08.04.2024, 09:06 | czytano: 7290

W Rabie Wyżnej będzie druga tura

Andrzej Dziwisz i Tomasz Rajca. Fot. Piotr Kuczaj
Andrzej Dziwisz i Tomasz Rajca zmierzą się w drugiej turze wyborów na wójta gminy Raba Wyżna. Obecny wójt zdobył 41,40% - za mało, by wygrać w pierwszej turze, dlatego 21 kwietnia powalczy o fotel wójta z Tomaszem Rajcą, radnym powiatowym, który uzyskał drugi najlepszy wynik - 32%.
1. DZIWISZ Andrzej Czesław KOMITET WYBORCZY WYBORCÓW ANDRZEJA DZIWISZA Raba Wyżna 64 wyższe Nie należy do partii politycznej 2 235 - 41,40%
2. RAJCA Tomasz Władysław KOMITET WYBORCZY WYBORCÓW ZGODA I ROZWÓJ Skawa 55 wyższe Nie należy do partii politycznej 1 753 - 32,47%

3. SZEWCZYK Halina KOMITET WYBORCZY WYBORCÓW HALINY SZEWCZYK Bielanka 63 wyższe Nie należy do partii politycznej 1 411 - 26,13%

r/
Może Cię zainteresować
komentarze
Kopaliński18.04.2024, 06:28
Obserwator chyba coś nie do konca obserwujesz, albo mylisz znaczenie pojecia "etyka". Sugeruję wiecej poczytać, lub po prostu otworzyć oczy. Ani jedno ano drugie nie boli.
Obserwator16.04.2024, 09:05
Prowokacja goni prowokacje.. ojj coraz słabsza ta kampania Panie Rajca ;)
Za to wielkie brawa dla Pana Dziwisz za pełny profesjonalizm, opanowanie i etyczną kampanie wyborczą.
Re:15.04.2024, 19:36
Mnie nie :) ale Ciebie widać bardzo boli. Ale już niedługo przestanie boleć :)
A to ci dopiero15.04.2024, 18:16
@Tylko spokój może nas uratować

Komentuje tam gdzie mam ochotę:D

boli cie?
Tylko spokój może nas uratować15.04.2024, 17:40
@a to ci dopiero
A czemuż to nie komentujesz tam gdzie czytasz? Tylko wylewasz swoje żale pod przypadkowym artykułem w internecie :) żal mi Ciebie.
A to ci dopiero15.04.2024, 15:38
Dobrze ze mi się klawiatura nie zepsuła jak żem ja poplul czytając opis i słuchając wywodów pana Rajcy :D

Panu się fotel marzy - to do meblowego proszę się udać, do wyboru do koloru.

Wykształcony człowiek wie jak nazwać stanowisko, o które się ubiega.
Odpowiedzialny człowiek odpowiada za to, co mowi i robi, nawet jeśli bredzi.
Beata14.04.2024, 19:55
Obóz Dziwisza mocno komentuje i krytykuje, niestety pomysłów na kampanię jak i na razowej gminy im brak i naśladują Rajcę co już pokazuje kto jest górą
Do no i fajnie14.04.2024, 19:14
Tak nisko już upadłes że za lizaka się sprzedasz?Ten objazdowy cyrk nazywasz piwiewem świeżości??? Żenaaada!!!
Nie tak łatwo14.04.2024, 19:07
Ludzie nie są głupkami i nie dadzą się nabrać na tanie zagrania rodem ze sprzedaży bezpośredniej. Nie wystarczy stanąć z lizakami pod bramą kościoła, żeby kupić sobie głosy. Obejrzałam ulotkę, program wyborczy marny... Pustosłowie... Nic konkretnego do zaproponowania. Dużo słów, mało treści...
Aneta K.14.04.2024, 18:43
Drogi Wyborco, a co takiego gorszącego było dla Ciebie w tej sytuacji? Sympatyczni, usmiechnieci ludzie. W całym kraju widzimy różne takie akcje, nie uważam żeby było w tym coś złego i niestosownego.
No i fajnie14.04.2024, 18:31
Kampania robi się coraz ciekawsza, ale Kandydat ze Skawy już wniósł powiew świeżości dlatego ja zagłosuje na niego?
Do Wyborca14.04.2024, 18:24
Takiego cyrku jak odstawia sie w gminie od tych kilkunastu lat to i tak nikt nie przebije.
Do XYZ14.04.2024, 18:12
To co mowi to jedno, a to ze z jego nieudolnych dzialan nic dla nas nie wyniklo to drugie. Starosta tez mowil ze nie chce biogazowni, a pozwolenie wydali. Wojt powinien wsiasc w auto i jechac do samej Warszawy domagac sie sprawiedliwosci dla ludzi. A nawet zgloszenia na prokurature takiego jak trzeba nie umieli przygotowac.
Eko i zguba14.04.2024, 15:16
Eko upadlo na dno totalne
Wyborca14.04.2024, 15:16
Ktoś mi powie co to za cyrk się dzisiaj odbywał na kościelnych bramach?

Dawniej kiełbasę obiecywali, a dziś Rajca próbuje kupić społeczeństwo cukierkami i lizaczkiem?

