01.11.2020, 12:17 | czytano: 26595

Nauczycielka z I LO pokazała, co sądzi o udziale swoich uczniów w ulicznych protestach

zdj. Szymon Pyzowski
NOWY TARG. Rodzic jednej z uczennic poinformował media, iż nauczycielka historii z I Liceum Ogólnokształcącego miała ostrzec uczniów na początku lekcji słowami: "Nie będę łączyć się na Messengerze z uczniami, którzy mają piorun, nazistowski symbol w profilówce. I nie będę ich odpytywać przez Messengera".
O przypadku wykluczenia z udziału w zajęciach pisze Wirtualna Polska. Cytowana w tekście dyrektor szkoły Maria Kopeć mówi, że nie wie nic o całej sprawie, zapowiada rozmowę z nauczycielką i wyraża żal, że "rodzice nie zwrócili się najpierw do niej, a potem do mediów". Deklaruje, że zaistniałego zdarzenia nie zbagatelizuje.
"Nauczyciel powinien zachęcać uczniów do dyskusji na tematy światopoglądowe, a nie narzucać im swój i dyskryminować ich ze względu na poglądy. Najgorsze jest to, że odmawia się niejako świadczenia pracy, za którą płaci im rząd" - mówi w rozmowie z portalem rodzic uczennicy.

s/
Może Cię zainteresować
zobacz także
komentarze
ToJa04.11.2020, 11:11
Przytoczę tu trochę sparafrazowany morał wiersza p. Marcina Wolskiego: "doczekasz się od młodych ( jak będzie okazja ): najpierw dom starców, potem eutanazja."
tak zapytam04.11.2020, 09:20
@szara eminencja
słowo klucz DZIECKO ma prawo do wyrażania....
Dziecko ma prawo do....
a teraz takie zapytanie:
a czy Dziecko ma prawo do żądania prawa do zabicia na żądanie innego DZIECKA?
Szara eminencja03.11.2020, 22:39
Już powszechnie wiadomo że ta władza próbuje wprowadzać zamordyzm, ale nauczyciele powinni wykazać choć odrobinę empatii i przede wszystkim znajomości praw dziecka tj.
art. 12, 13, 14 i 15 Konwencji o prawach dziecka, przyjętej przez Zgromadzenie Ogólne Narodów Zjednoczonych dnia 20 listopada 1989 r. (Dz. U. z 1991 r. Nr 120 poz. 526), które stanowią, że:

1) państwa zapewniają dziecku prawo do swobodnego wyrażania własnych poglądów we wszystkich sprawach jego dotyczących;
2) dziecko ma prawo do swobodnej wypowiedzi, a prawo to ma zawierać swobodę poszukiwania, otrzymywania i przekazywania informacji oraz idei wszelkiego rodzaju;
3) państwa będą respektowały prawo dziecka do swobody myśli, sumienia i wyznania;
4) państwa umają prawa dziecka do swobodnego zrzeszania się oraz wolności pokojowych zgromadzeń
matka polka03.11.2020, 20:03
dlaczego nauczycielka ma być zwolniona,że zwróciła uwagę uczniom-ma do tego PRAWO to nadal szkoła mimo,że przez internet.TA mamuśka to jakaś niezła rozrabiara powinna się zastanowić co zrobiła????????????
JA nigdy nie poważałam przy dzieciach autorytetu nauczyciela bo to niewychowawcze-potępiam tą szaloną mamuśkę.
w03.11.2020, 14:19
Zasadniczo za nauczanie ma płacone ale taka jest lewacka logika, że wymaga się poszanowania wolności, w zamian nie szanując wolności drugiego.
q03.11.2020, 11:31
W oktawie Święta Zmarłych (1-8. 11.) Zapraszam wszystkich serdecznie do wspólnej modlitwy za Polskę i dzieci nienarodzone. Wystarczy wejść na stronę internetową lub FB

" Różaniec Do granic Nieba"

Podany jest tekst modlitwy, oraz inne szczegóły.

Można modlić się wspólnie podczas transmisji na żywo lub o wygodnej dla was godzinie.

Polecajcie innym, zachęcajcie, zapraszajcie rodzinę znajomych i nieznajomych.

Znamienne jest to co wczoraj ksiądz prowadzący powiedział.
Otóż intencja modlitw na oktawę Święta Zmarłych została ustalona dużo wcześniej niż zapadł wyrok TK !!! A tu potem taka historia ...
Trooszkę szok, co nie? :)
H2O03.11.2020, 10:16
Niemal połowa uczniów to osoby pełnoletnie.
Mogą już wybierać radnych, starostę itd.
Tym samym mają wpływ na wybór dyrekcji!

Czy mam się zwracać do części nauczycieli "g***iarze" bo jestem od nich starszy o 20 lat!?

Chcesz szacunku - szanuj innych niezależnie od wieku.
Masz klasę! Zwracaj się do uczniów per Pani/Pan.

Słomy nie widać ale słychać i czuć.
NIEszmata03.11.2020, 08:29
@jakobyły
Naczelni mawiał: "Bić k#$%ty i złodziei", więc na pewno zacytowałby tym panienkom ich własne słowa, tj.: "Wyp#$%^@&@ć!"
Maximus02.11.2020, 20:41
Brawo dla Pani Nauczycielki. Szkoła to nie miejsce do manifestowania swoich poglądów politycznych.Szacunek dla swych poglądów dotyczy się również w stosunku dla nauczycielki. Takie zachowanie poza szkołą. Matka kapuś niedługo doświadczy na własnej skórze bezstresowe wychowanie i w myśl "róbta co chceta". Dzieci niedługo ją ubezwłasnowolnią a następnie zafundują jej złoty strzał. I nawet nie będzie miała nic do gadania. Pozdrawiam
Jóźwa Butrym02.11.2020, 19:49
Brawo dla pani nauczycielki!
Mieszkanka02.11.2020, 19:12
Konto na Messengerze i innych portalach społecznościowych to nie platforma edukacyjna tylko prywatną własność tego, kto go założył. Jego wygląd i treści są sprawą prywatną i nikomu nic do tego. Tak jak nikomu nic do tego jak wygląda czyjaś skrzynka na listy. Pani profesor korzystając z uprzejmości uczniów powinna to zaakceptować. Ewentualnie dyskutować, podkreślam dyskutować z uczniami o tym, co ją nurtuje. A swoją drogą to wstyd, że taka szkoła nie ma platformy edukacyjnej z prawdziwego zdarzenia.
Też absolwentka02.11.2020, 16:15
To są skutki [powtarzanego od lat przez swojego "idola" Owsiaka"róbta co chceta". Dzisiaj już nie tylko rodzice nie mają nic do powiedzenia, ale nikt nie ma u rozwydrzonej (oczywiście nie u wszystkiej młodzieży) autorytetu. Zawstydzeni rodzice już wiedzą, że nie mają żadnego wpływu na zachowanie się swoich dzieci, a coż mówić o nauczycielach, księżach, czy znajomych. Te manifestacje traktują jak dobrą zabawę, okazję do rozróby, nie zdając sobie sprawy z krzywdy jaką robią nie tylko swoim najbliższym, ale i szkodząc PANSTWU i Społeczestwu. Idą za prowokatorami jak barany, nie rozumiejąc taką mądrą pedagog. Oby wiecej takich było nauczycieli. Godna postawa nauczycielki - gratulacje. Popieram . Ps, Dziwię się p Figiel, że w tej ważnej sprawie nie zabrała głosu, tylko się "ślizgnęła" a szkoda.
jakobyły02.11.2020, 16:06
Widzę że polscy miłujący bliźniego jadą po młodzieży jak po burej suce.
Trudno jak oni mierzą taki i im odmierzone będzie.
Kiedyś pewien Naczelnik Państwa /prawdziwy nie ten z kotem co to trzeba go przed kobietami bronić/ powiedział:
,,Kto nie był buntownikiem za młodu ten będzie świnią na starość,,
Róbcie swoje.
Zbyszek02.11.2020, 15:29
Te barwy są nie tylko nazistowskie, ale również czerwono - czarnym kolorem posługiwali się mordercy z OUN - UPA.
moim_zdaniem02.11.2020, 13:33
TE DZIECIAKI WYCHOWAŁ INTERNET !!
Jak wiadomo internet to żywioł.
Tak, tak.
I jak żywioł, może pomóc lub unicestwić. Ogień- może ogrzać ale i spalić. Woda - ugasi pragnienie ale i odebrać życie może itp...itd...
A z pomocą internetu można się uczyć lub....
siać nienawiść, jak to czyni liderka strajku kobiet, która za pomocą odmóżdzonego kompletnie insta-pokolenia leczy swoje polityczne kompleksy(nie dostała się biedula do sejmu) i oczywiście kto temu wg. słów tej pani jest winny??
Rząd oczywiście !!
Tak się rozpędziła w obrzucaniu rządu polskiego wszystkimi winami, że tylko patrzeć jak do listy dopisze zamachy we Francji albo w na WTC.
Wychowywana przez internet bezmózga masa lezie za nią jak barany.

Rodzice tychże dzieci zapomnieli najwyraźniej,że dzieci trzeba WYCHOWYWAĆ - ROZMAWIAĆ WPAJAĆ WARTOŚCI itd.,
a nie HODOWAĆ - CZYLI: JEDZENIE?jest!, DACH NAD GŁOWĄ?jest!UBRANIE NAJLEPIEJ FIRMOWE?jest! SMARTFON?jest!

BRAWO DLA NAUCZYCIELKI.
Jacek02.11.2020, 13:29
Brawo P.Profesor lekcje powinny być wolne od polityki i tylko szkoda,ze rodzice nie reagują własciwie,ale jak córcia zajdze w ciążę /zgodnie z hasłem
"moja c***"moja sprawa/ to już nie będzie tak wesoło i co wtedy? Łatwo
się protestuje i popiera jeśli ta sprawa mnie nie dotyczy. Popieram "myndrol ma rację"
Uczeń I Lo02.11.2020, 13:16
Haha,

Śmieszy mnie zachowanie osób ktore popierają tą nauczycielkę jak i szkołę. Czy wiecie może co ta nauczycielka ustawiła sobie na profilowym, jaką nakładkę? Jakie ma poglądy i co wpajała uczniom na siłę? Nie nie wiecie, BO WIELKA NAUCZYCIELKA SPRZECIWIŁA SIĘ CZEMUŚ.

Otóż wyjaśnie jak sprawa ma się od wewnątrz. Otóż szkoła to jedna wielka PiSolandia. Szanowna Pani dyrektor chce wyrzucić ze szkoły uczestników marszu kobiet, tego nie wiecie? Ahhh szkoda, uznała że to hańbiąca postawa reprezentowania szkoły. Guzik mnie obchodzi czy ten protest był słuszny czy nie, ale co ma szkoła do wyrażania poglądów? I jakie mają prawo nauczyciela oceniać kogoś czy jest on homo, czy nie. Jest dyskryminacja osób które maja odmiennie poglądy od nauczycieli.

Lepiej może dowiedzieć sie cos wiecej aniżeli pisać durne głupoty wyssane z palca.
Do przejazdem02.11.2020, 13:16
Popieram, że goszcz jest przereklamowany! Nie uczą tylko wymagają. A od siebie nic. /.../ Do zwolnienia.
Przechodzień02.11.2020, 12:53
Dlaczego lekcja i odpytywanie było prowadzone przez platformę "Messenger" pomimo, że szkolną platformą jest "Teems"?

