31.03.2024, 16:54 | czytano: 4456

Wstrzymano prace nad planem miejscowym dotyczącym przebudowy ul. Kolejowej

Skrzyżowanie ul. Kolejowej i M. Pajerskiej, gdzie zacząć się ma planowany zjazd do tunelu pod torami kolejowymi / zdj. Podhale24
NOWY TARG. Do wyłożonego do wglądu publicznego projektu planu miejscowego Nowy Targ 37 Kasprowicza, złożono 34 uwagi. - Wsłuchując się w głosy mieszkańców, przedsiębiorców oraz radnych wstrzymałem prace nad tym planem do czasu ostatecznego wyboru wariantu przebudowy skrzyżowania ul. Ludźmierskiej z linią kolejową - poinformował Grzegorz Watycha.
Inwestorem tego zadania jest Zarząd Dróg Wojewódzkich w Krakowie.
- Obszar objęty projektem planu nie obejmuje co prawda ul. Ludźmierskiej, jednak do niej przylega. Zaś planowana inwestycja "wymusza" istotne, nowe rozwiązania komunikacyjne w jego obszarze, co każdorazowo wymaga uzgodnienia z zarządcą ul. Ludźmierskiej - dodaje.

Burmistrz wyjaśnia, że został skierowany wniosek zarówno do ZDW w Krakowie, jak i do projektantów dotyczący zmiany przebiegu rozwiązań komunikacyjnych, zapewniający dojazd do nieruchomości przyległych do terenu przebudowy skrzyżowania linii kolejowej z ulicą Ludźmierską. - Ponieważ te rozwiązania są w projekcie planu, to do czasu ustosunkowania się do propozycji mieszkańców przez projektantów i inwestora - nie ma sensu procedować zmiany mpzp, bo tereny planowane pod wytyczenie drogi mogą się zmienić - tłumaczy.

Grzegorz Watycha mówi, że podczas spotkania z Zarządem Dróg Wojewódzkich w Krakowie - przekazał uwagi i protesty jakie zgłoszono podczas dyskusji publicznej nad planem, artykułowane przede wszystkim przez przedsiębiorców zainteresowanych inwestycją. - Przedstawiłem czego dotyczą główne zastrzeżenia, na co powinno się zwrócić uwagę i jak zmienić projekt, by zminimalizować uciążliwości dla otoczenia tego przejazdu. Zarząd Dróg Wojewódzkich na pewno będzie z projektantami te uwagi analizować - zapewnia.

