17.10.2018, 08:51 | czytano: 6698

Smarduch idzie po władzę i stawia na turystykę (zdjęcia)

Fot. Robert Miśkowiec
W remizie OSP w Ludźmierzu odbyła się konwencja wyborcza kandydata na wójta Jana Smarducha, na której został zaprezentowany program komitetu i kandydaci na radnych.
Smarduch w gminie Nowy Targ rządzi od 1990 roku. To najdłużej urzędujący wójt na Podhalu. I właśnie jego wieloletnie doświadczenie na tym stanowisku, podkreślał na konwencji jego zastępca Marcin Kolasa, jest największym atutem kandydata. - A osiągnięcia jego, jako wójta, rozwój gminy przez te lata, to jak się zmieniła, to dowód na to, że się sprawdził - przekonywał. - Wójt nadal ma pasję i energię do działania. A przy tym doświadczenie, którego nie mają kontrkandydaci.
Jan Smarduch dziękował kandydatom za dotychczasową pracę przy kampanii i prosił o więcej. Sam odwiedził kilka wsi, w których chodził po domach i osobiście przekonywał mieszkańców, żeby oddali na niego głos. Do tego samego zachęcał kandydatów na radnych.

- Wójt i jego zespół to połączenie młodości z doświadczeniem. To są ludzie znani w swoich środowiskach, czegoś już dokonali. To nie są osoby nieznane i znikąd - mówił Kolasa o kandydatach. Samorządność Wiejska liczy, że wygra nie tylko wybory na wójta, ale też zdobędzie większość w Radzie Gminy Nowy Targ.

Do najważniejszych planów w tej kadencji zaliczono rozwój turystyki. Budowa Centrum Narciarstwa Biegowego w Klikuszowej, ścieżka rowerowa z Pyzówki do Klikuszowej, Park Archeologiczny w Obłazowej - to inwestycje, które już się rozpoczęły lub się rozpoczynają. - Turystyka to szansa dla mieszkańców - przekonywał Marcin Kolasa. - Na Podhalu są turyści, trzeba tylko stworzyć takie atrakcje, które ich do nas przyciągną. A te atrakcje ich przyciągną. Chcemy, żeby nasi mieszkańcy nie wyjeżdżali stąd zarobkowo, żeby rodziny były razem i tu znajdowali pracę lub zakładali działalność.

Na wsparcie samorządu mogą liczyć też inwestycje prywatne powstające na terenie gminy, takie jak Brama w Gorce na granicy Waksmunda i Nowego Targu czy stacja narciarska w Łopusznej.
- W odróżnieniu od kontrkandydatów mamy konkrety, to nie są ogólniki - podkreślał Kolasa.

Z Samorządnością Wiejską rywalizuje komitet Podhalanie, którego kandydatem na wójta jest Łukasz Gromada.

