Według opinii eksperckiej na moście na "zakopiance" w Białym Dunajcu należy wprowadzić ruch wahadłowy z wygrodzeniem jednego pasa ruchu o szerokości 3,5 m środkiem mostu - poinformowała dziś Generalna Dyrekcja Dróg Krajowym i Autostrad w Krakowie. Przejazd przez most, jak czytamy w komunikacie, regulowany ma być sygnalizacją świetlną.
Według ekspertów pogorszył się stan poprzecznic, które są połączone bezpośrednio z wieszakami i wraz z nimi stanowią główne elementy nośne mostu. Pogorszeniu uległ stan belek podłużnych. Pogorszył się stan izolacji pomostu.- Według najnowszej ekspertyzy stanu technicznego most w Białym Dunajcu uległ dalszej degradacji w stosunku do stanu z listopada 2012 r. Pogłębiła się degradacja betonu i korozja stali zbrojeniowej. Zwiększyły się ubytki betonu, zakres zawilgoceń spodu pomostu, powiększyły plamy i wykwity soli. Powodem jest nasiąkanie betonu wodami opadowymi i chlorkami zimowego utrzymania dróg z licznymi cyklami zamarzania i odmarzania występującymi tej zimy. W konsekwencji dalej spada wytrzymałość betonu i zmniejsza się nośność przekrojów żelbetowych. Stary most w Białym Dunajcu, na dk 47 uległ przyspieszonej degradacji tej zimy. Konieczne będzie wprowadzenie ruchu wahadłowego z sygnalizacją świetlną. GDDKiA Oddział w Krakowie przygotowuje się do wprowadzenia zmian w organizacji ruchu na dk 47 w Białym Dunajcu zgodnie z zaleceniami opinii eksperckiej - informuje komunikat GDDKiA. oprac. r/