Jak rozpoczął swoją kampanie tak ja i zakończył. Temu Panu juz dziekujemy
...14.04.2024, 15:13
Siarka niech sobie swojego nosa pilnuje. I nikomu jiz w niczym nie pomaga. On dla raby już swoje zrobił. Już mu dziękujemy
XYZ14.04.2024, 14:14
Gdybyście uważnie obserwowali poczynania wszystkich od samego początku problemów z biogazownia,to nie mielibyście problemu-kto z kim się układa.Siarka przepadł w swojej układance,to chce wypłynąć.Natomiast wójt nigdy nie był chorągiewka-zawsze miał w tym temacie swoje zdanie i zawsze jasno je wyrażał-wszyscy słyszeliśmy w TV jeżeli wcześniej nie mieliśmy okacji,więc nie widzę tu potrzeby zbędnych domyślan i komentarzy.
Ja13.04.2024, 23:11
Siarka chciał wysadzić Wójta promując Szewczykową, niestety bidusia nie przeszła. Teraz próbuje urobić wójta, dając mu swoje poparcie. A może intencje są inne i chce mu tym swoim poparciem tylko zaszkodzić? Na dwoje babka wróżyła...
Pomieszanie z poplataniem13.04.2024, 22:12
Ja sie gubie. Wojt przeciw biogazowni i jednoczy sie z poslem ktory zdaje sie ja popierać? Jeszcze dajcie staroscie posade w gminie i chyba wymiekne. Trzeba sie bedzie stad wyniesc bo to juz wszystko naraz bedzie jak kamien u szyi dla gminy Raba Wyzna.
O co tu chodzi...?13.04.2024, 14:55
Teraz Siarka promuje Dziwisza to moze sie w koncu dogadaja co ktory za kogo nie dorobil. Swoja droga ladnie sie to uklada w calosc. Widac kto z kim tak naprawde trzyma a jak juz nie pomogly te wczesniejsze plakaty z taczkami i ustawki na Wójcinę to trzeba sie było przeprosic jeden z drugim i stanac w jednej flance. Ale ludzie glupi nie sa i wnioski wyciagaja...
Do Edukator12.04.2024, 21:54
Dla ciebie moze i smieszne, dla tych co tu zyja na co dzien juz chyba mniej.
Edukator12.04.2024, 19:52
Pijecie do biogazowni jak tematu juz brak. Chyba milion razy to już wybrzmiało kto za biogazem a kto nie. Na sesjach rady, na proteście, na spotkaniu z inwestorem i debacie z soltyska, w tv i każdym możliwym miejscu. Aż to nudne jest i powoli aż smieszne
Faktycznie?12.04.2024, 18:03
Wójt mógł wiedzieć w sumie o budowaniu biogazowni, bo nawet inwestor albo dzierżawca mówił że z nim o tym rozmawial, widziałam to w telewizji. A jak było na prawdę to chyba się nie dowiemy.
Zero12.04.2024, 13:17
@Dozero

Nie obchodzi cie co było za Siarki, ale skutecznie mieszasz sprawy i tematy, które sa jeszcze Siarki echem, a nie interesuje cię to co jest teraz.

Jeśli masz wiedzę o popełnieniu przestępstwa, to złóż doniesienie do prokuratury. Wykaż się postawa obywatelska.

I jeszcze jedno - jeśli porozumiewasz się z ludźmi w taki sposób jak tutaj zostało pokazane to ja się wcale nie dziwię, że masz problem w kontaktach międzyludzkich. Pozostało jedynie współczuć ludziom na Twojej drodze
Burak12.04.2024, 13:11
Mksym mnie wybrzmiewa inaczej - ludziom nigdy nie dogodzisz, zwłaszcza tym na Podhalu, bo oni są wiecznie niezadowoleni, wiecznie nadasani i wiecznie im źle. Tego zmienić się nie da, taka jest mentalność górali.
@A.12.04.2024, 13:09
@A
No właśnie znajomość pewnych prawidłowości jest bardzo ważna.

Po co zmie iali asfalt ba Harkabuz? Musisz zapytać Fabra i starostwo bo to droga powiatowa i gminie nic do tego. To sprawa powiatu - tak to jest jak się mówi byle co, byle bylo
Maksym12.04.2024, 07:07
Słuchajcie przeczytałem te wszystkie komenatrze i wniosek jest jeden. Nie jestem ani zwolennikiem ani przeciwnikiem któregokolwiek z kandydatów.
Ale niestety ludzie w Polsce, a zwłaszcza na Podhalu mają straszny problem żeby w dniu wyborów dać wyraz swojemu niezadowoleniu, które tak głośno wybrzmiewa na co dzień. To mi wygląda na syndrom sztokholmski.
A.12.04.2024, 07:01
Daleko szukać nie trzeba jak teraz dobry asfalt w stronę szkoly w Rabie był frezowany....pytam po co? Tak samo w Harkabuzie ludzie oczy przecierali ze zdumienia ostatnio po co asfalt dobry zmieniany.....wszystko pod publiczkę....
Inne osiedla nie mają drogi ale tam Wójt nie widzi problemu......szkoda słów!Trzeba zmianę !!!!!!
Do Zero12.04.2024, 06:34
Tu nie chodzi o to co było za Siarki, za Łokietka czy za Kazimierza Wielkiego. Fakt jest jeden - to w jakim poważaniu są tu ludzie i jak się z nimi rozmawia pozostawia wiele do życzenia. I wiem o czym mówię, uwierz mi. A druga sprawa to znajomość przepisów i umów które się zawiera dotyczy wszystkich - nie zapominaj że Wójta także.
Adwokat12.04.2024, 05:54
@Prokurator

Każdy pisze co chce i każdy za swoje słowa odpowiada - prawda stara jak świat
Prokurator12.04.2024, 00:06
Juz tak nie straszcie :) nie sadze zeby wskazanie czyichs bledow czy niedociagniec juz sie kwalifikowalo jako przestepstwo. Zabronicie jeszcze ludziom pisac to o czym juz od lat wszyscy mowia w calej gminie i nie tylko? Nie badzcie smieszni.
Zero11.04.2024, 14:51
Każdego obowiązują przepisy prawa Ciebie @Do zero też.
Nawet nieznajomość prawa nie zwalnia z obowiązku jego stosowania - mało wiesz. Poczytaj jakie są przepisy dotyczące przejazdów kolejowych, przyłączy kanalizacyjnych i wszystkiego tego o czym tam plujesz, a dopiero później szczekaj jak pies. Najwyraźniej tyle potrafisz.

A o to gdzie był wójt jak projekty kanalizacji były robione 20 lat temu, to zapytaj Siarki, a moze zapytaj gdzie byly te domy, ktore powstaly znacznie pozniej, albo jeszcze inaczej dlaczego nie byli ujeci w projekcie - moze dlatego ze sie nie zgodzili? Bo chchieliby teraz, ale nie po moim?

