02.11.2020, 11:55 | czytano: 9783

List w obronie protestujących uczniów

Arch. Podhale24.pl
NOWY TARG. Absolwenci Liceum Ogólnokształcącego im. Seweryna Goszczyńskiego poinformowali, że zbierają podpisy pod listem otwartym do dyrektor Marii Kopeć, w którym domagają się "konstytucyjnego prawa uczniów do protestu, nie tylko w czasie zajęć, ale i w czasie wolnym".
List ma związek z nagłośnioną przez Wirtualną Polskę sprawę nauczycielki, która miała odmówić nauki zdalnej tym uczniom, którzy w swoim profilu na komunikatorze Messenger mieli umieszczoną błyskawicę - symbol Strajku Kobiet.
"Jesteśmy absolwentami i absolwentkami I LO im. Seweryna Goszczyńskiego w Nowym Targu. Rodzicami, rodzeństwem i przyjaciółmi uczennic i uczniów, którzy dziś kształtują swoje serca i umysły w murach naszej szkoły. Sami skończyliśmy edukację w różnych latach. Reprezentujemy różne poglądy społeczne i polityczne. Wyznajemy różne religie lub nie wyznajemy żadnej. Łączy nas przywiązanie do I LO im. Seweryna Goszczyńskiego, wiara w wolność i sprawiedliwość oraz przekonanie, że prawdziwa formacja intelektualna oparta jest na otwartości i gotowości do debaty. Dlatego bardzo smucą i niepokoją nas ostatnie doniesienia lokalnych mediów, a także relacje uczniów, świadczące o tym, że nauczyciele zabraniają im ekspresji swych poglądów.

Okres nauki w I LO im. Seweryna Goszczyńskiego został przez nas zapamiętany jako czas intensywnej formacji moralnej i intelektualnej - niezależnie od reprezentowanych przez nas poglądów. W szkole zawsze panowała atmosfera wzajemnego szacunku i tolerancji. W tym nasze liceum było podobne do ośrodków akademickich, że stwarzało przestrzeń do swobodnej wymiany myśli. Było miejscem sporów światopoglądowych prowadzonych na wysokim poziomie intelektualnym. Bez oceny i cenzury. Co się stało z naszą szkołą odkąd ją skończyliśmy, że nauczyciele proszą uczniów, by niczego nie manifestowali, grożą konsekwencjami posiadania opinii odmiennych niż ich własne, w końcu nie wpuszczają uczniów na swoje zajęcia z powodów treści umieszczanych przez młodzież w mediach społecznościowych?

Gdzie jednak młodzi ludzie mają kształtować swoje postawy obywatelskie i umiejętności argumentacyjne, jeśli nie w szkole? Nie przekonuje nas argument o jej apolityczności. Już Arystoteles mówił o człowieku, że jest zwierzęciem politycznym. Prawo do wyrażania swoich poglądów gwarantuje uczniom i uczennicom przede wszystkim Konstytucja. Jej art. 54 ust. 1 mówi bowiem: „Każdemu zapewnia się wolność wyrażania swoich poglądów oraz pozyskiwania i rozpowszechniania informacji”. Prawo to zapewnia także Międzynarodowy Pakt Praw Obywatelskich i Politycznych oraz - w przypadku większości uczniów i uczennic - Konwencja o Prawach Dziecka. Uczniom i Uczennicom należy się prawo do ekspresji własnych poglądów również, a może przede wszystkim, w murach szkoły. Nauczyciele
i Nauczycielki nie muszą ich popierać, powinni jednak być zawsze gotowi do dyskusji.

Rozumiemy obawy związane z formą protestów odbywających się w naszym kraju. W szkole nie może być miejsca na niektóre z haseł wznoszonych w czasie manifestacji, zwłaszcza na te wulgarne. Wierzymy jednak w Uczniów i Uczennice I LO, ufamy, że potrafią wyrażać swoje poglądy w sposób stosowny do miejsca i sytuacji, w której się znajdują.
Apelujemy do Pani oraz do Grona Pedagogicznego o podtrzymanie chlubnej tradycji szkoły otwartej do dialogu i zapewniającej miejsce oraz prawo do bezpiecznej dyskusji każdej i każdemu".

Podpisy poparcia, jak informują organizatorzy, można przysyłać na adres: absolwenci.goszcz@gmail.com.

oprac. r/
Może Cię zainteresować
zobacz także
komentarze
absolwent 68/6915.04.2021, 17:02
Czy "mądra młodzież" jest wtedy gdy popiera zabijanie bezbronnych czy może wtedy gdy skanduje słowo na w... . Ludzie opamiętajcie się!. Dopiero teraz dotarłem do tej dyskusji. Jestem absolwentem tej szkoły i do tej pory byłem z tego dumny!
absolwentka LO04.11.2020, 23:58
Jestem też absolwentką Liceum Goszczyńskiego i bardzo się wstydzę za tych, którzy stoją za tą inicjatywą... Nauczycielka zrobiła bardzo dobrze, bo odkąd to znaki faszystowskie mają prawo bytu w naszej rzeczywistości. Całym sercem popieram tę Nauczycielkę, choć jej nie znam.
A młodzież została po raz kolejny wykorzystana do tych protestów. Hańba!
Jadzia04.11.2020, 16:06
Mam nadzieję, że Szanowna Młodzież uczęszczająca do LO, ma świadomość konsekwencji udziału w takim marszu. Myślę, że większość nie zapoznała się ze Statutem Szkoły, w którym jasno przedstawione są zarówno prawa jak i obowiązki ucznia. Każdy uczeń ma prawo do zapoznania się ze Statutem.
Obowiązkiem Ucznia jest m.in GODNE reprezentowanie szkoły nie tylko znajdując się w niej ale także po nią. Udział w marszu oraz wykrzykiwanie przekleństw nie jest godnym reprezentowaniem szkoły. Jesteś uczniem danej szkoły więc jesteś zobowiązany do godnego zachowania.

