01.08.2019, 09:13 | czytano: 6067

Arcybiskup w homilii do górali: "Promowanie ideologii LGBT zaprzecza godności człowieka"

"Wolność to dla niektórych przede wszystkim stawianie siebie w roli Boga. Przejawem takiej źle pojmowanej wolności jest egoistyczne szukanie własnego dobra za wszelką cenę, kosztem bliźnich. Prowadzi to do wyzysku oraz uprzedmiotowienia drugiej osoby" - mówi abp Marek Jędraszewski, podczas mszy św. na Jasnej Górze dla uczestników 38. Pieszej Pielgrzymki Góralskiej.
Na początku homilii, arcybiskup nawiązał do wiersza Zofii Truty „Z Bachledówki wyszli już górale”. Podkreślił, że po raz trzydziesty ósmy górale ruszyli na pielgrzymkę, tym razem pod hasłem „Maryja, Matka Życia i Wolności”. Wskazał, że wartości kryjące się w tych słowach są fundamentalne dla każdego człowieka i niezbędne, by żyć w prawdzie.
– Wiemy, w jaki sposób te wielkie i ważne słowa są współcześnie bezczeszczone i kłamliwie odwracane. Lekceważy się życie i Boga, który jest jego Stwórcą. Mówi się przede wszystkim o życiu, które ma być wydajne i pożyteczne, a z dezaprobatą patrzy się na życie, które wydaje się dla niektórych bezproduktywne, a więc bezsensowne. Niektórym się wydaje, że rodzące się życie jest zagrożeniem dla wolności kobiety, a życie osób dotkniętych chorobami i nieszczęściem najlepiej jak najszybciej przeciąć, żeby bogate społeczeństwa nie musiały płacić.

Zauważył, że wolność to dla niektórych przede wszystkim stawianie siebie w roli Boga. Przejawem takiej źle pojmowanej wolności jest egoistyczne szukanie własnego dobra za wszelką cenę, kosztem bliźnich. Prowadzi to do wyzysku oraz uprzedmiotowienia drugiej osoby. W ten sposób, niszcząc podstawowe wartości, tworzone są nowe kategorie wolności, gdzie liczy się przyjemność i samorealizacja. Dodał, że wierni muszą bronić prawdy o powołaniu kobiety i mężczyzny do wspólnego życia oraz do posiadania dzieci, które są darem Boga. Negowanie tych prawd i promowanie ideologii LGBT zaprzecza godności człowieka.

Arcybiskup stwierdził, że już w starożytnym Rzymie ukuto powiedzenie: „Summum ius, summa iniuria” – „Szczyt prawa, szczytem bezprawia”.

– Dzisiaj, parafrazując te słowa, można powiedzieć: „szczyt tolerancji jest najwyższą nietolerancją”. Bo ci, którzy głoszą tolerancję są najbardziej nietolerancyjni wobec ludzi wierzących. Wobec najświętszych spraw, najważniejszych dla każdego katolika w Polsce.

Metropolita przywołał wydarzenia, które miały miejsce w Polsce: parodię Mszy św., niszczenie budynków sakralnych, ataki na księży, a przede wszystkim zbezczeszczenie wizerunku Matki Boskiej Jasnogórskiej i podkreślił, że odbywało się to w imię źle pojętej tolerancji. Nawiązał również do liturgii słowa, w której lud izraelski udał się w niełatwą drogę do Ziemi Obiecanej. Bóg dawał Mojżeszowi precyzyjne wskazówki, w jaki sposób Izraelici mają żyć. Stwórca jasno określił kryteria wolności, a ich szczytem są słowa wypowiedziane przez Chrystusa: „Będziesz miłował Pana Boga swego całym swoim sercem, całą swoją duszą i całym swoim umysłem”. Arcybiskup zaznaczył, że jeżeli człowiek na pierwszym miejscu postawi Boga, to wszystko zaczyna się właściwie układać, a przykazanie miłości bliźniego zyskuje szerszy kontekst.

– Realizujemy siebie wtedy, kiedy myślimy o drugim, o tym, co możemy dla niego zrobić, uczynić, w czym pomóc. Wtedy stajemy się w pełni człowiekiem, a więc istotą stworzoną na Boży obraz i podobieństwo. Bóg jest miłością. Jesteśmy do Niego najbardziej podobni, kiedy kochamy drugiego człowieka.

