Polskie Koleje Linowe dwa razy do roku - przed sezonem zimowym oraz letnim przeprowadzają prace techniczne i konserwacyjne, które związane są z przestojem technicznym urządzeń. Czas przerwy serwisowej na Kasprowym Wierchu, wykorzystywany jest na przeprowadzenie ćwiczeń, które realizowane są wspólnie z TOPR.
- W PKL dbamy o jakość urządzeń i stawiamy na profesjonalizm naszych pracowników. Dlatego każdego dnia w ramach codziennej pracy sprawdzamy parametry techniczne urządzeń, a w terminach wskazanych przez producenta prowadzimy prace serwisowe. Bardzo istotnym elementem, który pozwala zachować jakość naszej obsługi są szkolenia. Zawsze po zakończonych sezonach, ćwiczymy wraz z TOPR, by w sytuacjach nadzwyczajnych zapewnić bezpieczeństwo turystom - mówi Marcin Kucharski, kierownik ośrodka PKL na Kasprowym Wierchu.Jak dodaje - od początku działalności PKL, nigdy nie doszło do sytuacji, w której konieczna byłaby ewakuacja pasażerów z wagonów na Kasprowym Wierchu. Kończący się dziś przestój kolei został wykorzystany na szkoleniowe próby ewakuacyjne pasażerów, podczas których ratownicy TOPR trenowali między innymi przy użyciu sprzętu alpinistycznego i z wykorzystaniem technik liniowych. W trakcie ćwiczeń ewakuacji z wagonu w rolę pasażerów wcielili się pracownicy PKL.
Wagoniki na Kasprowy Wierch uruchomione zostaną 11 listopada.
PKL, opr. s/