Znalazłeś już odpowiedź?
Adwokat11.04.2024, 14:42
@Do zero
Jeśli masz informacje o popełnieniu przestępstwa złóż doniesienie do prokuratury, bo ukrywanie takowego to też przestępstwo w innym przypadku zamilcz bo oczernianie innych to także paragraf.
do Zero11.04.2024, 09:25
A ja się pytam gdzie był wójt Dziwisz jak jego kolega z firmy P wywalał i zasypywał syf przy rzece?

Gdzie był wójt jak ludziom pozamykali przejazdy w Rabie?

Gdzie był wójt jak można było załatwić przyłączenie do oczyszczalni dla Harkabuza, Podsarnia i Bukowiny Osiedle?

Dlaczego tylko jedna słuszna firma wygrywa "przetargi" gminne? Naprawdę nie ma w całej gminie innych/lepszych specjalistów?

Zapytać też chcę gdzie był wójt gdy ludziom odmawiano przyłączenia do powstających za ich płotem linii kanalizacji? Jak kazano im budować na własny koszt przepompownie, bo nikt wcześniej w planach ich nie uwzględnił.

Gdzie był wójt i jego pracownicy jak odwalane były raz po raz fuszerki w gminnych robotach drogowych i budowlanych?

Co z kilometrami zrywanych dobrych asfaltów choćby w Rabie, ale nie tylko gdy w innych wsiach ludzie nie mają jak dojść do własnych domów bo wszędzie błoto po kolana i dziury?

Kto to widzi?

Szanowny Zero wytykasz kontrkandydatowi że nie zrobił tego wszystkiego co Wójt powinien a nie zrobił?

Ludzie niech ta zaćma zejdzie z Waszych oczu. Przestańcie się bać nowego, bo już naprawdę nic gorszego nie może się Wam przytrafić.
Rabianka11.04.2024, 09:18
Do Lol wiesz w jednym masz rację sołtyska zorganizowała debatę pod Rajcę i rzeczywiście była sama rodzinna świta. Przecież rodzina wszędzie robiła za ludzi z drugiego planu. Telewizja ściągnięta przez Eko Rabę i kto na pierwszym planie? Rodzina Budni, sołtyska, Bochnaki sama rodzina, po co nam te kłótnie, przepychanki. Czy to pomoże w rozwoju naszej wsi? NIE! Obstawiałabym za wójtem przynajmniej wiemy że gorzej nie będzie a Rajca na emeryturze musiał na nią iść jak narobił sobie kłopotów. Zastanawialiście się kto rządzi w Rabie? I po co te eko Raba ? No właśnie Raba to Budni, Bielarczyk bo sołtyska i Rapacze gdzie się obrzucisz to oni a Wy ludzie dajecie się wkręcić w ich interesy. Po co budowali się gdzie jest teren rolniczy i zawsze się tam coś działo kury, krowy. Mogli iść do miasta przecież na wsi zawsze śmierdzi. Jednego mi żal sołtysa bo wiele zrobił i zawsze był pomocny. Jak była powódź to przyjechał w środku nocy i pomagał z łopatą żeby ludzi nie zalało. I takich ludzi nam trzeba!! Szkoda tylko że się zadał z Szewczykowa, widocznie miał swoje racje. Ja zagłosuje za obecnym wójtem! Za stabilizacją!!
burdel na kolkach11.04.2024, 08:42
tak tak niech nasz wojt posiedzi jeszcze jedna kadencyjke, podobno na jednym osiedlu (w sumie bez domow) jest jeszcze drozka do dokonczenia i prywatna inwestycja w planach. moze tez sie gdzies uda jakis dobry asfalt zdrapac i zalac na nowo. a wy dalej mu bedziecie klaskac, jaki to super gospodarz. a jak przyjdziecie ze sprawa to z tym swoim usmieszkiem bedzie odpowiadal ze przeciez pieniedzy nie ma to zrobic sie nie da.
Do kiepski obserwator11.04.2024, 06:43
Kpisz czy żartujesz? Myślisz, że urzędnicy w przydziale czynności mają pisanie komentarzy w obronie wójta po godzinach pracy? Mają swoją robotę do wykonania i ją robią. Muszę Ci przyznać jednak rację ludzie widzą, kto robi, a kto tylko gada... Może napiszesz, co Rajca zrobił dla mieszkańców gminy, bo nie wiem. Był radnym powiatowym przez kilka lat... W czym nam się przysłużył? W czym pomógł wójtowi? Co dzięki jego staraniom powstało? Jakoś nie mogę sobie nic przypomnieć. Po co w tym powiecie tyle lat był? Oprócz tego, że zapozował do zdjęć z eko i powiedział jedno zdanie w tv, w kwestii biogazowni też nic nie zdziałał.
Zero11.04.2024, 06:38
A ja pytam gdzie był i co zrobił Rajca w sprawie biogazowni?

Przypomnę z artykułu eko "pan Rajca pomagał nam zabrać głos w powiecie" ale do tego to nie trzeba zbyt wiele, każdy może zabrać głos jeśli się do kolejki wpisze odpowiednio wcześniej.

Oprócz spacerów z eko, siatkóweczki z soltyska i panią poseł, bo pokazać się trzeba było NIE ZROBIŁ NIC! Wielkie ZERO!

Co zrobił dla szarego mieszkańca zasiadając w radzie powiatu, czym bardzo się chwali? NIC! Wielkie ZERO!