r/ zdj. Robert Miśkowiec
Może Cię zainteresować
komentarze
jasion19.10.2018, 21:15
@Go for more, jestem normalnie w szoku. Że wśród tej wszechobecnej chciwości, jeszcze jest jakiś (pojedynczy niestety) ktoś, kto myśli o przyrodzie i jej zachowaniu dla następnych pokoleń. Ale niestety muszę Cię zmartwić. Twój głos, to głos wołającego na puszczy. Ludzie dopiero się obudzą wtedy, kiedy z powodu np. erozji gleb, braku dostatecznej ilości lasów, będą powodzie, które zaleją całe wsie i miasta, a klimat zmieni się tak, że życie będzie bardzo ciężkie... No ale co sie przejmować, przecież my tego nie dożyjemy (tak rozumują). Niech się następne pokolenia martwią. Grunt to robić byznes na czym się da. Jakby mogli, to niektórzy nie tylko tą biedną przyrodę, ale nawet rodzoną matkę by sprzedali za troche "dutków"...
xyz19.10.2018, 20:49
Mam nadzieję, że nie będzie to era ścieżek w koronach drzew. Wolałbym drogi bez dziur i wygodne chodniki na gruncie, te z których będę korzystał z rodziną codziennie. Pobożne życzenia? Może, bo wójt Smarduch idzie po władze i stawia na turystykę. Ważniejsi turyści, my tam możemy kolejne lata poczekać na bezpieczną drogę do szkoły. Co tam, byle firma PPK dobrze prosperowała i inne. A reszta? A co tam...nieważne.
Zagłosuję sobie w niedzielę na tego Gromadę z Ostrowska.
Zorro19.10.2018, 20:04
@głosujęna Smarducha
A głosuj spokojnie. Żyjemy w wolnym kraju. Szkoda tylko, że tak bardzo skorumpowanym.
Powodzenia szanowny wyborco! Może od poniedziałku początek nowej ery?
Głosuję na Smarducha19.10.2018, 16:58
xyz i Zorro co tak nerwowo? prawda w oczy kole przecież żyjemy w państwie Prawa i Sprawiedliwości i żeby była jasność ich odgórne struktury jak najbardziej szanuję. Chociaż słowo szacunek jest dla was sądząc po jakości komentarzy całkowicie obce.
xyz19.10.2018, 16:22
O Samorządność Wiejska pisze My mieszkańcy (...) Wielkie nieba.
Szeroki uśmiech w Waszą stronę. Mieszkańców to wy macie w głębokim poważaniu. Przed wyborami se o mieszkańcach przypomnieli, a po wyborach to sp*****
Zorro19.10.2018, 16:09
@głosujęna Smarducha
Tak, sitwa to wymysł chorych umysłów. Przecież Was ciągle kontrolują, ale nawet jak coś znajdą to i tak za nic nie odpowiadacie. Przecież odpowiedzialność urzędnicza w tym kraju to tylko fikcja, martwe prawo.
Nieprawidłowości przy każdej kontroli są publikowane, ale przecież nie trzeba się tym przejmować, ludzie trochę pogadają i zapomną. Zawsze można ominąć przepisy, kontynuując szkodliwy proceder. Wykryją nieprawidłowości, to co z tego, zawsze można zjeść dowód, usprawiedliwić brak dokumentacji powodzią w 1997, zrzucić winę na brak wiedzy, orientacji. W tej materii wójt gminy NT i jego ludzie są bardzo kreatywni. Za nic nie trzeba odpowiadać materialnie. Gra bez ryzyka. A ludzie i tak wszystko kupią. H*j, d**a i kamieni kupa ten Wasz samorząd. Marzę o nowej jakości samorządu. Gdzie liczy się każdy człowiek, a nie tylko interesy grupy związanej z władzą.
Go for more19.10.2018, 15:43
Panie Kolasa turyści są na Podhalu, bo przyroda jest doskonała sama w sobie. Nawet bez Waszych atrakcji, które tylko zdegradują środowisko naturalne. Dziewicze tereny, głównie leśne przekształciliście w tereny inwestycyjne.
Ile trzeba wyciąć drzew w Gorcach, aby zrealizować prywatne inwestycje, które Pan promuje?
Gorczański Park Narodowy chroni, Wy niszczycie. Niweczycie ich starania. Zastanówcie się, co jest większą wartością i atrakcją, naturalne siedliska, naturalny las z gatunkami endemicznymi czy wieże widokowe, restauracje, pawilony edukacyjne itp.
Zastanówcie się, co zaproponujecie przyszłym pokoleniom? Oczyszczacze powietrza w przedszkolach? Wspomnienia o naturalnym środowisku w nowoczesnym pawilonie edukacyjnym? Opiszecie zapach górskiego lasu, pokażecie film dokumentalny "A kiedyś był tu piękny las, w którym żyły np. salamandry"?
I niech się Pan poważnie zastanowi, czy warto niszczyć dziedzictwo, którym jest środowisko naturalne. Jeżeli zniszczycie naturalne środowisko, to po turyści tu przyjadą? Żeby zobaczyć te wieże widokowe, smog, pawilony edukacyjne. W jaki sposób będziecie oczyszczać powietrze jak zniszczycie resztki lasów na Podhalu? W jaki sposób zatrzymacie erozję gleb, stoków? Jak zahamujecie proces bezpowrotnego zanikania gatunków zwierząt, roślin jeśli zajmiecie pod inwestycje, ograniczycie ich przestrzeń życiową, zniszczycie ich siedliska? Żal tych Gorców, żal przyszłych pokoleń przy Waszej polityce. A miejsca na inwestycje w Kotlinie Nowotarskiej jest dość.
