24.06.2014, 20:36 | czytano: 13382

Jerzy Smoszna: "Jesteśmy przeciwko budowie centrum i prosimy burmistrza, by wziął pod uwagę nasz głos"

NOWY TARG. - W imieniu osób trudniących się działalnością gospodarczą w Rynku, oficjalnie zgłaszam protest przeciwko budowie tak dużego centrum handlowego. Dużego w porównaniu z naszym miastem - mówił Jerzy Smoszna, reprezentujący Kongregację Kupiecką. Jego wystąpienie w trakcie sesji dotyczyło planów budowy nowego centrum handlowego na granicy Nowego Targu i Szaflar.
- Mówienie, że w żaden sposób nie będzie ono oddziaływać na handel w centrum miasta - to bzdury. Każde dziecko wie, że tak duże centrum handlowe musi mieć wpływ, bo jego zakres oddziaływania jest do 20 km, a my tu mówimy o 3 km. Budowa tak dużego centrum spowoduje degradację funkcji Nowego Targu jako centrum handlowego. Dodatkowo łączy się to z proponowanym wprowadzeniem Strefy Płatnego Parkowania na obszarze Nowego Targu w tak dużym zakresie. Wiadomo: jak klient będzie miał do wyboru bezpłatne miejsce parkingowe - tam ma powstać 600 miejsca, a tu będzie płatna strefa - to wiadomo, co wybierze. I na pewno będzie mieć to wpływ na rozwój Nowego Tagu i na centrum miasta. Budowa centów handlowych to problem ogólnopolski. Z jednej strony mamy do czynienia z małymi przedsiębiorcami, z drugiej z sieciami. Tacy drobni przedsiębiorcy są z góry skazani na przegraną, ale rolą państwa jest obrona małych przedsiębiorców, bo my nie mamy szans na takie duże inwestycje. Stąd prośba do państwa, byście brali pod uwagę nasz głos. Nasz - czyli tych, którzy budowali to miasto, tworzyli jego symbol, kupiecki charakter. A to zaczęło upadać. Zaczęło się to od likwidacji parkingu w Rynku. Od razu było widać jaki to miało wpływ na handel. Mamy żal do burmistrza, że się z nami nie spotkał, nie porozmawiał. Porozumienie kupców "Centrum" będzie działać. Chcielibyśmy, by burmistrz nie tylko zauważał tych wielkich, ale i nas. Centra handlowe generują raczej tanie miejsca pracy. Ich budowa nie odwróci trendu ucieczki młodych na Zachód. Państwo nic nie robi, by pomóc drobnym przedsiębiorcom, to jest bardzo negatywne. My jesteśmy przeciwko budowie tego centrum i prosimy pana burmistrza, by wziął pod uwagę nasz głos - mówił do radnych i burmistrza Jerzy Smoszna, prezes zarządu nowotarskiej Kongregacji Kupieckiej.
Jego wypowiedź nie została skomentowana.

s/
Może Cię zainteresować
komentarze
Milczenie owiec10.07.2014, 20:14
Kacprze świadomie skonsumowałeś własny mózg
MMM10.07.2014, 20:05
www masz rację precz z burmistrzami
www08.07.2014, 10:00
Ja tam uważam, że nie może grupa kilku bogaczy rządzić całym miastem.
Kacper07.07.2014, 15:19
Nie, po prostu mam zdrowy rozsądek i jestem świadomym konsumentem.
pol07.07.2014, 15:18
Co to za histeria z tym centrum, przecież miasto na tym tylko zyska!
BEZDZIETNY KOSMOPOLITA03.07.2014, 08:10
Brawo Kacprze my hedoniści żyjemy dniem dzisiejszym.
Po nas choćby i potop
Kacper02.07.2014, 11:42
Jako konsument się cieszę! Wreszcie będzie wybór i coś się dzieje w NT.
