05.11.2022, 11:42 | czytano: 10837

Lech i Maria Kaczyńscy patronami tunelu na zakopiance

Fot. www.s7-lubien-rabka.pl
Śp. para prezydencka zostanie patronem tunelu pod Luboniem Małym w ciągu drogi ekspresowej S7 między Skomielną Białą a Naprawą. Taką decyzje podjęła Rada Gminy Jordanów. Uchwała została już opublikowana w Dzienniku Ustaw.
Choć oficjalnego potwierdzenia jeszcze nie ma, coraz więcej mówi się, że otwarcie tunelu odbędzie się 11 lub 12 listopada. To wtedy Lech i Maria Kaczyński zostaną ogłoszeni patronami 2-kilometrowego tunelu.
Wcześniej, 8 listopada, w tunelu odbędą się ćwiczenia wszystkich służb.





r/
Może Cię zainteresować
zobacz także
komentarze
PiS to tylko ruina08.11.2022, 19:57
prawda boli ... - internet pamięta ale PiS janczary slepi i nie cytaci ..
poczytaj na podhale24 tam jest cała historia budowy zakopianki
odcinek najtrudniejszy - do Chabówki - pieniądze przyznała Elżbieta Bieńkowska ... przetarg rozstrzygnięto 7.XII.2015 ( dwa tygodnie po wygranych wyborach przez PiS - dobrze ze PiS nie zerwał przetargu z powodu winy Tuska, który dał pieniądze)
PiS ma zasługi w budowie odcinka od Chabówki do Nowego Targu - to środki 3 razy mniejsze niż na odcinek za PO
Za Tuska była bieda - koszty kancelarii 142 miliony zł a za Morawieckiego na 2023 rok budzet kancelarii 1,45 miliarda zł czyli 10 krotnie więcej (ministrów mamy ci u nas naddatek 21 a za PO tylko 12)
Urlich von Pipke08.11.2022, 17:58
Ja i tak będę jeździł tunelem o nazwie "Luboń" łatwo się identyfikuje, łatwo wypowiada. Np. "Gdzie jesteś?" No cóż, odpowiem w tunelu Luboń.
Łatwe i czytelne.
prawda boli i będzie boleć jeszcze bardziej08.11.2022, 10:43
Platfusy zapamiętajcie sobie raz na zawsze, że udział PO i Tuska w tej inwestycji był taki , że tylko przeszkadzał i opóźniał budowę!. Budowa rozpoczęła się dokładnie 15 marca 2 0 1 7 roku !!! Gdzie wówczas był Tusk i jego mafijna struktura? Właśnie półtora roku wcześniej przegrał wybory w 2015 roku i do dziś nie może się z tym pogodzić ze swoją mafią . Budowa kończy się 12 listopada 2022 roku!! Przyswójcie sobie wszyscy te dwie daty , raz na zawsze!!! Nie ględzcie ,że Tusk miał tu coś do robot, chyba tylko przeszkadzać , jak teraz bruździ . 15 .III.2017 - 12 Xi. 2022 czas budowy tunelu im Lecha i Marii Kaczyńskich
z Rabki08.11.2022, 00:19
Tunel powinien z jednej strony mieć patrona : "Zmieścisz się śmiało", a z drugiej "Wot maładiec". Oby tego oszołomstwa nie było za 20 lat. Wszystko nazwijcie JP 2 i Kaczyńskich, jak korty tenisowe gdzieś na zadupiu. I oczywiście wyłączcie Internety ???? baby rodzić, chłopy na polowanie na tura i wszyscy grzecznie do jaskiń. Wężykiem i nie przepychać się.
z Rabki08.11.2022, 00:19
Tunel powinien z jednej strony mieć patrona : "Zmieścisz się śmiało", a z drugiej "Wot maładiec". Oby tego oszołomstwa nie było za 20 lat. Wszystko nazwijcie JP 2 i Kaczyńskich, jak korty tenisowe gdzieś na zad.... I oczywiście wyłączcie Internety ???? baby rodzić, chłopy na polowanie na tura i wszyscy grzecznie do jaskiń. Wężykiem i nie przepychać się.
Tofik07.11.2022, 23:06
Tunel piękny, nowoczesny...Gmina Jordanów natomiast, jej włodarze, mogli by grać bez problemu główne role w filmie "Goście goście"
z tąd07.11.2022, 21:45
Ewakuacyjny tunel(jest) imieniem Jarosława K. cudotwórcy nazwać.Ten co Polskę normalną zastał,prezes(chowa się nie tylko do tuneli), i jakim cudem mu się udało ją zburzyć.
PL07.11.2022, 19:41
Przypomnę. Do tunelu zapraszam tę małpę w czerwonym. Wstydu nie macie proponować na patrona tego człowieka.
Wektor07.11.2022, 18:49
Do

W Lemingogradzie nie mieści się w głowie, że można robić coś bezinteresownie, właśnie dlatego przegrywacie wybory,
bo myślicie, że wszystko można kupić za pieniądze.
Wektor07.11.2022, 18:45
@Grażyna Mikołajska

