29.08.2023, 11:00 | czytano: 32786

Pojechałam z Podhala na air show do Radomia. Porównanie z piknikiem lotniczym w Nowym Targu? Nie ta skala (video)

Fot. Monika Para-Miśkowiec
Doskwierający upał, tłumy ludzi i gigantyczne kolejki po wodę. Mimo wszystko było warto. Zapierające dech pokazy lotnicze i samoloty, które można było obejrzeć z bliska - to wszystko wynagrodziło wszelkie niedogodności.
Air Show Radom to jedna z największych atrakcji tego rodzaju. Międzynarodowy piknik przyciągnął tysiące ludzi. Już w czerwcu trudno było znaleźć noclegi w Radomiu i okolicach. Udało mi się zarezerwować w rejonie Kazimierza Dolnego nad Wisłą. Okazało się jednak, że można było wstrzymać się z rezerwacją do ostatniej chwili. Kilka dni przed rozpoczęciem pikniku pojawiły się wolne miejsca noclegowe w Radomiu.

Również wcześniej zarezerwowałam miejsce na jednym z parkingów blisko lotniska. Otrzymałam informację zwrotną, że najlepiej przyjechać na miejsce wczesnym rankiem. Ponieważ im później dotrzemy, tym większe będą korki. Dojechaliśmy do Radomia w sobotę około godz. 10.30 z nastawieniem, że trzeba będzie długo czekać na wjazd na parking od ulicy Sadków. Ku naszemu zdumieniu korków nie było. Wszystkie samochody płynnie wjeżdżały na parkingi. A miejsc postojowych było dużo. Okoliczni mieszkańcy przy domach udostępnili podwórka i łąki do parkowania. Jednorazowa opłata za samochód wynosiła około 30-50 zł.

W sobotę przed południem na terenie pikniku i przy wejściu były już tłumy. Do kasy biletowej w kolejce trzeba było stać aż... 4 godziny! Miałam bilet kupiony wcześniej w internecie i dzięki temu udało mi się uniknąć długiego czekania. Wszystkie osoby z biletami zakupionymi online wchodziły poza kolejką.

W sobotę żar lał się z nieba. Do punktów z wodą pitną ustawiły się długie kolejki. Aby napełnić butelkę z wodą, trzeba było czekać nawet dwie godziny. Kto nie przyniósł ze sobą własnej wody, ten szybko pożałował. Niezbędne okazały się też parasolki, które chroniły przed słońcem i okulary przeciwsłoneczne, bo bez nich ciężko obserwować niebo. Kolejki były dosłownie wszędzie, do stoisk gastronomicznych - po lody, frytki, napoje. Między tłumem ludzi co chwilę przejeżdżał quad z ratownikami medycznymi. Niektórzy ludzie zasłabli w upale.

Rekompensatą za wszystkie te trudy były mistrzowskie pokazy lotnicze i wiele atrakcji na terenie pikniku. Ogromne wrażenie robiła wystawa samolotów i sprzętu wojskowego. Wielką frajdę dzieciom sprawiało wejście na czołg czy zdjęcie z amerykańskimi żołnierzami. Na wystawie statycznej można było podziwiać ogromne samoloty jak niemiecki 70-tonowy A400M czy latającą cysternę amerykańską Stratotanker, polskie samoloty transportowe. Do tego m.in. czołgi Leopard, Abrams, Black Pananther, haubica samobieżna K9 Thunder.

Największe wrażenie robiły oczywiście podniebne pokazy. Grzmoty odrzutowców, ewolucje helikopterów, nocne show. Wisienką na torcie były przeloty myśliwców F16, które niosły wrażenie nadciągającej burzy. W 2019 roku wielozadaniowy samolot F-16 pojawił się nad Nowym Targiem, na Nowotarskim Pikniku Lotniczym i był niekwestionowaną atrakcją. W tym roku go zabrakło, podobnie jak wojskowego sprzętu, który - co mogę powiedzieć po pikniku w Radomiu - robi największą robotę.

Porównania z piknikiem w Nowym Targu nie mają sensu. Inna skala, rozmach. Nasz nowotarski to osiedlowy piknik przy radomskim "Open’erze".

