01.06.2016, 08:10 | czytano: 14529

Skarga na hałas wywoływany przez samolot

NOWY TARG. - Z nowym sezonem jaki zainicjował Aeroklub Nowy Targ pojawił się nowy samolot, który generuje bardzo duży hałas, szczególnie w czasie weekendów, kiedy mieszkańcy chcą odpocząć po ciężkim tygodniu pracy. W poprzednich latach samoloty, które widzieliśmy oraz słyszeliśmy na nowotarskim niebie, które nie były tak uciążliwe - mówił podczas sesji Paweł Liszka.
- Mieszkańcy Miasta w szczególności bloków proszą o interwencję w tej sprawie, ponieważ jest to coraz bardziej uciążliwe. W związku z powyższym proszę pana burmistrza o zajęcie się tą sprawą oraz uzyskanie informacji, czy samolot generujący ten duży hałas jest własnością aeroklubu, czy podmiotu prywatnego wykonującym komercyjną działalność na naszym lotnisku i latającym nad naszym Miastem. W naszym Mieście powstała stacja kontroli czystości powietrza, pora może pomyśleć nad stację pomiarową mierzącą hałas - dodał radny.
W swojej interpelacji nie poprzestał tylko na kwestii hałasu. Jak mówił - "Nowy Targ wspiera od lat działalność Aeroklubu Nowy Targ poprzez 95% bonifikatę za użytkowanie wieczyste oraz dofinansowuje Piknik Lotniczy – tak więc z władze Miasta z zainteresowaniem powinny śledzić co dzieje się na nowotarskim lotnisku. Proszę o informację czy Aeroklub przedstawia jakieś sprawozdania finansowe do Miasta, aby można było zweryfikować czy utrzymywanie dalszej tak wysokiej bonifikaty za użytkowanie wieczyste jest zasadne, skoro na naszym nowotarskim lotnisku jest wykonywana działalność komercyjna zarówno przez Aeroklub jak i prywatne podmioty".

Odpowiedź będzie radnemu udzielona na piśmie.

Na nasze pytanie o samolot typu Short SC7 Skyvan, który od kilkunastu dni stacjonuje na nowotarskim lotnisku - prezes ANT Paweł Kos wyjaśnia, iż samolot pojawił się w Nowym Targu "w zastępstwie". - To nie jest nasz samolot. Wypożyczyliśmy go na kilka tygodni. Faktycznie jest trochę głośniejszy, niż nasz - przyznaje Paweł Kos. - Nie sądziłem, że mieszkańcom przyzwyczajonym do bliskości lotniska sprawi to problem. Ale skoro pojawiła się sprawa uciążliwości hałasu, zajmiemy się tym - mówi.

s/ zdj. ANT Nowy Targ
Może Cię zainteresować
zobacz także
komentarze
Mieszkanka NT12.06.2021, 17:19
Dziękuję panu Radnemu za wrażliwość na potrzeby mieszkańców może nie tych najbardziej krzykliwych i wpływowych, ale niemal codziennie pokrzywdzonych hałasem. Z roku na rok jest z tym coraz gorzej. Dziś obudził mnie samolot, potem co chwila musiałam zamykać okno, bo nie dało się nawet spokojnie porozmawiać przez telefon, cały dzień hałas. Dochodzi do tego, że pogodne dni kojarzą mi się tylko z nim. Czekam też na nocne przeloty ? te kilka dni temu kończyły się o 22, w zeszłym sezonie nawet o 2 nad ranem, wtedy nie da się nawet spać przy otwartym oknie.
Ciekawe jak wiele osób osób zamyka okna i zostaje bez powietrza i w gorącu, podczas gdy kilka w tym czasie miło spędza czas hałasując nad ich głowami. Kilka osób ma frajdę, hałasu muszą słuchać wszyscy.
I do tego ? widoczne nawet tutaj - brak zrozumienia, czy empatii - że hałas może być bardziej lub mniej dokuczliwy w zależności od miejsca zamieszkania, piętra, czy nawet wrażliwości słuchu. Być może wystarczy tylko wstrzymać loty nad miastem by uszanować potrzeby obu stron? Łatwo jest zwyzywać, zakrzyczeć i ośmieszać ludzi, zamiast choć na chwilę wejść w ich buty. Dzisiejszy dzień jest przykładem tego, jak uciążliwe potrafią być samoloty w domu i na spacerze, od rana do nocy.
Myśl o wyprowadzce? Oczywiście, hałas z samolotów zaraz obok smogu jedną z głównych motywacji, by opuścić to miasto. Tylko czy wszyscy mogą w taki sposób zapewnić sobie komfort? Bardzo wątpię i współczuję osobom z powodów ekonomicznych, czy życiowych zmuszonych do znoszenia terroru lepiej sytuowanych.
georg22.07.2018, 20:24
każdy kto uprawia rekreacje na cudzym nieszczęściu jest po prostu zwykłym hultajem, chuliganem. Pilot ma oczywiście najczęściej więcej pieniędzy niż przeciętny człowiek więc uważa, że może na niego robić z góry.
nie nie30.06.2016, 17:37
tak tak...ktoś cię prosił o potwierdzenie? Nie je jest głośny - potwierdzam.
ch.d. i kamieni kupa30.06.2016, 17:36
s30krzys
tak tak07.06.2016, 08:28
potwierdzam nowy samolot wyje nie do zniesienia !!!!
s30krzys06.06.2016, 22:44
Całą komunę te samoloty latały a teraz nie mogą bo jakiś przedstawiciel pisu nie może spać?Ta osoba powinna się wyprowadzić z Nowego Targu!!!
za lotniskiem06.06.2016, 08:38
A ścigacze po gadzinie 22 na dwupasmówce to nikomu nie przeszkadzają jak wyją że aż blachę na dachu prostuje. Mi się wydaje że pierwsze było lotnisko i jak ktoś się wprowadzał to o tym wiedział. Niech się wyprowadzi i po problemie. A od lotniska WARA.
radni bezradni05.06.2016, 14:25
Samoloty są ciche w porównaniu do małolatów na pierdzących skuterach! Radny bezradny Liszka zamiast zająć się poważnymi tematami to wymyśla (jak większość radnych) pierdoły by pisać interpelacje. Hitem ostatniej sesji i tak była trawa na rondzie... Naprawdę wasze ograniczone mózgi nie widzą poważnych spraw do rozwiązania a jedynie pierdoły? Kto tych radnych wybiera...
do aga05.06.2016, 08:15
Idz ty wyprowadz sie na pustynie tam bendziesz miala spokoj i cisze. I nie placz juz.