Nie można było tak od razu :) Beton sam się nie skruszy, a czekanie, że się sam skruszy, to strata czasu :).
Życzę miłego dnia :).
piórko07.11.2022, 12:52
no bo któż by inny mógł być patronem, ewentualnie jakiś ksiądz
abc07.11.2022, 09:50
Pokolenie również musi pamiętać jaki był jego szacunek do obywateli -
" Spieprzaj dziadu ".
do Wektor07.11.2022, 08:54
Mam tylko pytanie do Pana Wektora: ile PiS płaci Panu za pisanie tych komentarzy? Jakoś nie chce mi się wierzyć, że wierzy Pan w te bzdury, które Pan wypisuje.
Genton07.11.2022, 08:31
Nazwać tunel lipa i będzie po probleme
Grażyna Mikołajska07.11.2022, 06:11
@ Wektor Nawet zdaniem ze znakiem zapytania można sugerować,narzucać myśl czytelnikowi,podobnie jak przenośnią,czy juz sarkazmem,co niektórym już trudniej
go pojąć,ale co tam Pan lepiej wie. Oczywiście,że nazwę narzuciła wierchuszka partyjna PiS-
u,a radni nie popierający tej partii,mieli tyle do powiedzenia co kot napłakał,zresztą nie powie mi Pan,że stanowili większość,jak to bywa w małych gminach,zwłaszcza tu. Cha, cha, cha !! W myśl słów Niesiołowskiego " "jak sobie wygracie wybory, to będziecie mogli
przegłosować sobie, co chcecie, a teraz my mamy
większość, cisza..."-dokładnie tak było i jest. Większość decyduje . Z wielką przyjemnością kończę tę polemikę z Panem. Betonu nie skruszę, z czasem sam pęknie. Żegnam i bez odbioru.
Wektor07.11.2022, 01:31
Q Grażyno Mikołajska. Hola, hola Koleżanko. Tak ma brzmieć według ciebie dyskusja na poziomie?,/.../
--------------
No to jedziemy.

Cytat - "Czy według pani Grażyny Mikołajskiej patronami tunelu na zakopiance mają zostać mordercy polskiego
narodu, autorytety władzy ludowej, sprzedawczyki moskiewskie???". Czy Pani wie, co to jest znak zapytania (?),
czy może należałoby wrócić do szkoły i przeanalizować różnice, czym jest teza, a czym znak zapytania :).

Cytat - "Uważam, że Tunel Luboń- rozwiązałby spory, ale wszystko musi być tak jak partia PiS chce.
Kult jednostki. Skąd my to znamy?".
Taką decyzję podjęła Rada Gminy Jordanów. "Po pierwsze demokracja głupcze", to ludzie wybrali Rade Gminy
i to ludzie podjęli decyzje. Nie zrobił tego Filip z konopi :). Chyba że demokracja jednokierunkowa jak nasi
to dobrze jak nie nasi to źle.

S.Niesiołowski: "jak sobie wygracie wybory, to będziecie mogli przegłosować sobie, co chcecie, a teraz my mamy
większość, cisza...". NO BA :).

Dalsza polemika z Panią i odkręcanie faktów byłaby męcząca, dlatego proszę nie liczyć na odpowiedź.
I na koniec mam prośbę, Pani Grażyno proszę się opamiętać :).

Proszę o uszanowanie naszego regulaminu i ograniczenie argumentum ad personam. Moderator.
Gulasz Juliusz Zeżarł06.11.2022, 22:20
@wektor
Czy ty masz słownik wyrazów obcych tylko z wyrazem RELATYWIZM.
Nawet na R jest tyle innych fajnych, obcych słow, do ktorych mógłbyś układać swoje litanie ku chwale pis i jego prezesa Jaroslawa Polskęzbawa..
A ty tylko relatywizm i relatywizm.
I za dlugie, takich komentarzy nikt nie jest w stanie przeczytać (a o zrozumieniu nie piszę, bo nawet ty nie rozumiesz, co piszesz)
Góralka prawdziwa06.11.2022, 22:17
Cała Polska śmieje się z małopolski, jak za komuny, wtedy imieniem Lenina nazwano nawet budary !!!!!
@@@06.11.2022, 22:08
do@mieszkaniec własnie tego nauczyła nas obecna władza i wódz narodu Jarek z Zoliborza
Pietrek06.11.2022, 21:55
To skandal! Powinien sie nazywać tunel Luboń!
Grażyna Mikołajska06.11.2022, 21:47
Q Wektor. Hola ,hola Kolego. Zmień telewizję.Nie można tu podawać linków ,ale wpisz sobie w przeglądarkę : Bielan: Trzaskowski zlikwidował ulicę Lecha Kaczyńskiego. Kompletna bzdura."Masz tam wyjaśnione czarno na białym.Pisowskie manipulacje i tyle. Dajesz się manipulować i sam manipulujesz tu, w tym miejscu, narzucając czytelnikowi swój tok myślenia( nie mój) :"Czy według pani Grażyny Mikołajskiej patronami tunelu na zakopiance mają zostać mordercy polskiego narodu,
autorytety władzy ludowej, sprzedawczyki moskiewskie??? :(. Moralność i koszmarność :(. Zwyczajnie :)." To są Twoje słowa,nie moje.NIe uważam i nigdzie nie napisałam,,że patronami tunelu na zakopiance mają zostać mordercy polskiego narodu- to Twoje słowa, sugestie i manipulacje,to po pierwsze , po drugie zaznaczyłam i tak uważam, że najlepszym rozwiązaniem,byłoby nazwać tę inwestycję zwyczajnie "Tunel Luboń"- to myślę, że pogodziłoby wszystkich. Tak,uważam, że uhonorowanie Państwa Kaczyńskich pochówkiem na Wawelu,gdzie spoczywają szczątki polskich królow jest wystarczające a nawet ponad to. Panią Marię Kaczyńską zawsze szanowałam za odwagę w wyrażaniu własnego zdania,postawę wobec polskich Kobiet i uważam,ze godnie sprawowała misję pierwszej damy, Lech Kaczyński nie był prezydentem z mojej bajki, ale był prezydentem mojego kraju i o niebo człowiekiem mądrzejszym,łagodniejszym i kompromisowym niż jego brat,który nam Polakom takie piekło zgotował.Lech Kaczyński nie miał jakichś wielkich dokonań,zeby być pochowanym w kolebce polskich królów, ale skoro uznano, ze katastrofa smoleńska do tego upoważnia ,niech będzie.Uważam,że Tunel Luboń- rozwiązałby spory, ale wszystko musi byc tak jak partia PiS chce. Kult jednostki. Skąd my to znamy?
kaczor z kotem06.11.2022, 21:36
tego pierdolenia o tych kaczkach nie da sie sluchac!!!!!!
gnida dworska06.11.2022, 21:10
tak z ręką w nocniku POwiem jedną nitkę tunelu nazwać im. TW Oskara a drugą TW Bolka,większości komentujących to z pewnością zamknie usta a co na to ta pani od kota???
Valhalla06.11.2022, 20:54
Do Wektor. Popieram.

