05.02.2024, 16:25 | czytano: 4532

Radni apelują o "alternatywne rozwiązania". Chodzi o budowę skrzyżowania ul. Ludźmierskiej z przejazdem kolejowym

zdj. Podhale24
NOWY TARG. Podczas dzisiejszej sesji, radni zdecydowali o przesłaniu do Marszałka Województwa Małopolskiego oraz Zarządu Dróg Wojewódzkich o "ponowne przeanalizowanie uwag mieszkańców Nowego Targu, złożonych w trakcie konsultacji społecznych - wybranych wariantów bezkolizyjnego skrzyżowania ul. Ludźmierskiej z linia kolejową".
Dla przypomnienia - toczy się postępowanie w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla budowy bezkolizyjnego przekroczenia linii kolejowej w ciągu DW 957. Przedstawiony przez Zarząd Dróg Wojewódzkich projekt przebudowy ulicy Kolejowej i Ludźmierskiej budzi emocje i gwałtowne protesty.
W apelu czytamy: "Przyjęty przez Zarząd Dróg Wojewódzkich w Krakowie wariant przebudowy ul. Ludźmierskiej budzi sprzeciw właścicieli nieruchomości znajdujących się w obszarze objętym przebudową, związanych z pogorszeniem jakości życia i nieadekwatnie dużą zajętością terenu ich nieruchomości pod przyszły układ drogowy. Podobne wątpliwości wyrażają również osoby prowadzące działalność gospodarczą w zachodniej części Nowego Targu. Wyłączenie terenu na czas robót budowlanych, a docelowo zmiana sposobu zapewnienia dostępu do dróg publicznych istniejących terenów powoduje, że część podmiotów gospodarczych zmuszona będzie zakończyć prowadzoną działalność, lub poniesie wymierne straty finansowe.

Planowana inwestycja - pomimo, że nie wyszła poza zakres wstępnej koncepcji - już teraz generuje ograniczenia i sprzeciw społeczny wyrażany przez mieszkańców w trakcie prowadzonej obecnie procedury związanej ze sporządzaniem projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego Nowy Targ 37 (Kasprowicza).

Mając na względzie powyższe prosimy o rozważenie prawidłowości przyjętych założeń koncepcyjnych przebudowy skrzyżowania ul. Ludźmierskiej z linią kolejową w ujęciu przyszłych skutków społeczno-gospodarczych jakie wywoła prowadzona inwestycja. Prosimy o ponowną analizę rozkładu ruchu po zakończeniu inwestycji na drodze krajowej 47 n odcinku od Rdzawki do Węzła Południe w Nowym Targu oraz rozważenie alternatywnych rozwiązań opartych na rozpraszaniu ruchu lokalnego na drogi miejskie poprzedzone ich budową i rozbudową.

Prosimy również o większe zaangażowanie inwestora oraz jednostki projektowej w procesy konsultacyjne dotyczące tak ważnej o potrzebnej inwestycji, która wzbudza jednak duże kontrowersje wśród mieszkańców i przedsiębiorców tej części miasta."
Podpisany przez 18 radnych (i tyloma głosami przyjęty) apel, skierowany zostanie do Marszałka Województwa Małopolskiego, dyrektora Zarządu Dróg Wojewódzkich w Krakowie oraz parlamentarzystów z terenu Podhala.

s/
Może Cię zainteresować
zobacz także
komentarze
;)08.02.2024, 16:08
Do tych co chcą tunel:
widzieliście kiedyś takie spadek torów żeby z mostu kolejowego dał rady zajechać do tunelu na tak krótkim odcinku i przy stacji PKP wrócił do aktualnego poziomu terenu?
Znachor07.02.2024, 07:20
Obudzili się radni bezradni ale kwietniu będziecie już na wolnym.
Jarek z05.02.2024, 21:58
Tym radnym już niedługo podziękujemy. Cała rada do wyj.. Społeczeństwo ich nic nie obchodzi tylko kasa.
upssss05.02.2024, 21:02
"helikopterem "nad przejazdem
Józek05.02.2024, 20:58
Można było obniżyć tory bp jest na tyle miejsca .... jak był remont.... Ale wtedy już było.za późno bo władza przespała swój czas. I chyba śpi dalej tylko mrzonkami sypie i czaruje.
Radek05.02.2024, 20:42
Zrobić tunel i pociąg puścić tunelem reszta zostaje po staremu i wszyscy zadowoleni .
cba05.02.2024, 20:37
No jeszcze nikt nie uwzględnił intensywnych opadów deszczu, a wówczas tunel będzie zalany i nie przejezdny. Jak to jest pod wiaduktem al. 1000 lecia i skrzyżowanie Składowa-Ludźmierska.
cba05.02.2024, 20:25
Czy ktoś interesował się poziomem terenu od mostu kolejowego, a dworcem pkp? Czas budowy wiaduktu kolejowego wysokości 4.5 m pod ul. Ludźmierską to około 2,5 m-ca.Co z budynkami i dojazdem do budynków w rejonie wiaduktu lub tunelu. Każda inna inwestycja to blokada ul. Ludźmierskiej ok. 3-4 lata i co najmniej 2 m-cy ruchu pociągów. A gdzie drogi dojazdowe? Obecnie budynek dworca pkp w NT nie spełnia założeń dworca, wiec perony można przesunąć kilkadziesiąt metrów dalej.
Obserwator dalekobieżny05.02.2024, 19:20
@Loko @cba
wciąż łatwiej puścić drogę dołem niż podnosić całą stację i tory. Rzecz w tym, że można było to zrobić na etapie przebudowy linii kolejowej a nie po tym jak ją zrobili...
Nie mniej przydałoby się udrożnić to skrzyżowanie... jak nie przebudowa to można usunąć samochody albo pociągi co kto woli.
Avivat05.02.2024, 19:08
Potwierdza się, że Nowy Targ ma radnych bezradnych. Aktywnych ponad miarę tylko przed wyborami. Dramat!
Loko05.02.2024, 18:31
CBA
Tory puscic tunelem to troche szalony pomysl. Duzo latwiej bylo podniesc stacje i tory puscic wiaduktem. Ponad miliard wydali na linie kolejowa do zakopanego to podniesienie stacji niewiele wiecej by kosztowalo. Do tego latwiej bylo by na peron drugi sie dostac majac tunel dla pieszych pod a nie wysoko kladke.
ciekawe...05.02.2024, 18:26
nawet bardzo ciekawe, dlaczego podczas czytania tego apelu wyłączono mikrofon radnemu Garbaczowi.
wiśta wio05.02.2024, 18:23
Trzeba ustalić że dzień bata w New Targu będzie się odbywał jeden dzień w tygodniu,a nie 365dni w roku.Wtedy będzie tak jak ma być,nastanie normalność.
Konstytucja05.02.2024, 17:22
Ja bym się tymi koncepcjami nie przejmował, po wygranych wyborach przez PO i tak to nie ruszy dalej.Obwodnica Chochołowa jest cicho, obwodnica Białego Dunajca też tylko bicie piany.
cba05.02.2024, 17:08
I radni teraz z ręką nocniku. Apelują, ale o co? Gdzie byli 4 lata temu i nie podjęli działań dot. ul. Ludźmierskiej? A wystarczyło tylko tory puścić tunelem.
Xiądz05.02.2024, 16:53
Skrzyżowanie,Hala lodowa ,CPk , ech.... Nowy Targ do wyborów to będzie metropolia
Może Cię zainteresować
Zobacz pełną wersję podhale24.pl