21.08.2024, 11:59 | czytano: 2745

Co dalej z przebudową linii kolejowej na Podhale? PKP wypowiadają umowę ważnemu wykonawcy

Fot. Krzysztof Dzidek, PKP Polskie Linie Kolejowe SA.
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. poinformowały, że rozwiązały umowę z firmą Strabag, odpowiedzialną za modernizację linii kolejowej nr 104 na odcinku Rabka Zaryte – Mszana Dolna. To jeden z kluczowych odcinków budowanej właśnie szybkiej trasy na Podhale, która prowadzić będzie przez Podłężę - Mszanę Dolną i Chabówkę do Zakopanego. Powodem zerwania umowy są opóźnienia i braki w postępach prac.
"Pomimo licznych monitów i wezwań Zamawiającego oraz Inżyniera Projektu do realizacji robót zgodnie z przekazaną do realizacji dokumentacją projektową, firma Strabag nie wykonywała zasadniczych prac w myśl założeń umowy" - czytamy w przesłanym komunikacie. "Niewłaściwa realizacja robót poskutkowała rażącym naruszeniem harmonogramu oraz zagrożeniem terminowej realizacji całego Projektu pn.: „Modernizacja linii kolejowej nr 104 Chabówka – Nowy Sącz, na odcinku Chabówka – Rabka Zaryte – Mszana Dolna oraz Limanowa – Klęczany – Nowy Sącz” finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy. W tej sytuacji PLK S.A., działając w interesie publicznym oraz mając na uwadze kluczowe znaczenie inwestycji dla poprawy infrastruktury kolejowej w regionie, podjęły decyzję o rozwiązaniu umowy z dotychczasowym Wykonawcą robót budowlanych firmą Strabag Sp. z o.o.
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podejmą wszelkie kroki mające na celu jak najszybsze wyłonienie nowego wykonawcy, który będzie w stanie kontynuować rozpoczęte prace zgodnie z założeniami i zakończyć inwestycję w możliwie najkrótszym czasie. Priorytetem spółki PLK S.A. pozostaje terminowa realizacja projektu, która ma na celu poprawę jakości podróży oraz zwiększenie przepustowości linii kolejowej nr 104. O dalszych krokach oraz nowym harmonogramie prac będziemy informować na bieżąco" - brzmi komunikat.

Konieczność znalezienia nowego wykonawcy z pewnością oddali termin zakończenia prac i oddania nowej linii kolejowej. do użytku.

oprac. r/
Może Cię zainteresować
komentarze
Stara baba co zymbów ni ma22.08.2024, 13:28
Konia z rzędem temu, z decydentów rabczańskich należy ufundować, który "decydując" o REWITALIZACJI LINII 104, był świadomy tego o czym decyduje. Decydowali o przebudowie infrastruktury rabczańskiej ludzie, którym za jedyne uprawnienie swej decyzyjności wystarczył mandat. Mandat: radnego, urzędnika, burmistrza, lub zastępczyni tegoż. I nie chodzi tylko o spore utrudnienia w czasie budowy. Chodzi o efekt końcowy. Czy ktokolwiek z decydentów zastanowił się nad tym końcowym rezultatem, a w szczególności nad tym czy jest ta cała rewitalizacja, w takim wykonaniu, Rabce potrzebna?? Bo to nie jest rewitalizacja, a chory na manię wielkości projekt "rozwiązań kolei XXI w." Które to rozwiązania podzielą nas na: tych do torów i tych za torami. Czy ktoś odpowiedzialnie przeanalizował o ile, dzięki tej linii, wzrośnie napływ: turystów, klientów sklepów, kuracjuszy przybywających do naszego wspaniałego grodu? O ile też wzrośnie komfort życia mieszkańców? Bo o tym, że krowy przestaną mleko dawać, to każde dziecko wie, a nikt nie wziął pod uwagę, że obcy będą nam z pendolinów na podwórka zaglądać i to w dodatku innowiercy.
miro 13321.08.2024, 21:16
rabka to kompletny bajzel tam niema zadnego postępu prac tylko małe sklepy bankrutują
ekonom21.08.2024, 15:26
Czyli Rabka (centrum) rozkopane całkowicie???
Aaa21.08.2024, 14:08
Wszystkie pracę wykonują podwykonawcy dla firmy Strabag.Wszystko wskazuje na to że firma nie zamierza zapłacić podwykonawcom, historia się powtarza jak z autostradami w 2012 które budowało PO
Może Cię zainteresować
Zobacz pełną wersję podhale24.pl