Nawiązując do hasła pielgrzymki „Maryja, Matka Życia i Wolności”, metropolita podkreślił, że Matka Boża nieustannie pokazuje, co znaczy zaufać Bogu.
– Rozumiała, że Jej w pełni wolna i świadoma decyzja musi być tylko jedna – „Oto, ja, służebnica Pańska”, ta, która wsłuchuje się w słowa samego Boga i chce im być posłuszna. Maryja uczy nas, czym jest otwarte na Boga życie.

Na zakończenie, arcybiskup zwrócił uwagę na konieczność modlitwy za Ojczyznę – aby wiernie trwać przy krzyżu i Ewangelii. Zauważył, że na Jasnej Górze Polacy zawsze byli wolni – jako dzieci Boże i ludzie czystego sumienia.

– Drodzy mieszkańcy gór, przybywacie dziś do stóp naszej Matki i Królowej, ucząc się od Niej, co znaczy życie, otrzymane i przekazywane dalej i co znaczy skarb wolności. I dlatego z taką mocą, zaufaniem i przekonaniem, że nie można inaczej, mówimy tutaj, na tym świętym miejscu: „Maryjo, Królowo Polski, jestem przy Tobie, pamiętam, czuwam”.

Przed błogosławieństwem, wierni zaśpiewali metropolicie uroczyste „Sto lat” z okazji obchodzonych niedawno 70. urodzin.

Piesza Pielgrzymka Góralska wyrusza na Jasną Górę od 1982 roku. W tym roku była podzielona na cztery grupy: Bachledówka – 323 osoby, Orawa – 240, Rabka-Zdrój – 341 i Nowy Targ – 170, a jej hasłem przewodnim było zawołanie: „Maryja, Matka Życia i Wolności”. Przez osiem lub dziewięć dni, pielgrzymując do tronu Jasnogórskiej Pani, pątnicy pokonali około 240 kilometrów.