Aga04.06.2016, 19:45
To sa jakies jaja z tym traktorem nad naszymi głowami...Dajcie ludzia odpoczać w weekend.Dzwoniłam do aeroklubu.Powiedzieli ze samolot spełnia normy hałasu.Nie wiem ktore i kogo...Jakies totalne nieporozumienie.Kilku kolesi dobrze sie bawi kosztem mieszkancow.Jakis absurd!!!
Tak04.06.2016, 12:10
Proponuje założyć grupę na FB "Stop Głośnym Samolotom na Lotnisku Nowy Targ" Człowiek chce spokoju w weekend a tu się nie da. Jestem teraz w Gorcach i chwile temu przeleciał niedaleko. Hałas nie do zniesienia. Ciekaw tylko jestem co pan Watycha z tym pocznie..?Pewnie nic i to będzie najbardziej smutne.
Robert04.06.2016, 10:32
To nie mieszkańcom samolot przeszkadza tylko jednemu panu, panu Łukaszowi ktory walczył o możliwość latania i nie dostał, teraz podkręca kolejnego radnego....
Niech sobie lata.04.06.2016, 06:17
Oj moj samolot znowu lata ale fajnie go uslyszec. Taki piekny i przujemny dzwiek dla ucha.
też mieszkaniec03.06.2016, 22:31
Mieszkaniec, piatek godzina 15 , ten samolot naprawdę nie jest głośny.
Prawda03.06.2016, 21:34
do do Puknij się w głowę !!! Tylko mocno :)
Jak przeszkadza to można się wyprowadzić
Mieszkaniec03.06.2016, 14:31
Piatek godz.14:25.Ten samolot naprawde jest głośny. Mieszkaniec
Tylko Bogusia.03.06.2016, 10:23
Liszka tu nic nie pomoże. Żeby ukrócić prywatę na lotnisku trzeba iść do radnej Bogusi!
hmm02.06.2016, 23:21
Antyaero, wiesz gdzie jest prokuratura? To zgłoś, jeśli nie to twoje ip zostanie zgłoszone jajko osoby bez podstawnie rzucającej oskarżenia.
wiocha i tyle02.06.2016, 23:09
Niektórzy mieszkańcy są razem z Panem Radnym zacofani ...KOZY PAŚĆ skoro wszystko wam przeszkadza. Za chwilę nawet biblioteka będzie was wkurzać....moze zgasimy światło o 17 i wrota miasta??
pol02.06.2016, 22:58
Jeden samolot im przeszkadza i to w weekend,a chcieli mieć lotnisko pasażerskie w mieście.Wam sam diabeł nie dogodzi,paskudny naród,ziejący nienawiścią do wszystkiego i wszystkich .Najlepiej to nic w tej WSI nowotarskiej nie robić bo znów będą pluć i narzekać.
Antyaero02.06.2016, 20:20
Latawiec wez ty sie może zastanów co piszesz..Bujasz w obłokach i jesteś oderwany od rzeczywistości. Ktoś się zainteresował w końcu kwestią lotniska i prywaty jaka odbywa się pod przykrywką stowarzyszenia. Jak widać Pan Liszka dobrze zrobił ze zainterweniował nas tematem bo moze w końcu miasto zacznie patrzeć Wam na ręce .
Latawiec02.06.2016, 18:12
Liszka hipokryto na swoim fb Masz zdjęcia z festynu i jak to cudownie jak to wspaniale popatrzeć na podniebne występy a jak mochery do Ciebie przyjdą się poskarżyć to /.../ na rozwijające się lotnisko w tym zapyziałym mieście. Wstyd Gościu wstyd... Zakłamany Jesteś. Mnie przeszkadzają dzwony kościelne, fałszowanie, pianie na uroczystościach kościelnych. Zrób coś z tym... Zgadzam się nawet na to Byś przeciwko dzwonom kościelnym głodówkę odbył. Dostaniesz mój głos.
do pajaca02.06.2016, 17:20
Nie masz racji. Lotnisko to zakała tego miasta. Dziura bez dna .
no no02.06.2016, 14:43
do do "MY" to se możecie co najwyżej browara pod sklepem wypić...A za "igraszki" podniebne pajacu każdy zainteresowany płaci sobie sam.
www02.06.2016, 13:28
Hałas...wiesz co to demokracja? Czy wiedzę od KODofili czerpiesz? Więc demokracja to rządy i wola WIĘKSZOŚCI , a tutaj jak ci podstawowa matematyka nie jest obca - WIĘKSZOŚĆ nie ma problemu z dźwiękiem samolotów. Nie pasuje - stopery sobie kup.
digi podhale02.06.2016, 12:41
norma u miastowych że narzekają tak jakby tylko nad nimi ten samolot latał . z resztą nie dawno była podobna skarga tylko że dotyczyła karetek pogotowia ratunkowego też im przeszkadzało że za głośne mają syreny .JACY ONI SĄ NIESZCZĘŚLIWI W TYM MIEŚCIE
do do02.06.2016, 11:38
Hałas straszny. Albo miasto coś z tym zrobi albo MY pomyślimy co z tą sprawą zrobić. kolejny absurd to finansowanie podniebnych igraszek z kasy miejskiej .