I wcale mnie nie dziwi fakt, że dyrekcja 'podobno' chciała wyrzucić ze szkoły za udział w marszu. Za nieprzestrzeganie Statutu Szkoły można przecież być usuniętym z listy uczniów. Natomiast jeśli komuś nie pasuje dyrektor, wychowawca, szkoła, statut, kolor ścian w klasie itp. może dostosować się do słynnego hasła, które tak patetycznie jest wykrzykiwane pod adresem PISu. Do 18 r.ż jest obowiązek szkolny a nie chodzenie do szkoły. Zatem młodzież jeśli chce, może podjąć edukację domową i na koniec zdać egzamin państwowy.
Guma i wąskie drzwi04.11.2020, 10:46
No i wyszło na to, że tylko uczniowie goszczyńskiego mają zlansowane mózgi. W innych szkołach potrafią się zachować, wiedzą co to patriotyzm, moralność i kultura. Pasuje trochę /.../ , więcej zadań, klasówek, obowiązków. Jeżeli już ktoś się powołuje na Tischnera z pobożnością lub wolnością to niech niech sobie przypomni jego trzecią prawdę, też trochę taka wulgarna jak dzisiejsza młodzież.
anty wartości04.11.2020, 09:55
Śmierć nie jest wolnością,nie jest rozwojem.Świat potrzebuje ludzi
mądrych a nie anarchistów-burzących zastany porządek.Do szkoły
chodzicie dzięki starszym,którzy opłacają waszą edukacje.Szkoła
jest miejscem nauczania,przekazywania pięknych i pożytecznych
wartości.
Absolwent 199104.11.2020, 09:34
Zachowanie ucznia i absolwenta Liceum Goszczyńskiego powinno być godne. Nie widziałem nic godnego w protestach na rynku w Nowym Targu. Jeżeli byli tam uczniowie I LO to jest to porażka ich rodziców i niestety wychowawców też.
Cyc Malina04.11.2020, 08:07
@moim_zdaniem, jak widać po moim wpisie to zastosowałem pisownie poprawnie poza tym, że nie postawiłem przecinka przed "żę". Co nie zmienia faktu że popełniłem okrutny błąd i do czego się przyznaję, myślałem o czym innym a pisałem co innego. Tylko w ten sposób mogę się wytłumaczyć.
MEA CULPA, MEA MAXIMA CULPA
Dziękuje za zwrócenie uwagi, pozdrawiam i życzę miłego dnia, spadam się doszkolić ;)
też absolwentka04.11.2020, 00:06
Brawo, brawo i jeszcze raz brawo. W tym mieście wymaga to szczególnej odwagi.
Babcia03.11.2020, 21:47
Brawo młodzież!!!
Staszek03.11.2020, 20:38
"Pobożność jest niezwykle ważna, ale rozumu nie zastąpi" ks. Józef Tischner - absolwent Liceum im. S. Goszczyńskiego w Nowym Targu.
miescon03.11.2020, 19:10
Brawo licealiści i absolwenci. Żaden oszołom nie może Wam narzucać swojego toku myślenia.
myśl03.11.2020, 18:06
W tej sytuacji uważam, że jest za mało lekcji religii w szkole. Albo lekcje są mało skuteczne skoro młodzież tak się zachowuje.
Adwokat Nienarodzonych03.11.2020, 15:46
naPIS kartonie przewrotnie dwuznaczny jak cała ta parada-dziecinada

"JEŚLI PŁÓD MA BYĆ KOBIETĄ, TO MA PRAWA CZY NIE?"

No właśnie... Jak mają się do tego "prawa kobiet" o które tak walczycie ??

Co te dzieci zrobiły? Dlaczego chcecie skazywać niewinne istoty na karę śmierci ??
Gdzie jest ich wina??
Może i macica wasza, ale to ŻYCIE które się tam rozwija nie należy już do was !!!
To nie jest wasze oko czy palec,że jak macie ochotę to wydłubiecie lub obetniecie.

TO CZŁOWIEK I MA OSOBNE DNA !!!