Justyna Tyrka, Joanna Folfasińska | Archidiecezja Krakowska, oprac. r/
Może Cię zainteresować
zobacz także
komentarze
góralka04.08.2019, 00:15
Ad vocem - "dp PIpi i góralka".
Naucz się najpierw zasad ortografii (pisze się Papież, a nie Papierz; pisze Kościół z wielkiej litery, kiedy mówimy o wspólnocie wiernych a nie o kościele w rozumieniu świątyni), a potem , biedaku, zabieraj głos w sprawach, o których Ty naprawdę nie masz pojęcia... I jak tu nie wierzyć w powiedzenie "uderz w stół, a nożyce się odezwą"
dp PIpi i góralka03.08.2019, 10:15
Jedna z drugą pewnie wiedzą dlaczego Papierz Franciszek wielokrotnie wzywał polski kościół do skromności itp???? Prawda jest taka że Watykan swoje a oni swoje. Nie sądzę żeby którakolwiek z was to pojęła w związku z tym zagłębianie się w temat z wami jest bezcelowe.
Pipi03.08.2019, 08:11
Do @ góralka:racja! Popieram !
góralka02.08.2019, 23:11
Żyjemy w takich chorych czasach, że byle chłystek niedouczony lub wymóżdżona paniusia kształceni na tvn - mogą - wydawałoby się - bezkarnie wylewać swoje pomyje na Ks. Arcybiskupa Kościoła Krakowskiego, Profesora teologii. Robią tak, bo czują się bezkarni, a ja wam chcę powiedzieć, że jest Ktoś, kto to widzi i Kto was z tych słów - Waszych słów pełnych nienawiści - rozliczy....Radzę wam się nawrócić, póki jeszcze czas.
Wielki szacunek dla Księdza Arcybiskupa za to kazanie...
K.02.08.2019, 20:31
do Nowotarzanki...cieszę się, że jest nas więcej...serdecznie Cię pozdrawiam. Szczęść Boże
Pipi02.08.2019, 18:37
Do @Wkur....y K .nie uważam się za Boga i nim nie jestem...ty też nie .nie ja decyduję kto zasiądzie po Jego Prawicy ani nie ty...Ja nie mam nawet FB a co dopiero komputera...:-)i nie wkur. ..j się tylko uśmiechnij się! Pozdrawiam
Pipi02.08.2019, 18:29
Do @K.....jak Cię oczy bolą to nie czytaj!:-)proste!a pisownia była "przemyślana "....
nowotarżanka02.08.2019, 12:22
W całości podpisuję się pod tym co napisał K!
Jestem osobą wierzącą, praktykującą. Jednak skala nienawiści do innych, która wychodzi z mojego Kościoła Katolickiego jest zatrważająca. Gdzie w tym wszystkim Jezus? Dekalog? Dlaczego bp Jędraszewski nazywa innych "zarazą"? Zawsze mnie uczono, że nienawiść do innych to grzech, że tak nie wolno, że "nadstaw policzek" itp. A tu proszę - biskup takie rzeczy prawi!!! Jak tak można? Czy on sie z tego spowiada? Czy tylko nielicznym katolikom to przeszkadza? Gdzie jesteście Wy - Księża, których znam w Nowym Targu, fajni, porządni, nigdy nikogo nie odtrącający? Dlaczego się od tego nie potraficie odciąć? Gdzie jesteście Wy - miejscowi katolicy, prawi, serdeczni, zawsze pomagający? Dlaczego się od tego nie odcinacie? Nie wychodzicie z Kościoła jak słyszycie zachętę do nienawiści? To jak to w końcu jest - mogę nazwać bliźniego zarazą, gnojkiem i szczerze go nienawidzieć? Czy to jednak grzech jest? Jestem załamana. Po wydarzeniach w Białymstoku na stronie internetowej jednej z parafii białostockich pojawiło się podziękowanie dla tych, którzy na ulicach mieli odwagę "bronić wiary"!!! Czyli wolno już bić innych na ulicy?! To ma być godne pochwały?! Potem się od tego anonimowo i nieudolnie księża z tej parafii odcinali, ale niesmak i to wielki pozostał.
K.02.08.2019, 11:51
...jeszcze jedno @pipi...Naucz się poprawnie pisać, bo aż oczy bolą
Wkur....y K.02.08.2019, 11:46
Do @pipi i jej podobnych...masz się za Boga? Nie ty decydujesz kto zasiądzie po Jego prawicy, a kto zostanie strącony do piekieł... Masz stuprocentową pewność, że z twoją zawiścią i ciągle wetkniętym nosem w monitor komputera, fb itp. zasiądziesz u Jego boku...?
Katolik02.08.2019, 11:24
Do @Arek W samo sedno. Popieram.
K.02.08.2019, 11:18
@ppf i tym jednym transparentem wydajesz swój chory osąd na wszystkich?! Czy jeśli jakiś katolik pozbawił życia drugiego człowieka, to znaczy, że ty także jesteś mordercą...?Albo masz problem ze sobą, albo musisz być posiadaczką bardzo małego rozumku, skoro tak łatwo dajesz się zmanipulować :/
do ppf02.08.2019, 11:03