aGusia02.06.2016, 10:45
Może ktoś zajmie się też parafią przy Szaflarskiej, w niedzielę nie można okna otworzyć bo na okrągło msza leci.
rogalik02.06.2016, 10:21
Kochamy nasze lotnisko :)
Nie rozumiem02.06.2016, 09:55
To tak jak by święte krowy które mieszkają w oborze miały problem do gospodarza ( Miasto NT ) ze są za głośno i trzeba być ciszej. Tak oceniam tych którzy nie widzą problemu i wręcz przekonują innych ze samolot nie jest taki głośny. Samolot jest głośny i należy uszanować opinie mieszkańców bo jak by nie było to "obora" jest własnością miasta Nowy Targ a radni są przedstawicielami mieszkańców tak więc nic tylko podziękować Panu Radnemu ( nie głosowałem na pana ) ze podjął temat na sesji rady miasta.
Hałas02.06.2016, 09:49
Hałas jest szkodliwy dla zdrowia, jest to udowodnione. Powodowanie takiego hałasu nad osiedlami mieszkaniowymi jest zabronione w prawie. Takie wypisywanie , że lubi się ryk startujących samolotów to sprawa indywidualna. Wszyscy Ci którzy fascynują się tym dźwiękiem niech go sobie odtwarzają na słuchawkach.
BACA02.06.2016, 09:26
Ludzie czy wszystko musi wam przeszkadzać .Najlepiej wynieść się do lasu będzie cicho - chociaż nie tam drzewa takie zielone i te cholerne zwierzęta które ciągle hałasują . A Pan Liszka czy zawsze musi zajmować się PIERDOŁAMI I FLUSTRATAMI
196602.06.2016, 09:26
Lotnisko było, jest i będzie - czy się to komuś podoba czy nie. Istniało wtedy, kiedy o oś. Polana Szaflarska czy ul. Podtatrzańska nikt nawet nie pomyślał. Jest lotnisko, są i samoloty - proste i oczywiste. O czym cała ta dyskusja??? Radny Liszka jedną wypowiedzią zaatakował Aeroklub ( głośny samolot), Miasto (wysoka prolongata) i prywatny przedsiębiorca ( i co z tego? ). Tak naprawdę, o co Panu chodzi?
Knt02.06.2016, 08:47
Ja mieszkam na blokach i samolot jak startuje leci zaraz nad blokiem ale ja tam lubie ten dzwiek i widok z reszta idzie sie do tego ludzie przyzwyczaic tak, ze w koncu nie slychac tego...takze ludziska wiecej usmiechu na twarzybi mniej marudzenia:) p.s. powaga w Nt mieszka strasznie duzo marudzacych co by nie bylo wszystko jest beeee a to strasznie smutne
słysząca02.06.2016, 00:12
Ja nie mieszkam w okolicy lotniska ,ale mam dosc tego samolotu, ci co nie słyszeli poprostu są głusi!! Proste idzie zwariowac od hałasu ,w tygodniu auta ;motory ,traktory a w niedziele samoloty.chcialabym ogłuchnąc!
swój nie do końca01.06.2016, 23:34
Panie Liszka, nie mieszka pan w blokach tylko dużo, dużo dalej, więc się odwal od bloków i latających nad nimi samolotów
jo01.06.2016, 22:07
budowac to lotnisko !!!!!!!!!!!!!
aster01.06.2016, 22:00
stanisław masz u mnie dużego plusa mnie też wkurza to brzękolenie co niedzielę więc P. Liszka proszę rozwiązać ten uciążliwy problem .
obserwator01.06.2016, 21:53
mnie tam nie przeszkadza oby więcej takich samolotów lądowało na naszym lotnisku
Ola01.06.2016, 21:24
Halas startujących samolotów o 8 godzinie rano w soboty i niedziele jest bardzo uciążliwy. Kilka osób się zabawia , a setki mieszkańców budzi huk.
Nie jest to przyjemne ani zdrowe i nie do przyjęcia. W cywilizowanym świecie takie sytuacje nie mają miejsca. Bardzo dobrze, że pan Liszka poruszył ten temat i trzeba szukać rozwiązania problemu.
Nowotarżanin z wyboru01.06.2016, 21:11
Jako mieszkaniec Polany Szaflarskiej protestuję przeciwko protestowi radnego. Fajne są te wszystkie statki powietrzne pojawiające się na naszym niebie za sprawą lotniska. A nocne przeloty wojskowych śmigłowców to super sprawa. Człowiek obserwując je czuje się jakby mu lat ubyło od tej dziecinnej radochy.
ABC01.06.2016, 20:57
Głośnej niż samoloty zachowują się bywalcy dwóch obok siebie pijalni piwa koło osiedla Witosa.Wrzaski i śmiechy słychać do 3 nad ranem.Gdzie wtedy jest policja.Kto wydaje koncesje na alkohol w tak małej odległości od bloków.
Obserwator01.06.2016, 20:52
Zaraz,zaraz, a czy to nie radny Liszka wspólnie z byłym burmistrzem MF promowali za otwarciem lotniska dla lotów pasażerskich z Targu? chyba,że coś pokręciłem?
bum bum 01.06.2016, 20:38
No i wszystko jasne. Mamy więcej zwolenników niż przeciwników. Jeszcze jakieś pytania?
28 Lot01.06.2016, 20:37
Ja kocham SP HOP za jego dzwiek i ciesze sie ze lata po niebie w kazdy weekend. Jest naco popatrzeć. I niech sobie lata.
Moni01.06.2016, 19:00
SUPER,że coś się dzieje! Niech sobie lata. Mieszkam na osiedlu niedaleko lotniska i mi taki hałas nie przeszkadza. Proszę nie pisać w moim imieniu - jako mieszkańca miasta i mieszkańca bloków!
hmm01.06.2016, 19:00
bartosz,...
