Powiatowy Zarząd Dróg w Nowym Targu rozstrzygnął przetarg i podpisał umowę na budowę ronda na dwupasmówce, na skrzyżowaniu ulic Krakowska - Parkowa - Bohaterów Tobruku. Prace ruszą 13 października.
Dzięki rondu mieszkańcy zyskają alternatywny przejazd wschód-zachód, odciążający wiecznie zakorkowane Aleje Tysiąclecia. Prace mają potrwać 2 miesiące, a ich koszt to 800 tys. zł. oprac. r/ źródło: PZD Nowy Targ
04.10.2025, 17:28 | czytano: 12098
Nowe rondo na dwupasmówce w Nowym Targu - umowa podpisana
Może Cię zainteresować
zobacz także
komentarze
ZS13.10.2025, 19:56
Dopiąć w końcu obwodnicę do zakopianki na tym się skupić, korki ustąpią o 2/3.
Wii07.10.2025, 12:20
Jak zobaczycie jakie rondo powstanie na skrzyżowaniu do szpitala to was z butów wysadzi....
Robochłop07.10.2025, 07:45
Wszystkie zamknięte skrzyżowania otworzyć! Dobudować połączenie Tobruku z Ludźmierską, most na Grel, przedłużyć Podtatrzańska do PKP i korki się skończą!
Teraz w tym mieście wszędzie jeździ się naokoło przez Aleje k Szaflarską!
Teraz w tym mieście wszędzie jeździ się naokoło przez Aleje k Szaflarską!
Klikuszówka06.10.2025, 21:11
Rondo to powinno być przy skręcie na ul. Klikuszowka obecnie wyjechac z tej ulicy na krakowska to jest dramat chyba niema gorszego wyjazdu w okolicy...
takitam.06.10.2025, 20:20
takie rondo powinno powiazac grel, sw.anny i zakopianke. tam jest wiele wiekszy ruch niz z parkowej i bohaterow tobruku. rano sznur aut jadacych od klikuszowej zjezdza prze klikuszowke na sw. anne. urzedasy powinny ruszyc swe szanowne siedziska i sie ciut rozejrzec co sie w miescie dzieje. zza biurka nic nie widac!
Koral06.10.2025, 08:57
Stan umysłu a nie Nowy Targ tak powinno się nazywać
Kieroloki06.10.2025, 08:37
Otworzyć wszystkie skrzyżowania bo korki są tragiczne! Im więcej przejazdów tym lepiej!
Jan06.10.2025, 00:01
@Żartowniś
W tym mieście jest samowola, jak jest za dużo pieniędzy to się je przewala, jest masę alternatywnych pomysłów, jak np tunel pod alejami na kowaniec, i boczne skręty na aleje.... ale na to tęgie głowy nie wpadły i od 14 do 17 koreczki we wszystkie strony codziennie, kiedyś koło topora były pustki dziś jak w Krakowie, ale uśmiechajmy sie.
W tym mieście jest samowola, jak jest za dużo pieniędzy to się je przewala, jest masę alternatywnych pomysłów, jak np tunel pod alejami na kowaniec, i boczne skręty na aleje.... ale na to tęgie głowy nie wpadły i od 14 do 17 koreczki we wszystkie strony codziennie, kiedyś koło topora były pustki dziś jak w Krakowie, ale uśmiechajmy sie.
Bat05.10.2025, 23:56
Ślepe drogi powstałe przez te dwupasmówkę to największa przyczyna korków.
Gdzie się nie jedzie trzeba w zasadzie zawsze wjechać na Aleje tysiąclecia albo Szaflarską.
Otworzyć skrzyżowania i ruch się porozprasza a nie jest na 2-3 wiecznie zakorkowanych ulicach
Gdzie się nie jedzie trzeba w zasadzie zawsze wjechać na Aleje tysiąclecia albo Szaflarską.
Otworzyć skrzyżowania i ruch się porozprasza a nie jest na 2-3 wiecznie zakorkowanych ulicach
Jan05.10.2025, 23:54
@to zrobię jak zostanę burmistrzem.