TEORIA CHAOSU30.06.2014, 15:38
nikt nie musi myśleć to obowiązek państwa żeby kształtować takie wzorce i zachowania obywateli taką świadomość narodową i takie nawyki oparte o wiedzę o mechanizmach rynkowych żebyśmy pozostali suwerennym i aktywnym Państwem i w pierwszym miejscu POLAKAMI
PATRIOTAMI PODHALANAMI a potem obywatelami świata a nie warchołami.
Historia oceni Kto ma raję.
"trzepot skrzydeł motyla
powoduje
tajfun na drugiej półkuil ziemi"
Jadzia29.06.2014, 13:09
Te protesty zaczynają być śmieszne. Zejdźcie na ziemię panowie!
Piotr29.06.2014, 13:06
Ja na rynku nie kupuję, więc się cieszę, że będzie galeria. I wszyscy z którymi rozmawiam też są za. A jak mi w pracy nie idzie to się bardziej staram, a nie lecę do burmistrza hehe
GC29.06.2014, 13:04
No tak, lepiej, zeby Nowy Targ tkwił w miejscu. Nie będzie galerii u nas, to ją otworzą gdzie indziej i ani nie będzie kasy z podatków, a jeździć dalej będziemy musieli po 100 km.
Wyrocznia26.06.2014, 16:52
Durnys-albo zyjesz w swiecie iluzji i pompy propagandy?!Wiesz jaki procent polskiego społeczeństwa żyje na skraju ubóstwa?!Ilu Polaków"zarabia"najniższą krajową,czyli 1200zł-na rękę?Jak mają się przedsiębiorcy,których nie stać na zatrudnianie pracowników,bo koszty są horrendalne?!?Rząd Tuska mówisz rządzi?!?!I to jak!-podpisanie wysoce niekorzystnej-bandyckiej umowy gazowej z Rosją,regres eksportu tucznika,wzrost emigrujących Polaków,wzrost podatków i oszałamiające zadłużenie naszego państwa.Człowieku-propagandy nie rozsiejesz-już takich bzdur nikt nie czyta.Tusk i jego banda skończy marnie.Jeśli nie-Polska utonie-rozszabrowana zupełnie,rozkradziona przez wroga z wewnątrz i z zewnątrz.Zmanierowana,opluta-skarłowaciała i grająca rolę eksportera robotników do starych państw UE-republika bananowa...
HeHeHE26.06.2014, 16:46
no to już na ulice ....... zwolnią jednego czy drugiego to od razu ogonki podkulicie i czapkować zaczniecie. Jesteście Polacy uziemieni. Żadnych manifestacji nie będzie, nawet jak wam władza nasra na łby, teraz pluje, za chwile będzie szczać a potem srać i nic nie zrobicie. Nie dociera jeszcze do główek ?
Komentator26.06.2014, 14:42
Popatrzcie parzcież to wynajęty pijar mańka centrum nie będzie to i kasy nie dostanie .
Nie może się otrząsnąć po słusznej decyzji rady .
chiński baciok26.06.2014, 14:27
@baciok
to do chińczyka w try miga albo lepiej dzionkarni tam najtaniej w galerii ci chińskiego marketu nie otworzą to ci i tak nic nie zmieni .
Baca26.06.2014, 14:17
A jak bym na swoich liczył to zamiast owiec i baranów sam bym sie paść trawą musiał . Taki to kiepski lud na naszym Podhalu .
Rozsądny26.06.2014, 14:12
Moim zdaniem w NT jest miejsce i dla rynku i dla galerii. Przecież Ci ludzie co jeżdżą na zakupy do Krakowa i tak by nie kupowali na rynku, a przynajmniej będą mieli bliżej. A jak ktoś lokalnie kupował od 30 lat, to tez nawyków nie zmieni.
Budowlaniec26.06.2014, 14:11
Oni wszyscy potrzebują aby do nich mówić po niemiecku albo angielsku wtedy zapier....... ino się kurzy za nimi !!!
U mnie na budowie taki sam problem chcieli by tylko więcej i więcej wiecznie im mało a najlepiej jakby im płacił za leżenie .
