Pod koniec września w Chicago, podczas festiwalu Góral Mania odbyła się oficjalna premiera najnowszej kolekcji mody Folk Design Anety Larysy Knap pt. "Czerwone Korale", w której pochodząca z Nowego Targu projektantka zawarła symbol Małopolski, który łączy wszystkie regiony.
Do kolekcji powstała specjalnie zaprojektowana biżuteria z motywami ludowymi oraz nakrycia głowy w postaci ręcznie robionych wianków marki ANUI.Partnerem wyjazdu do USA był Urząd Marszałkowski Województwa Małopolskiego 10 listopada w Zakopanem w hotelu Nosalowy Dwór Resort & Spa odbędzie się kolejna barwna edycja Polki Folki - "na kryształowym wybiegu".
- Co to oznacza? Że szykuje się fenomenalny wybieg, który będzie inspirowany kamieniem naturalnym w nawiązaniu do gór i Podhala, a jego elementy będą wykonane z prawdziwego kryształu górskiego. Na wydarzeniu będzie można zobaczyć czerwone korale i nie tylko. Kolekcje ubrań z elementami folk a także futurystyczną modę. Wokół wybiegu pojawią się prace malarskie "Polska Wieś "polskiej malarki prosto z Paryża. Event ma charakter otwarty - mówią Aneta Larysa Knap i Edyta Gąsior z Fundacji Made In Podhale.
Piosenkę pt. "Korale" do spotu reklamującego wydarzenie Polki Folki XII użyczyli jej autorzy: Basia Giewont oraz Korneliusz Flisiak.
mat. prasowy, opr. s/