Widziałeś *** gdzie się wprowadzasz czy byłeś tak *** że nie zauważyłeś że w pobliżu jest lotnisko?

Proszę nie obrażać innych komentatorów. Moderator.
acha01.06.2016, 18:58
Liszka , co z hałasem jaki w rezerwacie przyrody co weekend wytwarza "Ranczo Lot"? A...już wiem , zwierzęta głosu nie mają....
www01.06.2016, 18:56
Kobyła, boś się *** wprowadziła jak lotnisko JUŻ ISTNIAŁO dlatego ty się masz dostosować - łapiesz?
Aaa01.06.2016, 18:55
Coś mi tu za bardzo śmierdzi... kasą. Nie zdziwił bym się gdyby za jakiś czas okazało się, że niektórzy radni ostro zabiegają o odwołanie obecnych władz Aeroklubu... żeby samemu objąć te stanowiska.
Skąd ja to znam...? Jak ktoś dobrze rozkręci interes, to najlepiej go wygryźć, i samemu korzystać.
jaga201.06.2016, 18:43
Mnie samoloty nie przeszkadzają , mogą latać -na okrągło-. Ale jak mordę drą o drugiej w nocy jakieś buce to mnie wkurza
miodzio01.06.2016, 18:28
stanisław - zainwestuj w słownik ortograficzny, bo jak jesteś ateistą, to nie musisz być też analfabetą.
wkurzony.01.06.2016, 18:25
Co dzień rano o godz 6 budzi mnie dzwon u Karlaka to wam nie przeszkadza poprzewracało się wam w pałach. /.../ Na pikniku mają latać dwa F 16 dwa razy dziennie po 20 minut już dzisiaj sobie przyklej szyby do framugi ,kompletne bezmuzgowia.....

Naruszenie regulaminu. Moderator.
swd01.06.2016, 18:08
Są inne sprawy społeczne i ekonomiczne. Panie Radny!! Ważniejsze to ludzie nie mają za co żyć i nakarmić rodziny!!! Samolot przeszkadza panu niech się pan przeniesie do waraszawy
piotr01.06.2016, 17:44
Ten samolot praktycznie nie kręci nad miastem startuje bierze wysokość i zrzuca i potem siada także bez przesady. Co do sokołów kawalerii dlal mnie to przyjemność na nich patrzeć. Czekam na Hindy a co do hałasu to ci co nie chcą swojej armii to będą mieli obcą na głowie .
nogd01.06.2016, 17:29
Niektórym odpowiadałoby zamknięcie lotniska i postawienie repliki ołtarza papieskiego. Oraz zawodzenie w koło macieju.
zmija01.06.2016, 16:50
Ja proponuję aby zmierzyć hałas jaki w niedziele wydobywa się z mieszkań sąsiadów którzy przez 3o min ubijają schabowego. Mniej więcej propozycja na tym samym poziomie co interpelacja
Kobyła01.06.2016, 16:47
Jest koszmar z tymi samolotami. jest to strasznie uciążliwe, nie da sie normalnie funkcjonować i żyć w poblizu tego lotniska. Dlaczego to mieszkańcy maja sie dostosowywać do lotniska a nie odwrotnie? jak ktoś mieszka na Skarpie to samoloty będą dla niego atrakcją, na przeciwko lotniska jest masakra....
MF01.06.2016, 16:39
Wstyd dla mieszkancow Miasta ze mamy taqk zacofanych Radnych powinie sie jak najszybciej poddac do dymisji...
Mimi01.06.2016, 16:32
I racja!!!!!!!!! Jakiś prywaciarz napycha sobie kieszenie, bo najeść się nie może, a ludzie którzy w weekend chcą odpocząć muszą cierpieć i pytanie ? co z tego ma miasto? Proszę zbadać czy hałas nie przekracza dozwolonych norm, a przekracza napewno!!!!!!!!
waceknt01.06.2016, 16:29
I słusznie ! W weekend samoloty z lotniska bez obciachu hałasują od rana - a niech się stąd zabierają w cztery wiatry - kto ich tu potrzebuje jeszcze za nasze podatki - won ! Ps. A ten mongoł niech się sam przedstawi bo to on/ona/ono jest tchórzem ...
Edward01.06.2016, 16:27
Liszka....pogrążasz się z każdym dniem.Byle by zaistnieć. Byle by jakoś zaistnieć
sławomir01.06.2016, 16:21
cześć, tu Sławomir....skamerujcie mnie z panem Liszka w tym głośnym samolocie co rozsławia Nowy Targ na całą Polskę! podobno w weekend niezła impreza się na lotnisku szykuje...za granica nawet o tym mówią! no ale przeciez można zakazać i niech o stolicy słuch zaginie... Sławomir "foczka" pozdrawia ;)
BACA KARPIEL CHLEBUŚ01.06.2016, 16:21
Liszka odejdź z ratusza /.../

Jeśli chodzi o lotnisko w NT to powiem jedno wiele lat mieszkałem w okolicy i nigdy,ale to nigdy nie było problemów. Ba nawet z rodziną często chodziliśmy by pomagać ludziom tam pracującym. W zamian mieliśmy przyjemność latania wieloma samolotami :) Czytając wasze komentarze z jednej strony śmiać mi się chce,ale z drugiej po prostu ręce opadają...

Tylko jedna osoba wspomniała o wojskowych śmigłowcach MIL MI-24D(W) HIND , które faktycznie słychać ze sporej odległości.
Inna osoba wspomniała o przenoszeniu bazy z KRK na ANT -> człowieku ogarnij się,gorszych bzdur nikt nie słyszał, co prawda czasem jakaś M28 BRYZA ,CASA 295M czy C130 lub PZL Orlik pohałasują , ale po chwili odlecą
.Wiele osób czepia się Shorta Skyvana,że hałasuje... ale nikt z was nie raczył wspomnieć,że nad NT pojawiają się myśliwce np F-16 , MiG-29 , SU-22 które ciche nie są.