I szykuje nam takie samo NIC i takie samo ZERO w gminie bo program ma żaden i pomysłów brak. Za to chętnie opowiada o tym co już gotowe.
@Obserwator11.04.2024, 06:32
Chyba Ci resztki rozumu odebrało hahaha
Obserwator10.04.2024, 23:55
W gminie chyba nic innego nie robią jak tylko komentarze piszą. Trochę to żałosne. Ale mieszkańcy gminy widzą kto działa a kto tylko mówi że coś robi?
Baca10.04.2024, 23:50
Czas na zmianę.Kadencja w sejmie, samorządzie itp to max powinna być 2 razy a nie dłużej bo potem tylko ustawki itp
Wójt musi być do ludzi i z ludźmi bo chodzi o komunikację a u Nas niestety jej brakuje.Czas na zmianę i nie bójcie się.Szkoda tylko Pani Halinki bo ją większość znienawidziła przez tylko aferę z Biogazownią.
Gdzie był 1.5 roku temu Wójt? A nie dopiero wyszedł na przeciw jak wysli mieszkańcy.Az mi się chce śmiać z tego....
Jan K.10.04.2024, 23:17
No proszę teraz jeszcze wójta wplączcie w budowę biogazowni, żeby Rajcy głosów przysporzyć. Może jeszcze to był jego pomysł? Żenada... ale jak się nie ma zaplecza, to się lansuje pluciem na innych i bezpodstawnymi oskarżeniami. Już się jeden na tym temacie wypromował i teraz mu się funkcja starosty marzy... Z czym do ludzi? Rękawy zakasać i do roboty, a potem o stanowiskach myśleć
Lol lol10.04.2024, 22:34
Poziom tego czegoś, co nazwane było debatą był dokładnie na takim poziomie jak oceniam główna organizatorkę i ekoświtę. Chciałoby się być światową, ale tu tylko wioska jest. Nie na darmo wynik w poprzednich wyborach do rady gminy był jaki był. Na sołtysa było łatwiej bo na starego nagonka była. Kto wie co, by było gdyby Sęk postanowił wystartować. Może znowu porażka?

Trochę pokory Pani sołtys. Nie wszystko za kasę da się kupić.
Poirytowany10.04.2024, 22:17
Dziwi mnie tylko jak to się stało, że Harkabuz tak Rajce popiera - przecież owy kandydat juz dość dawno powiedział, że jego małe miejscowości w gminie nie obchodzą, że się z nimi nie liczy. No i po co to spotkanie robi? Co obieca? Może to, co obiecywał Biel w swojej kampanii?

Druga sprawa przewija się "Młody kandydat" - no ale który to? Dziwisz przed emerytura, a Rajca na emeryturze. To który w końcu lepszy? Ten co 2 razy wycyckac Państwo chce? Raz za emeryturę, a drugi za mandat wójta? No żyć nie umierać, a ty biedny szaraku zasuwaj za najniższa krajową, bo na dorobienie poza etatem czasu nie starczy.