Spokojnie, tam też zrobią, tam w latach 2000 był przejazd do około 2003 roku, ale potem bariery dali, i co 200 m zrobią kolejne rondko, tak się wałki kręci, a idioci sie cieszą ze maja ''bezpiecznie''
Spokojnie, tam też zrobią, tam w latach 2000 był przejazd do około 2003 roku, ale potem bariery dali, i co 200 m zrobią kolejne rondko, tak się wałki kręci, a idioci sie cieszą ze maja ''bezpiecznie''
Naprawcie mi autko05.10.2025, 23:47
Do miejscowy:
Myślę że ma dobry układ z jednym przedsiębiorcą na ulicy Kolejowej...
Myślę że ma dobry układ z jednym przedsiębiorcą na ulicy Kolejowej...
Miejscowy05.10.2025, 22:42
Szkoda, że włodarz miasta nie pomysli nad przedłużeniem ulicy Kolejowej by od strony zachodniej można by było dojechać w centrum miasta budując tunel lub most nad zakopianką ale chyba burmistrz nie chce mieć dużego natęzenia ruchu pod domem a tak to wszystko.. "jedną drogą przez wieś" =.=
obiektywny05.10.2025, 22:30
najbardziej zakorkowany jest południowy odcinek miasta od strony Białki Tatrzanskiej, dopoki nie zrobicie obwodnicy miasta te korki na ul. Jana Pawła na wlocie do miasta nigdy się nie skonczą, tam to jest dramat rano.. -,-
Kulawy05.10.2025, 22:11
Absolwenci Akademii Chłopskiego Rozumu, wincej rond, wincej. A ile pinionżków można wydać.Rondo pod szpitalem,nakaz jazdy w prawo na rondo.Dwa znaki,no ale koszt to tylko 1000 zeta.Gdyby się nie sprawdziło, myślmy o rondzie.Amputacja kończyny to ostatecznosc, gdy nie powiedzie się leczenie.Tak się kończy amputacja myślenia.
Zbooj05.10.2025, 20:54
Ostatnio z Rogoźnika jechałem godzinę z minutami pod starostwo.. piątek po południu.
Asia05.10.2025, 20:41
Poza tym jakby nie rondo to już widzę jak będzie się dało przejechać dwupasmówkę w poprzek od Tobruku czy Parkowej. Dwupasmówka to tor wyścigowy i poniżej 100 km/h mało kto tam schodzi. Rondo poprawi bezpieczeństwo
Asia05.10.2025, 20:38
Bolo
Ta instrukcja obsługi rond powinna być na tablicach przed wjazdem do każdego miasta w tym kraju.
Ludzi którzy w czipsach znaleźli prawo jazdy nie brakuje. Szczególnie na KTT
Ta instrukcja obsługi rond powinna być na tablicach przed wjazdem do każdego miasta w tym kraju.
Ludzi którzy w czipsach znaleźli prawo jazdy nie brakuje. Szczególnie na KTT
Karaluch05.10.2025, 17:13
Dajcie mi tą kasę a ja Wam w 10 minut udroznię ten przejazd echhh lemingi
Kiero05.10.2025, 16:18
Ulica Tobruku powinna być przedłużona do Ludzmierskiej!
Druga sprawa - kiedy duże rondo na skrzyżowaniu Sw. Anny, Grela, Krakowskiej i Niwy? Tam jest sajgon!
Druga sprawa - kiedy duże rondo na skrzyżowaniu Sw. Anny, Grela, Krakowskiej i Niwy? Tam jest sajgon!
Bolo05.10.2025, 16:15
Ronda powinny być na każdym skrzyżowaniu zamkniętym przez dwupasmówkę!
Do hejtujących ze wsi instrukcja obsługi ronda:
1. Przy zjedzie z ronda włączamy kierunkowskaz,
2. Na rondo wjeżdżamy z werwa a nie czekamy aż całe będzie puste.
3. Nie wjeżdżamy na rondo gdy ruch uniemożliwia jego opuszczenie aby nie blokować ruchu.
Tylko tyle i aż tyle, warto pomyśleć opuszczając swoją wioskę. To dotyczy głowie kierowców na KTT
Do hejtujących ze wsi instrukcja obsługi ronda:
1. Przy zjedzie z ronda włączamy kierunkowskaz,
2. Na rondo wjeżdżamy z werwa a nie czekamy aż całe będzie puste.
3. Nie wjeżdżamy na rondo gdy ruch uniemożliwia jego opuszczenie aby nie blokować ruchu.
Tylko tyle i aż tyle, warto pomyśleć opuszczając swoją wioskę. To dotyczy głowie kierowców na KTT
Żartowniś05.10.2025, 15:55
@Jan
Przyjrzałem się temu miejscu i faktycznie masz rację. Nie ma potrzeby wydawania mnóstwa pieniędzy na kolejne rondo. Jakaś moda na bezsensowne ronda panuje, czy raczej dobre wałki można na tym kręcić?
Przyjrzałem się temu miejscu i faktycznie masz rację. Nie ma potrzeby wydawania mnóstwa pieniędzy na kolejne rondo. Jakaś moda na bezsensowne ronda panuje, czy raczej dobre wałki można na tym kręcić?
King of the Spisz05.10.2025, 15:08
Ci decydenci nie są najostrzejszymi kredkami w piormiku zamiast robić bezsensowne rondo należy zmierzyć a raczej zliczyć ilość aut wjeżdżających do miasta z kazdej strony i wtedy planować inwestycje drogowe 4 odpowiednie kamery na miesiąc i samo wyjdzie.
Ale i tak nie jest sekretem ze dokończenie obwodnicy plus pootwieranie krakowskiej znacznie udrożniło by ruch w mieście
Ale i tak nie jest sekretem ze dokończenie obwodnicy plus pootwieranie krakowskiej znacznie udrożniło by ruch w mieście
Maniek05.10.2025, 13:47
A kiedy w końcu dokończą obwodnicę? Przez jej brak i kilku przemądrzałych miasto jest zablokowane.
tutejszy05.10.2025, 13:37
Dobry pomysł. Może w końcu ci wszyscy, którzy korzystają z chodnika koło starego "Dudka" i wykorzystują go jako pas do skrętu w prawo z Al. Tysiąclecia w ul. Przechodnią, zdąża do domu na obiad. Wszystkim im się bardzo śpieszy i stan chodnika mają w nosie.
gustaf05.10.2025, 13:27
Ktos bardzo chce wydac mase pieniedzy, a rzeczywiscie nie ma innego rozwiazania?
Przy obecnym stanie, te ronda beda obslugiwac tylko ruch wewnetrzny w miescie. Zeby wyjechac z NT i tak trzeba sie dostac na aleje albo Ludzmierska. Jak policzyc po tej cenie to Parkowa, Kolejowa, Jadwigi, Podtatrzanska daje grubo ponad 3 mln a do tego cena projektow, inspektorow itp.
Nie wystarczy zdjac bariery, odpowiednio wyznaczyc pasy do ruchu i skretu, wstawic swiatla dla pieszych i jeszcze kilka rozwiazan kosztujących 100tys za wszystko by sie znalazlo. Kto o tym decydowal i na podstawie jakich kryteriow? Tylko dyrektor Zarzadu Drog?
Przy obecnym stanie, te ronda beda obslugiwac tylko ruch wewnetrzny w miescie. Zeby wyjechac z NT i tak trzeba sie dostac na aleje albo Ludzmierska. Jak policzyc po tej cenie to Parkowa, Kolejowa, Jadwigi, Podtatrzanska daje grubo ponad 3 mln a do tego cena projektow, inspektorow itp.
Nie wystarczy zdjac bariery, odpowiednio wyznaczyc pasy do ruchu i skretu, wstawic swiatla dla pieszych i jeszcze kilka rozwiazan kosztujących 100tys za wszystko by sie znalazlo. Kto o tym decydowal i na podstawie jakich kryteriow? Tylko dyrektor Zarzadu Drog?
Prawda05.10.2025, 12:22
Ej no w urzędzie muszą się nieźle głowic co tu zrobić aby nie robić bo telefony będą dzwonić i ludzie się awanturować mieliśmy taka spokojna ulicę, ale w zimie proszę mi odśnieżyć place podatki. My też płacimy i będziemy sobie jeździć
Mina05.10.2025, 11:49
Czekamy z niecierpliwością na kolejowa!!!!