Przy okazji pobytu na pikniku lotniczym w Radomiu mieliśmy okazję sprawdzić ceny w restauracji w centralnej Polsce. Koszt obiadu nas zaskoczył. Pozytywnie. Podczas powrotu z Air Show Radom zatrzymaliśmy się na obiad w restauracji przy drodze krajowej 12 z Radomia do Puław. Restauracja zachęciła nas ładnym wyglądem, na parkingu było kilka samochodów. Zamówiliśmy obiad dla 3 osób - dla każdego zupę, drugie danie i napój. Ceny mocno różną się od tych, które są w turystycznych miejscach i również na Podhalu. Za wszystko zapłaciliśmy 114 zł. Herbata w dużej szklance kosztuje 4 zł, barszcz z uszkami 12 zł, a drugie danie - filet z kurczaka z frytkami i surówkami 28 zł. Wszystko smaczne i ładnie podane. Na Podhalu trudno zjeść pełno-daniowy obiad w tej cenie. Trzeba liczyć się z wydatkiem około 200 zł.

Monika Para-Miśkowiec
Może Cię zainteresować
komentarze
Turysta31.08.2023, 08:24
Autorka nadaje się do Onetu. W sam raz. Podobny poziom rzetelności. Porównuje ceny obiadu w przydrożnej knajpie chyba z Toskaną. W NT jest multum miejsc gdzie 3 osoby się najedzą za 100 zł. Ludźmierska, Rumcajs, Kaprys, u Romka, Skalny Dworek .... Tak w sumie u Rumcajsa to trudno nawet zjeść, bo trzeba mieć dużo czasu. Cała Polska stoi tam w kilometrowej kolejce piranie i bardzo smaczne jedzenie.
@#@30.08.2023, 22:43
My też wybraliśmy się z rodziną, bilety kupione online na sobotę. Dotarliśmy ok.południa; niemiłosierny żar i kolejka do wejścia chyba na kilometr długa. Nie było czegoś takiego jak pierwszeństwo wejścia z biletami online, pytaliśmy obsługi. To nie rozumiem dlaczego autorka artykułu pisze inaczej...
Dave30.08.2023, 22:23
Air Show w Radomiu to zendadat. Polecam NATO days w Ostravie. Wejście za darmo, na miejscu rozsądne ceny a pokazy na najwyższym poziomie.
Rafał30.08.2023, 21:36
Air Show Radom to nie jakiś piknik tylko Między Narodowe Pokazy Lotnicze jak coś.
Kończący temat.30.08.2023, 20:50
Ja i tak wolę nasz, malowniczy, swojski piknik, niż tułanie się po świecie i proszenie o butelkę wody. ;-)
Katarzyna30.08.2023, 19:54
Po co taki artykuł? Radom prawdziwe lotnisko i budżet mega. A i tak jak pisały gazety ogólnopolskie totalnh chaos w z wodą i wejściem na Lotnisko. A w Nowym Targu jak na budżet i warunki to mamy mega wydarzenie. Dużo ludzi przyciąga.
Szarik30.08.2023, 19:50
Tegoroczny piknik lotniczy to jakaś kompletna porazka. Nic się nie działo, nie było wojska. Odpowiedzialni za te porażkę powinni czym prędzej odejść i psuć więcej tej imprezy !
M30.08.2023, 17:44
Rewelacyjne pokazy!!!Radom jest cudowny,tylko trzeba się odpowiednio przygotować.Jak widziałam Panie w kozaczkach,grubych spodniach,czarnych koszulkach,marynarkach to szok po prostu!Nie doświadczyłam żadnych korków, braku wody czy innych niedogodności.Bylo świetnie,zresztą jak zawsze.Oby częściej takie pokazy były organizowane!!
Janwal30.08.2023, 16:33
Było super,o 11 w sobote wybrałem się na pokaz czekałem chwile na autobus (jeździły jeden za drugim)na lotnisko dostałem się w 15 minut,pokazy oglądałem przy samym pasie startowym było super a już nocne fajerwerki genialne , zabrakło mi trochę formacji były tylko dwie.po zakończeniu pomimo tłumów na przystanki podjeżdżały autobusy jeden po drugim czekałem na swój 5minut.co do napoi miałem ze sobą 2 butelki Oshee wystarczyły
uczestniczka30.08.2023, 16:03
Byłam na AirShow w Niedzielę.Do bramki czekaliśmy,5 min bilety były kupione online.Nie widziałam żadnych kolejek za biletami.Kazdy z nas miał 1l wody.Do lotniska dotarliśmy bez problemu można było zapytać kogoś z obsługi, która stała co kilka metrów chociaż nie było takiej potrzeby. Super pokaż.Czekam na następne.
Radomianin30.08.2023, 13:57
Bez komentarza bo szkoda słów
P.L.30.08.2023, 11:06