Bo sobie Pani tego zażyczyła. Ona łączyła się przez smartfon przez co łatwiej jej było korzystać z mesengera niż bardziej rozbudowanego teemsa.
I nie dlatego, że jacyś uczniowie ją prosili aby połączyła się na messengerze, tylko sama o taką formę zabiegała.
Jak było dalej wszyscy wiedzą...
Goszczyński'02.11.2020, 12:51
Szkoda bardzo, ale szkoła zasłużona upada, już od kilku lat w szkole nie odbywa się "nauczanie" tylko "sprawdzanie wiedzy" zdobytej na korkach - nie raz i nie dwa u nauczycieli z tej właśnie szkoły... Folwark się zrobił...
brawo dla nauczycielki02.11.2020, 12:26
Z calego serca popieram nauczycielke ,ktora potrafila nazwac zlo zlem A dobro dobrem Jestescie jak w tej bajce" Nowe szaty króla "zaklamanie udawanie ze rzeczywistosc nature mozna oszukac Oj nie to sie zemsci na przyszlych pokolenia a!Potem wszystko wroci do normy !! co lewica nam szykuje to regres jak to w historii bywało miliony ofiar terror i zamordyzm A niektorzy tu piszacy rodzice mlodziez popierajace ten spęd jest warta waszych dzieci ktore są odbiciem waszego nihilizmu!
Swój02.11.2020, 12:02
A któż to oszukuje. Ruski nas wyzwolili. Ta mówił nauczycie, tak mówił ksiądz. Czyli uczyli nas, że kłamać trzeba. Wszyscy bali się o swoje d***. Musiało upłynąć 40 lat, żeby prawdę powiedzieli. Dziś też trochę nauczyciele się panosza. W szkole komputer, teraz byle zadać lekcje i jest oky. A rodzice sidza z dziećmi i robią to co nauczyciele zrobić powinni. Pewnie kasę też rodzicom odstąpią.
do Myndrol02.11.2020, 11:40
Samo sedno, nic dodać nic ująć. Jak świat światem były, są i będą różnice zdań. Podstawą kompromisu jest rozmowa, taka rzeczowa, nie dominująca.
Nauczmy się podstawowej rzeczy w dialogu, nie oceniaj , wspieraj. Dla kobiety ( może i mężczyzny ) aborcja to dramat, rozłożony na całe życie. Ogromna tu rola rodziny, przyjaciół, psychologów.......nie każdy jest gotowy na tak wielkie wyzwanie, poświęcenie wszystkiego. Dlatego nie oceniajmy ! A młodzież ....... musi wiele przejść żeby wiedzieć o czym mówi, nie z teorii ale z praktyki.
pozdrawiam wszystkich........
Absolwent02.11.2020, 11:36
Oby to był początek końca kariery Pani dyrektor w tej szkole. Może w końcu nauczyciele zabiorą głos? Tej Pani władza dawno wywróciła w głowie ,/.../ Niech w końcu wyjdzie na jaw prawda o ?prestiżu? tej szkoły.
njormal02.11.2020, 11:19
prawdziwa nauczycielka a nie *** jakich multum w tzw oświacie
nowotarżanka (absolwentka I LO :)02.11.2020, 10:44
A oto fragment oświadczenia pracowników naukowych Instytutu Historii Sztuki Uniwersytetu Warszawskiego:

"Błyskawica i piorun to znak gniewu, oburzenia, ale również siły i szybkości działania. Symbol ten funkcjonował także w polskiej symbolice wojskowej. Wykorzystywanie go przez Ogólnopolski Strajk Kobiet nie ma nic wspólnego z nadużyciem, gdyż jest to jeden z najdawniejszych, funkcjonujących w wielu kulturach, powszechnie zrozumiałych, archetypicznych wręcz znaków. Wiązanie go z symboliką faszystowską jest albo świadomą manipulacją albo przejawem niewiedzy".
Całe oświadczenie i lista pracowników naukowych jest na Fb Instytutu Historii Sztuki UW(podpisy prof. dr hab., dr hab, dr i mgr). Pod oświadczeniem podpisują się także pracownicy naukowi z innych polskich uniwersytetów.

Dziękuję za uwagę. Choć nie mam złudzeń, że i tak zwolennicy obecnej władzy nie przyjmą tego do wiadomości. Czekam też na atak na pracowników naukowych w myśl zasady : "kto nie z nami ten przeciwko nam". Walcie śmiało, nie krępujcie się:).

A do "Tolerancyjna" się znalazła:

Sporą frustrację wywołało u Pana słowo "gimpel", że aż w dwóch postach Pan do tego nawiązał ;). I to w odstępach czasu! Przepraszam zatem za użycie tak haniebnego określenia ;).

Absolwentka I LO (lepiej?)
Teo02.11.2020, 10:40
Brawo Luca. Oby tylko młodzież chciała Twój wpis przeczytać i go zrozumieć.
ZochazKrakowa02.11.2020, 10:16
Dla tych co nie mieli lekcji wiedzy o społeczeństwie w szkole średniej i dla tych co tak gorliwie powołują się na Konstytucję Rzeczpospolitej:
Art. 31.
1. Wolność człowieka podlega ochronie prawnej.
2. Każdy jest obowiązany szanować wolności i prawa innych. Nikogo nie wolno zmuszać do czynienia tego, czego prawo mu nie nakazuje.
Art. 32.
1. Wszyscy są wobec prawa równi. Wszyscy mają prawo do równego traktowania przez władze publiczne.
2. Nikt nie może być dyskryminowany w życiu politycznym, społecznym lub gospodarczym z jakiejkolwiek przyczyny.
Art. 53.
1. Każdemu zapewnia się wolność sumienia i religii.
Stara baba co zymbów ni ma02.11.2020, 10:09
To z czym się tej pani kojarzy BŁYSKAWICA to jej prywatna sprawa. Jako nauczycielka historii powinna wiedzieć co błyskawica znaczyła w dziejach Polski i w dzisiejszej przestrzeni publicznej. Ale ciekawi mnie co na to dyrekcja szkoły? Czy ta pani została zwolniona z obowiązku nauczania i kwalifikacji uczniów, którzy jej się nie podobają? Pasowałoby tu oświadczenie dyrekcji szkoły.
Myndrol mo racje02.11.2020, 10:06
W szkole, do której chodziłam - w szanowanym I LO w Nowym Targu - nauczycielka historii chciała w jakiś sposób przeciwstawić się udziałowi uczniów w strajku kobiet - i zapowiedziała pewne konsekwencje uczniom mającym "błyskawicę" na zdjęciu profilowym. Czytam, że pani dyrektor ZA TO DZIAŁANIE... "porozmawia sobie z nauczycielką"... Ja rozumiem tolerancję, ja rozumiem, że ludzie mają prawo do protestów, ale zaraz, zaraz... czy siedemnastolatki i szesnastolatki mają protestować w CZASIE LEKCJI?! Czy nastolatki z transparentami "Wara od mojej........" albo "Wypier....", albo "Je...... PiS i KK, czyli KOŚCIÓŁ KATOLICKI", miały lekcje języka polskiego o kulturalnym wysławianiu się, czy miały lekcje o dobrych manierach w klasach I-III?! Ależ oczywiście, że miały! Im wolno protestować w tysięcznym tłumie, a katolikom nie wolno iść na cmentarz?!
Jeszcze raz zapytam: 1. Od kiedy protesty W CZASIE LEKCJI są dozwolone? 2. Od kiedy protesty i zgromadzenia W CZASIE pandemii są dozwolone? Nauczycielka historii przecież ma prawo poinformować uczniów, do czego odwołuje się symbol strajku kobiet! Zanim 15-letnie dziecko zacznie protestować, niech najpierw dowie się, co to jest aborcja i eutanazja, niech weźmie na ręce niemowlę, niech popatrzy na dziecko w inkubatorze walczące o życie. Każdy człowiek ma prawo wyrażać swoje poglądy, to prawda, ale czy w tak brutalny, wulgarny sposób? Czy zanim nastolatek wyrazi swoje poglądy, nie powinien ich najpierw ukształtować? A kto je kształtuje? Tak, proszę państwa, w pierwszej mierze rodzice (!!!), potem oczywiście nauczyciele, a teraz, co obserwujemy, także rówieśnicy, media...

Z poważaniem,
absolwentka "Goszczyńskiego" i nauczycielka, której jest przykro, gdy widzi swoich byłych uczniów z gimnazjum na protestach... Sapere aude! I napiszę jeszcze tak, nie wstydząc się tego: Kyrie eleison!
saba02.11.2020, 09:33
Problemem Pani od historii jest jak widzę brak wiedzy. Akurat u historyka ten brak jest dyskwalifikujący.
Absolwent02.11.2020, 09:18
Poniżej cyt z Oświadczenia historyków Uniwersytetu Warszawskiego, który odnoszą się do symboliki używanej przez protestujące kobiety:
?Błyskawica i piorun to znak gniewu, oburzenia, ale również siły i szybkości działania. Symbol ten funkcjonował także w polskiej symbolice wojskowej?
Wykorzystywanie go przez Ogólnopolski Strajk Kobiet nie ma nic wspólnego z nadużyciem, gdyż jest to jeden z najdawniejszych, funkcjonujących w wielu kulturach, powszechnie zrozumiałych, archetypicznych wręcz znaków. Wiązanie go z symboliką faszystowską jest albo świadomą manipulacją, albo przejawem niewiedzy?.
Po tym wyjaśnieniu chciałbym zapytać, gdzie Pani ucząca w LO historii kończyła studia, skoro nie sięga do źródeł, a do jakiejś pseudowiedzy?
Jest mi wstyd, że tacy ludzie uczą , gdyż nauczyciele powinni być przykładem mądrości, tolerancji.
Jakie to szczęście, że uczęszczałem do liceum, gdzie byli wspaniali Pedagodzy, dla których dobro ucznia było najważniejsze, a nie podlizywanie się rządzącym. Wymienię tylko niektórych: S. Żygadło, F. Janczy, J. Niemczyk, Z. Stopka, L. Figiel, H. Antoniak......
Qaz02.11.2020, 09:12
Brawo dla Pani!!!
smutna prawda02.11.2020, 08:45
Trudno wydawać opinie, gdy nie znamy stanowisk obu stron, jednak pewne kwestie są uregulowane prawnie. Jak wiadomo aktem prawnym każdej szkoły jest Statut. I tak:
Rozdział 5 Statutu szkoły, §23 pkt 5 i 6:
Nauczyciel obowiązany jest kształcić i wychowywać młodzież w umiłowaniu Ojczyzny, w poszanowaniu Konstytucji Rzeczypospolitej Polskiej w atmosferze wolności sumienia i szacunku dla każdego człowieka; dbać o kształtowanie u uczniów postaw moralnych i obywatelskich zgodnie z ideą demokracji, pokoju i przyjaźni między ludźmi różnych narodów, ras i światopoglądów.
Rozdział 8, §44, pkt 2, 7, 19:
Uczeń (słuchacz) ma prawo do życzliwego traktowania i poszanowania jego godności; Uczeń (słuchacz) nie może być usunięty z lekcji. Jeżeli swoim zachowaniem uniemożliwia prowadzenie lekcji, zmuszając nauczyciela do kilkakrotnego upominania go wówczas powinien na najbliższej przerwie w towarzystwie zainteresowanego nauczyciela zgłosić się do Dyrektora szkoły. W przypadku naruszenia praw ucznia, uczeń lub jego rodzice (prawni opiekunowie) mogą złożyć pisemną skargę bezpośrednio do dyrektora szkoły lub za pośrednictwem wychowawcy lub innego nauczyciela.
normalny nauczyciel02.11.2020, 08:44
Odnoszę wrażenie jakby tylko nauczyciele pracujący w tej szkole się wypowiadali w tych komentarzach.
do starsza pani02.11.2020, 08:38
Proszę uprzejmie nie przesadzać ze słownictwem. Bardzo łatwo się rzuca na kogoś "konfident, donosiciel" zupełnie bezpodstawnie, a profil jest publiczny, każdy może go zobaczyć i przeczytać.
B.02.11.2020, 06:33
"starsza pani* no ciekawe gdzie się uczą....... Pomyśl..... A " starszy pan " dobrze prawi
Luca02.11.2020, 00:54
Pozwolę sobie wziąć w obronę tych, którzy sami bronić się nie mogą.
Piosenka w miarę młoda, która mogłaby być głosem nienarodzonego dziecka wobec dylematu matki co do podjęcia aborcji:

"
Czasem każdy dzień przynosi lęk
Dzięki tobie wszystko traci sens
Nawet nie znasz mnie a oceniać chcesz
Jak to jest?
Nie rozumiesz, że to sprawia ból?
A to przecież tylko kilka słów
Nie obchodzi Cię, to że ranisz mnie
Jak to jest?
Pozwól mi być tym kim chcę.

Mam dość, nie mów mi nic
Pozwól żyć, pozwól mi być
Nie chcę już słuchać tych kłamstw! Nie!
Mam już dość, nie mów mi nic
Pozwól żyć, pozwól mi być
Nadszedł czas by mówić nie! Nie!

