04.07.2022, 09:15 | czytano: 1452

Kolejne kładki nad zakopianką

Fot. GDDKiA
Do przetargu na zaprojektowanie i budowę dwóch kładek nad drogą krajową nr 7 w Głogoczowie i Mogilanach wpłynęły cztery oferty.
- Dwie z tych ofert cenowo mieszczą się w kosztorysie inwestorskim. Komisja przetargowa przystąpiła do sprawdzania złożonych przez wykonawców dokumentów - informuje Iwona Mikrut z Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Krakowie.
Projektowane kładki mają za zadanie przeprowadzać lokalny ruch pieszych ponad drogą krajową nr 7 i dzięki temu zapewnić bezpieczną komunikację z istniejącymi przestankami komunikacji zbiorowej. Kładki dostępne będą także dla osób niepełnosprawnych, ponieważ będą wyposażone w windy. Powstanie oświetlenia samych obiektów i dojść do nich oraz odwodnienie i kanalizacja deszczowa. Zamontowane zostaną kamery umożliwiające monitoring kładek.

DK7 popularnie nazywana zakopianką na odcinku od Krakowa do Głogoczowa jest bardzo ruchliwa. Z ostatniego Generalnego Pomiaru Ruch, wykonanego w latach 2020/2021 wynika, że na odcinku Kraków – Mogilany średnio na dobę prawie 57,5 tys. pojazdów, a od Mogilan do Głogoczowa ponad 52 tys. W godzinach porannych i popołudniowych szczytów komunikacyjnych ruch jest największy i wówczas przejście przez dwie jezdnie drogi jest szczególnie trudne i niebezpieczne. Wyprowadzenie ruchu pieszego ponad jezdnie znacznie wpłynie na poprawę bezpieczeństwa ruchu w tych miejscowościach.

Termin realizacji

Zgodnie z zatwierdzonymi Programami Inwestycji dla tych obiektów ich realizacja obejmie lata 2022 – 2024, w tym 15 miesięcy na opracowanie kompletnej dokumentacji projektowej i uzyskanie decyzji realizacyjnej oraz do 10 miesięcy roboty budowlane wraz z uzyskaniem decyzji o pozwoleniu na użytkowanie nowego obiektów inżynierskich.

Istniejące kładki na odcinku Kraków – Myślenice

Idea budowy kładek dla pieszych powstała w roku 2008. Pierwsza z nich powstała w Mogilanach, w 2009 r. Następne powstawały kilka lat później:

· Kładka w km 692+200 ( Jawornik )– oddana do użytkowania: luty 2015 r.
· Kładka w km 677+480 ( Gaj ) – oddanie do użytkowania: grudzień 2015 r.

· Kładka w km 691+220 ( Jawornik II ) trwa budowa– oddanie do użytkowania sierpień: 2017 r.

· Kładka w km 684+720 ( Głogoczów I ) - oddanie do użytkowania: sierpień 2017 r.

· Kadka w km 685+650 ( Głogoczów II )– oddanie do użytkowania: grudzień 2017 r.

Źródło: GDDKiA, oprac. r/
Może Cię zainteresować
komentarze
nogaty04.07.2022, 22:05
@ Burok.Bardziej się z Tobą zgodzę,masz rację,niż z byłą.Trasa Kraków Myślenice i na zad to chyba jest chodnik bo tyle znaków,ograniczeń że trzeba bardzo powoli jechać żeby je wchłonąć,zrozumieć,przeczytać;).
Burok04.07.2022, 19:31
Robić , robić wszędzie , zagradzać przejścia na poziomie drogi i likwidować te przeklęte ograniczenia do " 50 " , to jest obłęd, gdzie kto widział żeby przez dwupasmową drogę w szczerym polu bylo przejście dla pieszych
Może Cię zainteresować
Zobacz pełną wersję podhale24.pl