U Niemca czy Anglika się robi jak trzeba bo obcy lepszy a czy to moja wina że w Polsce tyle się zarabia .
A jak wam za mało to protest może rząd tuska podniesie minimalną do Niemieckiej ja za tym . A wy za leniwi żeby protestować , to do Niemca do roboty Precz !
ZAWIŚĆ WAS I TAK ZEŻRE !!! bo głupi naród jesteście !!!
Anioł26.06.2014, 14:11
Lokale na rynku pozamykane, bo kupcy strajkują :P
Gruby26.06.2014, 14:06
Oj już byście dali spokój z tymi protestami, bo tylko wstydu narobicie. Co my wam mamy mówić, jak klienta zatrzymać albo pracownika? Ludzie w Nowym Targu się cieszą na to centrum i nie bez powodu, więc może się lepiej zastanowić nad swoją prac zamiast wydziwiac i protestować.
XYZ26.06.2014, 14:04
Bez sensu te dyskusje, nakręcane tylko przez kupców, co się boją, że trzeba się będzie wziąć do roboty. Dla mieszkańców to dobrze, bo będą mieli więcej możliwości wyboru i więcej miejsc pracy. A rynek nie padnie, jak się postaracie, żebyśmy tam chcieli przychodzic.
Baca26.06.2014, 13:40
Dajcie spokój z tymi bzdurnymi komentarzami przecież ci co najwięcej gadają to i tak kupują u chińczyka bo chcą tanio jednorazówki a nowotarżanie i tak nigdy nie kupowali u nowotarżan aby czasami sąsiad nie zarobił .!
Zawiść i zazdrość to przekleństwo tych pseudo ludzi owce mądrzejsze.
U mnie oscypki to ino goście kupują a nowotarżanie wolą podrabiane scypki bo im drogo HAHAHAHA!!!! BARANY Z WAS !!!
B.26.06.2014, 12:34
Macie coś przeciwko centrum bo mało płacą? Ile płaci właściciel sklepu w rynku? W wielu przypadkach nawet mniej i to jeszcze na bzdurną umowę albo bez niej.Wykorzystujecie ludzi ile wlezie! Zatrudniacie młodych ,niedoświadczonych bo ich wykorzystywać się da. W Rynku w jednym ze sklepów nawet za fajki nie można płacić kartą bo zysku nie ma! Dzisiaj kupuje fajki i może na tym "biznesmen" nie zarobi ale jutro bym zrobił spore zakupy a tak już przepadł.Takie jest podejście lokalnych właścicieli firm - dużo zarobić a mało wydać - na wszystko! Dodam ,że też prowadzę firmę i byłem kierownikiem w niejednej i wiem co to dbać o klienta i pracownika. Podhale to pełno "katolików" na pokaz i tyle.
ana26.06.2014, 12:21
Drodzy Mieszkańcy Nowego Targu, Wy którzy tak chcecie tego nowego centrum handlowego, kiedy ono już powstanie a handel w Rynku upadnie, to nie miejcie pretensji do władz miejskich, że np tu chodnika nie ma , tam miała być poprawiona droga, a w budżecie miasta dziura większa niż to nowe centrum, ponieważ pieniążki z podatków z tego centrum, nie wróca do kasy miejskiej (chodzi mi o podatek dochodowy) tylko pójdą w świat , bo podatek idzie tam gdzie znajduje się siedziba firmy. Może lepszy jakikolwiek pieniądz od tych mniejszych, którzy może kombinuja, może zaniżają, może oszukują, ale w końcu coś do tej kasy miasta odprowadzą. Kiedy dochody miasta się z tego tytułu uszczuplą żaden urzędnik miejski nie zniży sobie pensji na znak solidarności z ubożejącym miastem. Ale niech żyje wolna konkurencja, tylko wtedy Nowy Targ nie będzie konkurencją dla nikogo, skoro decyzje podejmuje się tylko na chwilę, na kadencję. Nie jestem mieszkańcem Nowego Targu, ale dojeżdżam tu do pracy. Żal mi tego klimatu zakupów w Rynku i okolicach, już teraz widzę ze wiele sklepów zniknęło i lokale swiecą pustkami, skoro sami tak chcecie, powodzenia
ak26.06.2014, 11:50
@ tak wygląda handel w centrum. Dzisiaj chciałam kupić buty- 179 zł. Nie byłam zdecydowana co do koloru, chciałam zobaczyć jak współgrają z suknienką. Zapytałam czy mogę je sobie wymówić do jutra. Usłyszałam , że zwrócić nie mogę, ale mogę wymienić na inne. Więc poprosiłam o godzinę czasu na zwrot. Pomyślałam, szybko pobiegnę do domu ,przymierzę i zdecyduję. Też nie można. Usłyszałam, że to prywatny sklep i zwrotów nie ma. Podziękowałam i wyszłam. Niech dalej stoją na półce, a właściciel niech idzie protestować. Była szansa, żeby sprzedać, nie chcieli.