Wymyśliłeś sobie tęczowy faszyzm i nazizm? Bu ha ha ha. Świat fanatyków religijnych może być upiorny ? Ale aż tak? Gdyby tak mniej zaglądać innym do majtek to sen byłby spokojniejszy a wyobraźnia nie płatała by figli. Dlaczego KK tak bardzo zajmuje SEX bliźniego. Przecież to ich nie dotyczy Może TY mi to wyjaśnisz???
K02.08.2019, 10:54
Sam jestem katolikiem, ale przeraża mnie nienawiść niektórych PiS- katolików skierowana w człowieka, który troche inaczej myśli, inaczej żyje, czy jest innej orientacji jakim stworzył go Bóg. Księża nie lubią gdy ich wrzuca sie do jednego worka z księżmi pedofilami, ale sami wrzucają wszystkich homoseksualnych. Bardzo często homoseksualność nie jest kwestią wyboru tych ludzi...moim zdaniem mają prawo do normalnego życia i miłości jak każdy hetero... Natomiast zastanawiam się, czy moja religia jest tą dobrą, skoro tylu z was katolików kąsa i pluje jadem kogo popadnie... Jak łatwo dajecie sobą manipulować...wystarczy wam podesłać jedno prowokujące zdjęcie, a wybucha w was fala wszechogarniającej agresji. To wy zawistni pseudokatolicy jesteście zakałą naszej religii i tego świata. Opamiętajcie się, bo niszczycie samych siebie!!! Proszę administratora o nie usuwanie mojego komentarza. Mam dość nagonki jaką prowadzą na różnych społecznościowych portalach....Przeraża mnie ich głupota
ppf02.08.2019, 09:52
Przypominam treść wielkiego transparentu niesionego na czele homo-parady z VI2019r. w Paryżu.A mianowicie-cyt "Nie jesteśmy tu dla przyjemności.Jesteśmy tu by zniszczyć wasz stary świat.A jak go zniszczymy to już nie będziemy tacy mili"?!Pod spodem podpis-"lezby,transy,pederaści".Czy to nie jest faszyzm albo nawet ludobójczy tęczowo-czerwony nazizm z tęczowym SA.Czy abp.Jędraszewski nie ma 100% racji?!
cube101.08.2019, 22:53
Dlaczego tego pana biskupa zawsze znosi w stronę jakich seksualnych tematów ? Zreszta, tak ma chyba większość księży. Nie potrafią mówić o Ewangelii i Jezusie, za to zawsze potrafią się wypowiadać na tematy związane z seksem. A to LGBT, a to aborcje, antykoncepcje, invitro itd... Tak jakby to był jedyny temat na którym się znają i który ich interesuje.
A Pismo i Jezus to tylko mało istotne dodatki, i o tym tylko jakieś ogólniki i takie świątobliwe pitolenie i wodolejstwo bez znaczenia. A przecież w tym dniu było czytanie o perle i skarbie na roli, było o Mojżeszu wracajacym z Synaju... naprawde było co opowiadać i komentować. A ten pan potrafi tylko o jednym . Szkoda, ze tacy ludzie prowadzą ten kościół.
miś01.08.2019, 22:45
pół kobieta, pół mężczyzna, w trzech czwartych borsuk, lgbt w całej okazałości
Wierzący01.08.2019, 18:58
Ilość gejów wśród księży pedofilów jest szacowana przez Kościół na 90 procent ale to nie są w pełni wiarygodne dane bo to dane samego Kościoła. Najbardziej rzetelne dane pochodzą z USA mówią że 40 procent wśród pedofilów to geje a tylko 1 procent to księża.
Pipi01.08.2019, 17:53
Do @upadek kosciola...w jakiej Wierze cie rodzice wychowali?? ?w jakiej wychowujesz swe dzieci o ile je masz??! ?!w LGBT? ? Młodzi idą z postępem bo nie wierzą? Ogladnij co młodzież z Powstania W.przeżyła. .co poswiecila. ...skąd się biora tacy ludzie jak ty...??!wstyd i więcej nic! !!
ol01.08.2019, 17:48
...jjjozek...kodziarze czekają na Ciebie,taki jak Ty przyda im się.
do Wierzący01.08.2019, 17:07
Podaj mi źródło które podaje że 90% pedofilów to geje. Mam wrażenie że berecik całkiem zagniótł zwoje mózgowe skutecznie uniemożliwiając im funkcjonowanie. A może masz dostęp do informacji skrzętnie ukrywanej przez lata przez tych co znają jedynie słuszną prawdę? No cóż. Ich szeregi? Ich statystyka?
Operator koparki bez klimy !01.08.2019, 17:00
Dobrze gada
jjjozek01.08.2019, 15:36
"Zauważył, że wolność to dla niektórych przede wszystkim stawianie siebie w roli Boga. Przejawem takiej źle pojmowanej wolności jest egoistyczne szukanie własnego dobra za wszelką cenę, kosztem bliźnich. Prowadzi to do wyzysku oraz uprzedmiotowienia drugiej osoby"

