14.12.2025, 16:11 | czytano: 15592

Przewodniczący RM o budowie południowej obwodnicy Miasta: "kto popiera budowę tej drogi przez Nowy Targ, działa na szkodę mieszkańców"

arch. Podhale24
NOWY TARG. "Trzeba to jasno i wyraźnie powiedzieć: południowa obwodnica Nowego Targu nie jest w interesie mieszkańców Miasta! Każdy, kto popiera budowę tej drogi przez Nowy Targ, działa na szkodę mieszkańców i Miasta" - napisał w mediach społecznościowych radny Jan Sięka. I dodaje: "Korki były, są i będą. Wybudowanie kolejnej drogi nie wyeliminuje korków".
Przewodniczący Rady Miasta apeluje do nowotarżan o wysyłanie do Urzędu Miasta pism z wnioskiem "o usunięcie z planu ogólnego z części tekstowej i graficznej rezerwy terenu pod tzw. południową obwodnicę Nowego Targu". Przygotował też gotowe pismo, które chętni mogą - po dopisaniu swoich danych - wysłać do magistratu do poniedziałku 22 grudnia 2025 r.
Dla przypomnienia: trzy tygodnie temu radny Bartłomiej Garbacz - w trakcie połączonego posiedzenia powiatowej i miejskiej Komisji skarg, wniosków i petycji - zaprezentował projekt budowy południowej obwodnicy Nowego Targu. Wzburzyło to radnych z klubu Nowy Targ dla Mieszkańców. W efekcie doprowadziło do zerwania umowy koalicyjnej z grupą radnych spod szyldu "Razem Nowy Targ, którego radny Garbacz jest liderem. Teraz klub Nowy Targ dla Mieszkańców zabiera głos w sprawie obwodnicy. Mówi jej zdecydowane nie.

W opublikowanym w mediach społecznościowych apelu radny Sięka napisał: "Został tydzień na zgłaszanie uwag do projektu planu ogólnego. Jedną z uwag, jakie chcę złożyć jako nowotarżanin jest wykreślenie rezerwy terenowej pod południową obwodnicę Nowego Targu (PONT). Zachęcam do tego każdego z Was, którym leży na sercu dobro Miasta. Ale nie to chwilowe, nie to pseudodobro wynikające z wygody, ale to długofalowe dobro. Na pokolenia".

I dalej: "Trzeba to jasno i wyraźnie powiedzieć: południowa obwodnica Nowego Targu nie jest w interesie mieszkańców Miasta! Każdy, kto popiera budowę tej drogi przez Nowy Targ, działa na szkodę mieszkańców i Miasta. Każdy, kto ma narzędzia w ręce, żeby przesunąć tę drogę poza Nowy Targ, a nie robi tego, działa na szkodę mieszkańców Miasta!

Południowa obwodnica Nowego Targu przebiega przez tereny cenne turystycznie, rekreacyjnie i krajobrazowo. Na bazie tych terenów Nowy Targ może mieć produkt turystyczny przyciągający ludzi do miasta. Już dzisiaj widać, jak wielu turystów przebywa na rowerach, pieszo i samochodami nad Biały Dunajec w okolice Boru na Czerwonem oraz na nowotarskie lotnisko. PONT spowoduje, że ten teren zostanie bezpowrotnie zniszczony w zakresie krajobrazu i dostępności. Zostanie zanieczyszczony hałasem komunikacyjnym i spalinami.

Powyższe stanowisko jest wynikiem przemyśleń, jakie powstały po wielu dyskusjach w gronie radnych, jak również z przedstawicielami Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, z mieszkańcami, z moją rodziną, z turystami czy z przyjaciółmi, którzy przyjeżdżają do Nowego Targu i są zachwyceni tym terenem.
Miasto Nowy Targ ma swoim profilu zlecony za pieniądze podatników film promujący nowotarskie ścieżki rowerowe i piękne miejsca, a tłem są właśnie brzegi Białego Dunajca, Bór na Czerwonem i skarpa nad lotniskiem. Dokładnie tam, gdzie ma być poprowadzona PONT!

W raporcie oddziaływania na środowisko przedstawiona jest ewaluacja doliny Białego Dunajca i wskazane jest, że teren ten odznacza się wysokimi walorami krajobrazowymi i rekreacyjnymi oraz że poprowadzenie obwodnicy przez ten obszar spowoduje znaczące obniżenie jakości krajobrazu.
Korki były, są i będą. Wybudowanie kolejnej drogi nie wyeliminuje korków. Jest to udowodnione przez naukowców, że 1% dróg więcej, to 1% ruchu więcej. Południowa obwodnica przesunie korek w kierunku Gronkowa, ale go nie zlikwiduje. Południowa obwodnica spowoduje oprócz tego, że jeszcze więcej osób będzie jechało z Krakowa, Śląska i innych miejsc na jednodniowe wypady na Podhale i w Tatry, powodując tym samym jeszcze więcej samochodów na "zakopiance" i jeszcze większe korki. A Nowy Targ zostanie bez terenu rekreacyjnego, z którego korzysta ok. 10-15 tys. ludzi mieszkających w zasięgu piętnastominutowego spaceru.
Nie mogę się zgodzić, aby południowa obwodnica powstała w kształcie forsowanym przez GDDKiA oraz gminę Szaflary. Zrobię wszystko, co dam radę, aby szkodliwa dla Miasta i Mieszkańców droga została przesunięta poza obszar Nowego Targu./.../"

----

Przypomnijmy - poprzednia próba "przesunięcia drogi poza obszar Nowego Targu" zakończyła się ostrym protestem Gminy Szaflary, która zarzuciła nowotarskim radnym, że przekroczyli swoje kompetencje próbując poprowadzić inwestycje po nie swoim terenie.