Co złego zrobił ten człowiek,że zasługuje na śmierć?

dlaczego chcecie popełnić na nim morderstwo?
DLACZEGO ?? Gdzir jego wina?
Absolwentka I LO03.11.2020, 13:41
Czy rozsiewanie wirusa podczas pandemii to jest obywatelska postawa?
Np. młody człowiek na zdjęciu ma maseczkę, która chroni tylko jego. Wszystko co on wydycha jest wydzielane poprzez filtr na zewnątrz.
A tak na marginesie, to piszące babcie to mają pewnie po 17 lat.
Facet03.11.2020, 12:23
Bravo licealiści...to będzie Wasza przyszłość i nie dajcie sobie jej zniszczyć siwym dziadkom...podhalańskie dziewczyny jestem z was dumny...
nowotarżanka03.11.2020, 12:20
Brawo! W dzisiejszych czasach musimy bronić swoich praw! W młodzieży nadzieja.
moim_zdaniem03.11.2020, 12:19
do @ CYC MALINA 14:10, 2 listopada 2020

Cytat: "...@tyle w temacie....Polecam udać się też do szkoły i się podszkolić, może wtedy dowiesz się że po
przecinkach (,) i kropkach (.) nie stawiamy spacji, czyli nie robimy przerwy.
, "UCZNIOWIE DO SZKOŁY UCZYĆ SIĘ A NIE DO PROTESTOWANIA .Miejsce uczniów przy książkach i zeszytach , bo jeszcze nic nie umieją... Jak to szło to stare przysłowie "PRZYGANIAŁ KOCIOŁ GARNKOWI, A SAM SMOLI..."

PRZYPOMINAM, że przed partykułą "że" również stawiamy przecinek.
Spacji używamy po(sic!) znaku interpunkcyjnym, a przed następnym wyrazem.

Przysłowia mądrością narodów. To prawda.
Zacytuję również jedno.
PRZYGANIAŁA MOTYKA GRACY, A OBOJE JEDNACY.

Nie wspominając o "belce w oku" pozdrawiam i polecam @CYC MALINIE doszkolić się samemu, zanim kogoś chce się upominać w danym temacie.
nietryb03.11.2020, 11:52
To list w obronie tych dzieci nienarodznonych ?
Martunia.03.11.2020, 11:36
Brawo Mlodzi jestem z was bardzo dumna to wy jestescie przyszloscia i barwo za aktywnosc. Musicie walczyc o prawo glosu i decydowania nie jestescie wlasnoscia wladzy ktora chce tylko nakladac na was podatki i podporzadkowywac sie ich chorym nakazom. Super ze sie budzicie. BRAWO
Qdobru Channel03.11.2020, 11:30
W oktawie Święta Zmarłych (1-8. 11.) Zapraszam wszystkich serdecznie do wspólnej modlitwy za Polskę i dzieci nienarodzone. Wystarczy wejść na stronę internetową lub FB

" Różaniec Do granic Nieba"

Podany jest tekst modlitwy, oraz inne szczegóły.

Można modlić się wspólnie podczas transmisji na żywo lub o wygodnej dla was godzinie.

Polecajcie innym, zachęcajcie, zapraszajcie rodzinę znajomych i nieznajomych.