baciok@26.06.2014, 11:23
Jest Wolność, Jest Swoboda.Jako konsument chcę kupować najtaniej. Tyle w tym temacie
asdf26.06.2014, 09:55
@księciu

Eksport towarów z Polski do Niemiec jest wyższy niż import. Doczytaj a później się wypowiadaj, bo cały twój post nie ma sensu.
z nt26.06.2014, 09:53
Nagle się okazuje że cenrtum handlowe bedzie powodem emigracji. Praca tam to niewolnictwo i cały Nowy targ upadnie. Dajcie spokój. Przecież cały protest jest nakręcany przez kupców, ktorzy się konkurencji boją. Udają że się o maisto boją i martwią i zwalaja wine na burmistrza bo podejmuje decyzje ktore im nie pasują. A reszta sie daje w to bez sensu wciagac.
wieśniok26.06.2014, 09:43
Do ksiądz cyt.Ale lepiej by sąsiad nie miał jesli i ja nie mam.
Ja pieknie dziękuje za takiego sąsiada krwiopijce który przez całe lata mnie doił jako klienta,pracownika.Niech żyje wolna konkurencja obudźcie się kupczyki nowotarskie pora zadbać o klientów i waszych pracowników.
żul sklepikarz26.06.2014, 09:33
Dlaczego w Europie zachodniej małe rodzinne sklepiki są wręcz dotowane przez państwo, a w Polsce te same małe sklepy są na naszych oczach zarzynane przez politykę państwa? Tam wiedzą że bardziej opłaci się dofinansować działalność takiego sklepiku przy ryneczku aniżeli organizować dla jego właścicieli miejsce pracy gdy sklepik upadnie - no, ale w Polsce władza się nie poczuwa do obowiązku tworzenia swoim obywatelom miejsc pracy. Dla rządu Polacy są po to żeby pojechali na zachód i przywieźli, względnie posłali do rodziny w Polsce, jak największą ilość pieniędzy która zostanie wydana na podatki pośrednie i inne sztywne wydatki. Jedyne czym władza w Polsce się martwi to jak po cichu podnieść VAT o kolejny 1% gdy zaczyna im brakować pieniędzy. Ponadto czas już najwyższy skończyć z tym zdezaktualizowanym już frazesem, powtarzanym przez wszystkich jak jakiś niewzruszony aksjomat czy mantra, mianowicie dość już tego hasła o tym jakoby to młodzi Polacy za granicę do pracy mieli wyjeżdżać; "synek sąsiada nie ma pracy to niech zagranicę jedzie" i po problemie - dość, zatkało się, w Europie zachodniej nie wiedzą co robić ze swoją własną młodzieżą (a tam rządy o miejsca pracy dla swoich obywateli dbają, czego dowodem np. te dotacje dla sklepików przy ryneczkach małych miasteczek - żeby nie padły, żeby właściciele utrzymali pracę).
wernyhora26.06.2014, 09:26
Takie centra handlowe wykańczają lokalną przedsiębiorczość. Młodzi ludzie zamiast otwierac własne firmy dalej muszą wyjeżdżać do Londynu bo przecież nie będą za głodowe pensje pracować w tych centrach. A poza tym tych supermarketów , biedronek itd. mamy w koło tyle że przez to wiele lokalnch rodzinnych sklepów spożywczych w naszym regionie już się zamknęło. I co teraz pora na następne rodzinne firmy ?