Przecież to ewidentnie powiedział o Kościele, o księżach i o samym sobie.
Wierzący01.08.2019, 14:44
Po co piszecie o pedofilii? To że są księża pedofile to nie znaczy że arcybiskup nie może się wypowiadać. Wiem że według lewaków wolność polega na tym że oni mogę mówić co chcą a inny muszą siedzieć cicho ale prawdziwa wolność na tym jednak nie polega. Po drugie 90 procent pedofilów to geje. Także tego.
Robert01.08.2019, 14:40
Do antypis. Na marszu równości w Warszawie były osoby wzywające do zabijania ludzi głosujących na PiS. Na wielu marszach były transparenty z przekreślonym logo PiS. Geje atakują księży jak w Szczecinie bo chcieli sobie zrobić gejowski ślub. Poza tym znam 3 gejów wszyscy rzyczą śmierci swoim rodzicom i dziadkom bo głosuja na PiS.
do stop LGBT01.08.2019, 14:10
Ten człowiek całkowicie stracił kontakt z rzeczywistością . Zdaje się że im wolno potępiać grzech,a nie człowieka. Skoro życie pochodzi od stwórcy ,który jest doskonały a człowieka stworzył na swój obraz i podobieństwo swoje to czym arcy biskup rozprawia???? A co z twoim umiłowaniem bliźniego? Przecież macie się miłować,jako pan was umiłował. Ech katolicy,katolicy. Szkoda słów.
Antypis01.08.2019, 13:56
Do Robert i normalny a raczej nie.Kiedy słyszeliście że nawołują do zabijania katolików?Siejecie zamęt i nienawiść,widzieliście te mordy bandyckie w Białymstoku? Widzieliście ich zachowanie i przekleństwa?A co powiecie o pedofili w kościele?Kościół niech się nie wrąca do polityki i będzie dobrze.Państwo musi być świeckie
pipon01.08.2019, 13:29
Artur - zaprawdę powiadam Ci ODJECHAŁEŚ!
maverick01.08.2019, 12:08
Popatrzcie jaki to jest dynamit włożony w sam środek społeczeństw, jakie to jest uderzenie w newralgiczny punkt naszej cywilizacji łacińskiej, wreszcie jak ta ideologia LGTB rozwala wszystko dookoła. W innych krajach jest tak, że samemu można być gejem, lesbijką, transwestytą i biseksualistą, ale nie wolno tej ideologii publicznie popularyzować. Dlaczego tak samo nie może być w Polsce? Te rzeczy trzeba prawnie określić, w formie paragrafów prawnych.
Nie odmieniec01.08.2019, 12:04
@dlatego nie idę, Te a Tobie coś się nie poplatało, to nie jest prywatny pomysł biskupa, tylko tak głosi kosciól, chyba jesteś od tęczowców, twoje myslenie jes porażające niczym jad węża
Rico01.08.2019, 12:00
wiara to zabójstwo dla umysłu.
Miejscowy01.08.2019, 11:57
Niech biskupi rozliczą się z pedofilii i przeproszą za to a potem niech zabierają głos
Artur01.08.2019, 11:35
Niech Będzie Pochwalony Jezus Chrystus.
Odprawiajcie Nabożeństwo Pięciu Pierwszych Sobót Miesiąca jako wynagrodzenie składane Niepokalanemu Sercu Maryi. Prosiła o nie Maryja w Fatimie i w Pontevedra. Warunki jakie muszą być spełnione w ramach tego Nabożeństwa to niżej wymienione warunki: 1. Spowiedź w pierwszą sobotę miesiąca (do spowiedzi należy przystąpić z intencją zadośćuczynienia za zniewagi wobec Niepokalanego Serca Maryi - w kolejne pierwsze soboty można przystąpić do spowiedzi w intencji wynagrodzenia za jedną z pięciu zniewag, o których mówił Jezus; można wzbudzić intencję podczas przygotowywania się do spowiedzi lub w trakcie otrzymywania rozgrzeszenia). 2. Komunia Święta w pierwszą sobotę miesiąca. Po przyjęciu Komunii Św. należy wzbudzić intencję wynagradzającą. 3. Różaniec wynagradzający w pierwszą sobotę miesiąca. Należy wzbudzić na początku intencję wynagradzającą, powiedzieć Matce Najświętszej, że będziemy się modlić, by ratować grzeszników i dać dowód miłości do swej Matki. Jeśli modlimy się prywatnie, spróbujmy to zrobić własnymi słowami. 4. Piętnastominutowe rozmyślanie nad tajemnicami różańcowymi w pierwszą sobotę miesiąca. Chodzi o 15 minut rozmyślania o ściśle określonej przez niebo tematyce: mamy pochylić się nad jedną (lub kilkoma) z tajemnic różańca (dowolną tajemnicą, również nowymi tajemnicami światła). Wzbudźmy intencję wynagradzającą za grzeszników, którzy nie chcą słuchać Matki Najświętszej ani być Jej dziećmi, którzy okazują Maryi obojętność, a nawet Ją nienawidzą i wiele czynią, by pomniejszyć Jej chwałę.