Konfederaci jak widać, nie rozumieją nawet prostego tekstu złożonego z jednego zdania. Ale cóż dla cepa zza
Uralu, że tu jest poziom europejski. Jeszcze jedno potwierdzenie, że konfederacja rosyjska ZAWSZE kłamie totalnie
i coraz bardziej przypomina KOD-omitow :-).
Wektor06.11.2022, 19:50
Wektor 21:16, 28 października 2022 | czytano: 2670,3178,4013,4084,

@Osiol
A ty, w jakim celu przyjechałeś do Polski? :). /.../

Wpis nie dotyczy - w najmniejszym nawet stopniu - tematu artykułu. Moderator.
ot tak06.11.2022, 19:50
Wektor - twoim idolem jest prezes PiS - PiS jest partia antypolska
Cudowne przypadki z życia Kaczyńskich-Kalksteinów ? 1) Pierwszy cudowny przypadek w życiu Jarosława to zawrotna kariera jego ojca Rajmunda. Tuż po wojnie żołnierzy AK, rozstrzeliwano, osadzano w więzieniach, sadzano na nogach od stołka, torturowano, w najlepszym razie wykluczano z życia społecznego. Tymczasem Rajmund Kaczyński, żołnierz AK, tuż po wojnie, dostaje od stalinowskiej władzy wypasiony apartament na Żoliborzu, jak na tamte czasy rzecz poza zasięgiem zwykłego obywatela, nawet szarego członka PZPR. 2) Cud drugi, żołnierz AK, mąż sanitariuszki AK, dostaje posadę wykładowcy na Politechnice Warszawskiej i oboje żyją sobie z jednej pensji jak pączki w maśle. W tym czasie gdy w Polsce rządzi Bierut, a właściwie Stalin rządzi Bierutem, posada dla Akowca na uczelni brzmi jak ponury żart, jednak rzecz miała miejsce. 3) Cud trzeci, rodzą się bliźniaki i jako dzieci akowskiego małżeństwa, na początku lat 60, kiedy większość dzieci akowców opłakuje swoich rodziców, albo czeka na ich powrót z więzienia, nasze orły zabawiają się w reżimowej TV. 4) Cud czwarty. Jarosław Kaczyński jako jedyny działacz opozycji kręgu doradców Lecha Wałęsy, nie zostaje internowany. 5) Cud piąty, Jarosław Kaczyński odmawia (tak twierdzi) podpisania lojalki i jako jedyny opozycjonista odmawiający władzy PRL zostaje zwolniony do domu, co więcej nikt go nie nęka, w okresie 1982-1989. 6) Cud szósty, Jarosław Kaczyński jako jedyny opozycjonista ma sfałszowaną teczkę i jako jedyny opozycjonista domagający się powszechnej lustracji, ujawnia swoja teczkę dopiero po naciskach prasy. 7) Cud siódmy to cud zagadka. Jaki jest związek między ofiarowanym Rajmundowi Kaczyńskiemu przez PRL apartamentem na Żoliborzu, pracą w czasach stalinowskich na Politechnice Warszawskiej, karierą filmową bliźniaków i brakiem internowania Jarosława Kaczyńskiego w stanie wojennym? Kto wie? Czym aż tak bardzo mógł zaimponować władzy ludowej żołnierz AK Rajmund Kaczyński, że władza otoczyła jego samego, jego żonę z AK i dzieci szczególna troską. Opowieściami o wykańczaniu bolszewików? Kto wie, czym mógł zaimponować oficerowi SB Jarosław Kaczyński, że ten po odmowie podpisania lojalki wypuścił go wolno i nigdy już nie nękał?
radykalny Benek06.11.2022, 18:56
Jak na ekranach wyświetli się napis ?Śmiało, zmieścisz się?, to wiedzcie, że coś się dzieje
kris^06.11.2022, 18:51
Zakręcacie się w argumentach na nie i na tak...coraz głupsze argumenty wysuwając ..aktualna opcja władzy zrobiła z Waszych mózgów sieczkę która wymieszaną z odchodami rodzi tak śmiałe opinie jak wyżej...historia was osądzi a Kaczyńscy na pewno nie będą pozytywnymi postaciami w tej retrospekcji
Taka prawda06.11.2022, 18:41
A czemu nie Gierka? Wybudował miliony mieszkań, szkół, przedszkoli, fabryk, linii kolejowych. Zadłużenie było ale ono to było pikuś przy tym zadłużeniu co zrobiła zjednoczona prawica. Jakieś tarcze, funduszem nic konkretnego. Śp. Edward Gierek był komunistą ale nie sowieckim. Poznał komunizm w Belgii gdzie pracował w kopalni.
Osiol06.11.2022, 18:22
Do Wektor
Nurtuje mnie twój stan wiedzy
Powiedz mi kim był,, Kolejow''wszak w każdym mieście jest jego imienia ulica,,Kolejowa''co to za ruski

Autorytety upadają(ilość wiernych w kościele powołania i obieg informacji szybki unieważnienia małżeństw gorszące o nepotyzmie nie wspomne.......)

Z tylu mądrych ludzi w zarządach spółek SP związanych z PiS a taka nedza i drożyzna, dodruk, inflacja, i rekordowe wyniki monopolistów

Napisz jak widzisz ten kraj podżegacza od Majdanu(szkolenia na Mazurach) do dziś, po przegranej za kilka dni wojnie(wybory w usa we wtorek) i wycofaniu się z U i porzuceniu nas jako sojusznika

Kto będzie pilnował w nocy tych niechcianych tablic pomników (nazwa powinna promować region lub ludzi z nim związanych)
Wektor06.11.2022, 17:50
I znowu ten relatywizm społeczny, który jak zwykle KUPY się nie trzyma :). Paliwo drożeje na całym świecie,
w ogóle drożeje wszystko, kto jest winien, oczywiście PiS :), a któż by inny, krowa "ze.." się w Komitecie
Centralnym LPO 2050, to też wina PiS-u :). Doszukiwanie się obiektywizmu nie ma tutaj sensu, ponieważ niewiedza
wie lepiej :). Nawet obrażanie to domena PiS-u :), NO BA :), "nie pamiętał wół, jak cielęciem był". Paradoks to
dzisiaj święte słowo :). Typowy elektorat berlińsko-moskiewski :). No ale... należy próbować, a nuż ktoś załapie :).
--------------------------------------------------
@Grażyna Mikołajska. DLA PRZYPOMNIENIA. Oczywiście na temat :).

