19.09.2021, 16:32 | czytano: 5636

Najpiękniejszy szlak rowerowy w Małopolsce, czyli VeloDunajec - z nowymi kładkami

zdj. UMWM
- Samorząd województwa chce zwiększyć komfort podróżowania trasą VeloDunajec i buduje nowe kładki rowerowe - przypomniał marszałek Witold Kozłowski podczas spotkania będącego podsumowaniem trzech inwestycji na terenie gmin: Krościenko nad Dunajcem, Łącko i Ochotnica Dolna.
Trasa VeloDunajec cieszy się dużą popularnością ze względu na piękne widoki, ciekawą architekturę oraz miejsca ważne historycznie. Przebiega przez tereny Pienin, Beskidów i Tatr. Jadąc tą trasą rowerową odwiedzimy między innymi Niedzicę, Poronin, Zakopane oraz Stary Sącz. Na trasie znajdują się zamki, kościoły oraz zapory.

- W 2019 roku została oddana do użytkowanie kładka w miejscowości Łącko. W lipcu bieżącego roku do użytkowania zostały oddane kładki w miejscowościach Krościenko nad Dunajcem oraz pomiędzy miejscowościami Tylmanowa i Zabrzeż. Bardzo się cieszę, że nasze trasy służą mieszkańcom regionu i turystom. Zapraszam do Małopolski, na najpiękniejsze ścieżki rowerowe, do odwiedzenia i zwiedzenia naszego regionu na dwóch kółkach - mówił marszałek województwa małopolskiego Witold Kozłowski.


Kładka przez Dunajec w m. Łącko (Czerniec) znajduje się w ciągu trasy rowerowej VeloDunajec na odcinku Zabrzeż – Stary Sącz. Łączna długość obiektu wynosi 131,9 m. Koszt inwestycji - 3,7 mln zł.

Kładka przez rzekę Dunajec pomiędzy miejscowościami Tylmanowa i Zabrzeż znajduje się w ciągu trasy VeloDunajec na odcinku Szczawnica – Zabrzeż. Łączna długość obiektu to 129,6 m. Koszt budowy kładki wyniósł blisko 5,5 mln zł.

Kładka przez rzekę Dunajec w Krościenku nad Dunajcem znajduje się w ciągu trasy rowerowej VeloDunajec. Łączna długość obiektu to 111,6 m. Zadanie kosztowało prawie 7 mln zł.
Wszystkie inwestycje w 80% finansowane były ze środków RPO 2014-2020. Pozostałe koszty pokryte zostały z Budżetu Województwa oraz Budżet Państwa.

UMWM, s/
Może Cię zainteresować
zobacz także
komentarze
O co kaman??20.09.2021, 15:57
czemu czym krótszy most tym droższy???
EEE19.09.2021, 18:50
Do ocena z Sewerynówki. Najlepsze wyjście to tunel do Jazowska dla Szlachtowej i Jaworek. Ze względu na to, że jest chroniczny brak kasy a i budowy w naszym kraju ciągną sie latami jest to w sferze marzeń. Co innego w sąsiedniej Słowacji.
ocena z Sewerynówki19.09.2021, 18:22
PiS nie lubi Unii
lubi kasę brać i promować się
Jakby nie powiat zbudował ścieżkę do Szczawnicy
to ta kładka byłaby niepotrzebna
Są chęci budowy drogi Szczawnica - Jazowsko - najbardziej głupi pomysł
My z Sewerynówki nie zgodzimy się
Może Cię zainteresować
Zobacz pełną wersję podhale24.pl