Znamienne jest to co wczoraj ksiądz prowadzący powiedział.
Otóż intencja modlitw na oktawę Święta Zmarłych została ustalona dużo wcześniej niż zapadł wyrok TK !!! A tu potem taka historia ...
Trooszkę szok, co nie? :)
babcia03.11.2020, 10:42
Co do osób obrażających młodzież. Wydaje mi się, że oni są o wiele mądrzejsi od osób piszących te komentarze. Ciężko pracują, żeby potem żyło im się lepiej. ale jak żyć w kraju, w którym powoli zabiera się nam prawa. Myślicie, że będą chcieli dalej żyć w takim kraju gdzie większą część ich pensji pochłoną nowe podatki... . To jest przyszłość tego narodu to oni będą żyć w tym kraju za 30 lat nie my. Dajmy im do tego prawo, do decyzji o przyszłości kraju. Wybór nie zakaz. Brawo młodzież
babcia03.11.2020, 10:32
Brawo młodzież. Trzeba walczyć o swoje prawa.
babcia03.11.2020, 10:31
Ludzie ale szanujmy się. Jestem dumna z tych ludzi. Pamiętajmy, że każdy ma prawo do wolności słowa. Każdy ma prawo wierzyć w co tylko zechce. To ,że ja jestem osobą wierząca nie daje mi prawa do potępiania innych religii i tego co wyznają. Nie wszystko co widzicie w mediach jest prawdą, praktycznie nic (TVP). Owszem zdarzają się sytuacje ale trzeba było być, nie każdy posługiwał się wulgaryzmem. W większej części ludzie w sposób kulturalny odnosili się do tej sytuacji. Szkoda tylko, że media pokazują go z takiej strony. Jeśli uczniowie brali udział w strajku to powinno być to decyzją tylko i wyłącznie ich a nie szkoły.
Baba03.11.2020, 10:17
"Gdzie diabeł nie może, tam babę pośle ". Tyle w temacie. Koniec.
JOANNA03.11.2020, 09:59
@Lewak...kocham!
Doc03.11.2020, 08:29
Słyszę w radiu że Ministerstwo edukacji planuje karać nauczycieli którzy zachęcali uczniów do protestowania, w tym celu rozesłano zapytania do kuratorów, którzy mają przeprowadzić dochodzenia wśród dyrektorów szkół. Gdzie tu wolność słowa, gdzie uczciwa dyskusja, co to za szkoła, w której albo wychwalasz dyktatora Kaczyńskiego, albo jesteś karany? Czy to jeszcze demokracja?
Wladek02.11.2020, 22:02
Uczestnictwo nieletnich w zgromadzeniach przepojonych wulgaryzmami i agresją powinien zbadać Sad Rejonowy Wydział Rodzinny i Nieletnich, gdyż zachowania takie stanowią poważny przejaw demoralizacji, który negatywnie wpływa na dzieci i innych rówieśników. Sąd w takim przypadku nie karze, a jedynie wydaje postanowienie o zastosowaniu środkow wychowawczychnp. nadzór kuratora, umieszczenie w placówce wychowawczej. Zasadnym wydaje się zbadanie przez Sąd sytuacji rodzinnej tych nieletnich, czy aby na pewno rodzice lub prawni opiekunowie wypełniają prawidłowo swoje obowiązki wychowawcze. Dlaczego dopuszczają żeby ich dzieci szerzyly publicznie wulgaryzmy i agresję. Należy zaznaczyć, że obowiązkiem nieletnich jest realizowanie obowiązku szkolnego, stosowanie się do poleceń wychowawców, przestrzeganie zasad współżycia społecznego, statutu szkoły i przede wszystkim postępować według systemu uniwersalnych wartości.
Z02.11.2020, 21:29
W czasie zajec? I co jeszcze? G***arze powinni chodzic do szkoly a nie protesty mose za chwile beda zadac zeby idac na labe mieli obecnosci. A pozniej takie tluki chodzic po ziemi beda. Wstyd!!! Fakt faktem nauczyciel nie powinien tepic jezeli protestuna w czasie wolnym ale zadac wolnego na protesty to juz przegięcie!!!!!
Krystyna02.11.2020, 20:53
Droga młodzieży, podpisać to sobie wy możecie... legitymacje szkolną! Spaliłabym się ze wstydu gdyby moje dziecko wzięło udział w takiej szopce.
Lewak02.11.2020, 20:18
Do narodowca o nicku: Do rodziców. Aktualna definicja ?lewaka?: osoba, która nie jest narodowcem i nie popiera PiS. Wyglada na to, że jestem lewakiem. I jestem z tego dumy! Bóg Honor Ojczyzna - które to przykazania Boga pozwalają na przemoc wobec bliźniego, na zadymy, na świętowanie urodzin zbrodniarza Hitlera, na wieszanie portretów polityków na szubienicach? Honor, to rozumiem wtedy, gdy podnosicie łapy na bezbronne, demonstrujące pokojowo kobiety? A ta wasza wymarzona ojczyzna, to chore połączenie białoruskiego autorytaryzmu, rosyjskiego państwa oligarchiczno-mafijnego z fanatyczną odmianą katolicyzmu, jakże odległą od Watykanu i Papieża. Wy nie macie prawa wycierać sobie gęby tą świętą dewizą wojska polskiego. A wstyd to być narodowcem, mieć takie poglądy jak wy i być ?pożytecznymi idiotami? - narzędziem tego najgorszego rządu.
Rownież absolwentka02.11.2020, 20:08
To najpierw napisano list a teraz szuka się podpisów?
Chcę te nazwiska znać, bo warto wiedzieć, z kim ma się do czynienia.
Warto znać nazwiska osób, które kpienie, a w zasadzie profanowanie wizerunku Maryi uważają za "prawo do wyrażania własnych poglądów".