wyborca19.10.2018, 15:27
kto to Gromada może mi ktoś powie.. głosuje na Smarducha
Głosuję na Smarducha19.10.2018, 15:11
KWW Podhalanie wasza strategia jest bardzo prosta czyli najwięcej much łapie się na gó... no. Tylko że my mieszkańcy gminy potrafimy myśleć samodzielnie i nie damy się na to złapać. Pan Gromada był 8lat radnym dlaczego nie zgłosił odpowiednim instytucją "układu" skoro o nim wiedział? przecież to jest przestępstwo wiedzieć o przestępstwach i ich nie zgłosić! nie macie nic konkretnego do powiedzenia to bijecie pianę o "układzie" nie tędy droga Panowie i Panie nie mierzcie wszystkich swoją miarą bo w końcu i was pomierzą.
Andzia19.10.2018, 14:57
Pan Gromada w niedalekiej przeszłości psy wieszał na PIS-ie tego nie pamiętacie?
InwestorAlfa19.10.2018, 14:46
Konkret w wydaniu pana Kolasy: inwestycja bez dojazdu i inne zamki na piasku. Doświadczenie inwestycyjne hahahaha.....
POwydmuszka19.10.2018, 13:27
Jan Smarduch należał do Platformy Obywatelskiej, był jedną z osób zakładających struktury partii na Podhalu[2], a przez kilka lat był przewodniczącym nowotarskich struktur powiatowych ugrupowania
Zródło: Wikipedia
Kolo19.10.2018, 11:35
Teraz to Smarduch poparcia partii już nie potrzebuje. Ma już swoją: Związek Wspólnego Interesu. Mnóstwo członków. Oraz swoje imperium, które budował przez 28 lat.
Sejmowy19.10.2018, 11:28
To jakieś jaj wyborcze. I Pani Aneta Watycha także z wójtem Smarduchem ??? To już się robi cyrk miejsko-wiejski.
Do sołtysa Rogoźnika19.10.2018, 11:22
Odpuść Panie Sołtysie. Dość już ludzie mają tej propagandy w starym stylu, nie kompromituj się Pan, bo już pod innym artykułem związanym z wyborami skomentowano ten "sukces inwestycyjny".
Nie zapominaj panie Sołtysie:
Wolność jest w nas.
Bolek19.10.2018, 11:03
Ci co agitują za Smarduchem, to wykazują dbałość o stałość układu, znaną już przecież, charakterystyczną dla tego kandydata. A kandydat niepewny chyba wygranej jak w trakcie kampanii wyborczej poniżej ceny rynkowej grunty gminne radnemu zbywa w Łopusznej. Ten szybko odsprzedaje i co możecie na to poradzić? Wszystko zgodnie z prawem. Przecież nic się nie stało...poznajecie chyba ten komentarz?
Smarduch górą19.10.2018, 11:00
Jedyną osobą która potrzebuje poparcia jakiejś tam partii to Gromada :D i ma poparcie pisu, zastępcą będzie były szef PO Zajączkowski. Mógłby się chociaż na jedną partie zdecydować a tak żebrze poparcie gdzie może zamiast wyjść do ludzi i mieszkańców gminy do siebie przekonać. Pewnie się boi, że mu ktoś powie co o nim myśli.
Do Ze wsi19.10.2018, 09:57
Szkoda, że nie zauważyłeś obecności PO partyjniaków w UG Nowy Targ. Może to przez krótkowzroczność, bo to taki jeden z tylnego II siedzenia steruje. Też zresztą nieudacznik, i nie z Wa-wy tylko locals z wielkimi aspiracjami i wizjami.
Głosuję na Smarducha19.10.2018, 09:44
Ja głosuję na Smarducha przynajmniej facet wie co robi. Kampania Pana Gromady to jakaś żenada nic facet konkretnego nie przedstawił. Jest takie przysłowie oddające tą sytuację "zamienił stryjek siekierkę na kijek" Ja do tego ręki nie dołożę.
Anarchista19.10.2018, 09:37
Które prywatne spółki zamierzają nadal wspierać, to nie musieli wymieniać, bo powszechnie wiadomo... dlaczego tylko te. Obiecywane przez MK przez lata miejsca pracy dla mieszkańców w obsłudze turysty oraz ich ilość są tematem powszechnych żartów.
A może dla poprawy wizerunku nowy naczelnik do spraw promocji? Stan obecny razi w oczy. Czy istnieje konfliktu interesów? Oceńcie sami. Zachęcam do lektury oświadczeń majątkowych urzędników gminnych oraz radnych porównawczo z ogólnodostępnymi informacjami w KRS o wymienionych w artykule spółkach.
Mixi19.10.2018, 08:58
Art. 108 Kodeksu Wyborczego - zabrania się prowadzenia agitacji wyborczej na terenie urzędów administracji rządowej i administracji samorządu terytorialnego oraz sądów.

