24.10.2024, 07:40 | czytano: 2369

Dziś w GDDKiA - kolejne rozmowy o południowej obwodnicy Nowego Targu

zdj. Maciej Gębacz
NOWY TARG. Przedstawiciele władz Miasta będą w czwartek rozmawiać w krakowskim oddziale GDDKiA o kolejnym wariancie przebiegu południowej obwodnicy Nowego Targu.
Na spotkanie z inwestorem jedzie burmistrz Grzegorz Watycha i podobnie - jak na poprzednie rozmowy - radny Szymon Fatla. Tym razem panowie jadą "uzbrojeni" w przyjęte w formie uchwały - stanowisko "w sprawie popieranego przez Miasto wariantu budowy południowej obwodnicy".
Dla przypomnienia - chodzi o tak zwany "wariant społeczny", który w pierwotnej wersji wzbudził sprzeciw mieszkańców i samorządu Szaflar, bowiem zakładał poprowadzenie drogi poza granicami Miasta - już w obrębie Gminy Szaflary. Teraz projekt nadal zakłada przebieg drogi jak najdalej na południe od Nowego Targu, ale już ma nie drażnić mieszkańców sąsiedniej gminy. Jednym z minusów tego rozwiązania jest założona wycinka lasu.

Pokrótce: droga miałaby być poprowadzona granica między Miastem Nowy Targ a Gminą Szaflary - na wschód przez potok Biały Dunajec, Bór na Czerwonem, do granicy z Gminą Nowy Targ i połączenia z DK 49 i DW 969. Więcej piszemy o tym w artykule Radni walczą o inny przebieg obwodnicy Miasta, ale zostawiają wykonawcy sporą furtkę.

GDDKiA preferuje jednak inne rozwiązanie. Nie oznacza to impasu, bowiem w przyjętym stanowisku radni stwierdzili, że zgodzą się na propozycję inwestora, chociaż pod pewnymi warunkami, dotyczącymi m. in. zbudowania drogi na palach, a nie nasypie, budowę dwóch dodatkowych rond, czy nasadzenia drzew.

To stanowisko burmistrz przedstawić ma w GDDKiA. - Ciężko się negocjuje, czy rozmawia z Generalną Dyrekcją, bo zostawiają niby pewne światełko, a potem trudno jest cokolwiek przeforsować, bo zawsze mają swoje analizy, czy przeliczenia - mówi burmistrz. I dodaje: - Powrót do negocjowania jeszcze raz warunków jest na pewno dużym wyzwaniem, ale wspólnie i wsparci tym stanowiskiem podejmiemy działania, żeby to przeforsować.