s/
Może Cię zainteresować
zobacz także
komentarze
Azzazel31.12.2025, 00:43
BRAVO PANIE Janie Tu nie trzeba być wybitnie lotnym żeby zauważyć że Pan Jan ma całkowicie dobry ogląd sytuacji przedstawiony w tym artykule.Dziekuję Panu bardzo za głos rozsądku.
Apel do mieszkańców:
Blokersi nie dajcie sie zwieźć EKOLOGOM BIZNESOWYM co nie protestowali przy wycince Boru na Czerwonym w ramach "EKOLOGI" i wtedy mnóstwo drzew wycięto ? ale to było EKO. NIE dajcie się zwieźć mieszkańcy bloków bo to przed waszymi oknami będzie stał w korku sznur samochodów na zapalonych silnikach . Przy temacie obwodnicy jakiś wysyp EKOLOGÓW co niedawno wycięty w znacznej części zagajnik nazywają szumnie lasem. Dobrze że nie Puszczą Pierwotną.
Pomyślcie jakiego kita Wam sprzedają ,że to taki był Plan zagospodarowania i tak to ma być. PLAN SPRZED 30 lat , Może 30 lat coś zmieniło np. to ,że to już nie jest obwodnica bo jest w środku miasta. Mieszkańcy nie bądźcie frajerami żeby wszystkim zrobić dobrze (szczególnie Zakopanemu i Białce T) tylko nie sobie.
Może ci pseudo-Ekolodzy zaczną protestosować w sprawie tego ,że Nowy Targ jest cały czas zatruwany tzw. górskim potokiem Biały Dunajec bo Zakopane do dziś ma oczyszczalnie ścieków przeliczana na mieszkańców a nie turystów i jak nie wyrabiają to zrzut idzie do Potoka ,ale tu nie ma EKOLOGÓW BIZNESU , pewnie dlatego że tu nie ma biznesu.My mamy ściek u siebie jak frajerzy to jeszcze będziemy mieli zakorkowaną pseudo obwodnicę . Nie dajcie się zwieść miejscowym ?Radnym ?czującym Dutki ? z tzw. lepszej części N.Targu. Nawet mniejsze Szaflary potrafiąnie pozwolić swoim mieszkańcom zepsuć biznesów ,życia budową pseudoobwodnicy ,a tu kilka tysicy mieszkańców ma zrobić dobrze wszstkim którzy chcą sobie na wakacje lub do domów pojechać. Żadne korki nie miną bo zakopianka o ironio kończy sie w mieście (ktoś tak wspaniałą decyzj podjął).
Hulajnoga17.12.2025, 20:39
Do na rower w grudniu - tak tak, mądrego to i warto posłuchać! A jeszcze jak poza teoretyzowaniem, zamieni swe teorie w praktykę, toooo już coś! Czekam z niecierpliwością, aż panowie sięka i fatla jako główne środki lokomocji wybiorą rowery i nam, mało lotnym, pokażą, jak się to robi.
Na rower w grudniu17.12.2025, 14:49
Obowodnica południowa nie, Zakopianka jako droga jednopasmowa. TAK, TAK dobrze czytacie Panstwo, Radny Fatla powiedział na sesji, ze stara Zakopianka ma byc droga jednopasmowa. Na drugim pasie ścieżka rowerowa !!! MAJAC na uwadzę poglady pana Sieki i pana Fatli rozumiem, że 29 grudnia na sesje przyjedziecie rowerami i pochwalicie się tym na Facebooku. W koncu powinniscie nam ludziom mało oświeconym pokazać, że w grudniu na rowerze da się.
Złoty Talar17.12.2025, 14:48
Ci Panowie walczą i to nie za darmo w imieniu między innymi tych którzy czerpią zyski z obecnego stanu przy ul. Krakowskiej.
A tam między innymi kwitnął do tej pory handel kradzionymi maszynami budowlanymi.
love NT17.12.2025, 11:57
Przewodniczący do zwolnienia,pamietajcie przy następnych wyborach.
Myślący inaczej17.12.2025, 09:17
Chciałbym zapytać pana Burmistrza, panie i panów Radnych skąd będziecie pozyskiwać środki, na wasze pomysły typu wieże widokowe ,skate parki,boiska.
Projektowana obwodnica, zabiera ogromny teren przeznaczony pod zabudowę przemysłową.Wygląda to że wychodzicie z założenia "po nas choćby potop".Chyba że uważacie że nie ma potrzeby aby Nowy Targ rozwijał i czerpał z tego dochody do budżetu miasta.Niby jest alternatywa,podczas dyskusji nad podwyżkami dla nauczycieli i urzędników padła propozycji,poszeżyć strefę płatnego parkowania,podniesienie opłaty targowej.Za chwilę podwyżka opłat za śmieci i następna podwyżka,podwyżka,podwyżka.Mam dla państwa propozycję zabieracie tereny inwestycyjne zaproponujcie żródła przychodów.Proszę popatrzeć na mapę planu ogólnego i pomyśleć gdzie,znajdziecie tak dużą przestrzeń o tak dogodnych warunkach dla inwestycji.
Wektor16.12.2025, 22:03
Do Krzychu 22:00, 15 grudnia 2025

https://..

Jestem za. Pod warunkiem że projekt będzie zaprojektowany i wykonany w taki sposób, aby mogły lądować w razie
wojny samoloty wojskowe. Strategicznie miałoby to uzasadnienie, ale jak zwykle potrzebny jest ktoś z wyobraźnią.
A o to, jest coraz trudniej, czytając co niektóre wpisy na tablicy. Podtrzymuje dwa punkty referendalne i projekt
Krzycha, jako drugi punkt głosowania pt. (Przez polane Szaflarską na estakadzie, wzdłuż lotniska po prawej stronie
na nasypie). I skończcie z tym krajobrazem, bo jesteście śmieszni, mieszkamy w MIEŚCIE, a nie w parku narodowym.
Mamy do ogarnięcia ruch drogowy, który ma ułatwiać ŻYCIE, nigdy go nie udrożnimy w taki sposób, aby uszczęśliwić
wszystkich uczestników ruch drogowego, mamy za dużo samochodów, a mieszkańcy przy drodze muszą się przyzwyczaić
do tego, gdzie mieszkają, albo wybudować się na wsi z krajobrazem, najlepiej ze zwierzyną. AMEN.

"Nie robią, A GADAJĄ" :).