Naruszono art. 108 Kodeksu Wyborczego zezwalając na własnym terenie (na ogrodzeniu) umieszczenie baneru wyborczego jednego z kandydatów do Rady Miasta Nowego Targu.

Nie głosujcie na bezkarnego Smarucha i jego ludzi.
anty PO18.10.2018, 21:04
Panu Smrduchowi byłemu szefowi PO na Powiat Nowy Targ już dziękujemy !
PSL18.10.2018, 13:09
No Pan Gromada ma super skład bez układów, Pan Waksmundzki, Pan Scisła, itd......niech stworzy now gmine hehehe bo takie ma słabe pomysły
przechodzień18.10.2018, 10:53
Czy godzi się, by Urząd Gminy Nowy Targ angażował się w kampanię do Rady Miasta Nowy Targ udostępniając własne ogrodzenie na baner wyborczy jednego z kandydatów do Rady Miasta ???
mr18.10.2018, 08:58
tak, tak, tak wywalmy starych z układami, wybierzmy Gromadę i Zajączkowskiego na jego zastępce, wtedy wgl nie będzie układów, a gmina będzie tak przewietrzona, że hoho.
Do 1990 to wystartujcie skoro tak Wam źle i pokażcie jak to powinno wyglądać
Obserwator18.10.2018, 06:32
Panu Smarduchowi już dziękujemy za dużo układów, układzików....
Wicher17.10.2018, 22:32
Ha ha ha ! Towarzystwo wzajemnej adoracji . Konwencja i sami swoi ! :) ,tak wygląda strach o stołki i obrona starego układu !!!
Baca17.10.2018, 22:22
Widzę że niektórzy robią sztuczny tłum. Nie są z tej wsi i nie startują w tym okręgu a siedzą w pierwszym rzędzie. Tak robi tylko PO.
stona17.10.2018, 20:38
Dobrze, że na spotkaniu byli kandydaci na radnych z komitetu wójta Smarducha i ich rodziny, bo inaczej remiza świeciłaby pustkami. Trzeba umieć robić sztuczny tłum, no ale wójt ma przecież doświadczenie... Dla zachowania resztek przyzwoitości powinien już ustąpić miejsca młodym.
Czas na zmiany!
anty PO17.10.2018, 20:34
N cóż ! Dwadzieścia osiem lat Smarducha na stołku , nikt mi nie powie że nie zrodzłi się układ tym bardziej że większość jego urzędników i popierających Smarducha w tych wyborach kochała Platformę " Obywatelską " partie oszustów i złodziei ! Jeśli chcecie by się coś na dobre zmieniło głosujcie na Łukasza Gromadę jest młody wykształcony i uczciwy !
z17.10.2018, 20:26
To była konwencja z mieszkancami .bo widzę że nawieżli radnych na frekfencję
Sołtys Rogoźnika17.10.2018, 19:23
Wybory samorządowe przed nami.
Wybierzmy mądrze, kogoś kto jest w stanie utrzymać a nawet zwiększyć tempo rozwoju naszej gminy.
Ja popieram kandydaturę Pana JANA SMARDUCHA na wójta gminy Nowy Targ.
Proszę również wszystkich mieszkańców Rogoźnika , aby tą kandydaturę 21 października br. również poparli. !!!

