30.05.2019, 10:22 | czytano: 3475

Św. Jan Paweł II zostanie patronem Małopolski

Fot. Łukasz Sowiński
Na piątkowej sesji Sejmiku Województwa Małopolskiego radni zajmą się też rezolucją skierowaną do abpa Marka Jędraszewskiego, w celu ustanowienia Św. Jana Pawła II patronem Województwa Małopolskiego.
Z inicjatywą wyszedł Marszałek Witold Kozłowski. Według przyjętej procedury w sytuacji przyjęcia rezolucji przez sejmik rozpoczyna się proces ustanowienia patrona, gdyż ostateczną decyzję w tej sprawie podejmie Watykan. - Zarząd liczy, że zakończenie tego procesu nastąpi w przyszłym roku w 100. rocznicę urodzin Karola Wojtyły - informuje Michał Drewnicki, rzecznik Urzędu Marszałkowskiego Województwa Małopolskiego.
oprac. r/
Może Cię zainteresować
komentarze
marca03.06.2019, 11:00
a Degollado czyim zostanie patronem ?
maverick01.06.2019, 22:32
wicekolejkowy : Co drugi komentarz jest o tym jak zamiatał pod dywan pedofilię i my w takiej sytuacji usiłujemy z tej postaci zrobić na siłę świętego. Można pójść w zaparte, ale to przyniesie więcej szkody aniżęli pożytku. Od wzniosłości do śmieszności tylko jeden krok.
do Pola31.05.2019, 10:40
Wojtyła wiedział o pedofilii w kościele i mógł ukręcić łeb hydrze . Pytanie dlaczego tego nie zrobił? Gratuluję wyboru patrona.
wicekolejkowy31.05.2019, 10:21
@maverick.
odpowiedź na każde pytanie brzmi: nie, to nieprawda.
Chcesz wiedzieć więcej to sobie poszukaj w googlach na przykład "warunki zostania świętym" na opoce albo deonie
maverick31.05.2019, 07:11
@ Pola:
Jan Paweł II aby zostać uznanym za świętego musiałby być uznany globalnie, na całej kuli ziemskiej, w każdym kraju świata. Obecnie przysługuje mu miano 'Błogosławiony" i chyba tak już zostanie, bo w Ameryce Południowej i Łacińskiej nigdy go nie zaakceptują. Błogosławiony to też jest zaszczyt - nie nadajmy Mu nie przysługujących Mu tytułów.
Pola30.05.2019, 22:18
Kozy to się chyba teraz pasą na zielonej łące ? A tu jakaś koza wypowiada się w moim imieniu , ja się zgadzam by taki święty był moim patronem
maverick30.05.2019, 19:38
Czy to prawda że aby zostać ogłoszonym świętym przez Kościół, taki kandydat na ołtarze musi obligatoryjnie być czczony przez wszystkich wiernych na całej kuli ziemskiej? Czy to prawda że jeśli nie jest czczony choćby na jednym kontynencie to taka postać, choćby nie wiem jak wielka i jak wiele dla Kościoła zdziałała, musi się jednak zadowolić tytułem 'błogosławiony'? Jak to z tym jest? Z tego co sobie przypominam to idea 'sankto subito' zaraz po tym jak JP2 odszedł do domu Ojca spaliła na panewce ze względu na niechęć do Wojtyły środowisk katolickich w Ameryce Południowej i Łacińskiej, ale w międzyczasie być może sytuacja się zmieniła. Nie wiem, więc pytam.
Rufio30.05.2019, 18:41
Robert, ty masz coś z głową, albo naoglądałeś się za dużo TVP. Nie wiem co gorsze. W samym episkopacie przyznają, że mają z tym poważny problem, a ty twierdzisz, że to niewiniątka. W filmie zauważyłeś tylko donosicieli z czasów komuny, ale księży-pedofilów którzy zostali księżmi już po likwidacji SB jakoś nie widziałeś. Strasznie wybiórczy masz wzrok. Oskarżasz SLD i PO, że nic nie zrobiło, a zapominasz że PIS też rządził i miał możliwość coś zrobić. A prezydent Lech Kaczyński przez 5 lat co zrobił ? a gdy był ministrem sprawiedliwości co zrobił ? A gdy PIS albo wcześniejsze PC współrządziło to co zrobiło ? przecież ci sami ludzie co dzisiaj są w pisie, byli we różnych wcześniejszych rządach.
Ni mówiąc juz o prokuratorze piotrowiczu (celowo z małej litery) który jawnie bronił pedofila a dzisiaj bryluje w sejmie.
Ale co to ma wspólnego z papieżem patronem ? niewiele, a może nic.
Sam Wojtyła prosił żeby mu nie stawiać pomników, ale co to pomogło, gdy każdy bęcwał chciał błysnąć pobożnością stawiając pomnik, albo dając imię szkole, mostowi, ulicy. Teraz mamy kilka tysięcy pomników w większości beznadziejnych artystycznie. Na targach w Kielcach, Sacroekspo, widziałem nawet kiedyś hurtownię pomników Jana Pawła, w kilku rozmiarach i pozach, zrobionych z plastiku. Szły jak ciepłe bułeczki. Mamy tysiące uli Jana Pawła, setki szkół, rond, placów.