PS.
Budzę się w nocy, spocony, i krzyczę, "przecież ja nigdy nie byłem w dużym mieście!", żona mnie szturcha,
i przerażona krzyczy do mnie, nie mogłeś!, bo mieszkamy na wyspie!
marco16.12.2025, 18:59
Bardzo mocno się dziwię że człowiek który jest oderwany od rzeczywistości jest niestety radnym. Przez takich jak Pan można wpaść w alkoholizm. Niech Pan zanim coś zacznie mówić dobrze premyśli
Sdsss16.12.2025, 17:38
Janek, rozpędź się i tak porządnie zatrzymaj z impetem na jakiejś ścianie. Co za głupie hasła bredzisz? Popatrz kto w piątek i w niedzielę stoi na Waksmundzkiej, Alejach, Jana Pawła. Nasi, czy masę obcych rejestracji? Te obce rejestracje mogłyby nawet do miasta nie wjeżdżać, tylko przez nie szybko obwodnicą przejechać. Dobrze tu jeden napisał - jesteś populista jak cała Konfa - strzelasz populistycznymi hasłami, ale ani krzty pomysłu by rozwiązać problem, wejść do jakiegoś konsensusu. "Albo będzie po mojemu albo wcale".
Panie Przewodniczący16.12.2025, 16:53
Jak budowano drogę ekspresową z Krakowa do Nowego Targu nie protestował Pan i nie przeszkadzały Panu korki. Teraz Pan szybko jeżdzi do Krakowa i w kierunku całej Polski. Osiagnął Pan sukces! Nowy targ ma szybkie połczenie z Krakowem.
Tylko proszę zauważyc,że nie tylko Pan ma interesy w takiej sytacji . Mieszkańcy na wschód od Nowego Targu też chcą szybko dojechac do Krakowa. Oni wszyscy też budują sukces Nowego Targu. Od lat Nowy Targ uważają za swoje "miasto" i zostawija w nim swoje pieniądze - również oni składają się na Pana dietę. Proszę niech Pan pomysli szerzej , a nie tylko z klapkami na oczach nowotarżanina myslącego tylko o sobie.
Później pójdie Pan na rocznicę przyjazdu JP II do Nowego Targu będzie Pan opowiadał jacy wspaniali są nowotarżanie , a teraz będzie ich Pan buntował do zblokowania drogi. Panu nie chodzi o interes społeczny , tylko o swoją karierę, może tym protestem powiększy Pan swój elktorat?
Piotrriviere16.12.2025, 16:43
No nie wiem. Zgodnie z logiką pana Sięki powinniśmy zlikwidować wszystkie drogi i w ten sposób pozbędziemy się korków.
mieszkaniec N Targ16.12.2025, 13:53
Szanowny Panie Przewodniczący obwodnica planowana była od 20 lat gdzie pan był jak wydano pozwolenia na budowę bloków. Kazdy kto kupował tam mieszkania wiedział że w planach jest budowa obwodnicy. kupił sobie mieszkanie z widokiem na estakady na własne zyczenie. Obwodnica musi powstać bo samochodów przybywa i będzie przybywać, a nie jak p Sieka deliberuje że jak obwodnicy nie bedzie to turyści nie przyjadą. Pan chyba postradał rozum. Podhale się rozwija i ruch turystyczny też, no chyba że w N Targu , tam się nic nie dzieje i mieszczuch chciały by żeby tak było dalej. Nie potraficie wypromować miasta tylko wiecznie kłotnia kto ważniejszy. mieszkańcy ws wybrali więc otwórzcie sie na świat.
franek16.12.2025, 12:45
szaflary bylyby nie powazne gdyby sie zgodzily na obwodnice nowego targu
Kicia16.12.2025, 11:39
Jan zrobił dwie kadencję za jednym razem, pierwszą i ostatnią .
Nvt.16.12.2025, 09:02
Obwodnica, po obwodzie miasta. Tam już jest miasto a nie jego obwodnica. Za jakiś czas po udzie tam mieszkający będą mieli drogę w linii widokowej Tatr. W du.e się pocałujcie z takim rozwiązaniem. Miasto to IE w tumanach smogu a wy chcecie jeszcze dolać. Ciekawe kto za utratę zdrowia nam zapłaci, bo chyba nie wy!!! Jak macie tak rządzić, jak ten ,pożal się Boże birmistrz co Niemcom do kabzy kosztem Polaka pcha, to nic dobrego z tego nie będzie.
Historia pewnego ASA16.12.2025, 08:19
Zapora Czorsztyńska powstała pomimo protestów ekooszołomów i przykówania się łańcuchami i tak samo będzie z obwodnicą. No to Ci co są przeciw obwodnicy niech się w ramach protestu przykują łańcuchami do balkonów przynajmniej będzie zabawnie. Wszelkie szemrane interesy (np paserstwo maszynami budowlanymi) wzdłuż Krakowskiej też się skończą jak powstanie DROGA SERWISOWA.
Krzychu15.12.2025, 22:00
A może coś takiego?
https://www.skyscrapercity.com/attachments/nowy-targ-dk49-jpg.8564498/
Maeusz15.12.2025, 20:53
Zamiast merytoryki, populizm. Radny gdyby chciał działać dla dobra większości mieszkańców zaproponował by rozwiązanie, niestety w tym przypadku jest nie bo nie. Wiadomo że nie można tej obwodnicy poprowadzić dalej na południe więc polecam zastanowić się jak poprowadzić ją w możliwym korytarzu z jak najmniejszą ingerencją.
Podhalanin.15.12.2025, 19:29
Tak zwana obwodnica powinna przebiegać tylko poza miastem. Ci co optują za obwodnica w mieście to "młodzieńcy" zapaleńcy którzy widza przed sobą tylko kierownice. Żałosne.
cba15.12.2025, 18:23
"Było cymbalistów Wielu, ale żaden ....."
Ted15.12.2025, 18:21
Jak najszybciej rozpisać referendum i zadać pytanie w sprawie obwodnicy WSZYSTKIM mieszkańcom Nowego Targu.
Nie może być tak że parę osób zablokuje strategiczną inwestycję skazując pozostałych mieszkańców na wieczne korki w mieście.

