23.05.2023, 14:13 | czytano: 6778

GDDKiA szuka rozwiązania dla nowej zakopianki. Na razie brak kompromisu

Fot. GDDKiA
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad w Krakowie ogłosiła przetarg na przygotowanie Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego (STEŚ) dla drogi ekspresowej S7 Kraków - Myślenice. Zadaniem wykonawcy będzie przygotowanie możliwych wariantów przebiegu tej trasy na tym odcinku.
W styczniu 2022 roku zaprezentowano Studium korytarzowe dla drogi ekspresowej Kraków-Myślenice. W ramach studium zawarto sześć proponowanych szerokich korytarzy, którymi mogłaby zostać poprowadzona trasa pomiędzy Krakowem a Myślenicami. Korytarze nie były precyzyjnymi przebiegami wariantów przebiegu nowej drogi. Analizowane korytarze obejmowały pasy terenu o szerokości od 3 do 5 km, w których planowano zlokalizować docelowe przebiegi trasy.
Opracowanie objęło swoim zasięgiem siedem powiatów i 34 gmin. Jest to teren prawie 3 tysięcy km². - Zaproponowane korytarze spotkały się z dużym zainteresowaniem mieszkańców. Jednocześnie wygenerowały wiele obaw społecznych i uwypukliły wrażliwe obszary. Dlatego też zaproponowaliśmy zainteresowanym samorządom przygotowanie własnej propozycji tzw. korytarza społecznego drogi ekspresowej S7 łączącej Kraków z Myślenicami. Jak dotąd nie udało się przygotować takiego rozwiązania - informuje GDDKiA.

Ogłoszenie przetargu na przygotowanie STEŚ to rozpoczęcie tych prac przygotowawczych. Jego wykonawca ma przedstawić możliwości przebiegu drogi w pasie o szerokości od 80 do 150 metrów, w którym zlokalizowane będą nie tylko sama droga ekspresowa, ale cała infrastruktura związana z jej funkcjonowaniem. Zadaniem wykonawcy będzie poszukiwanie optymalnego przebiegu drogi ekspresowej pomiędzy autostradą A4 a funkcjonującą już za Myślenicami trasą S7.

Źródło: GDDKiA, r/
Może Cię zainteresować
zobacz także
komentarze
Krzykacz25.05.2023, 19:07
Budować nie słuchać kilku krzykaczy jakby zrobili referendum to byla by większość za budowa. A Pan L. W koszuli w kratę protestuje z zasady?
słoń25.05.2023, 12:23
@ cyrk w cyrku musisz zmienić cyrk
King of the Spisz24.05.2023, 09:28
Każdy by chciał nowa drogę ale nie po swoim. Zostawiac po jednym wjeździe w każdej miejscowości a resztę Zagrodzić betonowymi klockami to natychmiast oprzytomnieją. Jak by się wszędzie tak cackali to drogi by nigdzie nie powstały a bez dobrych dróg nie ma rozwoju. O wypadkach na obecnej zakopiance między krk a myslenicami nie wspominam
Nie NIMBY-a24.05.2023, 08:47
Projektować nie pytać i robić nawet jakby miało przez mój dom przechodzić, postawie nowy. Natomiast wszystkie te konsultacje to strata czasu i pieniędzy. Szkoda czasu na NIMBY.
lb24.05.2023, 08:12
teraz gdzie nie spojrzysz, gdzie się nie obrócisz, gdzie lodówki nie otworzysz, to będą truć o niszczeniu terenów zielonych i dojeździe dla Wawki do Białki. jak mawiają za ocenaem - face reality mfs :) i dobrze ktoś zapytał - gdzie byliście jak wycinano bór kombinacki? wtedy nie wasza sprawa, prawda? teraz wasza, bo koło okien. małostkowość i egocentryzm!!!
Pershing24.05.2023, 06:50
Podstawą rozwoju jest transport dlatego Rzym był tak wielki bo mieli najlepsze drogi ale mowa tu tez o kolei transporcie rzecznym czy lotniczym niestety u nas tylko wchodzi w grę droga bo raczej kolei ta co mamy nie rozładuje natężenia ruchu który bardzo się wzmocnił na przestrzeni lat
Optymista23.05.2023, 22:15
Czy komuś się ten widok podoba z estakadą. A schować to w cholerę pod ziemią i niech nie szpeci.
cyrk w cyrku23.05.2023, 21:56
@Janko Juhas
Według mnie od Myślenic do największej wsi na Podhalu,ekspresówka też nie jest potrzebna tak jak alternatywne trasy od New Targu do Zacofanego.
Janko Juhas23.05.2023, 15:47
Tam się liczą z głosem mieszkańców a u nas ciach puścimy drogę przy osiedlu, zniszczymy widok na pół dzielnicy, zniszczymy tereny zielone żeby Warszafka miała lepszy dojazd do Białki.
Może Cię zainteresować
Zobacz pełną wersję podhale24.pl