Samolot Skyvan do ładnych nie należy,ale przynajmniej spełnia przydzielone mu funkcje.

Liszka jedna prośba od BYŁYCH wyborców : Skończ waść wstydu oszczędź razem ze swoimi koleżkami na terenie całej PL . Nikt was nie potrzebuje , poradzimy sobie bez was !!!
Aha i jeszcze jedno 3 ch w bok od lotnictwa !!!

Naruszenie regulaminu. Moderator.
do stanisław01.06.2016, 15:58
I dokladnie sie z tobom zgadzam. Jak ta skarga przejdzie to piszemy skarge zeby ucichły dzwonnice w niedzielny poranek bo niemoge wtedy spać.
esbek01.06.2016, 15:54
NOWY TARG - MIASTO WIECZNIE NIEZADOWOLONYCH MIESZKAŃCÓW ! ! ! Czemu ludzie mieszkający w NT są tak wiecznie niezadowoleni, zawistni i uparci? Jarmarki, korki, galerie, hałas, głośne imprezy, brak imprez, zniszczone drogi, remontowane złe drogi i tak można by było w nieskończoność wymieniać. No niestety takie są uroki mieszkania w mieście!
Nie dziwię się, że mamy taką a nie inną opinię w kraju... ludzie proponuję Wam trochę radości i uśmiechu!
Do tych co nie słyszą hałasu01.06.2016, 15:53
A mieszkają w blokach. Nie wiem co jaracie że was tak otumania ale zaczynam zazdrościć. Nieźle trzeba jarać żeby uszy zablokować na ten warkot.
Alex Durango'9501.06.2016, 15:51
@stanisław
Jesteś nie tylko ateistą,ale i analfabetą.
Nie wierze01.06.2016, 15:37
Katastrofa ludzie z Wami w tym Nowym Targu ktoś coś robi i wiecznie wam źle jak latały samoloty ktore dawno powinny byc na złomie to nie przeszkadzalo nagle komuś przeszkadza marsze koscielne jak dra jape na kilometr nie przeszkadzaja sciezki rowerowe tez przeszkadzają nowa targowica nie pasowala to teraz bedzie cale miasto stalo przez te 3 miejsca handlowe nic wam tu nie pasuje najlepiej siedziec na *** i narzekać zamknijcie baseny lotnisko jarmaki i wszystkie uciechy patrzcie jak trawa zarasta to nudne miasto!
ikar01.06.2016, 15:26
Pan Liszka nie ma większych problemów?
Wii01.06.2016, 15:26
@ palec bozy
Nie masz pojęcia co piszesz to nie pisz. Pierwsze zapoznaj się z tematem. Ten akurat samolot NIE JEST opłacany z kasy miasta. Ludzie, którzy z niego korzystają PŁACĄ za swoje hobby ze SWOICH ciężko zarobionych pieniędzy więc nie siej niepotrzebnego zamętu. Bez pozdrowień.
M-ka01.06.2016, 15:17
Powiem krotko.Mieszkam blizej lotniska niz ludzie w blokach I jakos nic mi nie przeszkadza ten niby huk..wrecz przeciwnie bo przyjemnie jest patrzec w niebo I spogladac jak pieknie spadochrony dryfuja po niebie..I samoloty ktore lataja..Szkoda ze w moim miescie tak ciezko ludziom dogodzic!
j-5301.06.2016, 15:02
Panie Radny Liszka-zajmuje się pan głupotami!!Wiekszym problemem jest czystość powietrza w naszym mieście,drugim tematem jest używanie przez Spoldzielczych "sprzątaczy środków" chwastobójczych na chodnikach osiedlowych!Jest to świństwo bardzo szkodliwe dla ludzi i zwierząt a jest wylewane bez umiaru!Wele kotow,psow jest przez to chorych i często kończy się to dla nich śmiercia:(Udowodniono już że Randaup mafijnej firmy Monsanto to trucizna a jednak truje się nas tym paskudztwem:(Świadomość ludzi jest okropnie mała!!Tu jest pole do popisu a nie czepianie się lotniska i samolotu!!
Kolesie01.06.2016, 14:31
A dlaczego Aeroklub ktory jest prywatna inicjatywa jest dotowany przez miasto? Ciekawe standardy.Piknik-dotacja, podatek- dotacja...ciekawa historia.A pan przewodniczacy Tarnowski to przypadkiem nie jest członkiem Aeroklubu?Zrobiliscie sobie niezła prywatne.A Prezes Aeroklubu to kolega Tarnowsliego i tez prezes telewizji NT.No i jak Tu dotacji nie bedzie..;-) PO przy was to przedszkole..;-)!!!Brawo WY
stanisław01.06.2016, 14:07
składam oficjalna skarge na niedzielny chałas z wierzy kościoła !! ponieważ jestem ateistą i taki sygnał wywołuje u mnie w niedziele stany lękowe i słyszę " głosy " , moje rybki nie chcą jeść , trzoda chlewna którą posiadam też nie chce jeść i są agresywne , kury się nie niosą , bardzo proszę radnego Liszke o interwencję w tej sprawie . Z wyrazami szacunku stanisław .
Prawda01.06.2016, 13:54
Jak dla mnie to może być takich samolotów jeszcze 10 i też niebędących przeszkadzać!
Dodam że jestem mieszkańcem bloków ul. Sikorskiego i mnie nic nie przeszkadza jak ktoś ma problem to wystarczy zamknąć okno !!!