Chętnie sobie podyskutuję z koleżankami i kolegami z, być może, szkolnej ławki.
do nauki , albo do łopaty02.11.2020, 20:07
To w Goszczyńskim już zaczynają uczniowie rządzić? To dramat . Wywalić prowodyrów ze szkoły i nie przyjąć do żadnej innej średniej w Mieście i do łopaty do roboty i skończą się protesty g***niarskie , a jak nie to do nauki .Skończą się marzenia o studiach i karierach rodziców , jak nie wychowali właściwie swoich dzieci .
Oskar02.11.2020, 19:43
Dzieciaki waszym obowiązkiem jest jedynie nauka a nie szlajanie się po rynku z chamski mi hasłami. Nie macie zielonego pojęcia o życiu. Bardzo łatwo wami sterować dlatego bo jesteście niedouczonymi g.............mi. ktoś wam napisał ta petycję bo wy z waszą wiedzą możecie tylko używać wulgaryzmów.
normal02.11.2020, 19:33
Rodzice a wiścież pasek do reki i zróbcie z tym porządek !!!!
Pod koniec semestru będziecie chodzić i płakać że to wina nauczycieli że dziecko nic nie umie a teraz zamiast się uczyć szlaja się po rynku
Zdegustowana02.11.2020, 19:21
Poziom szamba. Protestująca młodzież I LO w Nowym Targu razem z byłymi SB- ekami (z "Obywate RP", którzy teraz współpracują w Radzie Strajku Kobiet) o prawo do zabijania nienarodzonych dzieci. Gratulacje!
wiesniak02.11.2020, 18:57
w zokopanym juz mlodzi zmadrzeli niema ich na manifestacji bo to nie chodzi o konstytucje ino o LB
wiesniak02.11.2020, 18:16
to nie ci rodzice co byl uczyli szacunku do kosciola i starszychi musioles sluchac nauczyciela
jajakobyły02.11.2020, 18:01
Odczepcie się od dzieciaków fundamentaliści , wasze pojmowanie świata jest na poziomie pewnego wielbiciela kotów i paru facetów w sukienkach obszytych złotem i dziwnych czapkach.
To jest Ich rewolucja ich przyszłość i Ich Polska nie wasza mam nadzieję że nie odpuszczą . Trzymajcie się!!!
Jeszcze jedno .. J Kuroń powiedział ,,Nie palcie komitetów zakładajcie własne,, i ten sposób walki zwyciężył , weźcie to pod rozwagę.
nowotarżanka02.11.2020, 17:56
Pani dyrektor wyrzuciła ze szkoły uczniów w ubiegłym roku?
I co zrobili rodzice?
Przypominam wszystkim, że usunięcie ucznia ze szkoły wymaga decyzji w rozumieniu kodeksu postępwania administracyjnego (z uzasadnieniem, powołaniem podstawy prawnej). I co najważniejsze: taka decyzja może być zaskarżona do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Krakowie, który ocenia czy decyzja dyrektora znajduje oparcie w prawie czy też nie.
xyx02.11.2020, 17:40
Chciałbym przypomnieć również akcje, która miała miejsce rok temu. Jak szanowna Pani dyrektor wyrzuciła uczniów, podczas dnia LGBT, z tęczami albo takimi symbolami właśnie ze szkoły. Tu już nie chodzi głównie o protesty, ale o każdą sytuację dyskryminacji przez poglądy w tej szkole.
Robert02.11.2020, 17:31
@będę czytał myślałam, że nauczycielki....hmmm a moze opublikujesz TY?
panna nikt02.11.2020, 17:31
Do wszystkich obrońców życia ?
czy macie w swoim otoczeniu choćby jeden przypadek chorego dziecka w rodzinie???Jeśli tak to wybierzcie się do nich i pomóżcie matce w opiece nad tym dzieckiem a nie marnujcie czasu na brednie przed kompem,wady letalne nie wróżą ŻYCIA żadnego gdyż są to takie wady które pozwalają żyć dziecku [praktycznie} w łonie matki,,, poza to tylko ból i cierpienie obu istot i matki i dziecka więc o jakim my tu życiu mówimy??
Niepupil02.11.2020, 17:23
Pani Dyrektor powinna wraz z panią od historii wyjść że szkoły i nie wracać do niej.
Absolwent, rodzic, nauczyciel i ch.. wie kto jeszc02.11.2020, 17:21
No to powiedzcie mi teraz, gdzie jest swoboda wypowiadania swoich poglądów, jak uczeń może wszystko, a nauczyciel nie może nawet wyrzucić go z lekcji, bo zdaniem nauczyciela niewłaściwie się zachowuje.
A czy przypadkiem takie zachowanie ucznia nie łamie statutu szkoły??
Jak nie, to może czas taki zapis wprowadzić??
Do rodziców02.11.2020, 17:17
