11.09.2007, 12:50 | czytano: 1113

Nowotarskie lody na Krzemionkach

Marcin Jagła
W niedzielę Telewizja Kraków zaprosiła swoich widzów na Dzień Otwarty. Można było zwiedzać studia telewizyjne, newsroom, rekwizytornie i reżyserki, spotkać się z dziennikarzami stacji, a nawet spróbować swoich sił przed kamerą. Dodatkowymi atrakcjami były występy artystyczne, prezentacje małopolskich gmin i plebiscyt na najsmaczniejsze potrawy regionalne. Nowy Targ postanowił pochwalić się swoimi lodami.
Jak wylicza krakowski oddział TVP – magia telewizji przyciągnęła dokładnie 4 tys. 953 osoby. Każdy mógł znaleźć dla siebie coś interesującego – jak nie w samym budynku – to na zewnątrz.
Przed siedzibą telewizji zaprezentowały się małopolskie gminy. Były Koła Gospodyń Wiejskich oraz gospodarstwa agroturystyczne. Swoje regionalne produkty pokazała między innymi Piwniczna racząc chętnych luczykówką oraz Gdów - gołąbkami.

- Tym razem Nowy Targ nie przywiózł moskali – mówi Marcin Jagła naczelnik Wydziału Promocji UM Nowy Targ. – Zdecydowaliśmy się na lody. – Na nasz pomysł promocyjny odpowiedzieli pp. Żarneccy, którzy serwowali tradycyjne lody.

- To było jedyne stoisko, przy którym ustawiła się długa kolejka – opowiada Jagła, który był jednym z delegatów Nowego Targu na krakowska imprezę. – Ludzie opowiadali nam, że pamiętają ten smak nawet sprzed 30–stu lat - dodaje.

Ale Nowy Targ pokazał nie tylko lody. Na Krzemionkach była także stoisko reklamujące „szlak bacówkowy” i „nowotarskie smaki” – czyli kolejne elementy kampanii pod hasłem „Miasto ze smakiem”. Swoje miejsce miał także Euroregion Tatry. Rozdawano też materiały promocyjne miasta, w tym reprinty kart pocztowych ukazujących Nowy Targ sprzed lat. Karty pocztowe pochodzą ze zbiorów Macieja Żelaznego.
Ponadto odbył się pokaz Grupy Podhalańskiej GOPR, a Lasy Państwowe zaprezentowały wystawę łowiecką oraz sprzęt ogrodniczy i leśny.

bas/
Może Cię zainteresować
Może Cię zainteresować
Zobacz pełną wersję podhale24.pl