Kto jest za referendum?
tak mi się czasem cos przypomina...15.12.2025, 17:52
Była już taka pani, która twierdziła, że "smog był, jest i będzie"... Niby to nie na temat, a jednak to o ludziach usiłujących nami rządzić i twierdzić kategorycznie, co dla innych jest dobre i złe. Bo takie jest dla nich.
w pioninaf15.12.2025, 17:52
Sieka w wielu sprawch odpłynl ,jednak tutaj ma calkowita racje ,co z tego bedzie mial n targ ,tylko paskudna estakade jak co najmniej w metropoliach ,a to mala przyjazna miescinka , ci co zyja z tych ktorzy jada zakopianka niech sie dogaduja ,precz z obwodnica w miescie.
akęiS15.12.2025, 17:49
Kto jest przeciwko budowie obwodnicy w obecnym kształcie jest odpowiedzialny za gorsze zdrowie i życie nowotarżan.
Psyhofans15.12.2025, 15:38
Przewodniczący musi się czym prędzej udać na wizytę do Macieja J. On dobierze odpowiednie tabletki.
Hokej i psychiatria THE END15.12.2025, 15:29
Pamiętam lata 90 jak się przykówali łańcuchami w proteście przeciwko budowie zapory czorsztyn
Dziś stoi piękna zapora a otych ludziach już nikt nie mówi.
Tak samo będzie i z wami radcy wielmożni
Obwodnica powstanie a o was pamiętać nie będzie nikt.
Psychiatra15.12.2025, 13:59
Przeciwnikom tej drogi chyba rozum odebrało.
PPP15.12.2025, 13:17
Tak dla obwodnicy NIE dla Sieki!!!!
ant15.12.2025, 13:06
Rezerwat z otuliną już powiększyli aż do Tewikiela, i nic tam nie wybudujecie. Zapomnijcie o przejściu przez las. To którędy dalej chcecie to prowadzić, przez Szaflary i Gronków? Jak tam wyjdzie trzy razy dłuższa droga i linie energetyczne do przekładania? Nikt się nie zgodzi na takie koszty.
Jasiek15.12.2025, 12:52
Gdyby głupota była lżejsza od powietrza, można by unosić się w powietrzu jak ptaki. Niektórzy radni mogli by latać, niczym jastrzębie.
Nowy Targ15.12.2025, 12:21
Dziękuję Panie Sięka popieram to nie jest miejsce na obwodnicę
Zbooj15.12.2025, 12:11
Także serdecznie z radnymi pozdrawiam mieszkańców Nowego Targu wąchających nasze spaliny w korkach i wdychających pył z klocków hamulcowych.
Ludzie zawsze umierali na nowotwory dróg oddechowych i będą umierać.
Żartowniś15.12.2025, 12:02
Obwodnica w kierunku Białki jest bardzo potrzebna i trzeba ją budować, ale wybijcie sobie z głowy to, że korki w mieście znikną jak za dotknięciem czarodziejskiej różdżki. Priorytetowe powinno być pootwieranie wszystkich skrzyżowań ze starą zakopianką, a zwłaszcza ulicy Podtatrzańskiej z możliwością przeciągnięcia przejazdu do dworca kolejowego, bo to bardziej przyczyni się do odkorkowywania miasta.
KNT15.12.2025, 11:50
Korki były są i będą no i ch**** można się rozejść !!!!! Ręce opadaja
Szaflary rządzą miasto słucha15.12.2025, 10:46
Szaflary zadecydowały że obwodnica ma być pod oknami Nowotarżan więc Watycha to posłusznie wykona
Kiero15.12.2025, 10:42
Budować ale z dala od zabudowy!
jasiu15.12.2025, 10:37
Moim zdaniem droga ekspresowa do Zakopanego powinna kończyć się dopiero w Szaflarach na rondzie koło Merkurego i tam odbić na Gronków ,Białkę tylko wtedy odciąży całe rondo przy ul. Szaflarskiej,jeszcze jak się tam otworzy następna galeria i park wodny to zostaniemy zablokowani całkowicie .Jak się taka opcja nie uda to to inne opcje to tylko chwilowe półśrodki
Amerykanin15.12.2025, 10:11
Nie jestem mieszkańcem Nowego Targu i jestem z tego dumny, bo nie chciałbym mieć takich radnych i zasadniczo czy obwodnica będzie, czy nie powinno mi latać koło nosa. Jako osoba niezaangażowana emocjonalnie w sprawę widzę w obrębie tej problematyki wyłącznie przepychanki grup interesów na różne sposoby lobbowanych przez radnych. Dostrzegam grupę tych, którzy tej drogi nie chcą, bo mają w tym interes i grupę, która tę drogę chce, bo też ma w tym interes. Obiektywnie rzecz ujmując, z całą pewnością zauważam, że ta droga powinna być zbudowana. Mydlenie oczu, że nie zmniejszy ruchu w mieście, to oczywista bzdura, którą można powielać co najwyżej na kółku różańcowym (z całym szacunkiem dla kółka różańcowego). Opowiadanie baśni, że zwiększy się ruch, to też teza nie znajdująca dzisiaj uzasadnienia. Gdyby jednak nawet się zwiększył, to i tak przecież będzie omijać miasto. Idąc dalej, zasłanianie się ochroną przyrody, to również bajka. Mówiąc wprost jeśli by było tak, że radni miasta tak bardzo dbają o przyrodę i środowisko to Nowy Targ i okolice byłyby oazą czystości i ekologii. A tak przecież nie jest. Wyziera z tego czysta hipokryzja. Na pewno to Nowy Targ ma dziwnych radnych, przynajmniej niektórych. Sprawiają wrażenie, jakby chcieli wyburzyć istniejącą już zakopiankę i zablokować dostępu do miasta i Podhala. Tymczasem w mojej ocenie droga jest niezbędna. O ile mi wiadomo to przecież koncept stary i już dawno powinien być zrealizowany, głównie dla dobra mieszkańców. Drodzy tubylcy, wywalcie choć część ruchu z miasta, zwłaszcza tego tranzytowego, a zobaczycie że odetchniecie z ulgą! A jak nie, to wyburzcie istniejącą już infrastrukturę drogową, zwłaszcza ten niedokończony węzeł przed Szaflarami i przerzućcie się na konne zaprzęgi. Wiele bym dał, żeby to zobaczyć ????. Będzie tu piękny skansen..
Mieszkanka15.12.2025, 09:42
Korki były, są i będą? Po wybudowaniu "nowej" zakopianki duża część miasta odetchnęła z ulgą. Teraz ruch przeniósł się w inne miejsce. Korkuje się tam, gdzie nie ma kontynuacji dwupasmówki. A z drugiej strony, nie było żadnym problemem dla przyrody, żeby wybudować drogę przez sam środek lasu... więc proszę nie zasłaniać się walorami przyrodniczymi. Ruch w Mieście to dramat i trzeba go rozwiązać.
iza15.12.2025, 09:25
Największą szkodą dla miasta jest sam Pan Przewodniczący Sięka.
Ryszard15.12.2025, 09:10