Do rodziców WSTYD że swoje pociechy uczycie żyć na LEWACKI sposób, ciekawe czy wasi rodzice (dziadki uczniów) popierają wasze wychowanie waszych dzieci,,, WSTYD jeszcze raz WSTYD BÓG HONOR OJCZYZNA
będę czytał02.11.2020, 16:20
Opublikować na stronie szkoły nazwiska protestujących.
Misiek02.11.2020, 16:13
PP nie ekscytuj się tak bo żyłka pęknie. Tak realnie to w którym państwie istnieje możliwość eutanazji i to jeszcze bez zgody pacjenta? Porównaj z ilością państw w których można dokonać aborcji uszkodzonego płodu. Piszesz o empatii, ale gdybyś musiała zajmować się oddychającym przez respirator niepełnosprawnym od urodzenia dzieckiem bez kontaktu przez kilkanaście lat 24/7 to nabrałabyś empatii do protestujących kobiet które mają prawo zdecydować czy chcą być bohaterkami czy nie. One mają decydować, nie ksiądz ani nie Jarosław, bo to one będą drżeć o te dzieci i nie spać po nocach odsysając flegmę z oskrzeli i przebierając pieluchy. Nie ksiądz ani nie Jarosław. Niektórym pańszczyzna została we krwi i oni nie rozumieją że można być wolnym, podejmować decyzje zgodnie z własnym sumieniem. Dla was życie pod butem kleru to coś normalnego. Przykre...
Draco02.11.2020, 16:03
A ja rozumiem. Może mi się to nie podobać, ale rozumiem i określę to tak: jak się wam ktoś wpie.... w życie i chce decydować za was to mu powiecie wypie... . Tak też mówią młode kobiety, te które życie i potencjalnie trudne decyzje związane z potomstwem mają przed sobą. Chcecie żeby grzecznie powiedziały że się nie zgadzają z orzeczeniem pseudo trybunału? I kto je usłyszy? O to chodzi w każdym proteście żeby był zauważalny. Musi szokować i prowokować do dyskusji. Dlatego ja jestem za kobietami, czy to dojrzałymi czy uczennicami na 100%!
Rodz:c02.11.2020, 15:45
W tym liceum nie ma żadnej tolerancji, przynajmniej ze strony niektórych nauczycieli bo od razu lecą komentarze na temat wypisywania się z religii i nauczyciele zakładają że każdy na nią uczęszcza. Ksiądz, jako nauczyciel, dyskryminuje uczniów o innej orientacji i regularnie odnosi się o takich ludziach bardzo negatywnie
Logika prawa02.11.2020, 15:42
Wyrok TK to jedyny słuszny wyrok w obecnym porządku prawnym. Kwestionowanie tego jest bezprawiem. Uczestniczenie w strajku jest popieraniem bezprawia. Jeśli rodzice popierają uczestniczenie ich dzieci w takiej manifestacji, a dzieci są nieletnie, to odpowiedzialność za łamanie prawa spada bezpośrednio na nich. Każdy Rodzic broni swojego dziecka, nawet jeśli ten jest zabójcą. Zgoda, każdy ma prawo do obrony. Bronić można osoby, ale nie czynu. Utwierdzanie swoich pociech w przekonaniu, że robią dobrze manifestując swoją solidarność ze strajkującymi jest niemoralne. Autorzy listu nie zdali egzaminu z wychowania. Czas na refleksję.
Mementomori55502.11.2020, 15:40
Jak Bóg napisał w swej księdze:
A kiedy zwiastują któremuś z nich córkę, to jego oblicze się zasępia i jest udręczony. On ukrywa się przed ludźmi z powodu tego nieszczęścia, które mu obwieszczono: czy on ma je zachować mimo poniżenia, czy też pogrzebać je w prochu. Jakże źle oni rozumują! (16:58-59) Do Boga należy królestwo niebios i Ziemi. On stwarza to, co chce. On daje córki komu chce, i On daje synów komu chce (42:49).
Dlatego nie zabijajcie swych dzieci bo gdyby Bóg ich nie chciał to by stworzył świat inaczej
absolwentka 1988r.02.11.2020, 15:19
Brawo dla uczniów i rodziców za odwagę, tak trzymać, koniec z ciemnym ludem.
Do AAMA i OBYWATELKA02.11.2020, 15:14
Ja dziękuję bardzo za taką młodzież, co zabijać własne dzieci chce, co jeszcze nie opierzyła się a już uważa że może innym mówić "WY....LAĆ". I to oni mają być przyszłością Ojczyzny naszej! Ojczyzny zbudowanej na patriotyzmie, wierze, tradycji. Gdzie ojcowie z "Bogurodzicą" na ustach oddawali życie za nią. Płakać się chcę....
Mareczek02.11.2020, 14:38
@Absolwentka sprzed lat