Jak można zdejmować tablice informacyjne w Warszawie Lecha Kaczyńskiego, Zbigniewa Romaszewskiego, Danuty
Siedzikówny "Inki" czy Jacka Kaczmarskiego. Tablice z nazwiskami polskich bohaterów mają zostać zutylizowane.
W grudniu ubiegłego roku Naczelny Sąd Administracyjny podtrzymał wyroki Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego
o uchyleniu ponad 40 zarządzeń wojewody zmieniających nazwy ulic w Warszawie. Zgodnie z decyzją sądu, do
starych nazw, jeszcze sprzed "dekomunizacji", wracają m.in. ulice: ZWM, Modzelewskiego, Duracza, Wrońskiego,
Gidzińskiego, Małego Franka, 17 Stycznia, Kulczyńskiego, Gruszczyńskiego, Rzymowskiego, Sternhela, Sobczaka,
Pstrowskiego, Jędrzejowskiego, 1 Praskiego Pułku, Parola, Szałka, Balcerzaka, Kokoszków, Fondamińskiego.
Propagatorzy władzy ludowej, sprzedawczyki moskiewskie, mordercy polskiego narodu. Wśród nich jest także al.
Armii Ludowej-oznacza to, że nie będzie al. Lecha Kaczyńskiego. Aż 44 z 45 ulic wraca do starych nazw.
Uchylenia są prawomocne. Z grudniowej decyzji zadowolony jest obecny prezydent stolicy Rafał Trzaskowski.

Czy taki człowiek, może zostać prezydentem Rzeczpospolitej??? :(.

"Dlaczego nie tunel "Luboń" zwyczajnie. Już kota do głowy dostają z tymi Kaczyńskimi. Wawel to jeszcze mało?"
- Czy według pani Grażyny Mikołajskiej patronami tunelu na zakopiance mają zostać mordercy polskiego narodu,
autorytety władzy ludowej, sprzedawczyki moskiewskie??? :(. Moralność i koszmarność :(. Zwyczajnie :).
--------------------------------------------------
"Komuniści nie mają ojczyzny", nie mają autorytetów i poczucia patriotycznego, które by ich kształtowało.
Po prostu przeciwników politycznych mordują. Tak na marginesie :), co na to KODomizm??? :), KOMITET OBRONY
DEMOKRACJI, demokracji jednokierunkowej :). A co mówi dzisiaj Tusk?, do czego namawia (szczuje)?, wystarczy
posłuchać i wyciągnąć wnioski, kto nam zagwarantuje, jeżeli wygra wybory, że w Polsce będziemy mieli nadal
demokracje, jaką znamy? "Będziemy musieli was opiłować z pewnych przywilejów" - Nitras, na czym ty dzisiaj
jedziesz :). Błogosławione baranki :). NO BA :).
rab06.11.2022, 17:49
Ale się porobiło..Dla mnie może być nazwa Kaczyńskich bo nawet znałam z widzenia p.Marię,chodziła do tej samej kaplicy na mszę co my ,jako jeszcze dzieci.Za nich napewno nie będziemy się wstydzić,uczciwi ,mądrzy i honorowi ludzie.Wybrali radni gminni i to ich decyzja.To tak jak bym się wtrąciła,że w W-wie na kobietę robu wybrano p.Lempart,to wybór miejscowych i nic mi do tego.Przestańcie wszystkich obrażać bo ciężko w takim kraju żyć.
bbs06.11.2022, 17:33
Brawo Grażyna Mikołajska. Podpisuje się pod twoją wypowiedzią. Pozdrawiam, miło było przeczytać coś rozsądnego. A tą nazwą zniszczyli mi całą radość z wyczekiwanego otwarcia tego tunelu.
Prawicowiec klasyczny a nie PiS06.11.2022, 16:50
Dgji twój człowiek mówił "o ciepłym człowieku " z Minska
i to tam jest miejsce PiS i ich komunistycznego myślenia
żal serce ściska06.11.2022, 16:35
@ Grażyna Mikołajska : widać jaka nienawiść zionie z ciebie. /.../

