23.06.2022, 20:21 | czytano: 745

Czy mobilny internet w firmie może być alternatywą dla stacjonarnego? (art. sponsorowany)

Nie ma już firmy, która byłaby w stanie funkcjonować bez internetu. Co zrobić w razie awarii? Gdy dochodzi do problemów z siecią stacjonarną, może dojść do utraty komunikacji, spadku sprzedaży czy błędów raportowania. Jak się zabezpieczyć przed taką ewentualnością?
Zjawisko przeciążenia łączy stacjonarnych i inne awarie zdarzają się w firmach - niestety - zaskakująco często. Tu pojawia się potrzeba rozwiązania alternatywnego. Nie ma sensu inwestować z drugie stałe łącze np. od drugiego dostawcy, choć i tu można uznać za pewną opcję stosowaną przez przedsiębiorstwa. Sporo marek - szczególnie małych - wykorzystuje jako źródło rezerwowe internet mobilny LTE.
Właściwości sieci LTE wcale nie muszą być gorsze od typowego łącza stacjonarnego. Nie brak nawet sytuacji wręcz przeciwnych. Jeśli gdzieś nie ma możliwości podciągnięcia dobrego i stabilnego internetu stacjonarnego, LTE może być bardzo dobrym rozwiązaniem - o ile lokalizacja znajduje się w pobliżu nadajnika.
Na jaki internet można liczyć w takiej sytuacji? Sprawdzając np. oferty dostępne na https://panwybierak.pl, wystarczy przejrzeć i filtrować wszystkie propozycje operatorów pod kątem ceny czy szybkości sieci. W ten sposób łatwo dobrać LTE do konkretnych oczekiwań i potrzeb odbiorców.

Czy internet mobilny sprawdzi się do home office?


Pandemia koronawirusa doprowadziła do tego, że pokochaliśmy powszechnie pracę zdalną. Biura przeniosły się do domów i wcale nie widać tendencji odwrotnej - skłonności do tego, by pracownicy chcieli znów wrócić do swoich przestrzeni gabinetowych.
Można więc przyjąć, że home office będzie już trendem, od którego raczej nie będzie już odejścia. Wynika to z faktu, że przez internet można już wykonać można wszystko. Będzie to nie tylko organizacja wideokonferencji czy lekcja zdalna, ale prezentacje dokumentów czy inne zaawansowane projekty wykonywane wspólnie w sieci.
Konsekwencją będzie - co naturalne - duże obciążenie łączy stacjonarnych. Wtedy rodzi się pytanie, jaki mobilny internet dla np. małej firmy funkcjonującej w domu będzie najlepszy?
Warto zwrócić uwagę na to, jakie korzyści niesie za sobą swoiste rezerwowe łącze. Pierwszą zaletą jest możliwość rozdzielenia dostawców internetu: jeśli podstawowym jest forma X, alternatywnym może być Y - ważne jednak, by nie funkcjonowały na współdzielonym łączu, bo w przypadku problemów technicznych obie marki nie będą w stanie zapewnić dostępu do świata wirtualnego.
Drugą kwestią są możliwości techniczne. Internet mobilny nie musi być traktowany jako źródło sieci dla jednego użytkownika. Nic nie stoi na przeszkodzie, by używać go w formie routera WI-Fi i rozprzestrzenić taki sygnał w całym pomieszczeniu biurowym. Dodatkowa karta SIM będzie też korzystnym rozwiązaniem podczas podróży zagranicznych.

Z jakim wydatkiem trzeba się liczyć przy dodatkowym LTE?


Ile kosztuje internet mobilny LTE jako dodatkowa karta na wypadek problemów z siecią? Patrząc na aktualne cenniki widać, że trzeba zakładać tu kwotę kilkudziesięciu zł miesięcznie. Będzie to nieco więcej niż przy tanich ofertach sieci stacjonarnej.
Uwagę trzeba zwrócić na koszty dodatkowe. To np. instalacja i montaż. Widać także, że operatorzy internetu mobilnego podchodzą inaczej do kwestii udostępnienia routerów Wi-Fi. Niektóre są w cenie usługi, inne - jako dodatkowa płatność. To również może kosztować kilkanaście zł miesięcznie.
Zobacz pełną wersję podhale24.pl