Niszczyć łatwo trudniej wszystko znieść
Gorzkie chwile dają jednak sens
Dzięki tobie już wiem, nie pokona mnie, Twoje zło
Teraz kiedy siłę w sobie mam
Teraz kiedy los mi tworzę ja
Już Wyrzucam gniew i oddalam lęk..
Wierzę że.. Nadszedł czas by mówić nie

Mam dość, nie mów mi nic
Pozwól żyć, pozwól mi być
Nie chcę już słuchać tych kłamstw! Nie!
Mam już dość, nie mów mi nic
Pozwól żyć, pozwól mi być
Nadszedł czas by mówić nie! Nie!

Czasem każdy dzień przynosi lęk
Nie obchodzi Cię że ranisz mnie..
Pozwól mi być tym kim chcę..

Mam dość nie mów mi nic
Pozwól żyć, pozwól mi być
Nadszedł czas by mówić nie! Nie!
Mam już dość tych kłamstw
Mam już dość tych okrutnych kłamstw..
"

Dziewczyny, walczycie o wybór. Dlaczego zatem same chcecie zabronić wyboru dziecku prawdopodobnie choremu? Dlaczego żądacie dyscyplinarnego zwolnienia nauczycielki, która otwarcie sprzeciwia się odbieraniu życia drugiej istocie? Ona na swój sposób zawalczyła o możliwość wyboru dla dziecka, które chcecie usunąć. To jest WASZ postulat - wolność wyboru, prawda? Pozwólcie żyć!
starsza pani02.11.2020, 00:28
A twój wpis 'starszy panie' trąci mi - i to nie trochę - konfidenckim zachowaniem. Ciekawe gdzie się ludzie uczą denuncjowania, kłamania, obrzucania błotem, insynuacji. Zgłoś jeszcze chęć 'uprzejmego poinformowania' co tam się w szkole dzieje. Nie zapomnij podpisać donosiku - słówkiem 'życzliwy'.
starszy pan02.11.2020, 00:10
"1.Słuchaj bez przerywania
2.Mów bez osądzania
Boże zmiłuj się nad nami, bo mamy dosyć pogardy i szyderstwa od zarozumiałych.
Sto lat odzyskanej niepodległości, a my wciąż zniewoleni.
RadioMaryja.
Popieramy PIS!"-to tylko kilka przykładów z profilu Pani profesor.Trąci tu trochę fanatyzmem.
Nie mam więcej pytań.Jestem zniesmaczony.W latach 70 i 80 partia narzucała nam jedyną słuszną linię i nauczyciele z PZPR też wojowali z uczniami za ich poglądy.Jak to się skończyło,każdy wie.
Dobry nauczyciel potrafi wytłumaczyć ,a przynajmniej spróbuje,bo "Takie będą Rzeczypospolite, jakie ich młodzieży chowanie??-co,jako historykowi, nie powinno umknąć.
Myndrol01.11.2020, 23:46
Kilka myśli nieuczesanych:

1) Rodzice ? Uczniowie:
- nie wiemy, co tak naprawdę się wydarzyło. Póki co, usłyszeliśmy jednostronną informację, poczekajmy na wersję strony drugiej (celowo unikam słowa przeciwnej). Bo wiemy, że i Uczniowie potrafią prowokować, a Rodzice ślepo bronić;
- zadaję sobie pytanie, czy Rodzice od razu muszą informować media ogólnopolskie? To nie służy dialogowi, tylko radykalizuje obydwie strony;

2) Szkoła:
- pytanie, czy liceum ma jedną platformę edukacyjną. Jeśli nie ma, to źle ? powinna być jedna platforma, służąca tylko do lekcji. I na takiej platformie nie powinno być agitacji czy zdjęć za, ani przeciw w/w dyskusji;
- jeśli taka platforma w liceum jest, to lekcje nie powinny się odbywać na Messengerze. To nie jest narzędzie do e-lekcji. Trudno wtedy oczekiwać od Uczniów, że mają zmienić swoje zdjęcia na portalu społecznościowym, niepowiązanym ze szkołą;

3) Nauczycielka:
- każdy oczywiście ma prawo do swoich poglądów, w tym nauczyciel. Może je wyrazić, również publicznie. Powinien przy tym pamiętać o szacunku do ludzi myślących inaczej. Akurat Nauczycielka, o której mowa jak chyba mało kto ma prawo wypowiadać się w kwestii wychowywania dzieci niepełnosprawnych (za to należą się jej ogromne słowa uznania);
- jeżeli (bo nie jest to przesądzone) okazałoby się jednak, że nauczyciel wyrzuca kogoś z lekcji z powodu błyskawicy, to jednak taka sytuacja (wg mnie) nie powinna mieć miejsca;

4) Czytelnicy:
- niestety podzieliliśmy się znowu. Albo inaczej: zawsze byliśmy podzieleni, tylko kiedyś umieliśmy rozmawiać. Niestety od pewnego czasu sztuka dialogu zdaje się zanikać. Żeby była jasność: winne są obydwie strony. Osobiście jestem ogromnym przeciwnikiem aborcji, zwłaszcza eugenicznej, jednak rozumiem, że inni mogą mieć poglądy przeciwne. Z takimi ludźmi chcę rozmawiać, tłumaczyć swoją postawę, o ile oni są również na rozmowę gotowi. Z przykrością jednak stwierdzam, że kiedy słyszę jedyny postulat Wyp..ać?, to tu dialog się kończy, zanim się zaczął. Żeby jednak oddać sprawiedliwość: i po drugiej stronie część jest zamknięta na dialog, słowa typu: lewacka zaraza, g***iarze również nie pomagają.
- drodzy Czytelnicy: spierajmy się, ale na argumenty. Kłóćmy się, ale z szacunkiem dla innych. Różnijmy się, ale umiejmy ze sobą rozmawiać. Dość poniewierania się nawzajem!
- może jestem naiwny, ale marzy mi się Polska: nie lewacka, nie prawicowa, nie PiSowska, ani Platformerska. Marzy mi się nie IV, ani III RP. Marzy mi się Polska, w której ludzie, choć różni, potrafią ze sobą rozmawiać!

Czego Wam, a przede wszystkim Sobie życzę.

P.S.
Może momentami chaotycznie, ale pisane z serca. Wyrażam przy tym uznanie dla tych, którzy zechcieli przeczytać :-)
Zuzula01.11.2020, 22:29
Jestem z Podhala i przypominam sobie lekcje Religi w szkole podstawowej lata 1979/1985... Ksiądz nam zawsze mówił że mamy wolna wolę i sami musimy decydować o rzeczach jakie robimy i ponosić tego konsekwencje..!!! Nie jestem za aborcją, ale nie mogę decydować o tym jaką decyzje podejmie inna kobieta... Myślę że ustawa z 1993 była kompromisem i powinno tak zostać!!!! Ile z tych kobiet które są przeciw usunięciu płodu, być może poroniło i zamiast wziąść to maleństwo i pochować to zostawiło w szpitalu jako produkt do utylizacji....!!!
brawo01.11.2020, 22:26
Świetna robota pani profesor!
Po takiej akcji młodzież zapewne grzecznie zaprzestanie swojego niecnego procederu, wklei śliczny obrazek, żeby nikogo nie razić i usiądzie grzecznie w kąciku! Będzie słuchać jak ta lala. Na sto procent. Tylko tak dalej.
Goszczu01.11.2020, 22:25
Telewizja ma podobno jutro przyjechać...będzie się działo
baciok@01.11.2020, 21:42
Też byłem młody też się buntowałem,
Młodzi buntujcie się jeżeli z czymś się nie zgadzacie, bo potem będziecie chodzić stłamszeni.
Tak patrzę i to jest bunt pokoleniowy
Pani historyczce radze się zapisać na jakieś studia podyplomowe bo nie zna symboliki.
Piosenka KULTU która mi towarzyszy już 30 lat i na pewno bedzie jeszcze z 30 lat aktualna.

Przemówienie z dnia siódmego roku bieżacego

Wolność. Po co wam wolność?
Macie przecież telewizję
Wolność. Po co wam wolność?
Macie przecież Interwizję, Eurowizję
Wolność. Po co wam wolność?
Macie przecież tyle pieniędzy
Wolność. Po co wam wolność?
I będziecie ich mieć coraz więcej

Maszerujmy ramię w ramię
Ku słońcu świata nowego
Budujemy nowy most
Imienia przewodniczącego
Maszerujmy ramię w ramię
Ku słońcu świata nowego
Zbudujemy nowy most
Imienia przewodniczącego

Wolność. Po co wam wolność?
Macie przecież do pracy autobusy
Wolność. Po co wam wolność?
I bezpłatny przydział spirytusu
Wolność. Po co wam wolność?
Macie komu oddawać cześć
Wolność. Po co wam wolność?
Dostaliście też Mundial '86

Maszerujmy ramię w ramię
Ku słońcu świata nowego
Zbudujemy nowy most
Imienia przewodniczącego
Maszerujmy ramię w ramię
Ku słońcu świata nowego
Zbudujemy nowy most
Imienia przewodniczącego

Wolność. Po co wam wolność?
Macie przecież filmy fantastyczne
Wolność. Po co wam wolność?
Czasem zezwolenie demonstracji ulicznych
Wolność. Po co wam wolność?
Z każdej wystawy dobrobyt tryska
Wolność. Po co wam wolność?
Macie przecież chleb i igrzyska

Maszerujcie ramię w ramię
Ku słońcu świata naszego
Wszyscy położycie głowy
Za przewodniczącego

Czy słyszysz, czy słyszysz
Co tu dzieje się od lat
Jaki wokól siebie szum wytwarza ten fatalny świat
Co za fatalny świat
Podzielony granicami
Z ludźmi, których kochasz
Rozmawiasz tylko listami
Czujesz ich jedynie przy pomocy pocztowego kleju
Tylko dlatego, że mieszkają w innym kraju
Na tym świecie każdy jest zachłanny i pazerny
Na tym świecie każdy chce pieniądze i koncerny
Kilku frajerów rządzi świata tego polityką
Najpotężniejsi z nich myślą o władzy nad galaktyką
Co za fatalny świat
Przemówienia z dnia siódmego
Co za okropny świat
Roku bieżącego
Absolwent 201301.11.2020, 21:35
Na szczęście mnie nauczała historii w Goszczu p. Ludmiła Figiel która potrafiła ukazać dwie strony medalu danego wydarzenia i zmotywować do wyrobienia sobie własnej opinii.
Doktor Strosmajer01.11.2020, 21:35
Popieram.