Lutek01.06.2016, 13:28
Jeśli ktomuś kto mieszka na os. Bór przeszkadza hałas z oczyszczalni na Waksmundzkiej, to jest oczywiście śmieszne, ale jeśli jakiś złom krąży nad miastem całymi dniami, to naturalnie może to stanowić uciążliwość. Moim zdaniem należy zgodnie z propozycją p. Liszki zainstalować urządzenia do pomiaru hałasu i będziemy wiedzieć, czy ludzie przesadzają, czy faktycznie źle się dzieje. Osobiście marzę o tym, aby nasza policja zajęła się wszelkiej maści motocyklami i motorowerami, które generują jakiś niebywały wręcz hałas. Są przecież normy hałasu jaki może generować pojazd, dlaczego nie jest to kontrolowane?
pilot01.06.2016, 13:27
Przeniosą bazę transportową z Balic do Nowego Targu,to dopiero wtedy będą pisać skargi że głośno,jak cały dzień będą sobie CASY C-295M latały nad Nowym Targiem
adam01.06.2016, 13:21
A chcieli robić lotnisko komercyjne to dopiero byłby hałas a aeroklub im przeszkadza powiń sie cieszyć że aeroklub się rozwija po kilkunastu latach stagnacji i braku rozwoju
ja01.06.2016, 13:13
Liszka skończ waść wstydu oszczędź !!!! najlepiej zamkinijcie wszystkie ulice bo chałas generują .
blokówka01.06.2016, 13:11
No to w takim razie trzeba się przyjrzeć hałasowi, jaki czynią w każdy weekend i święto, a więc w czas, kiedy "ludzkość" chce odpoczywać !!! - dzwony okolicznych (chyba 8) kościołów. OD 6 godziny trzeba być już na nogach !
nie zabija się posłańca 01.06.2016, 13:11
Awanturujecie się że człowiek "sie czepia". A sami się czepiacie RADNEGO, który ma obowiązek przedstawić problem zgłoszony mu przez wyborców. Czemu służyć ma obrażanie go?
Nie powiedział ani słowa, ze sam uważa że ten samolot to jest problem. Nawet przytomnie zaproponował rozwiązanie - pomiar hałasu - co da odpowiedź na pytania czy faktycznie jest za wysoki poziom huku.
Susan01.06.2016, 13:07
Nie rozumem tych wszystkich komentarzy.Nie chodzi o to że samolot startuje i ląduje tylko o to że wyje cały dzień nad głową.Ci którzy tego nie rozumieją powinie większość dnia spędzają na lotnisku a tak się składa że Nowy Targ to nie tylko lotnicy.Popieram Pana Liszke.To jest jedyny radny który zajmuje się problemami mieszkańców.Samolot na lotnisku jest za głośny i jeśli jest to prywatna inicjatywa to powinna się jak najszybciej zakończyć.
janusz01.06.2016, 13:06
Pan Radny Liszka znakomicie buduje zainteresowanie swoją osobą poruszając głupie i nieistotne tematy. Brawo. Swoją drogą to kolejny wiecznie niezadowolony nowotarżanin, ale i znający się na wszystkim. Na wszystkim co wg niego jest niepotrzebne. Na hokeju, na lotnisku, na imprezach - po co to komu. Przecież każdemu w NT powinna wystarczyć rozrywka w postaci wyjścia w niedzielę do kościoła, zjedzenia lodów i spaceru po parku. Tak dalej. Niech to będzie miasto tylko starych, cichych ludzi. Młodzi za granicę.
sf01.06.2016, 13:03
Kiedys przechodząc kolo pana radnego Liszki to nie zna ludzi ani be ani me -karierowicze
Pr3dat0r01.06.2016, 12:44
Mi to nie przeszkadza sam chodzę na lotnisko żeby zobaczyć ten piękny samolot ma on już parę lat a śmiga jak nowy
No dobra zgodzę się że robi trochę hałasu ale to tylko przy lądowaniu
Nie macie już na co narzekać prawda??
Jak wam nie pasi to wynocha poza miasto na jaką wieś gdzie nic się nie dzieje...
Nie ma01.06.2016, 12:30
Wojsko przylatuje z Mi24 i Sokołami-ŹLE Dofinansowanie pikniku,aby coraz to nowsze atrakcje były-Źle Koleś na Skyvanie przylatuje z Alaski z wieloma problemami,aby był w Polsce-macie na to wyj***e.Przeleci nad waszymi pieknymi blokami-źle bo "rozmów w toku" nie słyszycie.Sam interesuje sie lotnictwem więc mi uwierzcie,nie jedna osoba która jest fanatykiem lotnictwa dałaby sobie ręke uciąć by usłyszeć te silniki,by zobaczyć ten "kontener".A w tylko narzekacie -_- Nie pozdrawiam
@ palec bozy01.06.2016, 12:20
Nie ,nie dalej finansujmy podniebne zabawy kilku panom z kasy miasta.Czyli naszej wspólnej. Koniec. Chcą się bawić to za swoje. kolejna sprawa > Dlaczego piknik lotniczy jest finansowany z pieniędzy budżetu obywatelskiego? Co za absurd. No ale miejskie nieloty znalazły sposób żeby mieć frajdę za darmo i zrobić kolesiom dobrze. SZOK.
zong123401.06.2016, 12:15
Halas a jak ptaszki budzą o 4 rano to nikt do nich nie strzela nie ma pretensji.Pewniej tym mocherom co do kościoła czlapia codziennie przeszkadza wszystko N t nie dajcie sie.Pozdrawiam ze Szczawnicy
kot01.06.2016, 12:06
A hałas motorów, kładów i smród spalin w Gorcach nikomu nie przeszkadza?
Dziwne?
łokitoki01.06.2016, 11:58
Nad Gorcami ten samolot nie lata. Jak na kacu boli głowa to trzeba dzień wcześniej nie pić.
xyz01.06.2016, 11:53
Ten mi nie przeszkadza, bo w dzień jest tyle innego hałasu, że ten jeden więcej gubi się. Natomiast bardzo uciążliwe były śmigłowców wojskowych w nocy, kiedy było cicho i ten huk. To był koszmar, ale przeżyliśmy. Teraz odleciały gdzie indziej hałasować.