s/
Może Cię zainteresować
zobacz także
komentarze
Felga03.04.2024, 09:17
Nie! dla p.Garbacza. Nie! dla p Watychy.
P. Garbacz na burmistrza02.04.2024, 11:26
Gdyby nie P. Garbacz plan byłby dawno uchwalony a mieszkańcom wciśnięta ciemno że tunel to dobre rozwiązanie . Nie dajmy się zmanipulować jak z rondem przy kolor Parku . Mieszkańcy muszą być świadomi Za i Przeciw , a na pewno tunel to rozwiązanie które będzie kolidować całemu miastu. Jego otwarcie nic nie zmieni - no może to że będziemy stać w tunelu. Proszę zapytać "jeszcze" obecnego burmistrza dlaczego nie wziął pod uwagę koncepcji przejazdu kolejowego Pana Garbacza ? Dlaczego miasto nie uczestniczyło w projekcie tylko zleciło wykonanie zewnętrznej firmie ? . Jednak nie swoje pieniądze łatwiej się wydaje . Szkoda tylko że Pan Burmistrz przechadza się po Parku jak celebryta a nie widzi że urządzenia wymagają naprawy nie od dziś ani wczoraj , gdyż zagrażają zdrowiu i życiu najmłodszych.
Gdyby nie P. Garbacz plan byłby dawno uchwalony a 02.04.2024, 10:58
Garbacz na burmistrza
jabol02.04.2024, 08:52
Watycha odejdź.
P.02.04.2024, 08:28
Wizerunek Watychy jest po prawej stronie, wyjeżdżając z Ludźmierza a przed stacją paliw.
mieszkanka01.04.2024, 23:41
Brawa dla Bartka Garbacza, ktory bardzo pomógł i pomaga mieszkańcom, aby ta przebudowa miała ręce i nogi bo miasto temat olewało!
Optymista01.04.2024, 14:57
@Swir
Czy wziąłeś pod uwagę kolizję z nową zakopianką. A co w okresie zimowym jak będzie duży podjazd. Co na to mieszkańcy Kasprowicza. To że myślenie urzędnicze spóźnione, To twoja słuszna uwaga.
Bingo01.04.2024, 11:07
Grzegorz jak zwykle jest za a potem przeciw. Faktycznie u niego jest na odwrót.
Misio01.04.2024, 11:00
nie grażyna ale garbaczowa z podstawówki. Nie widzisz jaki ma usmiech przyklejony?
Swir01.04.2024, 03:38
Trzeba bylo to rozwiazac jakies 40 lat temu. Teraz, to bez wyburzen sie nie obejdzie, by naprawic to co zepsuli urzednicy, planisci i inwestorzy. Jak dla mnie, to zostawilbym ten balagan z leklerkami i innymi kramami, wyprostowal zakret i przebil w strone mostu kolejowego, gdzie mozna by zrobic wiadukt/estakade i wrocic na Ludzmierska gdzies w okolicach Janasa.
Optymista31.03.2024, 23:06
@Radek
Wysokość pod torami dla ruchu samochodowego min. 6m, torowisko z podbudową min.1m. Odliczając samo torowisko, to masz 6 metrową dziurę na dobrą sadzawkę podczas ulewy. Dolicz jeszcze utwardzenie terenu pod drogą min 1m. A teraz bierz łopatę i zmieniaj trasę kolektora sanitarnego a dla budynków przyległych załatwiaj helikoptery
POlak31.03.2024, 22:06
Obniżenie linii kolejowej to dobry POmysł. Będzie nowy schron POdczas ewentualnego konfliktu zbrojnego. A jak włądza będzie sprytna to i fundusze znajdzie. POwinni to nazwać mini metro Nowy Targ.
.31.03.2024, 21:35
Wiedziałeś Pan że Ludźmierska zapchana, wiedziałeś że remont kolei był palowany - co zrobiłeś?? Ano uchwałę na zmianę plany , żeby galeria mogła się rozwinąć - bez wcześniejszej konieczności wskazania miejsc parkingowych oraz bezpiecznej drogi dojazdowej i wyjazdowej. panuje totalny chaos i bałagan. 3 wyjazdy z tej galerii przez chodnik , gdzie porusza się sporo ludzi - a wyjeżdżający nie patrzą na ludzi tylko na to żeby się wbić w ruch. Efekty są - potrącenia pieszych. Żadne z proponowanych wariantów nie jest do przyjęcia. A jeżeli ktoś mówi, że kolej nie generuje korków(bo stał przed szlabanami i mierzył czas) to jest w błędzie i widać, że nie bardzo "kuma czaczę". Panie Grzegorzu nie słucha Pan wszystkich radnych tylko swoich (którzy panu przyklaskują - czy dobrze czy źle - ale klaskają) i to się liczy. Warto posłuchać krytyki i innych głosów (tych z opozycji) , tych którzy pomimo , że byli w mniejszości mieli nadzieję, że pan weźmie pod uwagę ich głos - który jest głosem mieszkańców. Ale niestety - pojawił się wielki mur - bo nie przyjmuje pan krytyki i ten kto ma swoje odmienne zdanie od pana - staje się wrogiem. A szkoda. Bo gdyby dział pan tak jak należy to może i nie byłoby innych chętnych na to stanowisko - przypominam - służące - Mieszkańcom i Miastu , a nie na odwrót.