Naruszenie regulaminu. Moderator.
Koniec pisogrodu jest bliski!06.11.2022, 16:21
Spokojnie jest jeszcze brat bliźniak :) Teraz jeździ po Polszy za nasze pieniądze i "zwiedza" Oby nie nazywali kiedyś ulic typu "Jarek z kotkiem" albo "Kaczorek i bor-ek"
e206.11.2022, 15:58
Brawo!!! do;Pani Grażyna Mikołajska, napisała Pani całą prawdę o tym jak wygląda teraz Polska! A stary kawaler bez dzieci dalej podjudza, że my polki dajemy w szyję zamist rodzić dzieci! Zeszłam nie na temat, ale nie wytrzymałam tego bluźnierstwa Kaczyńskiego! Pewnie prezes JK kazał radnym tak zagłosować Polacy kiedy my się obudzimy? Dość już Kaczyńskich i JPII, a wystarczyło : tunel Luboń i nikt by nazwy nie negował.
Dżon06.11.2022, 15:32
Wjeżdżać w Marię będę w drodze do Zako czy KRk ?
Rumcajs06.11.2022, 15:31
Czemu nie imieniem Bolka i Lolka ?
Przeciwnik06.11.2022, 15:03
Porażka! Ale jaka władza takie durne decyzję!
Dgji06.11.2022, 14:53
Teraz tylko potrzebny jakis sensowny objazd dla kodziarzy, tuskolotow, czarnych wiedzm i reszty tego zoo. Kierunek Minsk wydaje sie byc oczywisty. W rezerwie jest zawsze gotowy Berlin.
Grażyna Mikolajska06.11.2022, 14:21
@ bieda za Tuska. Masz rację . Pan prezydent po przejściu tunelu nawet się nie zająknął , że połowa pieniędzy na jego budowę pochodziła z UE,ale jakże miał to zrobić skoro to, ta wyimaginowana wspólnota. Mało się na nią napluł w czasie kampanii? Takiego draństwa i dojenia Polski jak za rządów PiSu nigdy nie było, tylu partyjnych pociotków na intratnych stanowiskach w Spółkach Skarbu Państwa też.
Chrust plus06.11.2022, 13:40
Ale będzie impreza na otwarcie ,Andrzej będzie dziękował śp Leszkowi , ksiądz weźmie za polanie wodą kilkanaście tysięcy ,będą brawa i jeszcze raz brawa ,przypomnę tylko że ten tunel powstał dzięki naszemu rządowi a Tusk tyklo w tym przeszkadzał
Grażyna Mikołajska06.11.2022, 13:29
Do mieszkaniec. To ja Ci odpowiem. Dokładnie , moralność, kultura i wychowanie upadły w Polsce od pewnego czasu, a przyczynił się do tego nie kto inny, tylko sam Jarosław Kaczyński.Słyszałeś jak ostatnio obraził Polki,że nie rodzą dzieci, bo dają w szyję ? To jego występ sprzed dwu dni. A komuniści i złodzieje,gorszy sort, oni stali tam gdzie ZOMO,ciągłe szczucie na Donalda Tuska,że zdrajca, Niemiec, ze układa się z Putinem,a to że pachołek niemiecki, W PiSie sami prawdziwi Polacy, prawdziwi patrioci a reszta to hołota, zdrajcy,nie ludzie tylko ideologia i inne wyssane z palca obelgi, ze zabił mu brata itp.Tu masz odpowiedź . Ludzie już po dziurki w nosie mają tego szczucia. To jego zasługa, że ludzie zaczynają gardzić jego bratem,bo on na miesięcznicach przez cały czas uprawiał politykę nienawiści, aż do dzisiaj i wciąż podsyca kłamstwo smoleńskie. Po katastrofie wszyscy byliśmy w żałobie, ta tragedia dotknęła nas wszystkich bez względu na polityczne sympatie,bo zginął nasz prezydent z żoną i wielu ludzi, ale on to zniszczył tym jadem jaki sączył się z jego ust za każdym razem. On nas podzielił, on rozbił jedność w narodzie i to jest zbrodnia na nas. Zbrodnia na narodzie w imię własnych politycznych korzyści.Myślę, ze jego brat z zoną w grobie się przewracają , jak widzą to, co on wyczynił z Polską, z Polakami. Historia go osądzi i bądź pewny, ze będzie to postać negatywna, bo kto podburza swój własny naród przeciw sobie,jest jego zdrajcą .
bieda za Tuska06.11.2022, 12:54
maniowianin omulki sie najadłeś - poczytaj na podhale24 tam jest cała historia budowy zakopianki
odcinek najtrudniejszy - do Chabówki - pieniądze przyznała Elżbieta Bieńkowska ... przetarg rozstrzygnięto 7.XII.2015 ( dwa tygodnie po wygranych wyborach przez PiS - dobrze ze PiS nie zerwał przetargu z powodu winy Tuska, który dał pieniądze)
PiS ma zasługi w budowie odcinka od Chabówki do Nowego Targu - to środki 3 razy mniejsze niż na odcinek za PO
Za Tuska była bieda - koszty kancelarii 142 miliony zł a za Morawieckiego na 2023 rok budzet kancelarii 1,45 miliarda zł czyli 10 krotnie więcej (ministrów mamy ci u nas naddatek 21 a za PO tylko 12)
yamakay06.11.2022, 12:09
to powinien być tunel płaczu wszak pan prezydent szedl nim ponad 2km wzruszonym
idealnie by bylo06.11.2022, 10:00
Tunel mogli nazwać im.rudego sprzedawczyka i złodzieja co mi ukradł pieniądze z OFE.
hanys06.11.2022, 09:59
Najlepiej gdyby tunel nazwano ..komentatorzy na Podhalu .... to byłby dopiero ubaw co jeden to mądrzejszy a jacy zdolni budowniczowie a tak w ogóle to ideały i cudotwórcy.
mieszkaniec06.11.2022, 09:42
Czytam te komentarze i zastanawiam się, czy nienawiść już tak bardzo zainfekowała ludzi, czy to tylko chwilowy wyrzut emocji? Mam wrażenie, że polityka zabiła jakąkolwiek przyzwoitość. W Polsce zawsze był szacunek dla zmarłych, a czego obecnie brakuje, tyle szyderstw obelg, złych słów co zostało wypowiedzianych po śmierci Prezydenta Lecha Kaczyńskiego jest tylko tego dowodem, że moralność , kultura i wychowanie w naszym kraju upadła.
dar06.11.2022, 08:33
jeszcze będziecie burzyć te pomniki i zmieniać patronów , skończycie jak lenin w Poroninie
Sceptyk06.11.2022, 08:33
No po wyborach będzie zmiana wszystkie te tabliczki z nazwa Kaczyńskiego Jana Pawła wylądują na wysypisku śmieci a może żeby bardziej płaszczyć się przed Ukraińcami nie lepiej nazwać tunel im bandery
jarek06.11.2022, 08:26
Traktatu Lizbońskiego nie przeczytał a podpisał zgoda ale na pytanie dziennikarza co zrobi jak wszyscy wyjadą za granicę do pracy odpowiedział sprowadzi Chińczyków - objawił prawdę- plan niszczenia kraju
GOO06.11.2022, 01:42
Tunel powinien nosić nazwę "Naczelnika Rzeczypospolitej - Kaczora Zbawcy Narodu"
Stachu06.11.2022, 01:32
"Śp. para prezydencka"?
Powinno być "Św." para prezydencka, przecież naród już dawno dokonał ich kanonizacji, kościół oficjalny chyba też.
Smok06.11.2022, 01:29
E tam takie głupoty, ja ide se do baru na zimnego lecha i krwawą mery.
Jacieniepiertole06.11.2022, 01:28
Zróbmy konkurs na najbardziej pisowski i zarazem najbardziej zacofany komentarz...Nagroda-wpis do księgi Guinnesa...
Jacieniepiertole06.11.2022, 01:28
Zróbmy konkurs na najbardziej pisowski i zarazem najbardziej zacofany komentarz...Nagroda-wpis do księgi Guinnesa...
Osiol05.11.2022, 23:05
Obiecywał w radiu maryja ze nie zdradzi i traktatu lizbońskiego nie podpisze a podpisał więc go na ołtarze by prawdę zakłamać im więcej tym lepiej i powtarzać aż wszyscy uwierzą jak u Gebelsa
CIekawy05.11.2022, 22:58
A czy bedzie sie jechalo przez ten tunel lepiej jak bedzie pod patronatem Kaczynskiego niz pod patronatem Zenka albo Jozefa Stalina?
bolo4905.11.2022, 22:56
Kazdy tunel, kazdy most, kazdy wiadukt w Polsce i tylko w Polsce musi miec miec jakiegos patrona, a najlepiej dwoch albo trzech, bo jak jeden bedzie niepewny politycznie to drugi wskakuje na jego miejsce. Juz widzialem stacje benzynowe pod patronem jakis miejscowych prominentow. Jeszcze zacznijcie wybierac patronow dla publicznych kibli i wszystko bedzie w porzadku.
NOWY TARG05.11.2022, 22:29
Putin zrobi z wami porzadek,czas wyzwolic nasz kraj od pisowskich szkodnikow.
Dziakomo05.11.2022, 22:07
Do ?Lot?: mam nadzieje ze będziesz omijał tunel i jeździł starą zakopianka.
Ps. Polecam tą restauracje, pyszne obiady
Białcon05.11.2022, 22:04
***** ***
Tyle w temacie
Białcon05.11.2022, 22:04
***** ***
Tyle w temacie
Ptosek05.11.2022, 21:35
No i prawidłowo niech tunel nosi nazwę kogoś szanowanego i prawdziwych Polaków,no chyba że może nazwać tunel Donald Tusk-sprzedaj mnie do Niemiec..hahah
Ewa05.11.2022, 20:39
Dajcie spokój umarłym. Niech odpoczywają w spokoju. Po co ich ruszać z grobu, po co jakikolwiek patronat? Boga nam trzeba czcić , a nie bożków i ludzi.
Przedstawiciel Okupanta05.11.2022, 20:31
@maniowion, trzeba im to zawsze przypominać, bo oni mają amnezję na to, co złego i zwyczajnie złośliwego robiła Platforma Obornika dla górali, zresztą i dla Polski niczym dobrym też się nie zapisała.P.S trzeba dodać, że likwidując loty do Chicago obłożone w 80% uruchomili takie same do Hanoi, tak nam z wyjątkowym talentem napluto w twarz.
Wektor05.11.2022, 20:20
NADAL AKTUALNE. ZWŁASZCZA DZISIAJ, WARTE PRZYPOMNIENIA.