I trzecia rzecz - tak słabego programu wyborczego jeszcze nie widziałem - same ogólniki, żadnych konkretów ponad to, co Dziwisz już zrobił, albo zaczął robić. Żadnych szczegółów, ale do powiedzenia ma tyyyle, że aż się boję lodówkę otworzyć, bo wyskakuje po 100 razy z tym samym wijac się jak piskorz, machając nerwowo rękami, ustawiając się do zdjęć świeżych inwestycji. Trochę to słabe. Tak jakby bez pomysłu, wiedzy o gminie i o potrzebach mieszkańców. Słabo, słabo.
????10.04.2024, 22:00
Ciekawe czemu wojt sie nie przyznal w lipcu czy sierpniu 2022 ze wie o biogazowni tylko czekal cierpliwie do wydania decyzji przez staroste. Jakies sily nadprzyrodzone mu mowe odebraly?
Szczekaczka10.04.2024, 21:36
Wszystko źle... drogi są - źle, dróg nie ma też źle, chodniki są - źle, chodników nie ma też źle. Jak się coś robi - źle, jak się nie robi też źle. Może trzeba się zdecydować, o co Wam właściwie chodzi. Niby chcecie, żeby była droga, kanalizacja, chodnik, ale broń Boże nie po moim... Niby chcecie, żeby były inwestycje, ale zadłużenie gminy wam się nie podoba. Rajca obiecuje oszczędności, skąd je weźmie... no albo nie będzie inwestował, co oznacza totalną stagnację, a nie rozwój, który obiecuje... albo pozamyka nierentowne szkoły w Bielance, Harkabuzie i Podsarniu, żeby w ten sposób trochę grosza przyoszczędzić kosztem społeczności tych miejscowości. Sprawdzony wójt i stabilna gmina bardziej do mnie przemawiają niż puste słowa i obiecanki człowieka bez doświadczenia.
Ugodzona sołtyska10.04.2024, 21:16
Oj widzę, że panią sołtys zabolała krytyka jej pseudo debaty... Prawda jest taka, że Rajca niczego odkrywczego nie proponuje, ani nie ma pomysłu ani doświadczenia. Wiele czasu minie zanim się zorientuje na czym ta robota polega. Zamiast rozwoju będzie błądzenie po omacku. Zmiana dla zmiany - bezsens...
wszedzie dobrze gdzie nas nie ma10.04.2024, 19:05
Senior nie wiem ty chyba u wojta na ulicy mieszkasz albo na alejach. Przejedz sie chlopie chocby do Podsarnia czy Bielanki, albo sprobuj sie wydrapac na jakas gorke w Sieniawie. Zmien telewizje albo wyjdz z domu i sprobuj spojrzec dalej niz czubek wlasnego nosa.
@Rabianin10.04.2024, 19:00
Oj robi sie robi. Tylko sie obejrzysz i juz kolejka u steskala i rapacza.
Do lol10.04.2024, 18:58
A co niby zlego bylo w tej debacie? To ze nie klaskali wszyscy jak po prawie godzinie Wojt zaszczycil ich swoja obecnoscia? Nie powiedzial tez niczego odkrywczego. Parole parole...mydlenie oczu. Ale ludzie juz sobie nie daja makaronu nawijac na uszy. Wszystko super jak cos trzeba to wojt bedzie przyjezdzal, zdjecia robil. Ale jak od 13 lat prosze o asfalt i 2 lampy na naszej gminnej drodze to juz inne ma priorytety. Wazne zeby wojt mial droge, lampy i kanalizacje zeby sobie butow nie pobrudzil jak na zdjecia w lakierkach pojedzie. Tfu!
wybieramy zmianę10.04.2024, 18:50
Oj ciężko niektórym sie pogodzić ze ich czas właśnie mija. Panu Wójtowi dziękujemy za te lata pracy. Powiedzieć nie możemy przecież ze wszystko było złe, bo to byłoby klamstwo. Ale patrząc tak po ludzku nasz włodarz co tu dużo mówić lekko nie nadąża za dzisiejszymi czasami. Pora na kogoś młodszego kto ma świeże spojrzenie i jakiś inny pomysł na rozwój gminy. Z samych dróg i chodników się tego nie zrobi.
Idzie Grześ przez wieś10.04.2024, 18:41
Poruszając sie po gminie czy to samochodem czy pieszo można łatwo zauwazyć jedną prawidłowość. Banery wszystkich opcji poza Dziwiszem były w ostatnim czasie celowo niszczone, zrywane, przecinane, malowane. I Pani Haliny, Pana Fabera, Pana Rajcy jak i innych kandydatów. Poza jednym. Jak to jest powiedzcie mi? Kto tak nie znosi sprzeciwu? Dla mnie to zwykłe chamstwo, widać żałość okrutną. Świadczy zarówno o tych co niszczą jak i o tych na czyje to jest zlecenie.
Do pamiętliwego Bronka10.04.2024, 15:57
To spotkanie z mieszkańcami, które zorganizowała sołtyska w OSP w Rabie w Niedzielę Palmową, to czysta ustawka. Na sali praktycznie tylko przedstawiciele komitetu Rajcy i ich rodziny. Strona Sołectwa na FB promująca Rajcę. Jak ktoś taki może twierdzić, że bezstronnie organizuje debatę??? Po co Wójt miał tam iść żeby się na niego rzucili, jak sępy? Tam nie było nikogo, kto chciałby posłuchać, co ma do powiedzenia, tylko ludzie, którzy chcieli go zakrzyczeć. Mimo tego przyszedł, rzucił konkretami i zamknął usta niektórym. Spokój, konkret i siła argumentu kontra obiecanki i ciągłe pokazywanie palcem. Moim zdaniem wybór jest prosty - głosuję na sprawdzonych.
Rabianin10.04.2024, 15:33
Kto nie widzi że nic się w Gminie nie robi to albo nie mieszka w Gminie albo jest ślepy.
Celina10.04.2024, 15:32
Nie jestem zachwycona alternatywą, ale... czas na zmiany. Obecny wójt miał kilkanaście lat, by wprowadzić w życie to, co obiecywał. Działania na chybcika kilka miesięcy przed wyborami już niczego nie zmienią, zawalił. Chyba najbardziej w tym, jak traktował ludzi, którzy nie byli mu potencjalnie przydatni. Ciekawe, czy inwestycje, które zaczął były zaplanowane w tegorocznym budżecie...
Lol10.04.2024, 15:08
Dokladnie trzeba wiedzieć kiedy ze sceny zejść - Panu Rajcy w Dunajcu pomogli szybką emerytura. Niech sobie pod swoją scena i aferami siedzi że swoimi klakierami
Góral z pieniążkowic10.04.2024, 12:55
Ciekawe czy Pan Tomasz juz odświeżył góralskie spodnie :D
Lol10.04.2024, 12:50
Bronek
Byłeś na smiesznym wiecu wyborczym Rajcy który urządziła mu sołtyska rabianska. Nie tak debata powinna wyglądać. Nie tak powinna być zorganizowana, ale dla Rajcy i sołtyski tak było wygodniej.

Tez byłem było tam raptem moze z 20 niezwiązanych z komitetami kandydatami, za to stawiła się cała świta eko z rodzinami.

