19.03.2014, 22:21 | czytano: 1981

Salon Marcowy „Nowy tatrzański dzień” – cz. 2 (zdjęcia)

zdj. Piotr Korczak
ZAKOPANE. Kolejne spotkanie w ramach Salonu Marcowego odbyło się jak zwykle w „Jasnym Palacu”. Paneliści - Jerzy Gruszczyński, projektant komunikacji wizualnej, Elżbieta Kantor, dyr. Departamentu Turystyki, Sportu i Promocji Urzędu Marszałkowskiego i Tymoteusz Mróz, wydawca biuletynu „Infogram” oraz uczestnicy salonu podjęli temat: Komunikacja – Informacja – Promocja w świecie realnym i witualnym.
Pierwsze wystąpienie, Elżbiety Kantor ogniskowało się wokół zagadnienia promocji Małopolski. Pani dyrektor stwierdziła, że Zakopane jest drugim najchętniej odwiedzanym przez turystów miejscem w Małopolsce, pierwsze zajmuje Kraków, a dokładnie Wawel. Oczywiście należy promować Zakopane i Kraków nadal i to w różny sposób, ale "Urząd Marszałkowski ma za zadanie promocję całego regionu" – powiedziała panelistka.
Drugie wystąpienie rozpoczęło się od zdefiniowania tematu w formie przekazu wizualnego. Następnie Jerzy Gruszczyński na wybranych „obrazkowych” przykładach przedstawił złe i dobre sposoby kreowania komunikatów. Powiedział, że jego zdaniem świat realny i świat wirtualny to jest to samo, zmieniają się tylko nośniki przekazu informacji. Maniera w projektowaniu jest silniejsza od zasad projektowania – podkreślił panelista. W czasie prezentacji stwierdził, że estetyzacja przestrzeni jest najważniejszą wartością przestrzeni życiowej, jak również do projektowania przestrzeni, np. tatrzańskiej potrzebny jest zespół profesjonalistów.

Trzecie wystąpienie dotyczyło nowych sposobów przekazywania informacji i budowania projektów promocyjnych z wykorzystaniem nowych technologii. Świat wirtualny przez urządzenia mobilne „ogląda” codziennie przez ok. 2 godziny 50 milionów ludzi na całym świecie – skonstatował Tymoteusz Mróz.

Na koniec swojego wystąpienia przedstawił projekt promocyjny „Made in Zakopane”. Jest to projekt przedstawiający proces cywilizacyjny, proces zmiany mentalności i przyzwyczajeń lokalnej, w tym wypadku zakopiańskiej społeczności – powiedział panelista.

Moderatorem salonu był Adam Kitkowski.

Oto niektóre wypowiedzi uczestników salonu.
Profesor J. Jędrysiak: mieliśmy okazję zapoznać się z różnymi sposobami prezentacji tematu. W Zakopanem przez wiele lat próbowano uporządkować Krupówki, a razie udało się „uporządkować” miejską galerię.

Dyrektor Muzeum Tatrzańskiego Anna Wende-Surmiak: co możemy zrobić, by Muzeum Tatrzańskie mogło się rozwijać, mieć większą frekwencję?

Dyrektor E. Kantor: trzeba działać lokalnie wspólnie, wspólna droga promocji jest najlepsza, skrajne pomysły musimy odrzucić. Gdy kiedyś mówiło się Zakopane to kojarzyło się z wypoczynkiem, nartami, kulturą.
Inżynier Stanisław Karpiel: To było kiedyś. Przed wojną Zakopane czwarte na świecie pod względem narciarstwa. Dziś wszystko upadło.

Dyrektor TARPiK Krzysztof Król-Łęgowski: Jaką mamy w naszym regionie markę, lokalną Zakopane i regionalną Małopolskę, czy są to marki komplementarne? A gdzie jest miejsce dla marki tatrzańskiej?

Andrzej Gibała: Co Pani sądzi o Konwencji Karpackiej? (pytanie do Pani Kantor)
Dyrektor E. Kantor: Oczywiście trzeba te konwencję u nas wdrażać. Tak się pomału dzieje, Województwo Małopolskie i Podkarpackie chcą wspólnie działać w ramach tej konwencji.

Następne spotkanie Salonu Tatrzańskiego odbędzie się wyjątkowo w piątek o godzinie 11.00.
Temat: Na progu nadziei – w jaki świat idziemy ?
Czy święty z Karpat Jan Paweł II jest dla nas drogowskazem?
Moderator: Franciszek Bachleda-Księdzularz
Paneliści: ks. bp Grzegorz Ryś biskup pomocniczy archidiecezji krakowskiej

Zapraszamy, wstęp wolny.

Adam Kitkowski, zdj. Piotr Korczak
Może Cię zainteresować
Może Cię zainteresować
Zobacz pełną wersję podhale24.pl