To jest wybór "śmierci zamiast życia" tylko według moralności katolickiej. Szkoła i nauczyciele nie mają prawa wymagać od uczniów zgodności poglądów z moralnością danej religii.
:(02.11.2020, 14:36
Również jestem absolwentem jednak nie popieram apelu, strajk pełen nienawiści jadu, przekleństw, namawiania do zabijania nie tylko nienarodzonych wstyd, absolwentami tej szkoły są wielcy ludzie, dziś g***arstwo niszczy coś co było zbudowane przez lata.
Uczeń 1LO Nowy Targ02.11.2020, 14:32
Do wszystkich osób atakujących list bądź protestujących.Nie chodzii o sam protest czy inne manifestacje, ale odbieranie nam praw zawartych w konstytycji i w statucie szkoły (rozdział 8 paragraf 6) A jeżeli można uczniom odebrać jedno prawo, to może i można inne? Dlatego jesteśmy oburzeni działaniami naszej Pani Dyrektor. Łamie statut i konstytucję.
Pulvis es et in pulverem reverteris02.11.2020, 14:31
Do wszystkich "prawych", "pobożnych", "porządnych" itp.
Towarzysze, Wasz czas się kończy, podobnie zresztą jak czas obecnego rządu. Szkoda tylko, że zostawicie przyszłym pokoleniom - właśnie tej protestującej młodzieży i ich młodszym kolegom i koleżankom - zgliszcza...
serio02.11.2020, 14:21
Ja myślę, że młodzież ma za mało religii w szkołach. Trzeba dodać jeszcze dwie godziny tygodniowo, wtedy będą mieć właściwą moralność.
Rodzice powinni pisać w tej sprawie do ministra.
Prawda jest inna02.11.2020, 14:19
Hahaha zostawić Panią Kopeć w spokoju ? Ludzie chyba mie wiecie co wyprawiała podczas strajku nauczycieli. Problem w tym, że ludzie boją się mówić, ale w końcu zaczną.
Anonim02.11.2020, 14:11
A może nauczyciele, którzy nie są pupilkami dyrekcji i Pani Paluch wystosują list do odpowiednich organów i opowiedzą jak są traktowani. Ludzie tu komentujący nie mają pojęcia co się dzieje w szkole.
Cyc Malina02.11.2020, 14:10
@tyle w temacie, "UCZNIOWIE DO SZKOŁY UCZYĆ SIĘ A NIE DO PROTESTOWANIA .Miejsce uczniów przy książkach i zeszytach , bo jeszcze nic nie umieją...."
Polecam udać się też do szkoły i się podszkolić, może wtedy dowiesz się że po
przecinkach (,) i kropkach (.) nie stawiamy spacji, czyli nie robimy przerwy.
Jak to szło to stare przysłowie "PRZYGANIAŁ KOCIOŁ GARNKOWI, A SAM SMOLI"
Pozdrawiam i życzę miłego popołudnia i nauki.
a czyje te krowy ???02.11.2020, 14:08
Będziecie się popierać i protestować , a uczył to kto się będzie za was uczył? Ci co wam dziś dodają poparcia i czekają tylko byście wyrośli na tumanów , bo tumanami łatwo się manipuluje i tym samym lekko rządzi . Macie uszy to słuchajcie , macie rozum to myślcie .Komu na tym zależy by tak w przyszłości było ???
niechciany uczeń02.11.2020, 14:03
Pani nauczycielka powinna dostać naganę, jeśli on nic nie da powinna być usunięta ze szkoły za odmawianie wykonywania swoich obowiązków
poziom 002.11.2020, 13:51
To nie chodzi o protest i jego treść lecz o formę nie licującą z renomą jaką ma ta szkoła. Jako absolwent jest mi wstyd za poziom zachowań , słownictwo i brak elementarnej kultury młodych uczniów tej szkoły. Nie ma czegoś takiego jak rozdzielenie zachowań jako ucznia i jako prywatnej osoby. Zachowania uczniów zawsze rzutują na wizerunek szkoły niezależnie o tego gdzie mają miejsce. Ukarani powinni być nie wszyscy uczestnicy protestu, lecz konkretne osoby, które prezentowały nieobyczajne i raniące uczucia religijne innych treści zarówno na plakatach, jaki i w utrwalonych na filmach wypowiedziach.
pp02.11.2020, 13:49
List poparcia zabijania ludzi dzieci i tych spedów W nieodleglej przyszlosci tych ,ktorych bronicie poddadza was eutanazji .Czasami wbrew waszej woli! Pochwalac i bronic zla to brak empatii dla tych najmniejszych,Popieracie tych barbarzyncow gdzie ich hasla wyp... spier... itd I wy to pochwalacie niepojete !
Absolwentka sprzed lat02.11.2020, 13:47
Ta intensywna formacja moralna i intelektualna chyba nie przyniosła efektów..... szkoda..
To bardzo moralne: wybór śmierci zamiast życia.
An02.11.2020, 13:47
Nie jest powodem do chluby popierać zło /błyskawica/, wulgarność protestujących - wobec innych znają tylko słowo wy....., brak szacunku dla wartości religijnych, dla budynków, pomników. Jeżeli dorośli są tak wykolejeni, a młode baranki idą ślepo za złem ... . Czym tu sie chlubić młodzi???
edukator02.11.2020, 13:41
Zostawcie Panią Kopeć w spokoju. Dziś dyrektor w szkole nic nie może . Musi robić to co każe mu minister, kurator. Nawet jeżeli miałby inne zdanie realizuje szeroko pojętą ,, POLITYKĘ '' oświatową państwa bo za to mu płacą. Poczekajmy przyjdzie zmiana i pani od historii będzie się wstydzić jak kiedyś komuchy .
Do Olo02.11.2020, 13:41
do Olo: To są antyreligijne protesty? Ty chyba nie za bardzo wiesz w jakiej sprawie jest ten protest.......
wojewoda02.11.2020, 13:40
Do Uczennica. Trudno być grzecznym, jak ci rządzący plują w oczy. Na chamstwo (spieprzaj dziadu) jest najlepsze chamstwo. To źle, że młodzi potrafią sie dostosować do języka dorosłych?
też absolwentka02.11.2020, 13:36
" ....wysoki poziom intelektualny" już był, jest wulgaryzm i wyuzdanie.
Uczennica02.11.2020, 13:29
Ludzie skąd w Was tyle nienawiści i jadu. Bądźmy dla siebie wyrozumiali, bo inaczej daleko nie zajdziemy
Absolwent02.11.2020, 13:08
Ja też jestem absolwentem tego liceum, choć od matury trochę już czasu minęło. Nie podzielam jednak zdania autorów listu, a już tym bardziej nie popieram wulgarnej młodzieży, która tak na dobrą sprawę nie bardzo wie, czego chce. I jeszcze jedno. też jestem przeciwnikiem wyroku TK.
tyle w temacie02.11.2020, 13:04
UCZNIOWIE DO SZKOŁY UCZYĆ SIĘ A NIE DO PROTESTOWANIA .Miejsce uczniów przy książkach i zeszytach , bo jeszcze nic nie umieją , ale protestować się na uczą , a ten kto staje w ich obronie , to chyba rozum postradał i o wychowaniu to nie ma pojęcia i sam jest fatalnie wychowany przez swoich rodziców . Tyle w temacie
Kto Ty jesteś?02.11.2020, 12:57
Hej! wy małe swy­wol­ni­ki!
Do ksią­żecz­ki! do ksią­żecz­ki!
Zno­wu nio­sę wam wier­szy­ki,
I ob­raz­ki, i ba­jecz­ki!