Żenada
Ludzie ludzie ludzie...10.04.2024, 12:49
Czy ktoś normalnie myślący jest się w stanie dalej łudzić że ta 17-letnia władza absolutna na dobre nam wyszła? Panie Andrzeju niech Pan już sobie da spokój i odpuści, dajcie szansę innym. Nie straszcie ludzi policjantami, bo dziećmi nie są. A Wy ludzie wybierzcie mądrze bo następna szansa dopiero za 5 lat. Chcecie przespać kolejną kadencję? I z czym się obudzimy przed nastepnymi wyborami? Długiem na 50 milionów???
zawiedziony10.04.2024, 12:32
Dostałem program Pana Rajcy jest ciekawy, nowe spojrzenie na gminę, ale nigdzie nie mogę znaleźć programu Pana Dziwisza, co ma do zaproponowania mieszkańcom gminy? chwali się inwestycjami, które i tak musiałyby powstać ale nic dodatkowo nie zrobił. nie wykorzystał tego, że kolega był ministrem i kasą z lasów szastał na prawo i lewo, więc szkoda że o współmieszkańcach zapomniał. a oprócz tysiąca kilometrów dróg fajnie by było np basen postawić, jakiś żłobek, remont ośrodka zdrowia czy przedszkola. potrzeb jest wiele ale najłatwiej wylać asfalt...
chcę zmiany10.04.2024, 12:26
w Rabie od lat nic się nie dzieje, jest wiele zaniedbań, w gminie nigdy nikt nic nie wie, jeśli chcemy iść do przodu to coś musi się zmienić!!! a że jest okazja zmienić osobę na stanowisku Wójta to jestem na TAK!!
Sieniawianka10.04.2024, 12:24
trzeba wiedzieć kiedy ze sceny zejść...
Bronek10.04.2024, 07:33
Bylem na zebraniu w rabie gdzie mieli sie pokazac wszyscy kandydaci na wojta. I co? Tylko wojt Dziwisz i jego swita wystawili sie tylem na mieszkańców i sie nie pojawili, biedna jedna kandydatka siedziala. Dziwisz wpadl pozniej na chwile, cos tam wymamrotal ale takim zachowaniem zlekcewazyl mieszkancow swojej wsi ktora go wybrala. Tego mu nie zapomne.
@Skawianin10.04.2024, 07:13
Żeby się tylko nie okazało, że z UG będzie posterunek jak w Dunajcu był za czasów owego Pana policjanta bo kolejnej afery rozporkowej możemy nie wytrzymać
Komentator10.04.2024, 07:11
Czytam te komentarze i tak się zastanawiam czy urzędnikom w gminie doszedł nowy obowiązek tj. Pisania chwalebnych komentarzy dla wójta? Bo jakoś rozmawiając z ludźmi na ulicy nie słychać takich zachwytów
Obserwator10.04.2024, 06:53
Widać że cala gmina postawiona na nogi, pewnie w godzinach pracy sklejają te poematy.
Skawianin09.04.2024, 21:21
Do Ja źle Ci się jeździ po tych drogach? Jak tak to głosuj na Rajce to będziesz miał posterunek policji w Urzędzie
Senior09.04.2024, 21:15
O drogach w Rabie to nawet w telewizji mówili. Niejedna gmina, a może nawet i miasto chciałoby mieć takie drogi jak my.
Każdemu nie dogodzi, a złej baletnicy to przeszkadza i kawałek spódnicy. Ja tam wolę drogi bo przynajmniej w błocie po pachy nie trzeba brodzić. A z niektórych wypowiedzi widzę, ze komentujący urodzili się kiedy już było zrobione i wydaje im się że zawsze tak było.
Dzieci zapytajcie ojców i matek jak im było dobrze 20 lat temu, jaki był porządek wszędzie, jak kasztanka przez wies jechała, jak drogę do domu od głównej trzeba było sobie łopatą odśnieżyć bo plog jechał 2x w ciągu całej zimy. A teraz to tylko "Mnie się należy bo podatki place" A palcem w swoim obejściu już nikt nie kiwnie
M.09.04.2024, 20:29
Panie Jack - proszę wziąć pod uwagę, że miasto Nowy Targ ma miejska pływalnie z czego czerpie milionowe dochody co przekłada się korzystniej na bilans.
Ja09.04.2024, 19:28
Pan Dziwisz miał 17 lat by pokazać na co go stać, szału nie ma. Tylko drogi nic poza tym. Dlatego ja zagłosuje na Rajcę bo jest szansa że coś się zmieni!!!
Niezadowolony09.04.2024, 17:53
Nie będę głodował na Pana Rajce ponieważ na każdym spocie wypowiada się agresywnie i wskazuje palcem. Dla mnie przekaz taki oznacza że grożę Ci palcem bo jestem policjantem a jak nie zagłosujesz to Cię zamknę jak policjant. Do tego na stanowisku potrzebny jest człowiek który nie ma z przeszłości afer takim kandydatem jest obecny wójt i byłaby Pani Halinka gdy za jej plecami nie stał Pan Siarka.
Księgowy09.04.2024, 17:47
Parę osób w komentarzach pisze o zadłużeniu gminy. To jak tacy mądrzy jesteście to powiedzcie mi tak skąd wziąć pieniądze na inwestycje np drogową gdzie droga np jest robiona z programu unijnego i w programie jest że gmina musi dać przynajmniej 20% wkładu własnego reszta z pieniędzy Unii.Co wójt ma podnieść podatki i inne opłaty w gminie i zaszkodzić sobie? Wynika z tego że Pan Rajca tak zrobi albo po prostu w Skawie i w innych miejscowościach już nic nie będzie robione.
Obiektywy09.04.2024, 17:24
Ludzie- opamiętajcie się i przestańcie pluć jadem. Doceńcie to, co macie, bo wójt wykonał ogrom pracy i w każdej wsi to widać. Mówicie, że się chwali... Ma czym, to się chwali. Gorzej z tymi, co obiecują cuda, a o niczym pojęcia nie mają. Chcecie zmiany, wietrzenia... nawet miejscowy ksiądz nie umie powstrzymać się od hejtu. Minęła Niedziela Zmartwychwstania, Niedziela Miłosierdzia Bożego, a miłości bliźniego i miłosierdzia nie widać. Ksiądz powinien się modlić o zgodę i jedność w gminie, a nie podburzać ludzi i jątrzyć. Wstyd. Łatwo wydać wyrok, nie wiedząc prawie nic o drugim człowieku. Czas się zastanowić, bo po wyborach nadal będziemy żyć w tej społeczności
Pies na baby09.04.2024, 14:16
@Jack widzę, że masz pojęcie o budzecie czegokolwiek.

Im więcej mieszkańców tym większy budzet, a zadłużenie mniejsze.

Porównaj inwestycje z pozyskanych środków w gminie raba i gminie nowy targ a może coś zrozumiesz.

Jak się nic nie robi to i kosztów nie ma.
Swój chlop09.04.2024, 14:09
Najłatwiej obiecywać. Obiecywać gruszki na wierzbie.

Doceniajcie to co macie, bo możecie mieć gorzej.

Ja pamiętam co Siarka zostawił. Pamiętam smród starego urzędu. Pamiętam jak wyglądały wioski. Pamiętam jak nosiłem buty w plecaku żeby przy wojewódzkiej przebrac gumowce, bo takie bagno było na naszych gminnych drogach.

Nic nie było, za to Siarka obiecywał. Dziwisz jako tako te nasze wioski oporządził, że się człowiek wyjść nie wstydzi.

Mam ogromny szacunek do obecnego wojta, bo mimo tych wszystkich klakierow i szczekaczy konsekwentnie dba o każdego z nas.

Trzymam kciuki w II gier turze
Ciekawostka09.04.2024, 14:02
@Bartosz

Tak tak Pani Szewczyk obiecywała masę różnych rzeczy i chyba przegięła bo się ludzie na niej poznali.

Np. obiecała zniesienie podatku drogowego - no ale jak? Przecież taki podatek to się w paliwie płaci. Każdy płaci- jak to chciała zrobić?