Duszom, które w ten sposób starają się mi wynagradzać ? mówi Matka Najświętsza ? obiecuję towarzyszyć w godzinie śmierci ze wszystkimi łaskami potrzebnymi do zbawienia.
Mówiący wszystkim01.08.2019, 11:24
Kler mówi o godności, gdzie w swoich szeregach ma zboczenców i pedofili .
Według wiary katolickiej LGBT jest dziełem Boga bo bez jego woli nic się nie dzieje na ziemi
Dla przypomnienia dzieje średniowiecza to niektórzy papieże zabawiali się z chłopcami
stop LGBT01.08.2019, 10:46
popieram w calosci apel Arcybiskupa! LGBT to czesc systemu totalitarnego a po zwyciestwie tej ideologii zapanuje terror bolszewicki lat 20 XXwieku
Stop LGBT
takitam.01.08.2019, 10:32
"...a blizniego swego, jak siebie samego...". a co z pedofilami w czarnych sukienkach? pytam nie dla tego, ze jestem wredny, ale "...nie sadzcie, a nie bedziecie sadzeni...".
Bezsens01.08.2019, 10:26
Coś ten Jędraszewski tylko o tym gada, to jest coś dziwnego, o co mu chodzi?
Arek01.08.2019, 10:22
"Realizujemy siebie wtedy, kiedy myślimy o drugim, o tym, co możemy dla niego zrobić, uczynić, w czym pomóc". To prawda. To jak arcybiskup chce pomóc gejom, lesbijkom żyjącym w parach? Sama modlitwa nie wystarcza, bo do życia trzeba jeszcze chleba, miłości, zdrowia i odpowiedzialności za drugiego człowieka. Ci ludzie kochają Boga mimo tego, ze są inni niż hetero. Jezus nikogo nie wykluczał. Nie wiem dlaczego arcybiskup tylko o LGBT mówi na wszystkich kazaniach. A może trzeba się zastanowić jak im pomóc. Może dać im prawo do zawierania małżeństw cywilnych jeśli doktryna kościoła na to nie pozwala. Bedą mogli dziedziczyć, wspólnie prowadzić gospodarstwo domowe, uzyskiwać informacje poufne o swoim partnerze, partnerce itd. Chciałbym usłyszeć kazanie naszego metropolity o szacunku i miłości do wszystkich ludzi. Niech pamięta, ze krzywdzenie drugiego człowieka jest wielkim grzechem.
Ball01.08.2019, 10:09
Ale bzdury gadał az zal sluchać było
Normalny01.08.2019, 10:08
O co chodzi ludziom lgbt? Ktoś wie? Bo ja nie. Gardzą innymi obrażają wszystkich. Wzywają do zabijania katolików a nawet atakują księży jak ostatnio w Szczecinie. Jak chcą dzieci to w czym problem? Nie wiedzą co trzeba zrobić? Wola zabierać dzieci normalnym parą? Ludzie lgbt pajają nienawiścią i to są fakty.
Upadek kościoła01.08.2019, 10:02
Kościół jest największym hamulcowym rozwoju społeczno-gospodarczego naszego państwa. Zabobony, ciemnota królują nad nauką, inteligencją, rozwojem. Na szczęście młode pokolenie mysli już zupełnie inaczej, stąd upadek kościoła musi mieć w Poslce miejsce, jak w innych europejskich, świetnie rozwijających się krajach.
k01.08.2019, 10:01
A co arcy biskup ma do powiedzenia w kwestii godności ofiar księży pedofilii ???? Nie wiem czy arcy biskup wie ale predyspozycje genetyczne decydują o tym czy ktoś jest gejem czy nie. To tak jakby karać za to że ktoś urodził się blondynem. Człowieczeństwo=się godność. A o godności co niektórzy zapominają. I to tak dalece że przyparci do muru winą obarczają ofiary.
Ewa01.08.2019, 09:58
Powie mi ktoś jak geje są dyskryminowani? Przecież mogą wziąć ślub z kobietą a heteroseksualni też nie mogą brać ślubów z tą samą płucią. To jest równość. A postulat by zabierać dzieci normalnym ludziom by geje mogli je adoptować to jest dyskryminacja .
Robert01.08.2019, 09:55
Samą prawdę powiedział arcybiskup. Geje i lewacy to ogólnie dziwni ludzie. Robią marsze tolerancji gdzie wzywają do zabijania ludzi głosujących na PiS i kpią z wiary katolickiej a jak ktoś zrobi naklejka z przekreśla tęcza to krzyczą że to faszyzm.
Dlatego nie ide01.08.2019, 09:35
Pielgrzymi nieśli swoje i innych intencje. Czy ten biskup przy każdej okazji i na każdym kazaniu musi mówić o tym samym??? A Jasna Góra powinna być miejscem wolnym od polityki, prywatnych poglądów biskupich. Za to powinna być miejscem kultu Maryi i modlitwy !!!
Może Cię zainteresować
Zobacz pełną wersję podhale24.pl