Wymiana informacji na Messengerze między nauczycielem a uczniem nie jest
prywatną relacją, tylko szkolną, co zobowiązuje do ZASAD.
Jechanie w kierunku TOLERANCJI JEDNO KIERUNKOWEJ jest nudne i ma znamiona wścieklizny.
stary01.11.2020, 21:34
Macie wychowanie bezstresowe.,,Skrobcie,, się teraz rodzice, po głowie.
Andrzej01.11.2020, 21:33
?Takie będą Rzeczypospolite, jakie ich młodzieży chowanie?. Cytat pochodzi z aktu fundacyjnego Akademii Zamojskiej w 1600 r. Pod względem programowym Akademia była nowatorską uczelnią, kształcącą swoich studentów w duchu nowoczesnego humanizmu (w latach 1595 do 1784 roku). Program zakładał również kształtowanie postaw obywatelskich i przysposobienie młodzieży do pełnienia przyszłych funkcji państwowych.
Tobo01.11.2020, 21:30
Skoro szkoła wykorzystuje messengera do nauki zdalnej (musiał to jakiś geniusz tam wymyślić) to o co ta cała zadyma?
Przecież to są prywatne konta zarówno uczniów jak i nauczycieli więc mogą sobie prezentować na nich swoje opinie. To ich prywatna sprawa co tam mają.
Niech może szkoła zorganizuje sobie proces zdalnego nauczania na miarę XXI wieku i nie będzie problemu, bo zaraz się jeszcze dowiemy, że w Goszczu zadania domowe wysyłają smsem.
heh01.11.2020, 21:12
A messenger z piorunem w tle :D :D
Jk01.11.2020, 21:04
Ta Pani jest bardzo dobrą nauczycielką, uczy mojego syna. Można podziękować, że są jeszcze w naszym kraju osoby odważne, dla których dziecko z zespołem Downa nie jest potworem i nie boją się bronić swoich racji. Chylę czoło przed Panią Profesor i dziękuję
tak sobie...01.11.2020, 21:02
Uczniowie starszych klas licealnych legitymują się dowodem osobistym, są dorośli. To nie małolaty. Chcemy, żeby szanowali dorosłych - niech dorośli też okażą im szacunek. A rolą szkoły jest też dyskusja, rozmowa i otwartość na inne poglądy. Odmowa świadczenia usług edukacyjnych przez nauczyciela, zatrudnionego w państwowej instytucji chyba nie powinna być przykładem do naśladowania...
www01.11.2020, 21:02
Brawo dla nauczycielki
szara eminencja01.11.2020, 21:00
Najlepsze jest to, że ci nauczyciele z jakiegoś tam liceum, z miasteczka po drodze do Zakopanego, chodzą nadęci jak bufony. A tak serio to nic nie znaczą, i jeszcze próbują narzucać swoje ideologie. Pamiętam jak taki jeden namawiał licealistów (tych co mogli głosować) żeby nie głosowali za wejściem do UE, bo tam jest sam szatan i w ogóle Polska będzie przegrana, ha tfu.
Z01.11.2020, 20:57
O jakim szacunku mówią zwolennicy zabijania bezbronnych istot? O jakim szacunku Ci ludzie mówią utrudniajac życie innym ludziom poprzez te chamskie, rynsztokowe protesty? Żeby z własnym dzieckiem na ulice nie wyjść bo tyljo przeklenstwa? Jakiego wy szacunku sie domagacie? Tak sie spraw nie zalatwia. Uprzykrzacie zycie innym obywatelom. Pamietajcie ze to nie tylkoo pis jest przeciwny zabijaniu, a to co wy robicie to w rzeczywistosci jest was garstka... Wiec wyluzujcie i dajcie innym ludziom normalnie zyc i funkcjonowac jezeli taki szacunek macie. Nie dosc ze wszystko powoli sie zamyka to jeszcze wy utrudniacie zycie innym.
arnika01.11.2020, 20:53
Ostatnio jakoś cicho w mediach liberalnych i lewackich o "mowie nienawiści" i Konstytucji. Poglądów o lesbijkach, pederastach, transseksualistach nie wolno wyrażać, bo to jest mowa nienawiści, ale szydzić, podjudzać przeciw kościołowi można, bo to jest wolność słowa.
Taka prawda01.11.2020, 20:48
Ludzie udostępniają ten znak nie wiedząc co on znaczy. To świadczy o ich mądrości a raczej jego braku.
Janka01.11.2020, 20:42
Majka a może się nie odzywają bo myślą to samo co ich protestujący uczniowie.
Majka01.11.2020, 20:31
Wielki szacun dla Pani Profesor, g***iarzeria powinna się uczyć a nie chodzić na manifestacje, gdzie są rodzice??Podziwiam za odwagę i oby większość nauczycieli miało takie podejście jak Pani. Niestety pozostali udają że nic nie wiedzą i nic nie słyszą - tak nie chcą się nikomu narazić.
Rocznik 8401.11.2020, 20:27
Czytam i nie wierzę że to o mojej szkole........i tak sobie wspominam profesorów
Pani Ludmiła Figiel
Pani Wanda Domalacna Teper
Dziękuję za naukę samodzielnego myślenia, szacunku do drugiego człowieka i tolerancji

Pozdrawiam
Tolerancyjna" się znalazła.01.11.2020, 20:24
@ Obiektywnie patrząc
Cha, cha cha, obiektywne to to nie było, ani tolerancyjne, ale przynajmniej nie piszesz już o "gimplu' . To znaczy, Że coś kumasz.
Więcej komentować mi się nie chce. Zwyczajnie.
A tak a propos, to twoja córunia?
Tak jest01.11.2020, 20:24
Janicek to przykład niezrozumienia problemu i powielania schematow prawicowych sprowadzających protest do "skrobanki" i rozwiązłości seksualnej. Skoro protest sprzeciwia się ograniczaniu wolności to wydaje mi się że trzeba cieszyć się że mamy taką młodzież dla której wolność osobista jest aż tak ważna. W ubiegłym wieku walka toczyła się o wolność od najeźdźców niemieckich, sowieckich i później od rodzimych komuchów. Świat się zmienił ale starsi chyba tego nie zauważyli. Dziś walka o wolność to walka o standardy europejskie, o prawa człowieka, o wolność osobistą, o traktowanie kobiety jako człowieka który jest w stanie samodzielnie podejmować decyzje o swoim ciele, o macierzyństwie bez odgórnych nakazów i zakazów czyniących z niej niewolnika systemu w którym żyje. Dlaczego w dowolnym innym kraju europejskim mogłaby dokonać aborcji na żądanie, a przy najmniej usunąć płód martwy, albo z wadami letalnymi, tylko nie w Polsce? Dlaczego, skoro w tej Polsce za złagodzeniem tych przepisów jest ponad 70% społeczeństwa? Droga młodzieży wolność człowieka jest najwyższą wartością o którą należy walczyć, bo cóż z bogactw, wiedzy, czy wiary gdy w życiu brak wolności? Dlatego nie bójcie się używać znaku pioruna i nie słuchajcie tych biednych zmanipulowanych, niemądrych ludzi plotących coś o swastykach i symbolach niemieckiego SS. To biedni, smutni, zniewoleni ludzie. Oni oddali się w służbę Toruńskiemu biznesmenowi i zgorzkniałemu starcowi z Żoliborza.
H2O01.11.2020, 20:14
Pani "nauczycielka", ks. "Pasywny", kupa na rynku plus technologia NASA i w kosmos!
XXX01.11.2020, 20:12
Mnie najbardziej zaciekawiła dyskusja czym jest lub czym nie jest błyskawica. Popierający strajki twierdzą, ze nie jest to symbolika, którą posłużyli się naziści absolutnie i kategorycznie NIE. Wmawiają nam, że czarne jest białe. Przypomina mi to sytuację sprzed 6 lub 7 lat gdy były spory o niszczoną wciąż słynna tęczą na Placu Zbawiciela. Lewctwo używało tych samych argumentów, ze to absolutnie nie był zabieg celowy, że taka tęcza akurat na takim placu a tak w ogóle to nie był absolutnie symbol LGBT...a tu po tylu latach jak daleko zaszliśmy w tej kwestii? Ludzie obudźcie się lewactwo gotuje nas jak żabę, powoli byśmy się zorientowali jakjuż bedziemy ugotowani.
Jhgf01.11.2020, 20:06
Do Janosik: o którym skrajnym ubóstwie ? tym dobrobycie straszysz??? Wam się już kończy! Bo to od kobiet zależy czy dzieci będą! I czy ta partia wygra! wraz z ich rodzinami! A teraz każda się grubo zastanowi czy chce wam podatnika dać! Widać że nikim nie opiekujesz się 24/h , Rosjanki i Niemki się z Polek śmieją, jak walczą o byle co, na co mi nawet się nie chce....
Wektor01.11.2020, 19:52
Do DżejDżej inaczej znany jako JJ

Co za czasy, aby tłumaczyć podstawowe zasady, które obowiązują (albo obwiązywały) w szkole.
Nauczyciel to AUTORYTET, który ma wychowywać i ma mieć szacunek. Jeżeli nauczyciel zwraca
uczniowi uwagę, to uczeń, czy mu się to podoba, czy nie, ma się zastosować do polecenia
nauczyciela, nawet jeżeli się nie zgadza. Uczeń ma się uczyć i wykazywać się ZDOBYTĄ WIEDZĄ.

Nie wolno podważać autorytetu nauczyciela, a zwłaszcza dyrektor (rodzic też) tego nie
powinien robić, bo w imie czego Pani dyrektor miałaby to robić. Na zewnątrz szkoły, to sobie
może, do czoła przykleić co zechce, terytorium szkolne (akademickie) jest apolityczne i musi
się podporządkować. Wymiana informacji na Messengerze między nauczycielem a uczniem nie jest
prywatną relacją, tylko szkolną, co zobowiązuje do ZASAD. W przeciwny wypadku musi, ponieś
konsekwencje, dla dobra AUTORYTETU nauczyciela. Jeżeli jest inaczej, to mieszkam na innej
planecie, a szkolnictwo w Polsce musi przejść gruntowną reformę. I tu zaczyna się jazda
światopoglądowa, która nie powinna mieć miejsca w szkole. Poglądy lewicowe i prawicowe
występują w szkołach w całej Polsce, ale jak to ma się do relacji uczeń nauczyciel, otóż
bardzo źle. Co będzie, jeżeli Pani dyrektor znajdzie się w odwrotnej sytuacji. Czy pani
dyrektor musi się poparzyć, żeby to zrozumieć, czy racja zawsze musi być po jej stronie?
Jechanie w kierunku TOLERANCJI JEDNO KIERUNKOWEJ jest nudne i ma znamiona wścieklizny.
Takie sytuacje właśnie niszczą (lub już zniszczyły) szkolnictwo w Polsce, bo młodzież
wykorzysta każdy obszar wolności, wedle zasady, A NIE WOLNO MI, a wolno im za DUŻO.
Mamy spór w Polsce, co nie oznacza, że możemy zmasakrować ZASADY (jeżeli takowe jeszcze
istnieją) obowiązujące ucznia. To się zemści na Pani dyrektor, prędzej niż później.
Wektor01.11.2020, 19:50
Do Ja tylko przejazdem

:D.
czytalnik01.11.2020, 19:46
Nauczycielka /.../ powinna być zwyczajnie usunięta z pracy dyscyplinarnie. Rodzice powinni zmusić dyrektorkę do zmiany nauczyciela historii lub usunąć samą dyrektorkę której władza przewróciła już dawno temu w głowie.

/.../ Regulamin - na dole strony. Moderator.
Janosik01.11.2020, 19:39
Brawo pani nauczycielko. Widać są jeszcze ludzie, którzy mają cywilną odwagę walczyć z tym chamstwem i degeneracją, co prezentuje dzisiejsza młodzież. Jak tego nie zrobi nauczyciel, to kto?
Chamstwu należy przeciwstawiać się siłą i godnością osobistą.
PS
Miałem nauczyciela historii nadgorliwca, który sadził pały za byle co, a był bardzo wymagający. II wojna światowa była jego oczkiem w głowie, ale na pytania o Katyń nie chciał odpowiadać. W końcu odbyliśmy z nim męską rozmowę, albo uczy prawdziwej historii, albo niech odpuści. Odpuścił i wszyscy mieli pozytywne oceny z historii.
Prawdziwy nauczyciel wie jak się zachować.
Szacun pani nauczycielko, pani uczniowie kiedyś się będą wstydzić tego co dziś robią. Zrozumieją to jak skończy się pisowski dobrobyt a oni sami będą musieli pracować na swoje rodziny.
nowotarżanka01.11.2020, 19:37
Nie wolno tak powiedzieć uczniowi !! Uczniowie mają na FB i tym komunikatorze różne zdjęcia, symbole, to nie ma znaczenia przy procesie rozmowy czy przepytania ucznia. Już nie mówię o tym, że Pani nauczycielka powinna korzystać ze stosownej platformy do nauki zdalnej.
kika01.11.2020, 19:25
tez jestem absolwentem taj zacnej szkoly,bardzo mi sie podoba postawa pani profesor,tez bym tak postapila.a uczennica niech dorosnie
Ludmiła Figiel01.11.2020, 19:20
Bardzo dziękuję za miłe słowa pod moim adresem. Ja również miło wspominam pracę w Goszczyńskim i uczniów których uczyłam w ciągu tych 40 lat. Ech, to były czasy... Pozdrawiam także dzisiejszą młodzież Goszczyńskiego!
Qumak01.11.2020, 19:11
Jaką miarą odmierzacie, taką wam odmierzą
J2301.11.2020, 19:06
Super tak trzymać małolaty się rozbrykały należy przykręcić ale to ostro.
Obiektywnie patrząc01.11.2020, 18:57
"Toleraqncyjna" się znalazła z 18:16
Ty sobie księdzem filozofem swoich ust nie wycieraj, bo do pięt nie dorosłeś, a ciszej jest tylko wśród Zjednoczonej Prawicy, bo im dał jasną wykładnię kim są tak podle uprawiając politykę.
O czym ta "panienka" ma czytać? Przez 20 lat zawarty kompromis był szanowany przez wszystkie ugrupowania polityczne, no ale do władzy doszli ludzie którym chyba zależy na skłóceniu każdego z każdym w tym kraju. Zresztą co ty o TK piszesz w którym orzeczenie wydawał prokurator komunistyczny Piotrowicz i Pawłowicz, która będąc posłanką żądała zakazania aborcji, a przewodniczyła Przyłębska, odkrycie towarzyskie Kaczyńskiego. To jest bezstronny sąd? Jaka inne mogło być orzeczenie?
Co ma eutanazja do tej sytuacji? Ładują wam do głów takie bzdury w tym radyjku, a wy powtarzacie te brednie. Ech... Szkoda słów na takich jak wy!
Bardzo smutne01.11.2020, 18:51
Rozkapryszone g***niarze i przemądrzałe mamusi myślą że im wszystko wolno, pani nie może swoich poglądów wyrażać, a uczeń może. Ktoś tu pisze że kiedyś to były uniwersytety tak były panowała dyscyplina i poszanowanie nauczycieli nie było podskakiwania i dyskutowania, kto kończył to LO kilkadziesiąt lat temu dobrze o tym wie, dziś nowobogackie rozwydżone mamuśki uważają ze im wszystko wolno to ucz tą swoją wspaniałą nowoczesną pociechę w domu, nauka w szkole średniej nie obowiązkowa. Brawa dla nauczycielki za odwagę i egzekwowanie praw szkoły.
jakobyły01.11.2020, 18:32
Czytając posty co poniektórych ,,prawdziwych polaków pierwszego sortu ,, nieodparcie nasuwa się cytat z Psów Pasikowskiego -Młody do Franza na wysypisku śmieci :,, Was nie można sądzić was trzeba leczyć,, .
janicek01.11.2020, 18:30
Szkoła nie jest miejscem do okazywania chorych przekonań, bo młodzież się jeszcze nie skrobie i nie wie o co chodzi.Każdy który miał znaczek winien wylecieć ze szkoły na pysk. Z nakazem pracy na budowie. To może by ich coś nauczyło. Oczywiście rodzice również powinni ponieść karę./.../