Ot taka ciekawostka. Łatwo naobiecywac rzeczy różności z kosmosu, ale taki miala przykład. Siarka też tylko obiecywał. Zawsze obiecywał i na obietnicach się konczylo
AntyPiS09.04.2024, 13:19
Pan Rajca na debacie zamknął buzię po odpowiedzi Dziwisza odnośnie zadłużenia. Obiecuje ze gminę oddłuży, ale dlaczego nie polemizował w obecnym wójtem na żywo? Za to /.../ anonimowo tutaj?
Bo nie ma pojęcia o inwestowaniu.
Kto był, ten wie, co Dziwisz powiedzial - każdą inwestycja wymaga wkładu własnego, a że inwestycji jest bardzo dużo to na ten wklad by zabrakło. Stąd wziąć miliony wkładu, żeby z Unii dostać kasę na budowę? Może Rajca wyjmie ze swojej kieszeni?

Widac ze człowiek nie ma bladego pojęcia o tym co chciałby zrobić.

Za to obiecuje ogólniki, to co już jest zrobione i jeszcze zastój i marazm, ale to już pod hasłem oddłużania gminy
Bolek09.04.2024, 12:50
Tylko NIE Truteń!!!!!!!!
Zdegustowany09.04.2024, 11:59
Rajca łgał w kampanii przed Iszą turą, łże nadal zgodnie z zawodem, który wykonywał. Choleryk, rozregulowany emocjonalnie, niezrównoważony człowiek.