Historia wiele razy pokazała że Każdy dyktator i despota wraz z swoimi bratańcami odchodzi w niesławie. Trzeba troche jescze przeczekac i bedzie i obwodnica i ruch dwupasmowy na starej zakopiance. Nie wiem kim trzeba być żeby mając taki mandat zaufania Panie Sięka być tak obojętnym na głos ludu. Boisz sie Pan demokracji bo chyba czujesz ze choćby jedno małe referendum w NT rozwaliłoby Państwu cała piaskownice i zabawki.
MultiSync15.12.2025, 09:09
Sięka nie widzi problemu na Kokoszkowie, a wypowiada się o obwodnicy. Temu panu najwyższy czas podziękować.
Hajduk15.12.2025, 08:52
Co za brednie turyści zamiast przelecieć obwodnicą będą jechać na Sikorskiego przez aleję 1000l lub Świętej Anny ...
Zabas15.12.2025, 08:50
No normalne,że będą korki w USA los Angeles,czy czy w innych miastach też jest po kilka pasów na hiway i też są korki ,że jedzie się dwie godziny do domu.normalne ,że będą.to my decydujemy od drodze mieszkańcy a nie wy za nas,jak krzywdę będą miały następne pokolenia?,że nie wydostaną się z kokoszkowa,czy z kowancu,bo nie będzie południowego by passu.aut będzie coraz więcej bo miasto się rozrasta i dróg potrzeba.nie przemyślane mówienie ,że drogi nie potrzeba.a turyści tak i tak przyjadą i rozdeptaja wszystko prędzej czy później,a bez dróg będzie jeszcze gorzej .przytoczę przykład,kiedy przychodzi 15 sierpnia,zawsze cała waksmundzka,aleje tysiąclecia od hali górce do baranów stoją ,Szaflarska po przychodnię do alei,bieda się włączyć do ruchu bo auta blokują skrzyżowanie,zatkane Krasińskiego do sw.doroty to kowaniec do nowego ronda przy szpitalu,balezowe most do świateł z waksmundzka.ldzieje się to notorycznie przed 15-stym sierpnia,oraz w weekendy szczególnie te wakacyjne.tego panowie urzędnicy nie widzą .ludzie z dużych miast oczy przecierają ze zdziwienia widząc tyle samochodów na ulicach w tak małym mieście,a wy nie chcecie obwodnicy poprowadzić.mieszkam na wyciągnięcie ręki od miejsca jej powstania i podpisuje się rękami i nogami aby powstała choć kiedyś byłem temu przeciwny podpisałem się przeciw dzisiaj wiem że to był błąd.jest potrzebna dla komfortu mieszkańców nawet starego miasta aby auta obce na Białkę itp nie jeździły im pod okna aby mogli wyjechac i wjechać na swoją posesję,cały ruch ciężarowy od Sącza,Gorlic pojedzie na Chyżne tamtędy omijając aleje.my mieszkańcy odetchniemy z ulgą chociaż częściowo,a wy nam proponujecie Bangladesz,new Delhi,Kair,wnet będziemy obijać się o siebie autami jak w trzecim świecie.wstyd i tyle.chcecie cofnąć miasto do marazmu i stagnacji,szkodząc przedsiębiorcom bo klient będzie miał utrudniony dojazd do firmy po towar albo inna usługę ,aż w końcu wybierze konkurencyjna firmę np w n.saczu,bo w nowym targu korek i trzeba stać,pokazuje to także,że nie licza się panowie z wyborcami którzy oddali na was głos,ponieważ ktoś taki mieszka przykładowo w bloku jest starszy przez korki nie dostanie się do poradni w szpitalu bo rozkład MZK się rozjeżdża bo korek na Szaflarskiej,a radio taxi zajęte bo przez korki nie ma wolnego samochodu,i co wtedy?pan doktor nie będzie czekał w poradni tylko pojedzie do KRK,albo przyjmie następnego pacjenta.wychodzi marginalizowanie osób starszych,następna sprawa,dzieci.jakie jest ich bezpieczeństwo w takich korkach pokonywanie przejść itp.w drodze do szkoły?myślą panowie o tym?bez drogi wszyscy cierpimy.prosze nie zasłaniać się pokoleniami,przyroda,.bo pokolenia,nie będą miały tu życia jak będą musiały godzinę wcześniej stać na dworcu na pociąg czy autobus,.miasto się rozwija jest coraz więcej obcych napływowych świat idzie do przodu wszędzie po miastach w świecie są drogi autostrady a wy chcecie myśleć tylko o interesie swoich , którzy jak będą młodsi i tak w dużej mierze tu nie zostaną a nam zrobicie komunikacyjne piekło.
gary15.12.2025, 08:12
przez obwodnice zniką działki pod budowę bloków,obwodnica była zaplanowana zanim ktokolwiek myślał o blokacch
kwicoł15.12.2025, 08:07
Brawo, panie Sięka. Obwodnicą to ona mogła być 20 lat temu, jak szczere pola tam były. Teraz nie spełniałaby definicji OBWODNICY, biegnąc środkiem osiedla. A tam ciągle budują się kolejne bloki i będą następne. Obwodnica - TAK, ale w drugim kierunku i na palach przez las.
???15.12.2025, 07:38
Południowa obwodnica miasta to konieczność nie tylko dla mieszkańców ale dla szeroko pojętego Podhala i turystów.
Klm15.12.2025, 07:23
Do Waksmundzianka wybudowana obwodnica Waksmunda-Ostrowska-Łopusznej miała przenieść ruch samochodów ciężarowych poza te miejscowości ale nic obwodnica nie zmieniła gdyż zakaz dla samochodów ciężarowych rzeczywiście obowiązuje od skrzyżowania w Łopusznej do nowego ronda przed Harklową i ciężarówki dalej jeżdżą przez te miejscowości. Gdzie tu był sens i logika budowy tej obwodnicy jak praktycznie nic się nie zmieniło.
też mieszkaniec15.12.2025, 03:59
Widzę że znalazł się ktoś kto zna się na komunikacji...ha,ha
A poważnie ilu jeszcze mieszkańców chce włożyć do trumny...smog sam nie odejdzie
Wektor15.12.2025, 01:12
"Im grzej tym lepiej" :) - Ludzie przyparci do muru, zwykle wydają się bardziej zorientowani
na otaczającą ich sytuacje :). Sytuacja jest karygodna. Popieram dwu punktowe referendum, władza musi
zrozumieć, że to WYBORCA decyduje o tym, co się dziej w Nowym Targu. Demokracja, której nikt w tym
państwie obecnie nie szanuje, musi powrócić na właściwe tory, ponieważ, jeżeli nie będziemy się poruszać
wedle założeń demokratycznych, które wymyślano po to, aby LIKWIDOWAĆ zagrożenia, utrudnienia, w codziennym
życiu społeczeństwa, działającego na warunkach demokratycznych zasadach, to trafimy na manowce bezradności
i zacofania umysłowego (delikatnie mówiąc). Dlatego, jeżeli nie można czegoś rozstrzygnąć, to należy skorzystać
z REFERENDUM.