Portal dał Czytelnikom możliwość komentowania tekstów, ale nie chamskiego zachowania. I proszę sobie darować kolejne próby zastraszenia mnie. Moderator.
libero01.11.2020, 18:28
Tam gdzie rządzi PiS, tam nie ma wolności i wysłuchania innych! DZIŚ WOLNOŚĆ MA TWARZ MŁODEJ KOBIETY! Pozdrawiam młodzież w Goszczyńskim!
"Toleraqncyjna" się znalazła.01.11.2020, 18:16
Cóż to za slang - "gimpel", cóż to znaczy?

Co jeden wpis więcej, to bardziej się nakręcasz
Gotowa jesteś skoczyć do gardła - to po spotkaniach z księdzem filozofem? O nim zresztą coraz ciszej.
Ta "panienka" z symboliką niech zajmie się nauką. A ty droga pani, poczytaj na temat orzeczenia TK, które oparte jest na Konstytucji jeszcze niedawno przywoływanej na każdym kroku przez tych co dzisiaj protestują.
Życzę miłej eutanazji (będziesz pewnie oburzona a niby dlaczego?).
pojęcie wolności01.11.2020, 18:15
@Magda: ty jesteś niedojrzała i nic nie zrozumiałaś , ani ze szkoły , ani z tego czego nauczał Święty Jan Paweł II. To właśnie przed takim opacznym korzystaniem z wolności całe życie ostrzegał nas Święty Jan Paweł II. Nie na tym moja niewyedukowana Magdo polega poczucie wolności . Ucz się póki czas, bo ulica , ani lewizna cię tego nie nauczy
biegaczka01.11.2020, 18:13
Niestety zabrakło taktu po obu stronach, nauczycielka mogła sobie darować, wkońcu uczy młodzież i powinna wiedzieć, że z nimi trzeba rozmawiać a nie straszyć a rodzice mogli zawiadomić najpierw dyrekcję, bo taka jest ścieżka rozwiązywania problemów w szkole. Skrajność rodzi skrajność...przykre to. Pozdrawiam panią Ludmiłę Figiel - ach to były czasy ....
dyplom niedojrzałości01.11.2020, 18:09
@Absolwent!: *** - widać ,że nic nie wyniosłeś z tej zacnej szkoły, bo z niej wychodzili tacy ludzie jak założyciele Konfederacji Tatrzańskiej , zdolni do bronienia Ojczyzny , wychowani w patriotyzmie , a nie w duchu źle pojętej "nowoczesności i tęczowej rewolucji lewackiej . Gdybym ja rozdawał dyplomy dojrzałości , to ty byś był dalej w przedszkolu . Przynosisz tylko wstyd tej zasłużonej szkole swoją głupotą .
twws01.11.2020, 17:59
Brawo pani od historii
pokolenie JP II01.11.2020, 17:58
Jak widać konfidentów i kolaborantów w naszej biednej Ojczyźnie nie brak . Świadczy to o upadku morale narodu i nic poza tym . Dla nauczycielki duże brawa , za rzetelną i patriotyczna postawę .Co do rodzica to szkoda słów- totalny odlot. Mam nadzieję ,że to nie człowiek z pokolenia JP II, bo byłbym się załamał.
"My katolicy"01.11.2020, 17:55
@ XYZ
Masz może na myśli Jasia Hartmana?
Z papieżem też zaczyna być "coś nie tak"
Ciebie samego puścimy bokiem, bez wulgaryzmów.
Sieniawian01.11.2020, 17:55
Popieram w 100% PP
Gdzie są dzisiaj obrońcy konstytucji ? , gdzie kultura- jakie słownictwo.
Za komuny absolwent zawodówki nie używał takiego języka
Trzeba rozróżnić wolność od swawoli.
Ja tylko przejazdem01.11.2020, 17:54
@wektor
Tak ględzisz i gledzisz a na koniec poszesz No Pasarán.

A to wykrzyczała Dolores Ibárruri Gómez.
A kim była autorka tego okrzyku?
Dolores Ibárruri Gómez ? hiszpańska polityk baskijskiego pochodzenia, również obywatelka ZSRR, współorganizatorka, długoletnia pierwsza sekretarz, a następnie przewodnicząca Komunistycznej Partii Hiszpanii.

Toś sobie chłopie znalazł super wzór do walki z lewicowcami:):):)
Obserwator01.11.2020, 17:53
Jeżeli rodzice dzieci wykluczonych z lekcji znajdą dobrego adwokata to sprawa powinna mieć swój epilog w sądzie o ile sąd będzie obiektywny a na pewno Helsińska Fundacja Praw Dziecka powinna się tym zainteresować
Ta pani nie bierze pieniędzy za NIC01.11.2020, 17:49
To ten rodzic sam zaniedbał swój obowiązek wychowawczy, jak i jego rodzice zresztą.
Najlepiej swoją córunię niech przeniesie do szkoły gdzie oceny się kupuje a potem po znajomości do urzędu (weteranka, strajkowała).
Wszyscy będziemy składać się na jej pensję i się z nią męczyć.

Tylko tacy nauczyciele mogą wychować młodzież i wstrząsnąć też jej rodzicami.
Pani dyrektor raczej budzi wątpliwości.
Piotr01.11.2020, 17:35
Kij zawsze ma dwa końce, tyle oburzenia natomiast dlaczego nauczyciel ma się przychylać do czegoś czego nie toleruje, takie akcje poza szkołą i tyle.

/.../ Przypominam o regulaminie komentowania. Moja osoba nie jest tematem artykułu. Moderator.
Upadek01.11.2020, 17:32
Dawniej licea, jak uniwersytety, były ostoją swobodnej wypowiedzi, wolności, uczyły szacunku do drugiego człowieka i toleracji - teraz za sprawą "derekcji" z nadania i takich oto "yntelygentów" stają się symbolem polskiego zaścianka, zabobonu i - chyba po prostu głupoty - wnioskuję, aby wszyscy bez wyjątku uczniowie mający tą wątpliwą przyjemność odbierania takiej osoby pokazali jej solidarnie malinę - jako symbol "kwachu i obciachu"
Symbol burzy01.11.2020, 17:28
Ta osoba nie powinna być nauczycielem. Wymuszanie i narzucanie swoich poglądów w formie zastraszania osobie, którą się uczy jest tylko przykładem jak działa demokracja i człowieczeństwo tej partii.
normal01.11.2020, 17:26
Teraz Pani nauczycielka powinna zgłosić komu potrzeba że jest szykanowana za swoje poglądy bo ma do tego pełne prawo.
A dzieci zwłaszcza z liceum powinny się uczyć a nie zajmować polityką
po prostu wstyd01.11.2020, 17:10
Skoro tak ... to niech ta pani zmieni pracę. Wstyd !
myślę i słucham01.11.2020, 17:08
Co to za rodzic? Chce się powiedzieć jaki rodzic takie dziecko. Wystarczyło posłuchać te krzyczące dzieciaki z transparentami na rynku, ich słownictwo, wulgaryzmy pełne pogardy, agresji, nienawiści, mówią o tym z jakich pochodzą rodzin, kim są oni i ich rodzice, Nowotarżanie! czy to Was dorosłych martwi? niepokoi? bo mnie owszem. A zaczyna się od "niewinnego" znaczka. Mamo, zainteresuj się, przyjrzyj swojemu dziecku bliżej, zapytaj i posłuchaj co ma w sercu, bo to kiedyś usłyszysz od niej, co dziś wykrzykuje w grupie rówieśników.
SKANDAL!01.11.2020, 16:50
Jestem w szoku. Chodziłam do tego liceum, ale historii uczył mnie ktoś inny. Rozumiem, że Pani nauczycielka może się nie zgadzać ze strajkującymi, ale jak można wykluczać kogoś z powodu innych poglądów? Wstyd! Już nie wspomnę o tym, jaki ta Pani daje przykład jako chrześcijanka, katoliczka. Brak poszanowania innych. A przecież jasno jest napisane "będziesz miłował swego bliźniego jak siebie samego". SZACUNEK NALEŻY SIĘ KAŻDEMU!
DżejDżej inaczej znany jako JJ01.11.2020, 16:49
Wektor... i jaki sens ma ten twój nudny wywód kiedy to nie ty decydujesz jaki znak mają protesty, ale ich organizatorzy, a oni jasno mówią, że z SS i nazistami OCZYWIŚCIE nie ma nic wspólnego, bo i co niby? Co w ogóle ma piernik do wiatraka? Widać w was złą wolę i ten sączący się jad, bo kto pomyślałby o nazistach? Tylko wy wrogo nastawieni do wszystkich przeciwników PiS. Dlaczego nie pomyśleliście o burzy i gromach, albo o Szarych Szeregach, albo o Zeusie gromowładnym, albo byle skrzynce elektrycznej? Wy mądrzy inaczej pisowcy znaleźliście związek protestów z nazizmem! Gratuluję wyobraźni, ale co do intelektu to mam jednak zastrzeżenia.
miescon01.11.2020, 16:35
Ta Pani powinna być wyrzucona z pracy za szantażowanie uczniów. Mam nadzieję, że uczniowie jej kiedyś podziękują ( dosadnie ).
Góral 501.11.2020, 16:22
Do PP Pełna zgoda i pełne poparcie !!!!
Absolwent01.11.2020, 16:21
To za to ona bierze wypłatę skoro odmawia uczniom uczestnictwa w lekcjach? Może niedługo będzie odmawiać udziału w lekcjach osobą LGBT lub innego koloru skóry?
Proponuje przekazanie miesięcznej pensji tej mądrej pANI nauczyciel na chore dzieci z hospicjum skoro tak popiera wprowadzoną uchwałę TK.

Nie popieram i nie pozdrawiam całej szkoły - dawno zeszła na psy.
Nauczycielka01.11.2020, 16:20
***! Jaka nauczycielka takie poglądy, a gdzie wolność słowa, myśli czynów gdzie wasza demokracja? Jaka nauczycielka taki poziom nauczania czyli na messengerze- kpina. 1 LO taki macie poziom.
Wektor01.11.2020, 16:08
Czy połowa swastyki, to INNY znak, czy dalej swastyka???
To, co wtedy napisze Pani dyrektor Maria Kopeć???, jeżeli uczeń,
który ma PÓŁ SWASTYKI, i wklei go jako symbol w profilówce???.