Wojtuś05.10.2025, 11:38
AM ma rację !!!
Wojtuś05.10.2025, 10:54
Tak jak napusał Burok Przechodnia będzie korek do Tobruku. Trzeba tak jak proponuje WWW przedłużyć Tobruku koło Dunajca w stronę Ludzmierza. I wtedy wiaduktu pod torami koło stadionu można teraz nie robić
A05.10.2025, 10:15
A kiedy rondo Św.Anna, Krakowska,Słoneczna, zjazd do Leviatana. Korki wieczne na Św. Annie i ul. Grel!!!!
jyndrek05.10.2025, 10:14
Przecież tamtędy nie ma przejazdu na Ludźmierz. Co z tego, że ominie się kawałek alei, jak koło byłego Dudka trzeba będzie odstać swoje. Z miasta wyjazd jest tylko jeden. Możecie sobie robić objazdy przez miasto, jak na wyjeździe i tak będzie korek. Tu trzeba drugiego wyjazdu z miasta.
Już lepsze byłoby rondo na skrzyżowaniu Kolejowej z Karkowską (koło małego wiaduktu) i potem Kasprowicza trzebaby pociągnąć pomad Dunajec do Ludźmierskiej koło kombinatu.
Albo rondo na Św Anny i Krakowskiej, potem Grelem i Grel pociągnąć gdzieś dalej do Ludźmierza.
Już lepsze byłoby rondo na skrzyżowaniu Kolejowej z Karkowską (koło małego wiaduktu) i potem Kasprowicza trzebaby pociągnąć pomad Dunajec do Ludźmierskiej koło kombinatu.
Albo rondo na Św Anny i Krakowskiej, potem Grelem i Grel pociągnąć gdzieś dalej do Ludźmierza.
AM05.10.2025, 09:43
Poroniony pomysł!.Kolejne rondo na ulicy Parkowej brakuje jeszcze ronda pod urzędem miasta. Po co to wszystko natęźenie ruchu jest w godzinach rozpoczęcia i końca pracy urzędu miasta i skarbówki. Okolice parku i terenów rekreacyjnych zamiast ograniczać ruch to nasi włodarze niedługo zrobią z ulicy Parkowej autostradę. Komu ma służyć ten poroniony pomysł?. Na ul. Krakowskiej coraz mniejszy ruch a nasi włodarze widać że nie mają na co wydawać pieniędzy. Najpierw przebudować ul. Bohaterów Tobruka w kierunku Czarnego Dunajca z ewentualną budową ronda Krakowska Parkowa.W obecnym stanie inwestycja nie ma sensu a służyć ma tylko "urzędasom". W obecnym stanie mam propozycję nazwy rondo Bareji lub Alternatywy 4.
Burok05.10.2025, 09:20
Teraz kolejne pytanie . Kiedy mieszkańcy Osiedla Bohaterów Tobruku , Nadmłynówki , Przechodniej , Okolic ronda Leonarda dostaną szału od nadmiaru samochodów
haha05.10.2025, 07:31
Południowa,północna obwodnicq czy jakoś?Korkować,,przejezdna w stronę Ludżmierskiej masakra.Pańcie po wysypie ,dostarczeniu dzieciaczków do szkół,przedszkoli a potem sru (wypasionymi suwami, nie za swoje )do niby galerii stopiak.Każda z tel. przy uchu jedzie ,poje,,,bana.Gdzie milicja czy policja?Czternaście punktów za to i pięć stów mandatu.Gdyby była Policja a nie sorki cioty milicja to by było cztery razy mniej autek na drodze(posiadaczy prawo jazd). By było ok. i tych ,, nauki jazd.Szkoły nauki jazdy teraz szkolą na ilość,trasą jak do egzaqminu nie na naukę,myślrnie na drodze
titus05.10.2025, 07:02
To powinno być już dwano zrobione no ale Watycha jak to Watycha. Ma chłop czas. Najważniejsze że się kasa zgadza
Wieśniak wieśniakowy05.10.2025, 06:09
Wpierw nauczyć tych nieudaczników sprawnego wjeżdżania na rondo, bo to ci pseudo kierowcy robią korki przed nimi.
