Na zamku Dunajec w Niedzicy minister Gut-Mostowy przedstawił przedsiębiorcom i samorządowcom z Małopolski - nowe narzędzia promocji historycznego dziedzictwa Polski. Spotkanie było także okazją do podsumowania Programu Polski Bon Turystyczny.
- Polski Bon Turystyczny, dzięki któremu do polskiej branży turystycznej wpłynęły ponad 3 miliardy złotych, w tym blisko 700 milionów do przedsiębiorców zlokalizowanych w Małopolsce, poza wymiarem finansowym odegrał ważną rolę społeczną. Duża część rodzin, szczególnie rodziny wielodzietne które do tej pory nie mogły podróżować właśnie ze względów materialnych, dzięki bonowi po raz pierwszy wyjechały na wakacje - mówił wiceminister Andrzej Gut-Mostowy.- 79% przedsiębiorców dzięki udziałowi w programie Polski Bon Turystyczny pozyskało nowych klientów, z których co najmniej 25% skorzystało z rodzinnego wypoczynku po raz pierwszy. Niemal połowa przedsiębiorców, jest przekonana, że ci klienci wrócą do nich ponownie – mówiła Anna Salamończyk-Mochel, wiceprezes Polskiej Organizacji Turystycznej. W obu powiatach podhalańskich wpływy z bonu turystycznego są na poziomie 350 mln zł
Polska Organizacja Turystyczna oraz Narodowy Instytut Konserwacji Zabytków będą współpracować w zakresie promocji polskich zabytków. W obecności ministra kultury i dziedzictwa kulturowego Piotra Glińskiego oraz wiceministra sportu i turystyki Andrzeja Guta-Mostowego, podpisana została deklaracja o współpracy przy budowie i rozwoju aplikacji MonumentApp oraz portalu i magazynu „Spotkania z Zabytkami”.
Pierwsza polska aplikacja poświęcona zabytkom MonumentApp oraz portal spotkaniazzabytkami.pl i kwartalnik „Spotkania z Zabytkami” to narzędzia, dzięki którym nie tylko pasjonaci historii będą mogli korzystać ze świetnej bazy obiektów turystycznych i noclegowych, ale także inspiracji i wiedzy o najważniejszych obiektach historycznych w Polsce.
Więcej o aplikacji na stronie Narodowego Instytutu Konserwacji Zabytków.
opr.s/ zdj. Piotr Korczak