Lewicowość, która się wkradła w szeregi PO, to już nie poprawność polityczna tylko NORMA. I o tej partii
inaczej już nie powiem jak LEWICOWA PLATFORMA OBYWATELSKA (LPO). Mam nadzieje, że powstanie na scenie
politycznej w Polsce, partia liberalna z prawdziwego zdarzenia, o której można będzie powiedzieć, że to
partia LIBERALNA (Taczerowska, która walczyła z KOMUNIZMEM razem z Reaganem), która nie ma nic wspólnego
z lewactwem. Osoby, o poglądach liberalnych, które znam od lat, nie mogą znieść tej doktryny lewackiej,
która przejmuje ster w partii. Jeśli ktoś miał wątpliwości, na czym polega POSTKOMUNIZM, to już teraz
powinien się ich pozbyć.

Okazuje się bowiem, że gdy tylko interes beneficjentów podziału wpływów po 1989 roku jest poważnie zagrożony,
to nic poza jego OBRONĄ nie ma znaczenia. Nie liczą się demokratyczne procedury, nie liczy praworządność, nie
liczy się prawda, PANDEMIA, WOJNA, ci ludzie niczym MAFIA będą deptać wszystko to, czym jeszcze przed chwilą
wycierali sobie usta (KONSTYTUCJA), by ratować WŁADZĘ i WPŁYWY, by dalej ŻEROWAĆ na Polsce. Nawet nie potrafią
uszanować Lecha i Marie Kaczyńskich, BA, nawet papieża Jana Pawła II, bo im coś w głowach nie sztymuje (nie
pasuje), że to Polskie, a nie sowieckie, że to nie Feliks Dzierżyński albo Wanda Wasilewska.
"Komuniści (nie) mają ojczyzny", nie mają autorytetów i poczucia patriotycznego, które by ich kształtowało.
Po prostu przeciwników politycznych mordują. Co na to KODomizm ??? :).

KOMUNA zabija, zmodyfikowana też będzie zabijać, co się musi wydarzyć, żeby to zrozumieć. Te ideologie tak
mają, my Polacy przerabialiśmy ten scenariusz, czyżby amnezja to choroba narodowa?, która jest zaraźliwa?,
czy nieuleczalna?.