Czytam, później oglądam w telewizji, jednej, drugiej i niewierze własnym oczom i uszom.
Lewactwo dzisiaj mówi..., że rząd MA SŁUCHAĆ protestujący, i zmienić wyrok Konstytucyjny.
(CZEGO RZĄD NIE MOŻE ZROBIĆ, PONIEWAŻ JEST TO WYROK KONSTYTUCYJNY, ZGODNY Z KONSTYTUCJĄ).
Co najwyżej może uchwalić ustawę. TAK..., ALE PO CO ? :).
Pytam..., czy rząd, który wygrał wybory parlamentarne, na który głosowali wyborcy,
ma wykonywać swój program...?, czy ma słuchać ulicy i wykonywać postulaty Lewicy, BO CHCĄ???

Co by się wydarzyło, gdyby sytuacja była ODWROTNA. Otóż ja wiem, co by się stało,
do demonstrantów by STRZELANO. Jeżeli jeszcze ktoś w to nie wierzy, to niech sobie
przypomni co rząd PO-PSL zrobił z górnikami. A gdyby to była lewica, to na pewno
strzelałaby z ostrej amunicji. Niemożliwe???. Wystarczy posłuchać, co krzyczą DZISIAJ.

TOLERANCJA JEDNO KIERUNKOWA.
Krótko mówiąc, czym jest tolerancja jedno kierunkowa? TOLERANCJA JEDNO KIERUNKOWA to nic
innego jak, NIE TOLERUJEMY WAS, ale WY TOLERUJCIE NAS, bo my TAK CHCEMY. To jak dziecko,
które płacze i wije się na podłodze w sklepie, żądając od rodzica, aby mu kupiła kolejną
zabawkę, BO CHCE.

Czy DEMOKRACJA jest nadal fundamentem życia w Polsce, czy ma trafić do skansenu historii?
Czy ludzie, którzy popierają te demonstracje, a niekoniecznie jest im po drodze z lewactwem,
nie widzą jaki bat kręcą na samych siebie w przyszłości, przecież to ANARCHIA "ba" faszyzm
w czystej postaci.

NO PASARAN :D.
nowotarżanka (absolwentka gimpla)01.11.2020, 16:04
Do klio13:54, 1 listopada 2020
To moja szkoła,ale w moich czasach uczono tam patriotyzmu.(...) Poza tym dzisiejsza młodzież jest słabo wykształcona,żle wychowana i roszczeniowa. Teraz niech się wykarzą pedagodzy jakie wartości przekazują naszym dzieciom,bo moje dziecko nie wychodzi na ulicę bo w domu z nim rozmawiamy i pokazujemy wzorce.Więcej takich nauczycieli,jak ta pani od historii"

A z kim miała Pani/Pan język polski w gimplu? "Wykarzą" .... chyba że duża absencja była na języku polskim :).

Zgadzam się z jednym: to prawda, że ta szkoła uczyła patriotyzmu. Ale uczyła też otwartości na drugiego człowieka, chęci zrozumienia drugiego człowieka i motywacji, które nim kierują. Generalnie empatii. Kto uczestniczył w spotkaniach z ks. Tischnerem w auli ten wie.

Zatem: nie zgadzam się z Pani/Pana opinią. Ja nie chciałabym, żeby moje dzieci miały takiego nauczyciela historii bądź innego przedmiotu. Wolę tych, którzy zachwując swoje poglądy nie mieszają z błotem innych, nie narzucają swoich poglądów, lecz umieją rozmawiać z uczniami, zadawać im pytania. I szanują swoich uczniów - nie tylko tych z poglądami tożsamymi z nauczycielem. Tylko tyle i aż tyle!
Mieszczanka01.11.2020, 16:03
A czy rodzic tej uczennicy jak mu to dziecko zachoruje lub dozna wypadku odda ją na eutanazje bo chce dla niej wolności . I czy jeszcze zdąży przed tym poinformować media . Dawniej do tego liceum chodziły dzieci z inteligentnych rodzin teraz sama wieś uderzyła tam . Dawne powiedzenie nadal aktualne : na wieś po rozum ....
nowotarżanka (absolwentka gimpla)01.11.2020, 15:45
Do PP:

Twój post jest pełen demagogii i manipulacji. I niestety świadczy o tym, że obok tematu tzw. kompromisu aborcyjnego z 1993 r. to Ty nawet nie stałeś. Także w prawnym, w tym konstytucyjnym jego aspekcie. Gdzieś coś dzwoni w jakimś kościele ale nie wiadomo co i gdzie.
Jednym słowem: nie zgadzam się z Tobą i mam do tego prawo. Co więcej, nadal uważam, że mogę wyrażać pokojowo swoje poglądy. No chyba, że nie żyjemy już w wolnym, demokratycznym kraju :).

A co do nauczycielki: jest w pracy (opłacanej także z moich podatków) i nie wyobrażam sobie, że powie mojemu dziecku, że nie wpuści go na lekcję! Jej poglądy mnie nie interesują, bo jest w pracy!!! Tak samo jak ja idę do pracy to nie mogę uzależniać pomocy/usługi od tego jakie ktoś ma poglądy.
DiDi01.11.2020, 15:39
Typowo pisowskie podejście do świata: jeśli nie jesteś z nami, masz inne zdanie, inne poglądy, to jesteś drugim sortem. Można cię opluć, można obrażać, albo pobiją cię bojówki zwołane przez pana Kaczyńskiego. Rozumiem że jeśli panią profesor obraża piorun na profilówce i z tego powodu dyskryminuje pani ucznia, to np. ateista lekarz ma odmówić leczenia osobie z zawieszonym na szyi krzyżykiem, urzędnik anty-LGBT nie obsłuży petenta z tęczową przypinką, zaś taksówkarz nie przewiezie klienta z wąsem bo Hitler i Stalin przecież nosili wąsy! Dochodzimy do tak nieprawdopodobnych absurdów, że zwolenników PiS należy podejrzewać o poważne odklejenie od rzeczywistości. W artykule czytam że uczniowie zostali ukarani nawet NIE za głoszenie swoich poglądów w szkole ale za posiadanie w profilówce pioruna. Zrozumiałbym że szkoła wyjaśnia, dyskutuje, UCZY, ale dyskryminacja i szantaż... Nie ładnie! Niedopuszczalna nietolerancja w podobno demokratycznym państwie.
uczeń01.11.2020, 15:35
najlepsza szkoła w mieście uczy na messengerze :))))))
nowotarżanka (absolwentka gimpla)01.11.2020, 15:29
Czytam i nie wierzę! Zwłaszcza jako absolwentka Goszczyńskiego! To ktoś kto nie potrafi dyskutować z młodzieżą (w tym wieku z natury buntującą się) a w dodatku wprowadza młodzież w błąd co do znaczenia symblu "błyskawicy" uczy w I LO? Naprawdę?! Gdzie ta pani kończyła studia? Czego ją tam nauczono? W czasie 4 lat nauki w tej szkole z czymś takim się nie spotkałam. Radzę rodzicom uważnie przyglądać się treściom, które ta pani serwuje młodzieży na lekcjach historii. I interweniować u dyrekcji. W razie czego zawsze zostają "tajne komplety":).

A tej pani chciałąbym powiedzieć rzecz oczywistą: każdy ma prawo do własnych poglądów: zarówno Pani, jak i młodzież, która pełnoletnia staje się przecież w czasie nauki w średniej szkole! Dobry nauczyciel i pedagog to ktoś kto potrafi przyjąć do wiadomości, że nie wszyscy muszą myśleć jak on, uczyć młodzież kultury spierania się, a nie zabraniać. W ten sposób szacunku młodzieży Pani nie zyska!

Absolwentka gimpla

PS: przy okazji pozdrawiam serdecznie prof. Ludmiłę Figiel - gimplowskiego historyka przez duże H.
Emeryt01.11.2020, 15:25
Brawo- Realista, obserwator,nowotarżanka,Klio, Zdzichu, karaluch, Oli, Luk,Ela i tym podobni oraz dla nauczycielki .
Bajern0701.11.2020, 15:22
Pani nauczycielka i wszyscy zwolennicy jej postepowania niech dowiedza sie CO TO JEST SLEBODA ! Nie ma wiekszej wartosci. Nawe zdrowie i zycie nie ma wiekszej wartosci Bo coz jest warte bez WOLNOSCI. Miejcie swoje poglady ale NIE MACIE PRAWA DO ODBIERANIA WOLNOSCI INNYM
Lasowy01.11.2020, 15:21
Oj widzę tu odzwierciedlenie debilizmu politycznego, otrzywiście że popieram nauczycielkę w tym konkretnym przpadku, nie tylko ja , a pytanie do rodziców, bo oczywiście nie szkoła wpaja takie myślenie , tylko dom Czy to nie kłóci się ze światopogladem ? To może wprowadić lekcję sex bez zobowiazań i bedzie git
jaka szkoła tacy nauczyciele ?01.11.2020, 15:13
Szarak masz rację
w internecie krąży foto prezydenta w mundurku z takim znakiem
powinien być oskarżony o promocję idei faszyzmu
Tauron też promuje faszyzm na swoich skrzynkach elektrycznych
poczytajcie publikacje - Nowa normalność
jurek01.11.2020, 15:12
prawidłowo; brawa za odwagę,
PP01.11.2020, 15:07
Pełne poparcie dla pani nauczycielki z LO !! DZIEKUJE za jasna postawę ! Protesty forma treść i wulgaryzmy, które tam padały ,należy jasno nazwać POCHÓD BARBARZYNCOW! Prowadząca sp?d stojąc przed kościołem pytała manifestujących macie mazaki sprey ? Czy wiecie co macie robić!? Gdy starsza pani zabrała głos że nie wolno podburzac tłumu ta młodzież barbarzyńców zaczęła wyzywać przeklinac ta starsza panią! To nie manifestacja to pochod Gottow na Rzym ! Obecna młodzież jest przyszłością Polski i z taką młodzieżą Polski już nie ma!!! Nie starajcie się bronić tych młodych zagubionych dzieci to przyszli lekarze nauczyciele politycy !coś okropnego to nie postęp to powrót do kamienia łupanego! I jeszcze jedno jeśli dziecko z łonie matki zgodnie z prawem jest spadkobiercą bo nabywa te prawa do dziedziczenia . To znaczy że jeśli wyrodna zabójczyni pozbawi życia własne dziecko to robi to w celu korzyści wy to nazwacie wolnościa wyboru! To po co w prawie jest ten zapis ? Liberalne media i obecna tęczowa lewica to śmiertelne zagrożenie dla nas wszystkich ! Pamiętajcie kiedy oni zniszczą obecny ład pokażą wam tolerancję jak lempart dla katolików!!art 38 ochrona prawna od POCZECIA DO NATURALNEJ SMIERCI!! Gdzie dziś obrońcy konstytucji !!! Inny wyrok byłby oszustwem tak jak oszustwem było to przez 24 lata ! Jeśli chcecie zabijać zgodnie z prawem zmieńcie konstytucję wpiszcie jasno i wtedy będzie to zgodne z waszym ziemskim lewicowym prawem a nie z dekalogiem! I na koniec sumienie mam w pracy i poza pracą i nie można postępować inaczej !!sumienie nie można zostawić na wycieraczce przed pracą szkołą urzędem!
KNT01.11.2020, 15:06
XYZ boze jedyny głos rozsądku
www01.11.2020, 15:04
To takie niby prestiżowe liceum nie ma szkolnej platformy do prowadzenia lekcji tylko prowadzi na messengerze? Tutaj przede wszystkim powinni się rodzice zainteresować.
Czyli opinie wielu absolwentów tej szkoły mówiące o gnębieniu uczniów może są prawdziwe. Niech nauczycielka pilnuje swojej moralności a nie cudzej.
Anty lewak01.11.2020, 15:02
Brawo pani nauczyciel,, DZIECKO skierował bym do egzorcysty i ten tłum co jest opentany przez szatan,,, ten grzmot lub błyskawica jest synpolem szatan że zejdzie na ziemię i to się dzieje, proszę poczytać o tym dla nie wiedzących.....niech ludzie skancza z tym że pis to czy tam to czy tam pan Kaczyński... Nie popieram ich ale bardziej nie popieram marszu bo wiem że to jest to Lewacka zagrywka a lewaków napewno nie poprze prze moja wiarę kulturę honor i ojczyznę...
std01.11.2020, 14:58
Nauczycielka dobrze zrobiła. Szkoła jest od uczenia a nie jest miejscem manifestowania dla dzieci i młodzieży. Rodzice uczennicy zapewne w miejscu pracy przed pracodawcą też manifestują w takim układzie.
Niech w końcu to się skończy01.11.2020, 14:57
Obrażanie i szantażowanie uczniów. Przesłuchiwanie ich w gabinecie i zastraszanie. Bezpodstawne oskarżenia bez jakichkolwiek dowodów. Mobbing nauczycieli. Zamiatanie pod dywan wszystkiego. I tworzenie mitu o ?prestiżowym liceum?. To całe I LO.
Obserwator01.11.2020, 14:48
do @zdenek, kup sobie młotek i popatrz na trzonek a później w lustro
były belfer01.11.2020, 14:47
"Nauczyciel powinien zachęcać uczniów do dyskusji na tematy światopoglądowe, a nie narzucać im swój i dyskryminować ich ze względu na poglądy. Najgorsze jest to, że odmawia się niejako świadczenia pracy, za którą płaci im rząd"
Popieram rodzica/ców, którzy tak myślą. Dyrektor(nie zamiecie pod dywan jak to niektórzy dyrektorzy maja w zwyczaju) i organ prowadzący powinien baczniej przyjrzeć się pracy tej szkoły bo śmiem podejrzewać, że ta Pani nie odważyłaby się tak postąpić gdyby nie miała czyjegoś wsparcia i poparcia.Wedle mojej oceny za takie postępowanie to dyscyplinarka ponieważ ta Pani "profesor" naruszyła wiele przepisów z zakresu prawa pracy, karty nauczyciela, prawa cywilnego, karnego i konstytucji o etyce zawodu i moralności, nie wspomnę
Absolwent tegoroczny01.11.2020, 14:45
Można nie zgadzać się z określonymi poglądami, ale nie można z tego powodu wykluczać go lub szykanować. Moim zdaniem nauczycielka powinna uszanować tych uczniów.
Żyjemy w wolnym kraju i mamy wolność słowa. Gdyby to była szkoła prywatna, to pani nauczyciel mogłaby mówić co jej się podoba, jednakże w szkole publicznej jakakolwiek dyskryminacja jest skandalem.
Mam nadzieję, że dojdzie do porozumienia.
Wektor01.11.2020, 14:43
NIE SĄDZIŁEM, ŻE KIEDYKOLWIEK STANĘ W OBRONIE NAUCZYCIELI:).

