- Niestety, wydaje się, że wszystkie społeczne możliwości zostały wyczerpane - rozkłada ręce Bartosz Leksander, wójt Spytkowic relacjonując radnym spotkanie w Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Krakowie.
Data spotkania - piątek 13 - okazała się mało szczęśliwa dla tych mieszkańców Spytkowic, którzy wciąż liczą na zaaprobowanie ich społecznego wniosku na przebieg chyżnianki przez teren ich gminy. Przypomnijmy, że nowa droga nr 7 ma zastąpić obecną przecinająca Spytkowice na pół. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad opracowuje projekt przebudowy całej tej drogi od Rabki aż do granicy w Chyżnem. Przedstawione zostały cztery warianty, z których żaden tak naprawdę nie spodobał się mieszkańcom. Zdania społeczności lokalnej są mocno podzielone. Zaproponowali więc własny przebieg, jednak po dokładnej jego analizie inwestor wyklucza możliwość jego realizacji.- W toku jest analizowane całe postępowanie, opracowanie ankiet, dodatkowych informacji od gmin, szeregu postulatów. Ale wariant społeczny zaproponowany przez Spytkowice został odrzucony. GDDKiA podała przygotowane merytorycznie argumenty obalające zasadność tego wariantu, konkluzja jest krótka i jednoznaczna: droga powstanie w jednym z czterech zaproponowanych wariantów. A w którym, to jeszcze nie jest rozstrzygnięte - relacjonuje wójt przebieg spotkania.
Na pytanie radnych o możliwości dalszych działań samorządu przyznaje, że wydaje się, że wszystkie społeczne możliwości się wyczerpały. - Niestety, najlepszym okresem na społeczne postulaty był rok 2021, zanim zostały wybrane te cztery warianty. Teraz nie ma dużych możliwości korekt proponowanych przebiegów. Będziemy jednak walczyć - w zależności od wybranego wariantu - o jak najwięcej dróg dojazdowych, przejazdów itp. - podkreśla.
Pojawiły się uwagi samorządowców, że lokalizacja i uciążliwość zjazdów z nowej drogi krajowej może być problematyczna dla nieprzygotowanych na to dróg powiatowych.
Wójt podkreśla, że na szczęście Starosta Nowotarski, wyszedł naprzeciw tym problemom i uczestniczył w spotkaniu.
Ostateczny werdykt w sprawie preferowanego wariantu GDDKiA ma przekazać w przyszły roku.
fi/