12.04.2024, 14:43 | czytano: 2160

Kolejne oszustwo na na "BLIKA"

Mieszkanka powiatu nowotarskiego była pewna, że pomaga swojej koleżance podając kod BLIK, po czym zatwierdziła kilka transakcji w aplikacji mobilnej swojego banku i tym sposobem straciła kilka tysięcy złotych.
Schemat działania oszustów jest podobny. Najpierw włamują się na konto na portalu społecznościowym, przejmują je, a następnie rozsyłają do znajomych wiadomości, z prośbą o udostępnienie kodu. Przestępcy, podszywając się pod właściciela konta, prowadzą luźne rozmowy, aby nie wzbudzać ich niepokoju. Proszą o kod BLIK na kwotę najczęściej kilkuset złotych, jednocześnie obiecując jak najszybszy zwrot pieniędzy. Właściciel rachunku bankowego będąc pewny, że pomaga swojemu znajomemu, niczego nie podejrzewając, podaje kod, zatwierdza transakcję w aplikacji mobilnej. Po otrzymaniu kodu, oszuści najczęściej wypłacają gotówkę z bankomatu w innym regionie kraju lub płacą za zakupy w sieci.
Nie należy podawać wygenerowanego kodu bez potwierdzenia, czy to faktycznie nasz znajomy prosi o pożyczkę. Wystarczy zadzwonić do znajomego, aby upewnić się, czy faktycznie on znalazł się w potrzebie.

opr.s/
Może Cię zainteresować
komentarze
pyzdra12.04.2024, 19:37
Jestem piekarzem i mam podpisaną z bankiem taką umowę: Bank nie piecze chleba, ja nie pożyczam pieniędzy. I nie wchodzimy sobie w interes.
Może Cię zainteresować
Zobacz pełną wersję podhale24.pl