Trzeba skorzystać z referendum, iść zagłosować i oddać mądrze głos, po to mamy demokrację, aby z niej korzystać,
bo jest dla nas. Nieistotne, jakie kto ma poglądy, bo wiem, że musimy mieć różne i tu pełna pokora, ale jak jest
słuszna sprawa, to trzeba działać wspólnie, bo żyjemy tu razem. Podnośmy standardy życia i dokonujmy mądrych
decyzji z myślą, że to dotyczy również naszych bliskich.
Pom15.12.2025, 00:24
Obwodnica z nazwy ma być czymś co omija miasto a nie biegnie pod nosem mieszkańców!

Obwodnica tak ale z dala od osiedli!
Jo15.12.2025, 00:12
Cza było postawić lotnisko to dziś by problymu niy było
Marian14.12.2025, 22:57
Obwodnica jest konieczna i w tym jak zaplanowano dawno temu miejscu. Niech w końcu radni przestaną ją blokować!!! Nigdy więcej takich radnych i takiej rady!!!
Waksmundzianka14.12.2025, 22:29
Przecież obwodnica nie ma lecieć przez miasto. Raczej bliżej granicy i obok centrum. Przez miasto to jest ciągle korek. Czy na Alejach, czy na Waksmundzkiej. Cały ruch w stronę Białki, czy też Szczawnicy , odbywa się przez centrum. Nowy Targ cały czas jest zakorkowany . A po 16 to jest dramat wyjechać w stronę Waksmunda i Białki. Wszystkie ulice stoją. Właśnie głównie pod blokami na Sikorskiego.
Marcin14.12.2025, 22:03
Brawo Panie Sięka. Są ludzie którzy będą bronić naszych pięknych i unikalnych terenów rekreacyjnych.
Obwodnica tak, ale poza Nowym Targiem, a nie przez miasto. Będziemy bronić do upadłego. Nie poddamy się.
Waksmundzianka14.12.2025, 21:57
Obwodnica zdecydowanie na tak. Zrobiona obwodnica Łopusznej, Ostrowska i Wakmunda nie odciążyła ruchu w tych miejscowościach. A dlaczego? Bo po co jechać obwodnicą, skoro i tak trzeba przejechać przez Nowy Targ. Żadne rozwiązanie. Połączenie obecnej obwodnicy z zakopianką, dużo ułatwi przejazd. Teraz to jest nieporozumienie z tym, staniem w korkach. Głównie na ul. Sikorskiego. Może niech przewodniczący zacznie jeździć do Nowego Targu od Waksmunda, to się przekona.
Sobie a muzom14.12.2025, 21:31
Obwodnice zazwyczaj buduje sie poza miastami tylko idioci planuja taka droge przez miasto I to w miejscu gdzie bedzie przybywac blokow
Homo viesniakus14.12.2025, 21:30
Ciężkie czasy tworzą silnych ludzi, silni ludzie tworzą dobre czasy, dobre czasy tworzą słabych ludzi, a słabi ludzie tworzą trudne czasy .
Miejscowy14.12.2025, 21:30
"Korki były, są i będą. Wybudowanie kolejnej drogi nie wyeliminuje korków. Jest to udowodnione przez naukowców, że 1% dróg więcej, to 1% ruchu więcej."
Czyli recepta Pana Przewodniczącego na gorączkę, to stłuc termometr.
Zlikwiduj więc połowę dróg w mieście, to ruch się zmniejszy o połowę. Możesz Pan zacząć od likwidacji Kokoszkowa, ruch spadnie wam na ulicy o 100 %, a mieszkańcy postawią ci pomnik. Potem kolejne.