Szanowna Pani wypisuje kosmiczne bzdury.Bylem posiadaczem biletu on line
i stałem w kolejce do wejścia tak jak inni.Wody zabrakło już o godz.11.wbrew zapewnieniom organizatora imprezy,że wody bedzie
pod dostatkiem.Szklanka lemoniady(pseudo lemoniady 0,4 l 16zl.),a innych wpadkach nie warto pisać bo przy masowej imprezie nie da się pewnych rzeczy uniknąć,a budżet nie ten sam co piknik w Nowym Targu.Warto więc ważyć słowa i pisać z sensem.
Leszekz Radomia30.08.2023, 10:15
Pani Moniko dziękuję Państwu za miłe słowa o Air Show Radom 2023!
Jako mieszkaniec Radomia i wielokrotny uczestnik Air Show dziękuję za obiektywną opinię o imprezie i organizacji!
Mam nadzieję, że następnym razem organizator postara sie wyeliminować niedociągnięcia.
spitfajer30.08.2023, 09:29
Judyta a może by wysłać Dyrektora MCK-u do Radomia na lotnisko. Kultura wróci i ruszy jak samoloty w Radomiu
sum30.08.2023, 09:24
Ale po co porównywać? żeby się chyba popastwić na kolegach
Lubelski góral29.08.2023, 23:38
Wow, wyrwał się dziennikarzyna z Podhala do prawdziwie polskich terenów i nie wiedział co ma pierwsze podziwiać
Stachu29.08.2023, 20:36
Tylko jaki jest budżet w Radomiu, a jaki w Nowym Targu... Jeśli Pani Nonika coś dorzuci, to zorganizuje się coś większego.
Agnieszka29.08.2023, 19:44
Byłam na AirShow w niedzielę w Radomiu. Uważam, że impreza była przygotowana na bardzo dobrym poziomie. Wspaniałe podniebne widowisko. Do bramek czekałam 5 minut, zero korków. Organizacyjnie dobrze przygotowane. Polecam.
Stewardesa29.08.2023, 17:42
Mi się podobało trochę mnie podwialo hihi
bywalec29.08.2023, 15:19
To 14 brak biletów. Maksymalnie można było wnieść 0,5l wody.
"SUPER" impreza.
Adam29.08.2023, 14:30
a jaka odległość dzieli zabudowania od lotniska? to też jest wazne. trzeba sie najpierw zastanowić co wolno a czego nie, po pikniki w radomiu juz widac, ze niestety ale loty zbyt niskie sa popularne. To smao w NT
mariusz29.08.2023, 14:27
nowotoraski piknik to zupełnie niezorganizowany festynik. Czekać aż się coś stanie.
Skinheads 6929.08.2023, 14:15
Porównanie nie na miejscu...nie ten budżet i lotnisko inne.To jakby porownac wiejska zagrode z zamkiem krzyżackim w tamtym okresie.
J23329.08.2023, 14:11
Pani Moniki byłem na AirShow w USA i Radom to przy tym wstyd!
Czy Pani czyta co pisze?
Nowotarski Piknik lotniczy to impreza lokalna, chociaż i tak na bardzo wysokim poziomie. Radom w tym roku to popisówka przedwyborcza, na której ludzie mdleli z braku wody.
Super, że w Radomiu jest taka impreza i super że w Nowym Targu też jest.
Ale tu nie ma co porównywać, bo to zupełnie co innego.
Judyta29.08.2023, 14:07
Bzzz ma rację. Nie ten poziom, nie te porównania. Nie da się MCK w Nowym Targu porównać do np. Filharmonii czy do Teatru. Tak samo jak dyrektora MCK do ludzi tworzących kulturę. Nie da się naszego pikniku do tego z Radomia porównywać. Ale...kotlety u nas większe i tańsze bywają. Tak więc dzięki lokalnym bisnesmenom Miasto kotletem stoi. A cała reszta...do kotleta.
aviator29.08.2023, 14:04
radom ma prawdziwe lotnisko wiec nic dziwnego ze takie maszyny mozna podziwiac z bliska a my w nt mamy pas zieleni na ktorym laduja na wiosne bociany na zmiane z małymi kukuryzniokami to co tu porównywac
stary górol29.08.2023, 12:08
....biyda ucy...hej
bez reklamy bo on jej nie potrzebuje29.08.2023, 12:08
"Na Podhalu trudno zjeść pełno-daniowy obiad w tej cenie", bzdura, u Rumcajsa jest taniej i i smaczniej!!!
Bzzzz29.08.2023, 11:41
To mniej więcej tak jakby porównać koncert Podsiadły w Warszawie do koncertu tzw nowotarźan z żoną dyrektora MCK na Jarmarku w Nowym Targu. Nie ta skala nie ten poziom
szambo-lot29.08.2023, 11:40
Jak by to prównać kulinarnie to w Radomiu podali stek Wagyu A5 a u nas zwykłą gulaszówkę .