Palec Boży01.06.2016, 11:51
Tak, Tak. Zamknijcie wszystko. Zróbcie z Nowego Targu zapyziałą, pełną frustracji wiochę w której nic się nie będzie działo a jedyną atrakcją będą hordy półgłówków wędrujących nocą z piątku na sobotę ulicami, drących się w niebo głosy i latające po ulicach kosze na śmieci.

Nie pasuje wam lotnisko i latające samoloty? To wynocha stąd! Lotnisko było tu długo długo przed wami, jest i będzie! Właśnie tak jest ten świat zbudowany!

Zmieńcie zioła bo te nie działają właściwie na wasze postrzeganie świata :o)
Bilgun Ariunbatar01.06.2016, 11:46
Przecież ten samolot to jeden z cichszych jest :D Co za paranoja.
I proszę, się nie wypowiadać w imieniu mieszkańców bloków tylko podpisać się imieniem i nazwiskiem!! Tchórzu!!
Wii01.06.2016, 11:26
Ciekawe czy Pan Liszka był na lotnisku od kiedy jest SKYVAN. Czy widział ilu ludzi tam przychodzi zobaczyć właśnie ten samolot i dwadzieścia otwartych czasz spadochronowych na niebie. Piękny widok. Jedyna tak naprawdę atrakcja w weekendy bo w mieście nic się nie dzieje. Zabetonowany plac defilad jakim jest rynek jest kompletnie nie wykorzystany. Panie liszka zajmij się Pan czymś pożytecznym a nie szukaj dziury w całym, natomiast wiecznie narzekającym mieszkańcom bloków proponuję wyjazd za miasto, nad jezioro czy do jednego z okolicznych uzdrowisk a nie kiszenie d*** w mieszkaniu. Później wiecznie niezadowoleni bo nie słyszą familiady..... K**** ludzie, przestańcie w końcu narzekać bo staniemy się miastem przy drodze do Zakopanego. A strefa na nowotarskim lotnisku niech rośnie w siłę!!!!!!
Była uczennica Pana Liszki01.06.2016, 11:23
Pan Liszka to /.../. Co niby mieszkańcom przeszkadza? Samolot? A spiewanie ptaków im może nie przeszkadza? Idąc tym tokiem proponuje wszystkie odstrzelić... Ludziom sie juz w ... przewraca, kazdy tylko pretensje, roszczenia... Zeby tylko drugiemu na złość zrobić... Takie mamy społeczeństwo...
Tak01.06.2016, 11:14
A w Gorcach to dopiero jest głośno!!!Człowiek chce odpoczac a tu cos wyje nad głowa.Masakra.Podobno ten samolot jest jakiegos prywaciarza.
udanych lotów i skoków, jest OK01.06.2016, 11:05
Zawsze byłem wrogiem rozbudowy lotniska, właśnie ze względu na hałas. Ten samolot który aktualnie lata ze skoczkami jest wyjątkowo cichy. Więc podejrzewam że chodzi o manewry na samym lotnisku, bo sam przelot jest spoko, wyjątkowo łagodny i przyjazny dla ucha. Może niech już lepiej lata właśnie ten. Wojsko też w górach szkolić się musi, wiec od czasu do czasu da się przeżyć.
Róbcie swoje, wszystkim i tak dogodzić się nie da.
lubie01.06.2016, 10:41
Mnie to nie przeszkadza jak ciągle przelatuje nad Gronkowem..... A tak mieszkańcy mogą tez wypoczywać poza miastem.
Cichy01.06.2016, 10:24
Hałas? W dodatku nieznośny? Chyba wam się w d*** poprzewracało. Poczekajcie, aż przylecą Mi-24, wtedy to dopiero będzie hałas.
Przy czym do wojska już nie podskoczycie ...
bloki01.06.2016, 10:22
mnie on nie przeszkadza
Blokoś01.06.2016, 10:11
No proszę.
ek01.06.2016, 10:02
bardzo sluszna interwencja i pomijając obecność warczącej nowej zabawki, nalezaloby zainteresować się dlaczego samoloty te glownie kraza nad samym miastem, zamiast np. polami gronkowskimi które sa niezabudowane.
2801.06.2016, 09:47
To niech sie mieszkancy bloków wyniosą na wieś. Lotnisko nie jest tu od wczoraj i bardzo dobrze otym wiedzą. I niech teraz nie płaczą.
Jup01.06.2016, 09:38
Mieszkańcy bloków nie widzieli ze beda mieszkać koło lotniska? Masakra ludzie chcą ożywić miasto przyciągnąć turystów ale i tak ktoś musi miec problem
bartosz01.06.2016, 09:36
Nareszcie ktoś si zajmie ta bandą nierobów z lotniska. Na Polanie Szaflarskiej nie do się otworzyć okna, bo jeden jazgot. Piknik lotniczy tez potrzebny jak świni dzwonek. Jakby nie można było bawić się w parku. Ceny nieruchomości przez to pie..... lotnisko już spadły. Zamknąć to w czortu . Jak były szybowce było super. A teraz! Mieszkać tam się nie da. Jak nie samoloty to pasące się barany,pod blokiem. Referendum w sprawie zamknięcia lotniska chcemy! I zaczniemy zbierać podpisy!!!
blokowa01.06.2016, 09:34
mieszkam w bloku najbliżej lotniska i wcale mi hałas nie przeszkadza, uciążliwy hałas to generował Antek przed laty ,a nie te bzyczki teraz.