"Południowa obwodnica przesunie korek w kierunku Gronkowa, ale go nie zlikwiduje. Południowa obwodnica spowoduje oprócz tego, że jeszcze więcej osób będzie jechało z Krakowa, Śląska i innych miejsc na jednodniowe wypady na Podhale i w Tatry, powodując tym samym jeszcze więcej samochodów na ?zakopiance? i jeszcze większe korki."
Mieszkajacych przy zakorkowanych ulicach nie interesuje korek w Gronkowie, nawet ich nie interesuje korek na obwodnicy, a tylko brak lub mniejszy korek w centrum miasta.
Tyle i tylko tyle.
takie czasy14.12.2025, 21:26
W czym problem?W turystach ?Przecież mamy tysiące turystów w mieście, stojących w korkach.Waksmundzka,J.Pawła, aleje stoją w weekendy dzięki nawigacji(zjechanie,dojechanie do nowej zakopianki) i braku obwodnic miasta wschód,zachód. Studzionki były rekreacyjne zanim pobudowali bloki na polanie szaflarskiej.Było pełno krzaków,drzew teraz łyso,tłumy,sztuczne ,,lunaparki,plaże,,głośno. Obwodnica im przeszkadza?Ciekawe w czym.Nawet jej nie zauważą.
Waw.14.12.2025, 21:15
Panie Sięka czy pan się urwał z choinki?
P.14.12.2025, 21:08
Ib - proszę nie obrażaj mieszkańców wioski. Nie wiem skąd ten pan pochodzi ale w wiosce go nie chcemy. Jeszcze nam drogę do pola zwinie.
P.14.12.2025, 20:54
O jakiego wizjonera do RM wybraliście. Korki były są i będą zawsze. Nie wiem czy się śmiać czy płakać.
Przyjaciel14.12.2025, 20:48
Jasiek ty zmień lekarza bo ten Cie oszukuje weź ze sobą Tokarza.
Tutejsz14.12.2025, 20:30
Nad Borem Kombinackim też biegnie droga, a ludzi z roku na rok coraz więcej! Kto ma przyjść na narty/spacer/biegać ten przyjdzie bez względu czy nad głową będą jeździć samochody. Nad lotniskiem i Borem latają samoloty i nikt nie protestuje :) Tereny zielone to tylko wymówka przed budową drogi...Bloki przy nowej obwodnicy pewnie by straciły na wartości, choć plany budowy drogi były znane przed zabudowa Polany Szaflarskiej...
Leszek Kusiak14.12.2025, 20:20
Jakie to jest żałosne . Przeklikiwanie się na łapka w górę , łapka w dół .Tak się nie robi demokracji tylko klikokrację
Podatnik14.12.2025, 20:12
Ja jestem za zakazem wjazdu przyjezdnych do,, Miasta,, .NT tylko dla mieszkańców, I żadnej obwodnicy, niech paniusie z tipsami jeżdżą rowerami ,a nie,, produkują,, korki bo musi na paznokietki jechać. Stop przemocy,,obwodnicowwj,, stop a ZUS 3tys.
Do Joanna14.12.2025, 20:06
Ja też tak jak ty
Do Joanna14.12.2025, 20:05
Jestem za obwodnica
King of the Spisz14.12.2025, 20:01
Jan Tek
Korki się będą tam tworzyć gdzie droga dwupasmowa redukuje na jednopasmowa tam gdzie jest teraz zbudowany tunel na Zakopiance nie ma korków a wcześniej był armagedon, jeśli skończą obwodnicę nie odparuje nagle połowa samochodów ale wypchnie je poza nowy targ. Może Ci si nie podobać ale Nowy Targ jest miastem tranzytowym i to w dwóch osiach i ta obwodnica dużo pomoże. A ludzie zamiast się żreć o jej przebieg powinni naciskać na włodarzy aby zapobiec sytuacjia ze gdzieś brakuje ekranów, przejść czy łącznic z innymi drogami
kuba14.12.2025, 19:50
Na szkodę Miasta w tej sprawie działa sam p Przewodniczący
Blokers14.12.2025, 19:48
Ostatnio podpisywalem petycje przeciwko obwodnicy poludniowej i bylem 4562 na liscie.
Gng14.12.2025, 19:41
Budować jak najszybciej. Przez takie pomysły jak Sięki marnuje się czas i pieniądze podatnika. Trzeba było protestować 20 lat temu. Wiadomo było jak ma biec droga. Teraz się obudzili....szkodnik i tyle
King of the Spisz14.12.2025, 19:37
Nie ma co lamentować w komentarzach ale robić referendum.
Ja jestem ciekaw jacy to naukowcy zrobili to wyliczenia tak z imienia i nazwiska?. Ktoś kto będzie chciał przyjechać nawet na jeden dzień nie będzie patrzył czy nowy ma taką obwodnicę ja teraz czy 3,5 km dłuższa za to na codzień te wspomniane 3,5 km drogi ułatwi podróżowanie zwykłym ludziom. Na dzień dzisiejszy aby przejechać nowy targ na osi wschód zachód mamy jedną jedną nawet nie w pełni dwupasmową drogę w sumie tak ja przeciętna wioska na Podhalu a nawet i gorzej bo jest ma niej kolizyjny przejazd kolejowy. Tak nie może być o jak Pan Sieka i Tokarz się nie zgadza niech zrobią prawdziwe badania.
Jedną rzecz jest natomiast niestety na minus jeśli obwodnica powstanie to w gronkowie ruch siła rzeczy napewno wzrośnie ale czy to problem mieszkańców nowego targu?
On14.12.2025, 19:26
Chyba gość nie ma auta.
Blokers14.12.2025, 19:17
Obwodnice jak chca wsie to niech dadza grunty a nie placza ze 5 min stoja w korku jadac do galerii.
Blokers 14.12.2025, 19:14
Stop poludniowej obwodnicy miasta!
Jan Tek14.12.2025, 19:01
Każdy kto popiera pomysł takiej obwodnicy nie mieszka w Nowym Targu.
Jedna obwodnica już jest a korki są większe niż były. Druga tego nie zmieni. Zmieni na pewno tereny rekreacyjne i je po prostu zniszczy.
Dlaczego Szaflary tak bardzo protestują? Bo wiedzą że korki dalej będą a oni tylko stracą.
...14.12.2025, 18:59
wieś znowu zabiera głos w sprawach miasta macie własne podwórko zajmijcie się nim
Leszek Kusiak14.12.2025, 18:58
Po co się gardłować ? Robimy referendum . 2 pytania . Czy jesteś za wybudowaniem obwodnicy . Czy jesteś za odwołaniem obecnej Rady Miejskiej . Koniec tematu . Zobaczymy kogo jest więcej
Joanna14.12.2025, 18:52
Może czas zastanowić się nad referendum. Ja jestem za obwodnica w pierwotnie proponowanym przebiegu. Wszyscy, którzy są za i to czytają napiszcie podobny do mojego komentarz - może w ten sposób pokażemy chociaż tutaj na p24 że jest nas większość :)
Jacek14.12.2025, 18:50
Przewodniczący pisze że nagle spadnie ruch turystyczny tam..a czy w Borze Kombinackim spadł po budowie nowej Zakopianki. Nie. Skoro Przewodniczący zachęca do zgłaszania uwag do planu i daje wzór pisma, to warto go zmienić i złożyć w formie, aby ten teren pozostał jako teren pod południową obwodnicę.
Xxl14.12.2025, 18:48
Nie wierzę co oni wygadują, taka prawda że są to przyjezdni w większości z Polany niż mieszkańcy. W krk bloki koło Bonarki i jakoś droga jest ludzie żyją, a Ci jakieś filozofie, bez obwodnicy smog i brud, dla radnych posłów itd powinny być dwie kadencje, bo tak to robią szkodę tyle lat..
Miastowa14.12.2025, 18:47
Gdzie jest ten link sprzeciwu ?
Maja14.12.2025, 18:36
Loko projekt zakopianki w wariancie przez Nowy Targ był ponad 20 lat w planach. Przyszli panowie radni i próbują zmieniać. Mieszkańcy chcą szybko obwodnicy
Loko14.12.2025, 18:16
Jakos Szaflary moga powiedziec nie dla rozbudowy Zakopianki gdzie ruch jest duzo wiekszy a Nowy Targ ma sie zgadzac na obwodnice po rekreacyjnych terenach bezwarunkowo. Nawet polaczenie z Sikorskiego zostalo wyciete zeby koszty obnizyc. Obwodnica ale na nowotarskich warunkach
Hokejowa psychiatria na upadku14.12.2025, 18:13
Bełkot z ust osoby broniącej własnych wyimaginowanych przemyśleń.
A co ty mały łysy człowieczku możesz?
Otóż odpowiem Ci
NIC!!!