Do Olo,obiektywny,Jb,Robert,Ela,Ojciec i były uczeń,bat na głupotę,LUK,888,zdenek,Ja.

Popieram.
---------------------------------------------

A jeżeli przetnę swastykę na pół (lub czerwoną gwiazdę*) i jej połowę nakleję na
koszulkę i napisze pod nią.

NIE!
DLA FASZYZMU
LEWACKIEGO.

Czy połowa swastyki, to INNY znak, czy dalej swastyka???
To, co wtedy napisze Pani dyrektor Maria Kopeć???, jeżeli uczeń,
który ma PÓŁ SWASTYKI, symbol nazistowski w profilówce???.

Czy wykształcenie BOLI, czy UWIERA???.
z innej beczki01.11.2020, 14:40
Cóż to za szkoła, że prowadzi lekcje online przez messengera, który jest badż co bądz własnością prywatną? Facebook powinien się tym zainteresować
wiem01.11.2020, 14:38
Liceum Goszczyńskiego zawsze stało po stronie młodzieży, także w czasach PRL. Coś się teraz zmieniło - dyrekcja i niektórzy nauczyciele stanęli po stronie pisowskiej opresji. Szkoda, bo tradycje ta szkoła ma piękne!
Szarak01.11.2020, 14:35
AC/DC zespół z błyskawicą w logo, harcerze z szarych szeregów podczas 2 wojny światowej też mieli błyskawice w logo, skrzynki elektryczne też mają błyskawice, GROM jednostka wojskowa też ma w logo błyskawice, Związek Powstańców Warszawskich też ma w logo błyskawice, normalnie sami naziści. Pewnie jakbym poszukał to znalazłbym tego dużo więcej ale nie chce się mi bo to szkoda mojego czasu gdyż ludzie jak będą chcieli do wszystkiego dorobią swoja teorię. Oczywiście na koniec wisienka na torcie z mitologii greckiej, ZEUS rasista nad rasistami bo w końcu jednym z jego znaków rozpoznawczych był piorun/błyskawica.
Realista01.11.2020, 14:32
Pokrętna logika manifestującej młodzieży i ich rodziców.

Nauczycielce nie wolno wyrażać poglądów, bo to jest narzucanie swojego światopoglądu, ale uczniowie mogą sobie chodzić po ulicach z wulgarnymi hasłami i obrażać uczucia religijne innych,wpisywać w swoje znaczki profilowe symbole, które, choćbyście nie wiem jak zaprzeczali, kojarzą się jednoznacznie. Wtedy jest to wolność słowa...ŻAŁOSNE!

Swoją drogą, jak bierze się już jakiś znak na symbol swoich poglądów, to warto dokładnie sprawdzić, jakie niesie za sobą konotacje. Podobnie jak hasło: "Rewolucja jest kobietą". Która rewolucja przyniosła światu choć jedną dobrą rzecz? Która? Może październikowa z 1917? A może Ukraińcom Majdan dał duuużo wolności?

Proszę o odpowiedź wszystkich popierających protesty. Jak mnie przekonacie, może i ja wybiorę się z Wami na marsze ...

Tymczasem jednak wierzę w to, że władzę najlepiej zmieniać przy wyborach, a nie krzycząc po ulicach: "wy***" i "je*** PiS"
obserwator01.11.2020, 14:30
...ale przecież Pani Nauczycielka nie zabrania protestować i wyrażać swoich poglądów - czytajcie ze zrozumieniem!!!
Wektor01.11.2020, 14:25
PS.
A Może, TOLERANCJA JEDNO KIERUNKOWA?
absolwent01.11.2020, 14:23
Tak jak piszą inni. Oby inne sprawy wyszły przy okazji na jaw. Zwłaszcza to co wydarzyło się w zeszłym roku.
fan politycznej propagandy01.11.2020, 14:22
zawsze myślałem że Goszczyński to renomowana uczelnia z której wychodzą mądrzy młodzi ludzie.
Nigdy bym nie pomyślał, że nauczyciele, żeby osiągnąć swój cel i narzucić swoim uczniom swoje poglądy, będą stosowali szantaż psychologiczny żeby wymóc zmianę poglądów na swoich uczniach.

Gratuluję nauczycielce wyobraźni...
STAŚ01.11.2020, 14:21
Ale się porobiło.
Szkoła, która ma być wzorem w Mieście, ma kłopoty z małolatami, którzy zamiast do nauki, garną się do strajków, trzymając w ręku, kawał kartonu z napisem...no różnym napisem...moje ciało...itd !!!
anonim01.11.2020, 14:20
A to nie przypadkiem Dyrektorka chciała sama karać uczniów. To jest norma w tej szkole. Oby w końcu wyszła prawda o tym co tam się dzieję. Może w końcu nauczyciele będą na tyle odważni by powiedzieć prawdę. Myślę, że uczniowie sami w końcu będą chcieli zabrać głos.
PAL01.11.2020, 14:20
XYZ
Lewicowa tolerancja
zakaz pełnienia fukcji publcznych przez katolików
jeden z postulatów liderek-ków strajku tzw ,,kobiet''
Bulwersuje cię ,,Wygrało życię '' a okej są barwy synbolizujące krew i śmierć
historyk01.11.2020, 14:19
Taką POJEDYNCZĄ błyskawicę jak Strajk Kobiet miały w czasie ostatniej wojny Grupy Sabotażowe Szarych Szeregów i nikomu to nie przeszkadzało, mimo że wróg też miał podobny symbol SS (DWIE błyskawice).
z za Białki01.11.2020, 14:17
To nie pierwsze działanie tej Pani
Jeszcze niedawno goniła dobrych Spiszaków za przynależność do tzw. "kofoli i wyrażanego syra"...
Wektor01.11.2020, 14:15
NIE SĄDZIŁEM, ŻE KIEDYKOLWIEK STANĘ W OBRONIE NAUCZYCIELI:).

Do Olo,obiektywny,Jb,Robert,Ela,Ojciec i były uczeń,bat na głupotę,LUK,888,zdenek,Ja.

Popieram.
---------------------------------------------

A jeżeli przetnę swastykę na pół (lub czerwoną gwiazdę*) i jej połowę nakleję na
koszulkę i napisze pod nią.

NIE!
DLA FASZYZMU
LEWACKIEGO.

Czy połowa swastyki, to INNY znak, czy dalej swastyka???
To, co wtedy napisze Pani dyrektor Maria Kopeć???, jeżeli uczeń,
który ma PÓŁ SWASTYKI, symbol nazistowski w profilówce???.

Czy wykształcenie BOLI, czy UWIERA???.
sąsiad i ja01.11.2020, 14:07
Jeśli to, co wyrażali uczniowie nie jest prawnie zabronione, to powinna stracić pracę za wykluczanie z powodu poglądów.
nowotarżanka01.11.2020, 14:07
Szacunek dla p.Nauczucielki. A p.Dyrektor niech się zastanowi do czego to szaleństwo prowadzi.
Piotrep01.11.2020, 13:58
Rozumiem że jak jestem urzędnikiem i przychodzi do urzędu osoba z innymi poglądami to odmawiam jej załatwienia sprawy, chyba że zmieni poglądy??
znam sprawę01.11.2020, 13:58
Liceum Goszczyńskiego zawsze było po stronie młodzieży, nawet w PRL-u. (proszę, poczytajcie sobie o tym w książce "Jubileusz Goszczyńskiego. Pierwsze 100 lat"). Obecnie coś tam pękło i dyrekcja oraz niektórzy nauczyciele stanęli po stronie opresyjnej władzy pisowskiej. Szkoda bo ta szkoła do tej pory miała piękną tradycję.
klio01.11.2020, 13:54
To moja szkoła,ale w moich czasach uczono tam patriotyzmu.Nie wiem czyja to wina,że zamiast nauki mamy zdeprawowaną młodzież. Czyja to wina?Myślę,że rząd dał za dużo wolności i przestał wymagać.Poza tym dzisiejsza młodzież jest słabo wykształcona,żle wychowana i roszczeniowa. Teraz niech się wykarzą pedagodzy jakie wartości przekazują naszym dzieciom,bo moje dziecko nie wychodzi na ulicę bo w domu z nim rozmawiamy i pokazujemy wzorce.Więcej takich nauczycieli,jak ta pani od historii.
Mark01.11.2020, 13:53
A jakiż to znak jest na tym komunikatorze, za pomocą którego chce/nie chce się łączyć owa nauczycielka...? Hmmm, spójrzmy...
Zdzichu01.11.2020, 13:50
Po lekcjach możecie sobie chodzić na protesty mamy wolny kraj, ale agitacja polityczna podczas lekcji w szkole nie może mieć miejsca. Młodym trzeba powiedzieć, że w instytucjach państwowych szkoły urzędy itd. nie ma miejsca na politykę. Jak bym był nauczycielem postąpił bym tak samo. Bravo dla nauczycielki.
górol01.11.2020, 13:48
Wywalić na zbity pysk , jeszcze dyscyplinarnie!!!
karaluch01.11.2020, 13:47
Bardzo dobrze pozwólcie nygusom wejść na głowę to będą robić co chcą. Tacy się dorośli zrobili bo dobrze że mamusia i tatuś pod nos podłożą.
Bamber01.11.2020, 13:45
Brawo dla tej nauczycielki i wielki szacunek. Sam byłem uczniem tej szkoły i w głowie się nie mieści, aby uczniowie tej szkoły mieli faszystowskie poglądy. Pora robić większy przesiew przy rekrutacji. Postawić na jakość jak kiedyś a nie na ilość.
Zbooj01.11.2020, 13:40
Po co pchać politykę do szkoły. Z całym szacunkiem dla nauczycielki za jej pracę i poświęcenie dla młodzieży, ale po co robić niepotrzebne podziały. Jak mówiła moja nauczycielka - sprawy osobiste zostawiamy na wycieraczce przed domem.
świrek01.11.2020, 13:39
Symbolu błyskawicy przyjętej za znak rozpoznawczy tzw. strajku kobiet używali również członkowie Brytyjskiej Unii Faszystów założonej przez Oswalda Mosleya w 1932 r. Wzorowali się na włoskich faszystach (włącznie z czarnymi strojami, od których jej członków nazywano potocznie ?czarnymi koszulami).O czarnych parasolkach Wikipedia nic nie wspomina :-) BUF brała udział w kolejnych wyborach parlamentarnych, poza 1935 r., uzyskując czasami duże sukcesy zwłaszcza w wyborach lokalnych. Pod ich wpływem zaczęto organizować liczne marsze i demonstracje w Londynie, głównie o charakterze antysemickim. Jeden z nich w październiku 1936 r. doprowadził do poważnych zamieszek zwanych bitwą na Cable Street, kiedy pochód ok. 5 tys. członków BUF został zaatakowany przez lewicowych bojówkarzy. W odpowiedzi brytyjski rząd wydał tzw. Public Order Act, który zakazywał noszenia partyjnych strojów podczas marszów i używania obraźliwych słów, a policji na wniosek ministra spraw wewnętrznych umożliwiał przerywanie takich demonstracji. Był to duży cios dla BUF, gdyż uliczne marsze i wiece stanowiły ważną część jej aktywności". Brzmi znajomo?
Baca01.11.2020, 13:38
Brawo Pani Nauczycielko , tak trzymać ,,,, lewactwo nawet dzieci szkolne wciąga w swoje gry , nie dać się tym pseudo Polakom !!!!
oli01.11.2020, 13:37
...Janusz Widelec...błyskawica w towarzystwie''wypier....ć,je..ć,to dla Ciebie symbol ? Jaki symbol? Szarańczy niedouczonej,bez żadnej wartości i bezmózgów,którą prowadzą lewackie bojówki,wyręczając się naszymi dziećmi?Dość tej maskarady,karać rodziców za tych małolatów.A nauczycielka historii powinna dostać medal!Popieramy takich pedagogów!
spacerkiem po mieście01.11.2020, 13:35
Magdo droga, masz rację pisząc, że "nadal żyjemy w wolnym, demokratycznym kraju, w którym każdy ma prawo do wyrażania swoich opinii i swojego zdania."