Ewa31.03.2024, 21:18
Trzeba walczyć o obniżenie kolei - budowę peronu podziemnego. rozwiązuje to problem skrzyżowania i otwiera inne alternatywy drogowe. A koszt?? nie wiem czy na tym samym poziomie by nie był. Przy obniżeniu drogi zostanie zamknięta ul. Ceramiczna - konieczny będzie inny dojazd, dodatkowe wykupy nieruchomości przy ludźmierskiej i wyburzenia, i rondo przy składowej i oczywiście z drugiej strony zamknięcie Kolejowej do PKP , i zabranie terenów ze stadionu - i betonowanie, No i samo skrzyżowanie będzie kosztować. A jakby te pieniądze przeznaczyć na obniżenie trasy kolejowej - można już od samego mostu , a w stronę Zakopanego to terenu jest sporo. Nawet kładkę rowerową nad przejazdem można. Można , można wszytko można tylko trochę wysiłku trzeba i chęci do walki. A to co miałoby być wydane na to nie wyda kolej na przebudowę. Dobrze się coś planuje jak się nie mieszka i nie zna się problemów w danym rejonie. najlepiej cokolwiek tylko byle wcisnąć. Z głową to trzeba zrobić, żeby służyło Mieszkańcom i Miastu . Z mieszkańcami trzeba rozmawiać i słuchać co mówi, a nie tylko patrzeć na kieszenie ile się im weźmie w podatkach.
Pani z drogiej fury31.03.2024, 21:16
Wezcie nie róbcie sobie jaj tylko rubcie to bezkolizyjne skrzyżowanie w końcu !!!!
Mietek31.03.2024, 20:42
Tydzień przed wyborami? Kolejna ściema. Czas na zmiany
nieten31.03.2024, 20:14
Jakie zdjęcie przyjemne, jeszcze bez budowy przy Sybiraków. Dobre przypomnienie, jak dużo uwagi przez sz.p. Burmistrza jest poświęcane prośbom mieszkańców poza kampanią
Paranoja -Daria31.03.2024, 20:10
Kura wiosna idzie powinni już kopać lać asfalt żeby zdążyć przed kolejną zima to on wstrzymuje pracę . Takie rzeczy to tylko w nowym targu . Budowniczy w color parku też wstrzymał pracę niby na okres zimowy a zimą się skończyła i nic tam nie robią , na Szaflarskiej też wstrzymal inwestor budowę Galery . Jesxze niech wstrzymiom budowę zakopianki i cały NT będzie rozkopany i wstrzymany
Radek31.03.2024, 20:01
Nowotarżanie ... Ciągle narzekacie na watahę a teraz jak są wybory to nikt z was nie kandyduje tylko jacyś dwaj nie wiadomo skąd oni są
Prawda jest taka że przy takiej konkurencji znowu wygra wataha i znowu będziecie narzekać . PS a pod torami powinien być lekki tunelik tory trochę podnieść i wszyscy zadowoleni .
mieszkaniec31.03.2024, 19:31
Grześ powiedział się od Macieja Tokarza, że jest alternatywne rozwiązanie.
Pinokiów dwóch31.03.2024, 19:20
Koniec świata. Kandydat Watycha blokuje sztandarowy projekt burmistrza Watychy.
aLex31.03.2024, 19:02
Biorąc pod iwagę że Watycha ma kilka sądownych wyroków stwierdzających bezczynność urzędniczą, wstrzymywanie pracy w tym przypadku nie jest żadnym zaskoczeniem.
Osiol31.03.2024, 18:54
Dla równowagi wstrzymać ostatnie(rzutem na taśmę) premie no bo i za co one
Wyborca z dawnego 2131.03.2024, 18:47
Mamy dwóch Grzegorzów Watychów. Tego przedwyborczego i tego na codzień. Nic mu już nie pomoże. Czas na zmiany. Chce tego zdecydowana większość mieszkańców
Elka31.03.2024, 18:37
Będzie jak ze strefą płatnego parkowania, najpierw by przeciw a potem ją wprowadził. U Watychy jest na odwrót czego SPP jest przykładem
STAŚ31.03.2024, 17:59
I, tak w kółko!
Nie dożyjemy poprawy przepustowości drogowej!!!
Grelok31.03.2024, 17:20
Czy to Grażyna pomogła to załatwić i czy prawdą jest, że będzie wiceburmisytzem.
Mieszkaniec31.03.2024, 17:18
Pan Watycha przypisuje sobie osiągnięcia Garbacza my nie damy się oszukać po raz trzeci.
Może Cię zainteresować
Zobacz pełną wersję podhale24.pl