OBWODNICA I TAK POWSTANIE I DROGA SERWISOWA ODSEPARUJĄCA ZAKOPIANKĘ OD STACJI "KRZAK"
RÓWNIEŻ POWSTANIE DLA DOBRA ZWYKŁYCH LUDZI
kawka14.12.2025, 18:08
Czyli jeśli wg Sięki im więcej dróg tym większe korki to żeby zlikwidować korki trzeba pozamykać wszystkie drogi, logika na medal!
blokers14.12.2025, 18:02
nie masz racji bloki popierają skończą się korki na szaflarskiej
felga14.12.2025, 18:00
Teraz sobie przypomniał? Jak Garbacz ruszył temat i wyszło że ludzi to interesuje to teraz Sięka podpuszczony przez Tokarza bohatersko ogłasza stanowisko. Sięka się już przestań kompromitować.
Stach14.12.2025, 18:00
Szkoda że zgodzili się na drogę obok os na Skarpie. MOŻE Chociaż postarają się o Ekrany !!@
Nico14.12.2025, 17:52
Najlepsi wyborcy to okręg 51. Reszta Radnych do wymiany.
górolalbogóral14.12.2025, 17:48
Obwodnica musi powstać w kierunku Szaflar i później łączyć się z drogą do Białki Tatrzańskiej (wariant społeczny), a nie jak władze mydlą oczy, by pobiegła przez rejon lotniska. W rejonie ronda wybudowali Kaufland i jeszcze coś pewnie powstanie, w sezonie wszystko stoi i jedynie co mamy z nowej Zakopianki to korki właśnie do tego ronda. Dlaczego nie powstał tam wiadukt a pod nim rondo? Owszem jest już kolejna modernizacja w kierunku Zakopanego, ale to są rozwiązania chwilowe. Podhale musi mieć nowe trasy, a nie przybudowywane tylko stare.
W myśl zasady budujcie wszędzie tylko nie na moim bardzo podobnie wybrzmiewa w Myślenicach... I tak lata mijają bez rozwoju.
Góral z N. Targu14.12.2025, 17:47
Panie Sięka czy jest coś na czym Pan się nie znasz ?
Tomasz14.12.2025, 17:46
Janie Sięka zamilknij.
polak mały14.12.2025, 17:45
Na szkodę mieszkańców to działa Sięka i jemu podobni...
znalazł się "mędrzec" Ha,ha ha... zbawca z bożej łaski Nowego Targu
większość chce obwodnicy- budować nie zwlekać
Kto wybrał tego "mędrca"?
Kierowca14.12.2025, 17:44
Dziś niedziala co prawda handlowa ale jednak niedziala od godziny 10 stoi Szaflarska i Ludzmierska a Pan przewodniczący mówi zeby nie budować południowej obwodnicy a północną. Od rynku w stronę północna bardzo niewielki ruch. Korek na południu a on chce budować drogę na północy. Ja nie wiem gdzie tu sens i logika. Mnie zastanawia czy przewodniczący jezdzi po tym mieście czy pracuje zdalnie i tylko jezdzi od czasu do czasu do urzedu, że tego nie widzi jak od alei Tysiaclecia w kierunku poludniowym wszystko stoi. Proponuję dziś wycieczkę do Kauflandu, to Pan ma zaspokojac potrzeby mieszkancow a oni lubią chodzić po sklepach, i ma Pan budowac drogi tam gdzie tworza sie zatory, a nie że Pan nie lubi to narzuci swoją wolę i zabroni chodzić do sklepu. Tam gdzie duży ruch Pan niechce drogi ale za miliony chce Pan drogę gdzie cisza i spokój komunikacyjny. Myślenie nie boli
Stasia14.12.2025, 17:43
Mieszkańcy nie chcą jeździć w korkach i dlatego są za budową obwodnicy w tym planie, który przedstawiła GDDKIA. Po to zakończona została nowa zakopianka przy Casto, żeby jej dalszy przebieg przebiegał w stronę lotniska itd. Pan Sięka nie jest reprezentantem mieszkańców, nawet nie życzymy sobie by swoje prywatne opinie przedstawiał w mediach tłumacząc że mieszkańcy popierają jego wizję.
Okręg2114.12.2025, 17:37
Widać że pisał to ktoś kto mieszka na polanie Szaflarskiej:) ciekawe kto to taki :)
Nowotarżanin14.12.2025, 17:31
Trzeba zrobić referendum. Jedno pytanie o obwodnicę a drugie o odwołanie rady miasta. To właśnie Jasiu i jego koleżanki I koledzy działają na szkodę mieszkańców Nowego Targu. Dość!. Mamy was dosyć!.
Jan14.12.2025, 17:19
Najlepiej nie po moim zaścianek a dobrze jeździć po autostradzie tępota ludzka nie zna granic
Kacper14.12.2025, 17:14
Porą na zmianę w Radzie. Koniec dyktowania mieszkańcom bez konsultacji- referendum w sprawie obwodnicy- przez Panów Siękę i Tokarza.
Serio14.12.2025, 17:09
P.....nie kotka za pomocą młotka!
lb14.12.2025, 16:55
czy ten pan wierzy też w płaską Ziemię? i szkodliwe fale komórkowe beta-zeta-cyce od których rodzą się dzieci z ogonami? i trucie nas z samolotów? takich kocopołów to ja dawno nie widziałem jak te mądrości pana oświeconego. ps: może trzeba zlikwidować drogi ??? każdy 1% mniej dróg to o 1% mniejszy ruch!!! zlikwidować wszystkie, ruchu nie będzie!!! niechże ten pan wraca na wieś, czy skąd on się wziął...
Pikow14.12.2025, 16:48
Zróbcie referendum to zobaczycie panie Sieka i Tokarz co myślą mieszkańcy całego Miasta o waszych pomysłach na południowa obwodnice. Zrobiliście ankietę i myślicie że całe Miasto chce jak Wy. NIE. Nadchodzi już koniec waszych rządów w Radzie.
Niech odpocznie14.12.2025, 16:45
Sieka poplecznik PiS
Nieskalny mysleniem jak wszyscy z PiS
Pierwsza i ostatnia kadencja dla niego
Tercia14.12.2025, 16:43
POpieram pana Sieke w 200 %!Obwodnica poza miastem Nowy Targ!Szaflary moga powiedziec NIE dla Zakopianki nie dla obwodnicy !A nasi radni sa bezradni!Gdzie mozna podpisywac ta liste?
Agtho14.12.2025, 16:39
Mieszkańcy chcą obwodnicy jak najszybciej. Radni blokujący to są przeciw mieszkańcom.
....14.12.2025, 16:35
wprowadzić zakaz wjazdu złomom do nowego targu i po kłopocie
gustaf14.12.2025, 16:32
Panie przewodniczacy
Wnosze, aby dla dobra miasta i rozwoju uczelni, ul. Kokoszkow poszezyc na calej dlugosci zapewniajac tam miejsca parkingowe dla studentow.Kto tego nie chce dziala przeciwko rozwojowi miasta.
Jak latwo rzucac takimi frazesami.
Tak pan dba o mieszkancow blokow z wysokosci Kokoszkowa. Te wspomniane przez pana tysiace ludzi ma problem i opoznienia w codziennym funkcjonowaniu.
No ale pan, w gronie rodziny, ustalil i wie lepiej.
I tak mi decydowac o Kokoszkowie jak panu decydowac o glownych trasach komunikacyjnych znanych od dziesiecioleci i nareszcie mozliwych do wykonania.
szaflarzanin14.12.2025, 16:28
Cytat z Pana Jana ,,Zrobię wszystko, co dam radę, aby szkodliwa dla Miasta i Mieszkańców droga została przesunięta poza obszar Nowego Targu./?/"
Panie Janie już Pan raz chciał wcisnąć Szaflarom obwodnice.
Szanowny Panie Radny Janie niech się pan mówiąc delikatnie o........i od Szaflar.
A tak na marginesie czyje interesy są zagrożone?
Op14.12.2025, 16:26
Popieram w 100% mieszkaniec Nowego Targu budujcie jak najszybciej
Asd14.12.2025, 16:19
Korki były i będą? coraz większe. Przez to że rządzą nami niewłaściwie ludzie. Sieka i Tokarz.. dajcie już sobie spokój.
Braun14.12.2025, 16:17
Już niedługi łysy Jasiu. Mieszkańcy w swoim bezrozumnym uniesieniu zrobili cię przewodniczącym. Niedługo obwodnica przebiegać będzie na nasypie na wysokości okien 3 pietra twojego kolegi radcy. Skończyło się wam już podżeganie. W tym mieście nie ma 50% idiotów.
Góral14.12.2025, 16:17
Ci radni są bezradni. Sieka zatem jaki masz pomysł na układ komunikacyjny w mieście? Czekam na inne propozycje bo niedługo przez waszą nieudolność sparaliżujecie miasto
Może Cię zainteresować
Zobacz pełną wersję podhale24.pl