s/
Może Cię zainteresować
zobacz także
komentarze
Pinki24.10.2024, 17:19
Chwała Bogu, że temat wrócił na pierwszą stronę bo będę mógł uzupełnić moje przemyślenia z dnia 21.X. (godz. 19,21) , a na początku odnieść się do niektórych głosów. Najpierw do Kuby. Jeśli myślisz, że nowa obwodnica nie będzie miał zjazdów umożliwiających wykorzystanie działek przy niej położonych, to znaczy, że nie rozumiesz, że musi mieć np.zjazd na drogę techniczną biegnąca obok niej (odsyłam cię do obwodnicy Waksmunda , Ostrowska, i Łopusznej). Taki zjazd odpowiednio zmodyfikowany, może służyć do innych celów.Ale teraz inna sprawa i wątek na który naprowadził mnie góral NT. Otóż być może , że zaciekłość niektórych radnych w forsowaniu przesunięcia przebiegu obwodnicy wynika z faktu, że jej wybudowanie w proponowanym śladzie "zamknie" możliwość rozbudowy Polany Szaflarskiej. Gdyby moje przypuszczenia przyjąć za uzasadnione, to mamy do czynienia z lobbingiem w całej okazałości i niekoniecznie wszyscy radni mogą być podatni na ten lobbing (osobiście znam takiego który na pewno nie jest).
I tu ciśnie się na usta pytanie. Jeżeli podnosicie Państwo argument o tym, że budowa obwodnicy w proponowanym zrujnuje wręcz tereny rekreacyjne, to proszę mi przedstawić sensowne argumenty wskazujące na to, że przesunięcie jej o 500 metrów na południe, nie zrujnuje terenów rekreacyjnych, również dostępnych dla nowotarżan.
Pozdrawiam wszystkich.
Pinki
góral NT24.10.2024, 14:00
Chcą bloki stawiać dalej na Polanie Szaflarskiej to blokują obwodnicę.
Ktoś na tym dobrze trzyma łapę.
Wybudować blok-sprzedać. A resztę taki inwestor ma gdzieś bo on i tak tu nie mieszka a kasa musi się zgadzać
rentgen*24.10.2024, 13:15
Radzę Szaflarzanom zainteresować się tematem bo p Wójt twierdzi, że nie ma problemu i nikt nam obwodnicy nie zrobi, a tu jakiś "wariant społeczny" się przewija
Staje okoniem24.10.2024, 13:09
Chcemy wiedzieć z imienia i nazwiska kto robi z mieszkańców problemy , żeby wszystkich nie wrzucać do jednego wora,czego nie rozumieją się pytam jak pół miasta stoi w korkach Szaflarska,Sikorskiego, ku studzienką, co jest z wami blokusami ?
lb24.10.2024, 12:38
@Interes społeczny - dokładnie tak jest. wycierają sobie usta ekologią, a chodzi jedynie o widok z okna i ceny mieszkań. nasza piękna hipokryzja w pełnej krasie.
ps: poczekajmy do końca miesiąca, jak przejazd wsch-zach do zakopianki rozdzieli się na castoramę i Niwę, ja idę kupić popcorn :-----)
łowca hemoroidów24.10.2024, 11:53
GDDKiA zrobi po swojemu albo w ogóle nie zrobi . Chcieliście zmiany władzy to macie .
202424.10.2024, 11:44
pan Fatla niech zadecyduje
Kuba24.10.2024, 11:09
pan burmistrz niech teraz sprząta ten burdel
którego sam narobił w tym mieście!!!
miastowy24.10.2024, 10:43
niestety w pierwotnej wersji przebieg był najbardziej optymalny...
dawał szansę na rozwój miasta w stronę lotniska i wyprowadzenie ruchu z miasta...ale wiadomo lapaja....
lhotse24.10.2024, 09:17
Ten wariant powinien mieć nazwę "wyborczy" ! Prawda jest taka że znaczna część mieszkańców Nowego Targu chce przebiegu obwodnicy w planowanym śladzie ale na konstrukcji słupowej. Otwarcie nowej zakopianki pokazało że ta inwestycja powinna być realizowana jak najszybciej ! A Tokarz i inni skoro kupili mieszkania przy planowanej obwodnicy niech teraz nie narzekają bo niewiedza ich nie tłumaczy.
Jan Tek24.10.2024, 08:31
Obwodnica ma być poza miastem, żeby korków nie było w mieście. GDDKiA chce zrobić nie obwodnicę ale skrót dla Warszafki do Zakopanego
Interes społeczny24.10.2024, 08:24
Zawsze uważałem, że człowiek jest próżny w swojej działalności i cały czas znajduję tego potwierdzenie.

"Jednym z minusów tego rozwiązania jest założona wycinka lasu" - i nagle nie ma oni jednej osoby, która się przejmie ochroną przyrody. Nagle można wyciąć pół lasu, nagle nie liczy się "Bór na Czerwonem", a to wszystko w imię własnego interesu. Sama próżność polega na tym, że te same osoby oburzały się na prowadzone działania ochronne "bo już nie jest ładnie" i tym samym osobom przeszkadza prowadzona gospodarka leśna dzięki której mają swoje piękne drewniane stoły w mieszkaniach.

Proszę o przedstawienie wizualizacji tej koncepcji zawierającej "wycięcie lasu", bo nagle nie jest ona tak chętnie prezentowana. Z chęcią zobaczę, który fragment lasu mieszkańcy zgodzili się poświęcić, aby utrzymać strefę imprez.
pikador24.10.2024, 08:11
Jakakolwiek droga w tym rejonie zniszczy bezpowrotnie ten piękny zakątek naszego regionu.
Czerwona kartka24.10.2024, 08:01
Budować nie dyskutować, blokosie od początku wiedzieli, że tam ma być obwodnica.Koniec, kropka!!!
On24.10.2024, 07:55
Już czas żeby zrobić co wspólnie w tym mieście żeby było bardziej przyjazne dla mieszkańców.
ciekawski24.10.2024, 07:54
GDDKiA weźmie mieszkańców i władze miasta na przeczekanie. Jak zakorkowane południe miasta (ul. Sikorskiego, Szaflarska, Al.1000 lecia) da się więcej we znaki, to wszyscy zgodzą się na wariant proponowany przez GDDKiA, by jak najszybciej pozbyć się korków w mieście. Nie wyobrażam sobie ingerencji w Naturę 2000 - budowy drogi - w Bór na Czerwonem, który jest miejscem spacerów tysięcy nowotarżan.
Może Cię zainteresować
Zobacz pełną wersję podhale24.pl