16.05.2023, 17:58 | czytano: 7130

Jak zmieni się zakopianka między Nowym Targiem a Szaflarami? Powstanie koncepcja

Fot. GDDKiA
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad w Krakowie ogłosiła przetarg na przygotowanie koncepcji poprawy przepustowości prawie 7-kilometrowego odcinka zakopianki między Nowym Targiem a Szaflarami.
Wykonawca na przygotowanie projektu będzie miał maksymalnie 28 miesięcy. Na oferty GDDKiA czeka do 16 czerwca.
Droga z Nowego Targu do Szaflar to główna trasa do Zakopanego. Stale rośnie na niej liczba pojazdów. Ruch między 2015 a 2021 rokiem zwiększył się o 45 proc., do ponad 22 tysięcy pojazdów na dobę. W jeszcze większym stopniu zwiększył się ruch samochodów ciężarowych, bo o 73 proc., do 2,3 tysiąca pojazdów na dobę. Dodatkowe trudności i korki tworzą się w sezonie turystycznym. 

W 2024 roku planowane jest oddanie do ruchu DK47 z Rdzawki do Nowego Targu. Po zakończeniu tej inwestycji cały odcinek między Krakowem a Nowym Targiem będzie drogą dwujezdniową, z dwoma pasami ruchu w każdym kierunku. Dlatego też konieczne jest rozpoczęcie prac pozwalających na zwiększenie przepustowości DK47 między Nowym Targiem a Zakopanem. 

Poprawa przepustowości drogi będzie przygotowywana w jej obecnym śladzie. Tam, gdzie będzie to możliwe, chcemy dobudować dodatkowe pasy ruchu. Planujemy rozbudowę skrzyżowań, przebudowę zjazdów i wybudowanie ok. 1 200 metrów chodnika. Opracowanie dokładnego zakresu przebudowy będzie zadaniem wyłonionego w przetargu wykonawcy.  

Przypomnijmy, iż w styczniu GDDKiA podpisała umowę na opracowanie dokumentacji projektowej dla odcinka Szaflary - Zakopane. Całość prac związanych z przygotowaniem przebudowy obu odcinków potrwa do 2028 roku. Po tym terminie będzie możliwe rozpoczęcie prac budowlanych. 

oprac. r/ GDDKiA
Może Cię zainteresować
zobacz także
komentarze
Wiśta wio07.06.2023, 15:05
Skad dokąd jest 7km od Nowego Targu do Szaflar?
Zbooj18.05.2023, 09:31
To nie samotne łąki i pola jak w przypadku odcinka z Rdzawki do Nowego Targu, także właścicielom się za żadne skarby nie opłaca odsprzedawać terenu pod budowę drogi. Korki będą tak czy inaczej nawet po dobudowie dodatkowych pasów - będą stać ale na dwóch pasach zamiast jednego. Gdyby dało się coś zrobić, to działki przy Zakopiance już dawno by były po części w rękach polityków lub ich rodzin.
archeton17.05.2023, 11:22
To teraz jak Witek geodeta ruszy na wójta, to chyba z grabiami
Czytelnik Podhale17.05.2023, 11:07
Karaluch
Wróble oddadzą, jak nie to ich wywłaszczą specustawą.
avitat17.05.2023, 09:14
Super! Brawo Wójt Szkaradziński! Ślimak ze wstydu na pewno już schował się do swojej skorupy!
Jasiek17.05.2023, 08:29
W pierwszej kolejności trzeba zlikwidować śmieszne ronda i zbudować skrzyżowania wielopoziomowe. Tanio nie znaczy dobrze.
Pio.17.05.2023, 07:28
W tym kraju wszystko robi się od d... strony. Trzeba było myśleć wcześniej i dogadać się z PKP, ze cztery metry tory przesunąć a wszystko by się zmieściło. Taniej i bez jakiejś większej inwazji w dobra prywatne. Ale cóż, tu się leje asfalt, później kopie bo trzeba założyć kanalizację, znowu asfalt i znowu ktoś przypomni sobie że trzeba jakieś kable tam wkopać i tak bez końca.
Optymista16.05.2023, 22:35
A co na to były wójt Szaflar ? Blokował, blokował i cooooooooooo
monia16.05.2023, 20:39
Czy ja wiem, czy pchanie się przez Szaflary i dalej przez Biały Dunajec i Poronin z dwujezdniową drogą to dobry pomysł. Raz, że kłopot dla mieszkańców, dwa, że nie za bardzo jest gdzie taką drogę zbudować w śladzie obecnej. Tu trzeba ją tylko poszerzyć, a tam gdzie się da, to zrobić trzy pasy. I poprawić tak samo drogi przez Bukowinę i Chochołów.
Tak trzeba projektować, żeby ruch rozłożyć na kilka wjazdów do tej mieściny.
karaluch16.05.2023, 19:05
Zobaczymy teraz jak Szaflarzanie chętnie oddadzą swoją ojcowiznę na drogę
Loko16.05.2023, 18:27
Nowy Targ powinien wnioskowac o przebudowe tego odcinka do standardu GP 2x2. Oddanie odcinka z Rdzawki spowoduje wielkie korki w NT z powodu niewydolnosci Szaflar.
Może Cię zainteresować
Zobacz pełną wersję podhale24.pl