Ale nie dokończyłaś zdania. Brzmi ono - i każdy ponosi odpowiedzialność za swoje wybory i swoje działania.
Maz01.11.2020, 13:34
Jak się komuś nie podoba Pisowska szkoła to niech się przeniesie do muzułmańskiej. Następnie niech się przeleci po Paryżu z wrzaskiem z nożem w ręce krzycząc niech żyje Allach to zobaczy jak długo pożyje w tym demokratycznym kraju. Zatłuką go jak kundla w ramach poprawności i wolności europejskiej..
Magda01.11.2020, 13:31
Z tego co mi się wydaje to nadal żyjemy w wolnym, demokratycznym kraju, w którym każdy ma prawo do wyrażania swoich opinii i swojego zdania. Każdy powinien być szanowany (nie zależnie od swoich poglądów). Niestety czytając różne komentarze widzę, że coraz bardziej ludzie o różnych poglądch obrzucają się wzajemnie błotem. Niestety do niczego dobrego to nie doprowadzi! Coraz bardziej brakuje nam jako społeczeństwu wzajemnego szacunku do siebie. Możemy się różnić, spierać, dyskutować ale powinniśmy się po prostu wzajemnie szanować. Czy to tak wiele?!
Gasior01.11.2020, 13:31
Bardzo dobrE Pani postąpiła ....
Tak trYmac
xzy01.11.2020, 13:30
żyj i pozwól żyć drugiemu
Anonim01.11.2020, 13:30
ale przecież sama Pani Kopeć mówiła, że będzie wstawiała nagany uczniom, którzy biorą udział w proteście :)
obiektywny realista01.11.2020, 13:29
Wielkie gratulacje dla Pani nauczycielki. Tak właśnie ma wyglądać szkoła !
była nauczycielka01.11.2020, 13:26
Brawa dla Pani Nauczycielki. Tępe i zdemoralizowane umysły należy przywracać na właściwą drogę.
Ciotka01.11.2020, 13:25
Brawo dla odważnej nauczycielki .Więcej takich a patologia będzie tępiona i nie będzie robiła burd na ulicy .Życzę zdrowia i dalszej odwagi .
XYZ01.11.2020, 13:24
Drodzy państwo
Wyrażacie opinie , iż młodzież ustawia sobie na profilowym jakieś manifestujące pioruny , a sami nie wiecie co miała na zdjęciu profilowym ustawione nauczycielka odpowiedzialna za tą cała sytuacje wiec polecam nie wyrażać się w ten sposób o młodzieży. Jestem byłym uczniem tej szkoły i troszkę wiem o poglądach tej nauczycielki. Polecam ze strony państwa nauczyć się troszkę tolerancji , bo może ktoś o państwa zdaniu myśli tak jak wy o młodzieży plus naprawdę nie wrzucajcie ludzi do jednego worka.
Z ręka na sercu profesorowie krakowskich uczelni ( jak i całej Polski ) stoją hurtem za młodzieżą są to ludzie inteligentni z odznaczeniami od samego prezydenta jak i innych zagranicznych instytucji. W tym momencie osobiście wstydzę się za myślenie i dyskryminacje innych Polaków ( szczególnie Podhala rejonu z którego pochodzę ) Wiele do nauczenia się przed państwem
Ps. Straszni z państwa katolicy , a nie macie pojęcia co głosi papież kościoła katolickiego ( dąży do pokoju i wzajemnej tolerancji ) Jestem ateista , a o tym wiem :)
Polecam troszkę przemyśleć sprawę
Nie interesują mnie wasze wulgaryzmy na mój temat , bo takie pod tym postem będą zakładam :(

Bez obaw. Nie będzie wulgaryzmów. Moderator.
nowotarzanka01.11.2020, 13:13
A kto to taki nauczyciel opublikowac nazwisko
xyz01.11.2020, 13:12
Dyrektorka sama chciała karać za udział w proteście, a teraz nagle "porozmawia z nauczycielką tak łagodnie powiedziane". Cieszę się, że wkońcu ukazano prawdę o tej szkole i dyskryminacje i wpajanie swoich podglądów a nie własnych, mam nadziej że wyjdą na jaw również inne rzeczy ;) . OBY DALEJ POKAZYWAĆ PRAWDĘ O TEJ SZKOLE! Ludzie piszący tutaj, że to wina uczniów, że pokazują swoje podglądy to co powiecie o nauczycielce, która dała też zakładkę na profilowe "Wygrało życie"? To nie jest również ukazywanie podglądów?
ppf01.11.2020, 13:08
O ile błyskawica ma nie wiele wspólnego z runą Sid to już czerwono -czarna kolorystyka jak najbardziej kojarzy się z nazistami
Janusz Widelec nie tylko błyskawice ale i swastyki zobacz mundury strzelców Podhalańskich Dzisiaj Grom i Policyjni antyterrorysć też noszą błyskawice Skoro nauczycielom brakuje wiedzy nie się co dziwić jak łatwo młodzież dała się zmanipulować
Abc01.11.2020, 13:07
Mam pytanie: gdzie jest polska platforma edukacyjna służąca do prowadzenia lekcji "na żywo"?
Ja01.11.2020, 13:05
Nauczycielka z rigiczem
Ola01.11.2020, 13:04
Pani Dyrektor sama straszyła uczniów prokuraturą za udział w protestach. Nauczycielka nie zostanie w żaden sposób ukarana. Ta szkoła jest cała Pisowska.
zdenek01.11.2020, 13:04
No i dobrze ,brawo dla nauczyciela który ma odwagę stawić czoło nieukom, i głupocie młodzieżowej !!!
Abc01.11.2020, 13:00
A co to Librus nie działa? Po co prowadzić lekcję przez ten komunikator?
...01.11.2020, 12:56
jeśli uczniom nie wolno manifestować (da fcuk) swoich poglądów, to pani ucząca też powinna zdjąć sobie nakładkę z profilowego na fejsbuniu. bo co, 'co wolno wojewodzie to nie tobie smrodzie'? a jakby mi ktoś wyjechał z czytaniem Biblii i religią zamiast historii to chyba śmiechłabym w twarz, nie każdy w tym chorym kraju jest katolikiem. i tyle.
88801.11.2020, 12:53
Od wieków walczyliśmy z Rotą na ustach i wygrywaliśmy.Lesbije i nieuki tylko z jednym słowem "wy..j" nie mają racji bytu i z czasem sami się unicestwią.Bo dobro i wiara zawsze zwycięża.
LUK01.11.2020, 12:53
Piorun jaki ostatnio widzimy do złudzenia przypomina znak runiczny, który zapożyczyli sobie Niemcy w latach 30-tych. Pojedynczy znak nosili harcerz z Hitlerjugend Natomiast podwójny znak przynależał już do SS policaj i Waffen SS jednostek szturmowych. Znak ten miał dać Niemcom zwycięstwo. Na szczęście stało się inaczej, znak ten dzisiaj można uznać za znak upadku człowieczeństwa i potwornych zbrodni. Ponownie przewrotny los sprawi, że ten kto skrywa się pod tym znakiem nie dosyć że nie odniesie zwycięstwa to jeszcze doczeka bolesnej porażki.
bat na głupotę01.11.2020, 12:52
Bardzo dobrze,przynajmniej jedna odważna.Mlodym szczunom trzeba by jeszcze narkotyki zalegalizować i dać bezproblemowy dostęp do broni,wtedy nie będę protestować.W łbach się poprzewracało.
Ojciec i były uczeń01.11.2020, 12:50
Szkoła i wojsko - to nie miejsce na demokrację. Jak nauczyciel ma pracować, skoro rodzic chce go uczyć zawodu? I tak na koniec, chyba słowem roku zostanie słowo "konfident".. Kiedyś nie do pomyślenia..
Janusz Widelec01.11.2020, 12:47
Jeżeli nauczyciel historii mówi, że błyskawica to symbol nazistowski, to jest do zwolnienia. Przecież błyskawica to symbol pojawiający się na polskich mundurach m.in. w okresie dwudziestolecia międzywojennego! O tym, że takie zachowanie pedagoga to łamanie prawa to już nawet nie wspomnę. Kto tam taki mądry jest? Chętnie poznam nazwisko!
Ela01.11.2020, 12:46
I bardzo dobrze. Nauczycielka pokazała że to szkoła ma wychowywać a nie ulica. Gdzie pozostali nauczyciele?
Robert01.11.2020, 12:43
Przecież to uczniowie narzucają w ten sposób poglądy innym. Szkola ma być neutralna światopoglądowo. Jeśli uczniowie w czasie lekcji manifestuje chęć aborcji na życzenie darmowej antykoncepcji itd. To chyba nauczyciel musi zareagować. Niech protestują po szkole A nie zamiast szkoły.
Olo01.11.2020, 12:43
Ciekawi mnie ile z tych protestujących było na Światowych Dniach młodzieży z Ojcem $więtym?
obiektywny01.11.2020, 12:35
Brawo, lekcje szkolne to nie miejsce na pokazywanie przekonań tęczowej czerwonej lewackiej zarazy.
Jb01.11.2020, 12:33
Takich nauczycieli powinno być więcej, niech pioruny kształcą się same, dac im jeszcze nieobecność.
mieszkaniec prawdziwy01.11.2020, 12:32
biedni rodzice i biedne dziecko.....
w d..... sie poprzewracalo wszystkim....
Polska wolna
Polska silna
o co walczyli nasi przodkowie .....?
napewno nie o to co sie dzieje teraz do czego to prowadzi?
wykreowanie nowych liderow
do kad zmierzasz Polsko....oj dokad....
GOO01.11.2020, 12:30
Teraz trzeba zlikwidować wszystkie oznaczenia skrzynek energetycznych, wyłączników prądu wszystko co oznaczało napięcie bo to przecież nazistowskie symbole. Typowy przykład jak dorabiać ideologię w celu zdyskredytowania kogoś albo wynik nadmiernego słuchania TVPIS
tylko rozmowa? Chyba przestępstwo!01.11.2020, 12:27
??? A co to ??? Ostracyzm i zastraszanie??? Przez funkcjonariusza publicznego??? I jeszcze nie wpłynęło pismo do prokuratury na to przestępstwo z KK ???
Tłuszcza01.11.2020, 12:19
Brawo, cieszy taka postawa a ci którzy nie rozumieją o co chodzi z tymi piorunami i wulgaryzmami polecam powrót do szkoły.
Może Cię zainteresować
Zobacz pełną wersję podhale24.pl