A co mówi dzisiaj Tusk?, do czego namawia?, wystarczy posłuchać i wyciągnąć wnioski, tylko kto nam zagwarantuje,
jeżeli wygra wybory, że w Polsce będziemy mieli nadal demokracje, jaką znamy.
Typowy elektorat berlińsko-moskiewski. NO BA :).
zdzichu05.11.2022, 20:12
Nie rozumiem problemu. Przecież komu nie podoba się tunel i jego nazwa może dalej korzystać z dotychczasowej zakopianki. Polecam wszystkim wyznawcom obozu z....y i z..........a.
tak na marginesie05.11.2022, 19:37
Lepiej nazwać "TUNEL KOTA"
Jo05.11.2022, 19:23
Maniowion, palnij się w ł....
manowianin kłamie05.11.2022, 19:08
W roku 2007 po objęciu władzy przez PO kontynuowana była budowa odcinka Lubień- Myślenice który odcinek oddano do użytku 2008. W tym czasie rozpoczęto również budowę obwodnicy Lubnia. Po jej ukończeniu 2009 rozpoczęto przygotowania czyli przebieg, wykup, dokumentację tunelu itd... pod odcinek drogi Lubień-Chabówka. W 2014 rozpisano przetarg wyłoniono wykonawcę ,a rozpoczęto budowę tego odcinka w 2016 roku. Za Pisu nie dotrzymano żadnego z terminu ukończenia budowy. Tunel miał być oddany do użytku w roku 2020.Tak więc nikt niczego w roku 2007 nie zatrzymywał. Informacje które podaje manowanin są nieprawdziwe.
xzy05.11.2022, 19:03
do manowiana pis=bieda tyle w temacie- raj dla nierobów i patologi
@05.11.2022, 18:43
I jadąc do Zakopanego będziemy wjeżdżać w tunel Marysi , a jadąc do Krakowa będziemy wjeżdżać w tunel Lecha , jak do tego drugiego przypadku odnosi się kk
kris^05.11.2022, 18:26
Tragedią dla mieszkańców tego państwa jest to że w wyniku błędnych decyzji i splotu nieszczęśliwych wydarzeń w katastrofie lotniczej zginęło wielu cenionych polityków różnych opcji na nieszczęście z parą prezydencką na czele ...i z tego powodu mamy nieustający festiwal nadawania patronackich określeń nad obiektami ciągami komunikacyjnymi a nawet obiektami publicznymi w postaci szaletów Opanujcie się decydenci i Weźcie pod uwagę że Kaczyńscy byli tylko nic nie znaczącym epizodem w tym kraju..nieszczęśliwym zresztą
xzy05.11.2022, 18:14
nic innego tylko kult jednostki ale to już było i myślałem że juz nie wróci i sie pomyliłem jednak wróciło
kris^05.11.2022, 18:08
Rzygać się już chce....klanem Kaczyńskich w każdej odsłonie
Grazyna Mikołajska05.11.2022, 18:06
@ maniowion.Polska to nie tylko Podhale i zakopianka. Trochę danych. Porównaj sobie: Łączna liczba kilometrów autostrad w Polsce zwiększyła się prawie 4 krotnie (z 441 km do 1754 km), a dróg ekspresowych aż prawie 18 krotnie (z 161 km do 2 870 km) między 2004 r. a 2021 r.

Najwięcej nowych autostrad oddano do użytku w 2011 r. ? 210 km i w 2012 r. ? prawie 241 km.

W latach 2017 i 2018 oraz w 2022 (do końca czerwca) nie oddano do użytku ani jednego kilometra autostrady.-Kto wtedy rządził ?
?


Między rokiem 2004 a końcem czerwca 2022 r. w Polsce oddano do użytku łącznie 4 896 km dróg i autostrad w tym:

1 381 km autostrad
2 768 km dróg ekspresowych
7 47 km dróg klasy G lub GP (ruch główny lub główny przyspieszony)

Między 2015 r. a końcem czerwca 2022 (za rządów PiS, 7,5 lat) oddano do użytku:

237 km autostrad
1 514 km dróg ekspresowych
217 km dróg klasy G lub GP (ruch główny lub główny przyspieszony)
łącznie: 1 968 km.

W latach 2007-2015 (za rządów PO-PSL, 8 lat) oddano do użytku:

