kWh zapewniające zasięg do 400 km. Napęd stanowi silnik TM4 Sumo MD o mocy 255 kW i maksymalnym momencie obrotowym wynoszącym 2355 Nm. (informacje producenta)


Testy elektrycznego autobusu na nowotarskich drogach potrwają ponad tydzień.


W tym czasie z autobusu będzie można skorzystać na trasach czterech linii. Będzie to trasa Kowaniec - Szaflarska, Szaflarska - Szpital, Niwa - Grel, Rynek - Niwa - Buflak.


s/zdj. MZK w Nowym Targu/Fb
Może Cię zainteresować
komentarze
Janusz01.05.2023, 12:08
@Józek Jak już się zapali, to się nie gasi - musi spłonąć cały, aż się lit wypali do zera, bo nie ma tak dużych kontenerów, żeby je tam gasić.
Mirek30.04.2023, 18:43
Już wcześniejtestowano autobus elektryczny w MZK i na koniec dnia holowano autobus do zajezdni bo zabrakło prądu z Obidowej na trasie 3 .
samek30.04.2023, 07:42
@Niki, z tego co mi wiadomo to autobusy elektryczne posiadają ogrzewania spalinowe.
Niki29.04.2023, 20:53
A w zimie jak włączą ogrzewanie to ile tych kilometrów ?
PODHALAN29.04.2023, 19:54
ekologia i produkcja swoja droga ale........... co za baran prowadzi testy zaraz przed latem w gorach!!! zima powinni te badziewia testowac bo podejrzewam ze bardzo szybko bedzie stawal :D
Józek29.04.2023, 19:34
W co jest wyposażony zeby zabawić ewentualny ogień z iskry elektrycznej. Podobno są problemy w gaszenia takich elektryków.
Podatnik29.04.2023, 09:51
Proszę podać ile węgla potrzeba do wytworzenia prądu wystarczającego na naładowanie dla 100 km? Ile m2 paneli potrzeba do jak długiego ładowania? Ile kg baterii potrzeba do przejechania 100 km? Jak będą utylizowane baterie?
Mery29.04.2023, 09:49
Volvo też ma fajne i hybrydy
EKopatrol29.04.2023, 08:59
Jeszcze ta "ekologia" wyjdzie nam bokiem. Nikt nie wspomina ile jest emisji CO2 do produkcji takiego Autobusu, począwszy od wydobycia pierwiastków potrzebnych do produkcji .
Osiol29.04.2023, 08:27
A cena, koszt jednego ładowania, serwis(dojedzie bo zasięg będzie spadal?) koszt nowych bateri a , i co najważniejsze żywotność obecnych bateria (5lat) i temat jak zasięg w zimie 120km?
Piekny obiekt by ocenić przyszłość nakazów i nas w uni tylko danych trochę mało a i po roku by zachęcić do zakupu i do nakazów....
Alez ta firma nowotarska bogata bo nie wygląda, czy kredyt?
ELO29.04.2023, 08:21
Takie testy robimy w zimie przy minusowych temperaturach, bo tylko wtedy mamy sytuację podobną do tej jakbyśmy mieli dziurawy bak w samochodzie na benzynę czy olej. Czyli pojemność ogniw spada pomimo, że elektryk nigdzie nie jedzie.
Może Cię zainteresować
Zobacz pełną wersję podhale24.pl