Tu li­ter­ka po li­ter­ce,
Umysł w głów­ce wam roz­świe­ci,
Mi­łość brat­nią wsz­cze­pi w ser­ce,
I cel za­cny wska­że dzie­ci!

Lecz niech każ­de z Was pa­mię­ta,
Że nie próż­no głów­kę tru­dzi:
Że ta oj­ców zie­mia świę­ta,
Po­ży­tecz­nych cze­ka lu­dzi!

Kiedyś przyszłość Was przekona,
Gdy młodość przeinaczy,
Że niż szabla wyostrzona,
Mądra głowa więcej znaczy.

Że nie tyl­ko wciąż bo­jo­wo,
Nie przy sza­bli, nie przy zbroi;
Ale ser­cem, ale gło­wą,
Przyj­dzie słu­żyć zie­mi swo­jej!

A więc ucz się Pol­ska mło­dzi!
W pra­cy siły har­tuj mło­de!
Może w to­bie Bóg od­ro­dzi,
Daw­ną wiel­kość i swo­bo­dę!

/Władysław Bełza/
do : 88802.11.2020, 12:53
Wspólczuje Ci człowieku.
XXX02.11.2020, 12:48
Myślicie, ze uda Wam się rewolucja? myslicie, że za miesiąc kupicie choinkę a w wakacje pojedziecie gdzies na urlop? myślicie, że pieniądze, o które się tak zabijacie zapewnią Wam godziwą starość? wszyscy, którzy robicie plany na dalszą lub nawet tą najbliższą przyszłość bardzo się zdziwicie, wszystko się znieni, wszystko...i to niebawem.
XXX02.11.2020, 12:44
Nadchodzi sąd Boży. Świat się trzęsie w konwulsjach, aniołowie płaczą nad ludzkim zepsuciem Nawróćcie się, grzmią wszystkie oredzia, które w ostatnich latach są jak tsunami przetaczające się przez swiat, niebo aż krzyczy z przerazenia "nawróćcie się" czas już się wypełnia i kara Boża "na dniach" spadnie na ludzi. Kto trwa w łasce ten słyszy ten głos reszta żąda zabijania i nic nie widzi w swoim egoistycznym parciu naprzód byleby po trupach, byleby MOJE samopoczucie było najważniejsze bylebym to ja i moje prawa były w centrum bylebym to ja był BOGIEM
Obywatelka02.11.2020, 12:42
Brawo. Młodzież jest przyszłością naszej Ojczyzny. Starsze pokolenie Wasz czas minął. Młodzi będą żyć w tym kraju. Niech walczą o prawa obywateli. Przede wszystkim wolność wyboru i wyrażania swoich poglądów.
Do Mama02.11.2020, 12:37
VON? I pewnie uważasz, że to inni stosują mowę nienawiści. Czyli słowa typu "wypier.. ć" to mowa miłości? Nie lubię hipokryzji i jestem przeciwny chamstwu w każdej postaci.
kkkk02.11.2020, 12:36
oho, pan starej daty uważa się za mądrzejszego tylko dlatego, że jesteśmy młodsi. polecam zapoznanie się z terminem "patriotyzm", którym tak często się zasłaniacie, a tak mało o nim wiecie.
nowotarżanka (absolwentka I LO)02.11.2020, 12:35
Dziękuję Wam za tę inicjatywę. Za to, że nie jesteście bierni. Brawo!
Pewnie zaraz /.../

Proszę mnie nie prowokować, nie szukać na siłę wroga we mnie, skorzystać z prawa do komentowania i zamknąć się w ramach określonych przez nasz regulamin. Moderator.
Olo02.11.2020, 12:35
Teraz protesty i antyreligijne poglądy a za chwilę w pierwszych szeregach na Światowe Dni Młodzieży i na pielgrzymki. To się nazywa głupota czy cynizm?
balbus02.11.2020, 12:34
tym małolatom ledwo opierzonym potrzebny jest dobry specjalista,/.../
88802.11.2020, 12:13
Idźcie dzieci się uczyć bo wiedza wasza na poziomie mało inteligentnej małpy.Jestescie w wieku gdzie imponują wam wulgaryzmy,anarchia, jednorożce i inne czarodziejki z księżyca.Prawdziwe wartości Polaka to Bóg Honor i Ojczyzna,które przetrwało przez wieki.Przezylismy potop szwedzki, Turków, krzyżaków i inne wojny,przeżyjemy i LGBT z Rotą na ustach.
Były uczeń02.11.2020, 12:11
Uczniowie niejednokrotnie zostali nazwani głupkami za to, że wypisali się z lekcji religii. (Religia w tej szkole to osobna kwestia, bo uczący jej ksiądz nie ma nic wspólnego z miłością do bliźniego. Nawet wierzący uczniowie przez niego wypisali się z lekcji). Więc gdzie w tej szkole szacunek i tolerancja.
Absolwent02.11.2020, 12:04
Nie zgadzam się z tym co jest w tym liście. W szkole nie ma wzajemnego szacunku i tolerancji za czasów obecnej dyrekcji, o której ostatnie co można powiedzieć to to, że szanuje drugiego człowieka. Powiedzmy to wprost.
ToJa02.11.2020, 12:02
Pięknie was uformowali moralnie i intelektualnie. Zawsze twierdziłem, że "Goszcz" jest bardzo, ale to bardzo przereklamowany.
Mama02.11.2020, 12:01
Jak się serce raduje że mamy mądrą młodzież!!! Skostniałe umysły VON od nauczania!!!
Może Cię zainteresować
Zobacz pełną wersję podhale24.pl