Niech tam w rabczańskich kanałach siedzi, bo ja go tu w Rabie widzieć nie chce.
Bartosz09.04.2024, 11:14
Do komentujących mój wpis. P. Szewczyk jeszcze nie zaczęła na dobre kampanii, a już po gminie niosła się wieść, że będzie zwalniać ludzi. Oceniono ją na podstawie pomówienia, ot, brudna propaganda. Z drugiej strony przylepiono jej łatkę zwolenniczki biogazowni. Czy ktoś z Was słyszał jej wypowiedź? Wypowiedziała się wprost, że jest przeciw, ale jednocześnie powiedziała prawdę - z tylu stron próbowano zablokować inwestycję i nie udało się tego zrobić - więc co ona może, dlaczego ma odpowiadać za błędy poprzedniej ekipy? Najprawdopodobniej inwestycja dostanie pozwolenie - i co w takim wypadku proponuje komitet p. Rajcy? Jeśli będą próbować blokować biogazownię na szczeblu gminnym, inwestor poda gminę do sądu - i zapłacimy za to wszyscy, bo przecież to nie pójdzie ani z kieszeni wójta, ani radnych. Niestety trzeba brać pod uwagę, że inwestycja przejdzie, przynajmniej jedna osoba nie obiecywała czegoś, czego zrobić nie może. Gmina jest zadłużona, jakie działania naprawcze proponują kandydaci? Bo to będzie kluczowe dla naszej przyszłości. Nic się nie zrobi bez pieniędzy.
Mieszkaniec gminy09.04.2024, 09:12
Zadłużenie gminy Raba Wyżna teraz tylko będzie rosło!!!!
Xiądz09.04.2024, 09:10
Ciekawe kogo nominuje i wskaże emerytowany kardynał od relikwi , wszak to on tak myślę ma decydujący głos
Jack09.04.2024, 08:41
Gmina Raba Wyzna jest jedną z najbardziej zadłużonych gmin na Podhalu. Zadłużenie wynosi 32,57 mln zł. Natomiast zadłużenie miasta Nowy Targ wynosi 20 mln zł, które liczy ponad 30 tys. mieszkańców
duma Orawy09.04.2024, 08:26
Większość od Szewczyk odpadła. Słabe poparcie było siarki bo odpadła jego pracownica z biura, ale nie ma się co dziwić.
Mieszkaniec09.04.2024, 08:18
Lepsze jest wrogiem dobrego. Głosuje na sprawdzonego!
Z Raby09.04.2024, 07:47
Wójt sprawdzony, dobrze zarządza z każdej strony słyszę narzekanie na ośrodek zdrowia, likwidację przejazdów kolejowych, brak kanalizacji, brak chodników, opieszałość urzędników. Za to wszystko odpowiada wójt więc w czym on się sprawdził??? Proszę o konkretną odpowiedź bo naprawdę jestem ciekawy!!
Jakub09.04.2024, 07:34
Niestety w powiecie Pan Tomek nic nie zrobił jak się zaczęło z biogazownią to przypiął się pod stowarzyszenie ekoraba i na ich działaniu się lansuje.
Do Sedno sprawy08.04.2024, 22:21
Tak masz racje, z wszystkimi opcjami rozmawial i zawsze byl swietnie zorientowany. Nawet o planach biogazowni podobno wiedzial z pol roku wczesniej zanim sie ludzie z plotek wywiedzieli...a i podpisaniem umowy na obwodnice tez pierwszy sie chwalil. Jedyne co to przy remoncie kolei troche byl jeszcze niedoinformowany...
Zwolennik zmiany08.04.2024, 22:16
W końcu jakieś widoki na przewietrzenie tych zatęchłych gabinetów. Niestet ale obecnemu wójtowi trzeba podziękować. Nie samym chwaleniem się da wygrać kampanię, trzeba umieć wyjść zza biurka i rozmawiać z ludzmi a z tym już u niego ciężko, zwłaszcza jeśli chodzi o rozmowy. Kto mial styczność wie co mówię.
PO CO?08.04.2024, 22:15
Niektórzy krzyczą, że chcą zmiany. A ja się pytam po co? Powiewu świeżości im się zachciało? Zmiana dla zmiany? Bez ładu, bez składu, bez konkretów, bez pomysłu, bez sensu. Sprawdzonych ludzi się nie wymienia na nowych tylko po to, by wymienić. Głosuję na sprawdzonych...
Endrju08.04.2024, 22:04
Indyk myślał o niedzieli... a już sobie wybierali stanowiska w gminie niektórzy.. a ich Wójcina nie przeszła. Sorry not sorry. Demokracja wygrała. Obydwaj Panowie chcą dobrze dla Gminy, bo to widać i po programach i po wypowiedziach. Druga tura będzie ciekawa. Idę na wybory, bo to jest mus, a nie widzimi się. Albo mnie jeden przekona albo drugi. Potem nie będę narzekał, że miałem foszka, a teraz mi nie pasuje. A na ręce będę patrzył. Cieszę się, że Rada Gminy się dobra utworzyła, bo są nowe gęby, a tego powiewu świeżości brakowało od kilku dobrych lat. Decydujmy, żeby nie zrobił za nas tego ktoś inny.
Wyborca08.04.2024, 21:40
Jeśli nie Szewczyk to oddaję głos na Rację. Tylko zmiana wójta uratuje gminę. Będzie zmiana wójta to będzie zmiana gospodarowania, finansowania, elity, wykonawców i całej zamurszałej stęchlizną gminy.
Sedno sprawy08.04.2024, 20:44
To, że ktoś ma kogoś w rodzinie lub wśród znajomych, to nie znaczy, że się utożsamia z jego poglądami. Nie próbujcie na siłę wciskać komuś przynależności partyjnej. Gdyby chcieli, to startowaliby z list partyjnych, jak p. Ustupska, p. Wierzba czy inni. Czasem łatwiej jest zdobyć głosy na fali popularności jakiejś partii. Nie wiem, jak T. Rajca, ale A. Dziwisz zawsze startował jako bezpartyjny i w znanym wszystkim programie telewizyjnym sam przyznał, że dla dobra gminy niejednokrotnie rozmawiał z wszystkimi opcjami politycznymi.
Do E. K. Z.08.04.2024, 20:32
Żeby się tylko nie sprawdziło powiedzenie: "zamienił stryjek siekierkę na kijek". Głosuję na sprawdzonego wójta, bo jest dobrym gospodarzem. Po co zmieniać, jak się sprawdził.
Do Bartosz08.04.2024, 17:57
Z twojego komentarza można wyczytać: już był w ogródku już witał się z gąską... I znowu mamy obarczanie winą innych - zgodnie z modą ze stolicy. Poza tym każdy wyborca ma jeden głos i co z nim zrobi to jego prywatna sprawa. Nie musi się z tym obnosić w Internecie.
Rokiciny08.04.2024, 17:56
BRAWO TOMEK
Wyborca08.04.2024, 17:51
Do Bartosz
Wyniki wyborów są takie, a nie inne. Trzeba się z tym pogodzić, na tym polega demokracja. Skoro p. Halina odpadła, to znaczy, że jej osoba i wizja gminy nie przemówiła do większości wyborców. Przed nami druga tura. Ja pójdę na wybory...
Do Bartosz08.04.2024, 17:33
Jakoś nie zauważyłam, by jeden lub drugi komitet hejtował ten trzeci, prawda jest natomiast, że kandydaci na radnych z komitetu Pani Haliny obstawali za biogazownią, a sama Pani Szewczyk też powiedziała, że nic z tą sprawą nie będzie robić. Więc jeśli na starcie kandydatka bagatelizuje problem mieszkańców jednej miejscowości to niech się nie dziwi wyniku. Ja natomiast na drugą turę pójdę i zagłosuję za zmianą. Zmianą na lepsze!!
E.K.Z.08.04.2024, 16:39
"Las codziennie się zmniejszał, ale drzewa z uporem głosowały na siekierę, bo miała uchwyt z drewna".
Do Harnaś08.04.2024, 15:57
Tak jak Dziwisza popiera PSL/Trzecia Droga (siostra - przypominam - są za biogazowniami) , a Rajcę KO (Ustupska)
Bartosz08.04.2024, 14:54
Komitet jednego i drugiego kandydata posługiwał się hejtem i kłamstwem w stosunku do utrąconej kandydatki. Czy jej wyborcy pójdą ponownie do urn? Czy można ufać ludziom, którzy tak się zachowują w stosunku do innych? Cóż, była szansa na oddłużenie gminy, na normalność w kontaktach władze-obywatel, na szacunek i przynajmniej próbę zasypania podziałów. Cóż, widocznie Rabianom dobrze tak, jak jest - tylko nie narzekajcie potem, że na nic nie ma i nikt was nie słucha. Że za głupie decyzje możemy być jako gmina ciągnięci po sądach - i płacić za nieprzemyślane działania rządzących. Dobrze, że na liście radnych kilku porządnych ludzi, że nie dostali się najgorsi (z małymi wyjątkami), ale i tak kluczowe decyzje podejmuje wójt, miejcie tego świadomość. Ja głosować nie pójdę, nie mam na kogo.
Stop biogazowni08.04.2024, 14:15
Najważniejsze że trzecia kandydatka odpadła, wraz z większością swoich radnych!!
Stop biogazowni08.04.2024, 14:15
Najważniejsze że trzecia kandydatka odpadła, wraz z większością swoich radnych!!
Kaja08.04.2024, 13:05
Do boju Andrzej !!!
Jarosław08.04.2024, 13:05
Andrzej czy ty się nie dziwisz?
Raba08.04.2024, 12:26
Chwała Bogu że taka będzie druga tura.
Harnaś208.04.2024, 12:12
Rajca i Dziwisz, też nie należą do żadnej partii...ciekawe???
Z raby08.04.2024, 11:43
Brawo Tomasz
Oliwka08.04.2024, 11:17
Piękne wyniki wyborów, wyborowa Rada Gminy, miło widzieć nowe twarze! :) a Pan Dziwisz i Pan Rajca to będzie trudny wybór, czy lepszy stary znany czy nowy i mniej znany. Wybór w Waszych rękach.
Bauer08.04.2024, 09:55
Czas na zmianę! :)
Harnaś08.04.2024, 09:12
Jak Szewczyk nie należy? Komitet PiS popierana przez siarkę. Cyganstwo ma krótkie nogi
Może Cię zainteresować
Zobacz pełną wersję podhale24.pl