Pan Liszka /.../
Walczący z glupota01.06.2016, 09:27
Panie Liszka nawiązując do Pana interpelacji proszę również o zamknięcie w weekend ulicy szaflarskiej i podtatrzanskiej gdyż podczas "weekendowego odpoczynku" nie jestem w stanie skupić myśli i w spokoju obejrzeć tv ponieważ samochody pekaesy i ciężarówki generują olbrzymi długotrwały hałas (glosniejszy niż samolot który przelatuje szybko i w odstępie czasowym) nie wspomnę o zanieczyszczeniu proszę o potraktowanie mojego komentarza poważne gdyż nie mam zamiaru siedzieć przy zamkniętych oknach.
Jeśli trzeba mogę zainicjowac akcje z petycja myślę że zbiorę wystarczająca ilość podpisów i te dwie ulice będą zamknięte
Napisał by jeszcze żebyście zbadali sobie głowy ale nie chce być sarkaztyczny
P.s a ludzi zachęcam do aktywnego wypoczynku i głupoty wyjdą z głowy natychmiast
Fox01.06.2016, 09:21
Ja jestem mieszkańcem i mi nie przeszkadza :)
A powiem nawet ze fajny jest ten nowy samolot bo wyglada jak by go dziecko projektowało :)
??????????????01.06.2016, 09:18
k...a mac a chcieliście pasażerskie lotnisko zrobić
widzę ze lotniska nie bedzie lata mucha a ludzia przeszkadza
zrobia zakopianke to na balice bedzie rzut beretem
Tadeusz01.06.2016, 09:16
Przyjdzie ładna pogoda w niedziele to w chałupie aż się szyby trzęsą od tego ustrojstwa
Pawlak01.06.2016, 09:15
Jak Kargul: "po moim niebie nie będzie latał". Żal... W takim razie Piknik Lotniczy, też trzeba odwołać. Tak samo odbywa się w weekend. Najlepiej zgasić światło i zamknąć to miasto. A nie, przecież mamy hokej, po prostu parada atrakcji... Turyści walą drzwiami i oknami.
kuku01.06.2016, 09:13
zgadza sie, szczegolnie wieczorem jak latal, dalo sie to odczuc, nie moze tak byc..
Mieszkaniec01.06.2016, 09:07
Wstyd Panie Liszka w ten sposób spłacać sponsorów kampani wyborczej!!!
sprzedać się za parę plakatów? Juz Pan w mieście kariery nie zrobisz. Gdyby ludziom przeszkadzał aeroklub to by nie wygrał budżetu obywatelskiego!! i to nie tylko na piknik ale i na plac zabaw, który zreszta bardzo ładnie jest zrobiony. Popatrz Pan ile tam jest ludzi w soboty i niedzielę,ile dzieci, więc nie gadaj pan głupot, bo wszyscy wiedza czyje słowa Pan wypowiada.
wtf01.06.2016, 09:07
Liszka ty się zajmij tymi skuterami " po tuningu" bo to dopiero hałasuje jak gimbaza urządza sobie rajdy pod oknami. Samoloty były zanim bloki powstały(sam mieszkam w blokach) i każdy z IQ większym od małpy powinien się liczyć z tym że będą latać. Tzw "Antek" większy hałas generował a latał tu prawie 30 lat.
dudek01.06.2016, 09:04
Dla tych co wszystko przeszkadza co sie dzieje w Nowym Targu nie ma dla nich tu miejsca. Niech wyemigrują najlepiej na Antarktydę. Tam jest cicho.
A jak im trochę tyłki zmarzną to się przekonają, że Nowy Trag jest najlepszym miejscem na świecie.
Baca01.06.2016, 08:59
Pachnie mi tu Panem w czarnych okularach........ANT nie dajcie sie temu...(nie wypada uzywac brzydkich słów, choc same cisną się na usta)...
Bartek01.06.2016, 08:54
Co ten Liszka znowu za bzdury wymyślił. Mieszkam w blokach koło lotniska i nigdy nie słyszałem, aby ktos narzekał na hałas na lotnisku. Wręcz przeciwnie, własnie w weekendy ludzi ciągnie na lotnisko, bo coś się zawsze dzieje, już nie mogę doczekać sie pikniku
żaba01.06.2016, 08:54
Cóż, Pan prezes chciał sobie polatać nowym samolotem. Swoją drogą nie widzę żadnego uzasadnienia, by miasto sponsorowało przez tak dużą bonifikatę zabawę kilku chłopców. W dodatku bardzo drogą zabawę, na którą stać naprawdę nielicznych.
bez uzasadnienia i sensu01.06.2016, 08:53
Przecież ma dwa silniki,to musi być głośniejszy od tych co mają jeden.Co mają do powiedzenia ci co latają im nad głowami samoloty odrzutowe.
p.01.06.2016, 08:52
To na pewno ci święci sąsiedzi którzy robią swój hałas nie zwracając uwagą na to że nie są sami.
Jaka Rada tacy mieszkańcy01.06.2016, 08:51
Radni Bezradni zamiast zająć się poważnymi tematami to czytają jakieś zbrednie z kartki o samolocie albo trawie na rondzie. To jest Rada? To jest kpina! Żadnych istotnych kwesti nie poruszają a tylko mówią o pierdołach!

Przy tym żaden z nich nie umie się nawet wysłowić ani poprawnie przeczytać to, co ma napisane na kartce.
kuba01.06.2016, 08:48
dlaczego słowo ,,prezes'' kojarzy się ...za nic nie odpowiadam,zdziwiony, zaskoczony.
POZYTYWNY01.06.2016, 08:48
Może trzeba przenieść lotnisko?!!
obiektwyny01.06.2016, 08:40
i znowu problem.. koncerty problem.... samoloty problem.... ćwiczenia problem, piknik lotniczy problem,,, mecze hokeja problem.... juenalia problem..... co za miasto co za LUDZIE.
pigi01.06.2016, 08:15
Komu przeszkadza że Aeroklub się rozwija, jak to przeczytałem to ręce opadają. Nowy Targ nie ma przyszłości z takim myśleniem
Może Cię zainteresować