Do tego sprowadzono papieża. Niektórzy jeszcze sie powołują na nauczanie Jana Pawła, tyle że mam wrażenie że 90% z nich nigdy nie przeczytało żadnej jego encykliki, adhortacji, orędzia. Wszystko co potrafią powiedzieć to jakieś kilkuwyrazowe resztki typu "brońcie krzyża", niech zstąpi duch twój i odnowi ziemię, albo często cytowane na ślubach "Musicie być silni miłością,która wszystko znosi,wszystkiemu wierzy,wszystko przetrzyma,tą miłością,która nigdy nie zawiedzie.."
Ale już taka wypowiedź jak: "Wyrazem katolickości jest nie tylko braterska wspólnota ochrzczonych, ale także gościnność okazana cudzoziemcowi niezależnie od wyznawanej przez niego religii, odrzucenie wszelkich barier i dyskryminacji" to chyba nawet większości księży jest nieznana. A może znana tylko specjalnie nie pamiętana.
Naprawdę, papież nie zasłużył na takie traktowanie.
A teraz kolejny bęcwał chce być najświętszy i rzuca pomysł zrobienia kolejnego patrona. Dla większości ludzi to bezsensowna heca, i tyle.
Kolejny raz mniejszość chce narzucić swoje zdanie większości korzystając z tego, że są akurat przy władzy. Tak, katolicy to mniejszość. Co prawda do ochrzczenia w KK przyznaje się około 90%, ale jako wierzący-chodzący do kościoła deklaruje się mniej niż połowa (36%), a jako korzystający z sakramentu eucharystii (comunicantes)- 16 procent (czyli tych poważnie traktujących wiarę ) To są dane Instytutu Statystyki Kościoła Katolickiego. Niektórzy mogą powiedzieć, że to lewacka propaganda, ale nie, to sam kościół ma przebłyski rozumu i bada w jakiej jest kondycji. Niektórzy nie chcą w to wierzyć, woleliby dalej krzyczeć coś o prawdziwych polakach-katolikach i łudzić sie że wszyscy myślą tak samo.
Skoro tak, to w czyim imieniu i po co jakiś marszałek do spółki z radnymi sejmiku chcą odstawiać taką hecę ? To ma być pokaz , że jesteśmy bardziej wierzący ?
Nie dość, że zupełnie nieewangelicznie to jeszcze głupio. Prosta droga do zupełnej marginalizacji Kościoła.
wierny30.05.2019, 17:21
Po co komu ten patron? Będziemy mu zawierzać Małopolskę w modlitwie?
.30.05.2019, 17:13
Wesołowski ,Pec, Jankowski itd.
koza30.05.2019, 16:55
Kto się zapytał małopolan / w tym mnie/ czy chcą patrona. JA potrzeby patronatu nie potrzebuję.
Robert30.05.2019, 15:44
Do Rafał.
A podasz przykład kiedy w Polsce biskup ukrywał księdza pedofila? W filmie Sekielskiego nie ma takich przykładów- ofiary nie zgłosiły przestępstw Kościołowi. Natomiast ci księża pedofile z filmu byli TW i donosili na SB, zatem lewica o tym doskonale wiedziała (SB miało wiedzę że ci księża to pedofile). Władze komunistyczne i lewica po 1989r. (SLD, PO) wiedziały i nic nie zrobiły. To kto kogo ukrywa?
Na tak30.05.2019, 15:43
O tak, społeczność nowotarska już cieszyła się z tego powodu widocznie na juwenaliach, za całkowitym przyzwoleniem starszyzny.
Rafał30.05.2019, 14:44
Do Robert
Wolę być lewackim gejem niż prawicowy pedofilem ukrywającym się pod sutanną
jest zabawa30.05.2019, 14:03
W Małopolsce może, ale z wyłączeniem Nowego Targu, gdzie ostatnio na Juwenaliach radośnie profanowano Honorowego Obywatela Nowego Targu, czyli Jana Pawła II przez gawiedź studencką przy pełnej akceptacji wójta, pana i plebana (burmistrza Watychy, wicestarosty Waksmundzkiego i ks. rektora Gulaka). Tak się bawi, tak się bawi Nowy Targ. Co za obłuda!
Anita30.05.2019, 13:32
Robert, choć nie chodzę do kościoła, to zgadzam się z Tobą. W zasadzie to nawet nie tylko ostatnie, ale i poprzednie wybory pokazały, co Polacy sądzą o tym całym lewactwie i gejostwie!
kuba30.05.2019, 12:49
a kogo to interesuje...
popieram30.05.2019, 12:21
Świetny pomysł.
Robert30.05.2019, 10:25
I bardzo dobrze. Bez papieża Polska nadal byłaby komunistyczna. A lewacy i geje będą krzyczeć ale tylko tyle im zostało, zwłaszcza po wynikach ostatnich wyborów.
Może Cię zainteresować
Zobacz pełną wersję podhale24.pl