Homo viesniakus04.10.2025, 23:06
Niepotrzebnie wydane pieniądze. Nic to nie zmieni .Lepiej otworzyć te nawrotki na zakopiance które kiedyś były, oraz otworzyć podtatrzańska .
xxx04.10.2025, 21:42
Dla mieszkańców Kasprowicza,części Kolejowej,Nadmlynowki czy Bohaterów Tobruku to rondo ma jak najbardziej sens ale dla reszty dalej bedzie to powrót na Aleje.Korek zrobi sie przy dojeździe kolo Dudka.
Stilo 1.204.10.2025, 21:39
Dobrze nadmlynowka poleci się na Tobruk koło fitnessu,wyjedzie się na krótkiej i jest się na kolejowej omija się felerne skrzyżowanie koło dudka,i światła przy dekadzie,gorzej może być jadąc parkowa w stronę PKP jadąc na wprost kierujący będzie miał wybór jechać prosto albo na mini rondzie na krótką .jadąc prosto pojedzie na Tobruk,tym sposobem mieszkańcy odcinka Tobruk,fragment nadmlynowki,przechodniej do ronda na Kasprowicza będą mieć korki jak na Szaflarskiej ,ale to tylko moja sugestia.dobrze ,że będzie coś odrobinę odciąży,ale może przewalic korek na stronę miasta gdzie ich nie było.
foni2304.10.2025, 21:30
No super. Widać że po zmianach w Zarządzie dróg coś się lepiej dzieje. Widać że się chce. Tylko żeby w mieście nie przeszkadzali bo wróbelki donoszą że to że się dzieje wkurza nie których. Głośno mówią że zakopian za dużo robi. Ja mówię robić dalej i nie patrzyć na tych na Krzywej, oni już są na prostej w dół.
Mieszkaniec grela04.10.2025, 21:12
Bardzo dobra informacja: nareszcie nie trzeba będzie jechać dookoła przez Aleje, taka mała rzecz a tyle zmienia !
NT04.10.2025, 21:00
Potrzebne jak pewnej pani pewna część garderoby. Przepalone 800 tys zamiast otworzyć zablokowane przejazdy.
Nt04.10.2025, 20:34
Wspaniałe informacje ????w końcu ktoś zmienia to miasto na lepsze!
www04.10.2025, 20:09
Bardzo potrzebna droga. Mogłaby odciążyć Aleje, przejmując ruch z centrum na Ludźmierz. Tylko trzeba ją pociągnąć dalej w kierunku Ludźmierskiej wzdłuż Dunajca. Teraz wracam tymi wąskimi uliczkami do skrzyżowania koło Dudka. A tam zawsze jest korek przed zwężeniem Alei.
J2304.10.2025, 19:56
W końcu!
to zrobię jak zostanę burmistrzem04.10.2025, 18:48
głupi pomysł
rondo na zjazd ul. sw.Anny i połaczenie z Grelem
rondo na zjazd ul. sw.Anny i połaczenie z Grelem
Jan04.10.2025, 18:43
To dobitnie pokazuje ile obecnie jest głupiomądrych w tym mieście.
Nowo powstała droga do ul parkowej teraz trzeba ja przerabiać pod rondo- kolejne koszty...Zamiast zdjąć liny i dawny przejazd jest znów czynny, a przy tym ruchu na tej drodze, który spadł bardzo od czasu nowej zakopianki, jest to do zrobienia, no ale przecież lepiej znów naddatek pieniędzy wydawać na kolejne rondo, być może nowe koreczki na krakowskiej wkrótce, jak na sikorskiego....
Nowo powstała droga do ul parkowej teraz trzeba ja przerabiać pod rondo- kolejne koszty...Zamiast zdjąć liny i dawny przejazd jest znów czynny, a przy tym ruchu na tej drodze, który spadł bardzo od czasu nowej zakopianki, jest to do zrobienia, no ale przecież lepiej znów naddatek pieniędzy wydawać na kolejne rondo, być może nowe koreczki na krakowskiej wkrótce, jak na sikorskiego....
wera04.10.2025, 17:57
Super. Róbcie żeby zdążyć przed zimą.
King of the Spisz04.10.2025, 17:37
Xd
Może Cię zainteresować





Nic nie może być w terminie.