W ostatnim okresie czasu nasza miejscowość tak pięknie się zmienia !
Na inwestycje w Rogoźniku w ostatnich 8 latach zainwestowano 15,6 miliona złotych !!!
To niewątpliwie zasługa m.in. Wójta Gminy Nowy Targ Pana JANA SMARDUCHA.!!!
Zmieniajmy dalej nasz Rogoźnik i całą Gminę Nowy Targ !!!
Głosujmy 21 października na Pana Jana Smarducha.!!!
ED17.10.2018, 19:01
A Dlaczego nie ma nie było skrótu z konferencji wyborczej z remizy OSP w Lasku jakoś tak nie po drodze czy co
Kolega ze szkolnej ławy17.10.2018, 17:16
Życzę Ci Danusiu wygranej !!! Takich ludzi potrzebuje nasza Gmina.
internet17.10.2018, 17:03
Coś słabo szukacie, bo na fb na stronie komitetu KWW Podhalanie jest prezentacja kandydata i program. I tam pokazane jest na co będzie zwracana szczególna uwaga i co trzeba zmienić. A to że mieszkańcy nie są zainteresowani ani programem, ani spotkaniami obydwu zresztą kandydatów to już problem samych mieszkańców
Wdzięczny wyborca17.10.2018, 16:23
Panie Smarduch, Panu już podziękujemy!
Obywatel17.10.2018, 15:36
głosujemy na Smarducha, bo wójt który nie ma swojego zdania, swojego programu się nie nadaje
199017.10.2018, 15:31
Moi znajomi wszyscy przeciwko Smarduchowi, chcemy nowych władz Smarduch od 1990 to chyba najlepsza pora na zmiany, mam nadzieję że trochę po wyborach przewietrzy się gmina :-)
Gąska17.10.2018, 14:49
I Zielona też.
dikj17.10.2018, 14:29
trzeba wiedzieć kiedy ze sceny zejść
dla dobra wszystkich......
ze wsi17.10.2018, 14:13
Smarduch to najlepszy kandydat na Wójta i nie ważne czy jest z PO, PiS, PSL. Ma być dobrym gospodarzem i takim jest! Ma mój głos! I większości sąsiadów, którzy widzą jak zmienia się Gmina. Politykę niech prowadzą partyjni nieudacznicy w Warszawie.
Powodzenia17.10.2018, 14:00
Podhalańska za Smarduchem!
Białcon17.10.2018, 13:45
Największa gmina na Podhalu i żeby taka bida. Słabiutko mieszkańcy wypadacie z tymi swoimi decyzjami wyborczymi.
Z Ludzmierza17.10.2018, 13:44
A nasza rodzina zagłosuje na człowieka sprawdzonego, aktywnego i skutecznego czyli na Smarducha. Chyba jest się czym pochwalić w gminie.
Za pytanie17.10.2018, 12:37
Przewodzi PO dalej czy nie ? Czy tylko z poparcia PO ?
8.917.10.2018, 12:06
do Obywatel, brawo i dlatego i ja nie zagłosuję na Smarducha skoro ukrywa przynależność do PO, a taki sposób bycia jest fałszywy i brzydki.
Gość17.10.2018, 12:01
A ja zagłosuję na Smarducha!
yuogi17.10.2018, 11:53
do bacus zobacz jak sciany pekaja gdy Pan Gromada ma spotkanie, nawet nie potrafi odpowiadać na pytania:-(((((( szkoda ze Pan Nowak nie startuje
PSL17.10.2018, 11:51
do obywatel:-)a idz gdzie chceszino nie obrazaj innch osob:-)i powodzenia w głosowaniu:-)
Wyborca jeszcze nie zdecydowany17.10.2018, 10:39
Szkoda,że kontrkandydant nie zaprezentował swojego programu, szukałem na internecie, ale nie znalazłem. Nie wszyscy kandydaci z listy mi pasują, ale jeśli drugi kandydat nie przedstawi żadnych pomysłów to pozostanie głosować na starą opcje.
Obywatel17.10.2018, 10:35
Nie idę na Smardycha i resztę jego ludzi ponieważ są z PO i teraz działają pod innym szyldem, dlaczego się wstydzą że są z PO
8.917.10.2018, 09:32
A ja zagłosuję na Pana Gromadę. Dosyć Smarducha!
zwz17.10.2018, 09:31
brama Gorce to może źle skończyć dzięki ignorancji wójtów i ich cwaniactwu
maximo17.10.2018, 09:08
Widać jak mocno trzymają się stołków...To jest żenujące.Dajcie szansę młodym coś zmienić.
bacus17.10.2018, 09:06
no coż ściany pekają w szwach od ilości osób zainteresowanych tymi złotymi pomysłami
Może Cię zainteresować
Zobacz pełną wersję podhale24.pl