09.04.2021, 11:27 | czytano: 6822

Podpisano umowę na opracowanie koncepcji bezkolizyjnego skrzyżowania ul. Ludźmierskiej z linią kolejową

arch. Podhale24
NOWY TARG. Urząd Miasta poinformował, iż 4 marca br. została podpisania umowa pomiędzy Marszałkiem Województwa Małopolskiego a Burmistrzem Miasta, w sprawie współfinansowania zadania pn. „Opracowanie wielowariantowej koncepcji bezkolizyjnego skrzyżowania DW 957 z linią kolejową Nr 99 w m. Nowy Targ".
Umowa zawiera także pozyskanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach oraz opracowanie programu funkcjonalno-użytkowego, wraz z opcją opracowania projektu budowlanego i uzyskanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID).
"Zarząd Dróg Wojewódzkich w Krakowie przystąpił do opracowania dokumentacji projektowej dla budowy bezkolizyjnego skrzyżowania drogi wojewódzkiej z linią kolejową lub realizacji zachodniej obwodnicy Miasta Nowy Targ, łączącej ul. Ludźmierska z drogą krajową nr 47 (zakopianką), która została ujęta w „Programie Strategicznym Transport i Komunikacja” Województwa Małopolskiego (Priorytet 2. Wykreowanie subregionalnych węzłów transportowych, Działanie 2.3 Budowa obwodnic/obejść miast dotkniętych wysoką uciążliwością ruchu tranzytowego, pozycja wdrożeniowa nr 22)" - informuje UM.

Szacowana wartość zadania to ok. 455 tys. zł, wartość planowanego dofinansowania unijnego - 314,5 tys. zł, wartość kosztów w ramach wkładu krajowego wynosi 140,6 tys. - z czego Województwo i Miasto Nowy Targ ponoszą wspólnie po 50%, tzn. po 70 300,00 zł.

Na pokrycie części kosztów opracowania ww. dokumentacji zgodę dała Rada Miasta Nowy Targ w stosownej uchwale z dnia 8 lutego br.

Uzasadnienie przystąpienia do tej inwestycji jest jasne dla każdego użytkownika ul. Ludźmierskiej. To jedna z bardziej obciążonych dróg wojewódzkich w naszym regionie, a kolidujące skrzyżowanie z linią kolejową - powoduje duże utrudnienia w ruchu.
"Projektowana obwodnica lub bezkolizyjne skrzyżowanie drogi wojewódzkiej Nr 957 z linią kolejową Nr 99 w znaczący sposób upłynni ruch, co ma również niebagatelne znaczenie w związku uruchomieniem i dalszym rozwojem Podhalańskiej Kolei Regionalnej" - przypomina magistrat. Urząd przypomina, iż "Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad realizuje budowę drogi krajowej Nr 47 na odcinku Rdzawka - Nowy Targ, która m. in. zostanie skomunikowana z ul. Ludźmierską za pośrednictwem projektowanego węzła Nowy Targ Zachód, natomiast PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. modernizuje linię kolejową Nr 99 relacji Chabówka – Zakopane.

Miasto już opracowało wstępną koncepcję zachodniej obwodnicy, która została przekazana do Zarządu Dróg Wojewódzkich w Krakowie. Opracowywany i uchwalony przez Radę Miasta został też miejscowy planu zagospodarowania przestrzennego NOWY TARG 33 (Zajezdnia), w którym zarezerwowano teren pod projektowaną obwodnicę wraz z jej włączeniem do ul. Ludźmierskiej.