884 km autostrad
1 220 km dróg ekspresowych
460 km dróg klasy G lub GP (ruch główny lub główny przyspieszony)
łącznie: 2564 km.
O ilość połączeń lotniczych, ich zerwaniu i przywróceniu decyduje czynnik ekonomiczny, a nie Rząd.Duże znaczenie dla zwiększenia rejsów miało zniesienie wiz do Stanów Zjednoczonych,ale o tym juz milczysz.W 2020 roku loty Krakow- Chicago również zostały na pewien czas zawieszone i winny był PiS?
Jo05.11.2022, 17:44
Hehehehehe
Wiesiek05.11.2022, 17:26
Rada Gminy Jordanów o taki patronat tunelu wystąpiła. Widocznie miała ku temu jakiś powód? Biuro Rady Gminy Jordanów, 34 - 240 Jordanów, ul. Rynek 2
@@@05.11.2022, 17:10
@do maniowion wez trzy glebokie wdechy i wyluzuj bo ci zyłka pęknie spokojne ,spokojnie
hasler05.11.2022, 16:48
Ja jeszcze dodałbym dziewicę Martę, otwór możecie sobie PISoBOLSZEWICKIE towarzysze wybrać wedle upodobań.
Gulasz Juliusz Zeżarł05.11.2022, 16:38
@manowianin
Ależ TO GORALE Z PORONINA, wyborcy pisu zrobilinwszystko, żeby torpedować rozbudowę zakopianki. W 2008 wygrali w sądzie:) wtedy jeszcze sądy nie były do wykonywania poleceń władzy
majka_1405.11.2022, 16:32
Jordanów.Wszytko jasne
Michał05.11.2022, 16:13
Ja bym nazwał imieniem "winy Tuska" :P
Witold05.11.2022, 16:11
Wsadźcie sobie w dupę patronów tunelu...
ooooo05.11.2022, 15:47
I nic nie zmienimy. Ale pomysł z Jalu Kurkiem ... genialny. Szajba szaleje w RP :(
Anna Maria05.11.2022, 15:42
Chore, przecież oni nawet tym tunelem nie podróżowali a już będą patronami. W sumie droga Lubień-Rabka wraz z tunelem to decyzja poprzedniej władzy PO-PSL na pewno partia PIS?da jest szczęśliwa.
Magda05.11.2022, 15:37
a brzozy na wlocie i wylocie
S. Patelka05.11.2022, 15:37
Teraz dziesiątego w każdym miesiącu tunel będzie zamykany na parę godzin, otaczany kordonem policji i będą odbywać się modły w intencji patronów tunelu. A główną kapłanką będzie "królowa Pienin".
mieszkaniec05.11.2022, 15:34
Zazdrość, głupota połączona z otumanieniem komentujących. Radni zdecydowali w głosowaniu, do którego mieli prawo, więc pytam sie w czym jest problem? Mamy demokrację . PO i jej wyborcy obecnie twierdzą, ze wszystko co PIS zrobiło ,to jest ich zasługa, szczyt hipokryzji, no cóż podobno głupota nie boli. Pozdrawiam wszystkich a szczególnie tych co pieją z nienawiści do PIS-u, może czas na refleksję?
Ja05.11.2022, 15:31
Rozumiem że Mari ale Lechowi też będziecie w tunel wjeżdżać
Radek05.11.2022, 15:20
Wg. Mnie tunel powinien się nazywać Ludwik Dorn , tak bezpiecznie bym się czuł bo on zawsze z Sabo chodził ...Saba taka suczka .
Gumiś05.11.2022, 15:18
Czemu akurat ich imiona dają a nie na przykład moje
e205.11.2022, 15:10
Do: "Naprawianin" masz 100% racji! Społeczeństwo ma już dość: Kaczyńskich, JPII - wszystko ich imieniem - masakra!. Historia już ich negatywnie ocenia, a co będzie jak wyjdą wszystkie"brudy"Nie wszyscy tacy święci jak ich przedstawiają, tym bardziej,że to najnowsza historia i co chwile "prawdy/...../ wylatują z szafy"! I nie ma się co obrażać bo prawda i tak wyjdzie na jaw, a potem będzie jak z ks Jankowskim!
PAL05.11.2022, 15:05
maniowion
Racja tylko co za dużo to nie zdrowo
Grazyna Mikołajska05.11.2022, 14:58
Dlaczego nie tunel "Luboń" zwyczajnie.Już kota do głowy dostają z tymi Kaczyńskimi. Wawel to jeszcze mało?
maniowion05.11.2022, 14:46
Jednymi z pierwszych decyzji PO w 2007 roku, po wygranych wyborach, były:
- zatrzymanie rozbudowy zakopianki
- wstrzymanie lotów z Krakowa do Ameryki
Był to ewidentny cios w Górali jako zwolenników PiS. W 2015, na jesieni, jak już przegrana wisiała w powietrzu, próbowali złodzieje na szybko uruchamiać zakopiankę i przywracać loty by choć trochę głosów uszczknąć z Podhala. Nie ma się co okłamywać, gdyby nie PiS , nie byłoby ani tunelu ani nowej zakopianki. 8 lat zastoju, to zbrodnia.
Nie pamiętacie tego podhalańscy zwolennicy Tuska?
Obserwator05.11.2022, 14:39
No nie przecież to nie może być po prostu TUNEL...co za chora mentalność w tym kraju!!!I oczywiście poświęcenie musi być...na czele z Panią Paluchową...buhhhhaaa
nen05.11.2022, 14:33
A powinien patronem być Jan PawełII bo są po dwa pasy ruchu w obu kierunkach
Gulasz Juliusz Zeżarł05.11.2022, 14:24
W Polce trwa osobliwa rywalizacja, czy liczba pomników, ulic, szkół i innych upamietnień pp.Kaczyńskich przekroczy rekordy Jana Pawła II.
Komu kibicujecie?
wilk05.11.2022, 14:14
Czyli wjadę do tunelu Kaczyńskiej. Pfuu!!
Brawo Jordanów !05.11.2022, 13:27
W W-wie Czaskpyskalski , ten co zasrał Wisłę , zasrał Bałtyk uważa , że niegodna jest stolica państwa mieć Aleję Prezydenckiej Pary , to przynajmniej mały podhalański Jordanów sprostał zadaniu i uczci tych zasłużonych dla Polski ludzi . Brawo Jordanów !!!
Naprawianin05.11.2022, 13:24
I znowu imieniem Kaczyńskich którzy z tunelem nic nie mieli wspólnego.Dlaczego nie można było nazwać tego tunele imieniem Jaki Kurka autora m.in.powieści Grypa szaleje w Naprawie,którego dom rodzinny znajduje się na wylocie tunelu w Naprawie!
dziadek05.11.2022, 13:18
A tyle mamy wybitnych znanych ludzi w Polsce,to pewnie miesięcznice i wiece tam będa składac.
Ja05.11.2022, 13:13
Wjazd to Maria a wyjazd ..Lech
tragedia05.11.2022, 12:59
chyba was pogieło z tą nazwą...
Szambo-Lot05.11.2022, 12:50
Przecież za Platformy Obywatelskiej zaczęto przygotowania do budowy tunelu , trzeba nazwę zmienić .
PL05.11.2022, 12:33
Dlaczego? Co zrobiła dla naszego kraju?
Jamnik05.11.2022, 11:58
Czyli już wiadomo, że straż będzie miała pełno roboty. Ręce opadają.
propaganda05.11.2022, 11:53
nieno, to bylo oczywiste ,za ludzkie pieniadze bybudowali a patronuja wrogowie narodu...
Osiol05.11.2022, 11:47
Po prawej Lech a po lewej...
Osobie która podpisała traktat Lizboński to się tego typu obiekt należy by pokolenia to mu pamietaly
Może Cię zainteresować
Zobacz pełną wersję podhale24.pl