opr.s/
zobacz także
komentarze
Baca miescon18.04.2021, 23:10
Do Grzegorza i jego kuzyna Wojciecha puknijcie się w głowę z waszą obwodnicą na, którą zostaną wydane nasze pieniądze i która nic nie da skupcie się lepiej na tunelu.
z tąd16.04.2021, 15:47
Szkoda że tory po witarylizacji albo jak to zwą przez skarpę nie puścili.Tam cztery dychy lat wstecz łososie taaaaaaaakie pływały,rekinów nie było,czemu?Za czysta woda?
z tąd16.04.2021, 14:09
Pomogę kopać, mam dwie łopaty(letnie),kilof i motykę,chyba gumofilce,wóz z dyszlem ale konia zjadłem z kopytami.
do mieszkanca skarpy.15.04.2021, 12:52
masz do powiedzenia tyle co swinia przy korycie. nikt Cie sluchal nie bedzie jak tak Ci zle idz za wode do ludzmierza. masz blizej jak do centrum
:))15.04.2021, 09:49
40 lat minęło jal jeden dzien ....
mrstw12.04.2021, 00:21
W koncu!!!!
Burok10.04.2021, 08:57
@rowerzysta - oczywiście w ciągu Królowej Jadwigi też tunel pod starą zakopianką ? :) :) :) :) :) . Człowieku , nikt nic nie zmieni , ani nie otworzy . Z prostego powodu - Zakopianka po oddaniu obwodnicy przestanie być drogą Krajową , albo i nie , i zostanie drogą wojewódzką , i miasto może sobie chcieć , czy nie chcieć przebijać , czy otwierać . Poza tym stara zakopianka przez Niwę będzie naturalnym wlotem do węzła w Klikuszowej i nikt nie będzie nic tam majstrował . Kolejowa jest zamknięta rondem od zakopianki i nie ma tam logicznego wylotu . Królowej Jadwigi jest zamknięta w każdy mozliwy sposób , a więc możesz sobie marzyć
qwerty09.04.2021, 22:34
ja tak tylko napomknę
teraz w sytuacji gdy Ludzmierska wjeżdża się do NT i spotyka się korek do Składowej to kolejny korek tworzy się na światłach przy dekadzie
rozładowanie korku na ludzmierskiej spowoduje zwiększenie się zatoru na alejach 1000lecia. i tak i tak będzie dramat tylko pół km dalej
spostrzegawczy09.04.2021, 20:59
~do mieszkaniec Skarpy
Wybraliście sobie Sokół to macie! I przestań beczeć!
szuser09.04.2021, 17:45
Do mieszkaniec Skarpy: "...teraz to możecie sobie skoczyć na pukiel..."
Rowerzysta09.04.2021, 17:19
Oczywiście, że tylko tunel. Po oddaniu obwodnicy i otwarciu Kolejowej, Królowej Jadwigi itd ruch w samym mieście zmaleje i przeniesie się właśnie na obwodnice. Asfaltowac kolejny piekny zakątek Nowego Targu byłoby grzechem.
HOPFE09.04.2021, 16:28
do Mieszkaniec Skarpy...a gdzie byliscie jak planowana byla obwodnica ktora przechodzi przez las na Os Bor?!Wycieli kilkanascie hektarow lasu by obwodnice zrobic.Jakbyscie protestowali obwodnica bylaby skierowana w strone Ludzmierza.A teraz mozecie plakac.Najbardziej boli wycinka lasu,tego nie moge zdzierzyc!
Optymista09.04.2021, 16:23
No nie. Obudzili się , że potrzeba zrobić bezkolizyjne skrzyżowanie. Ale ja/ja
Artysta drogowy09.04.2021, 14:57
Tylko i wyłącznie tunel po pod tory i problem z głowy a jest tam na tyle miejsca:)
mieszkaniec Skrpy09.04.2021, 12:57
My mieszkańcy Skarpy nie damy się zamknąć obwodnicom, które by Nas otaczały z każdej strony. Miasto o nas nie dba, patrz sprawa starego basenu, a tylko raczy nas samymi "dobrymi inwestycjami". Gdzie tu są radne p. Pawlikowska i p. Sokół... no gdzie...
Burok09.04.2021, 12:33
Tylko wiadukt a nie robienie jakichś labiryntów . Niech ktoś bardziej może kumaty wytłumaczy co da zrobienie drogi przez zajezdnię do zakopianki . Do zakopianki i dalej gdzie ? . Tylko i jedynie przeciągać dwupasmówkę , czyli aleje Tysiąclecia , wiadukt i włączenie do węzla
DZIAD BOROWY09.04.2021, 12:02
A po co? Tak jest dobrze!!!
Heheszki09.04.2021, 11:53
Wzruszająca chwila.
Wincek09.04.2021, 11:53
ktoś przygarnie pare złotych za plany i opracowanie i na tym się skończy
Dociekliwy09.04.2021, 11:31
Nie trzeba było myśleć przed remontem torowiska??
No ale to Polska, lepiej dwa razy zrobić, niż raz porządnie.
Zobacz pełną wersję podhale24.pl