Jak PIS dojdzie do władzy to może się cos w końcu zmieni, żebyśmy nie byli tylko tania siłą roboczą i nabijali kase niemieckim , francuskim podatnikom. Prawdziwy patriota popiera nasze polskie firmy. Precz z tymi zachodnimi centrami.
opop26.06.2014, 08:13
Jak to jest że na własne oczy widziałem protestującego w rynku biznesmena lokalnego który około 20 w castoramie kupował farby do swojego sklepu w okolicach rynku. Tyle lat walki o wolny rynek i pewne osoby chcą wprowadzić kolejną formę reglamentacji. Wszystko w życiu się kończy i trzeba się dostosować.
xxx26.06.2014, 08:09
A JA NIE CHCE ZAŚMIECACZA!
ksiądz26.06.2014, 07:50
Zawiść i nic więcej. Tyle można powiedzieć o nowotarżanach.
Dlaczego jesteście zakałą społeczeństwa?

Jesteście lenie i nieroby. Sami g robicie a jak inny pracuje i sie dorabia to mu zazdrościcie. Patrzcie w swoje koryto. Sami święci nie jesteście a kamienie lecą jak deszcz z nieba.

Jesteście jak typowy góral i tzw pies ogrodnika. Ja nie mam to dlaczego sąsiad ma mieć? Wolę by sie Francuz dorobił niż Wojas, Rajski, Steskal etc.To jest wasze myślenie ( specjalnie z małym w)
Czy to tak ciężko zrozumieć ze bogaty sąsiad powoduje ze i ty sie bogacisz?! Przykładem jest to ze Polska, sporo eksportuje do niemiec dzieki czemu coś tam zarabia - wiadomo też ze import do PL jest pewnie 3x większy no ale gdyby wszystkie kraje oscienne były takimi Litwami i Słowacjami to bieda była by u nas większa. Sąsiad prędzej czy później da zarobić.
Widzicie swoją/naszą/kupców bezsilność wobec tak bogatego zachodniego kapitału. Widzicie sami jak ciężko jest sie odbić przy dzisiejszej konkurencji i zapełnieniu rynku. Widzicie ze eldorado już dawno minęło. A MIMO to wbijacie nóż w plecy swoim. Kupcy rozbudowali to miasto a nie nasz "szanowny" burmistrz. Albo kupcy i lokalni biznesmani sie wzbogacą dzieki czemu i nam coś skapnie albo pójdziemy wszyscy razem równo do piachu. Tacy zawistni jesteście? Sadzicie ze przyjedzie tutaj Francuz od gleryji co sie nachapał waszych dutków,wywiózł je do francyjii i powie. "Kochani nowotarżanie. Nachapałem sie po pachy.Nie wiem co z kasą robić. Przyjechałem teraz inwestować te pieniążki w to piekne miasto, zbuduje wam szkoły, parki, rozrywki, dam $ na szpital, na sciezki, zacznę płacić tutaj podatki a nie w raju podatkowym i tak dalej... "?!?!?!?!
A w 4 literach a tak sie nie stanie! Zubożejmy razem z kupcami i tyle w tego będzie
Ale lepiej by sąsiad nie miał jesli i ja nie mam.
Baca26.06.2014, 07:25
Po... jesteście chora komuna , wolny rynek oznacza przyjdźcie i
ruh.. nas wszyscy ? !!!
Każdy Mądry gospodarz dba o swoje owce i chroni przed wilkami !!!
Swiadomy zagrożenia26.06.2014, 07:06
Każdy Mądry kraj czy region chroni przed nie uczciwą konkurencją swój rynek i swój biznes .
Poza tym bzdury opowiadacie że czegoś brakuje w Nowym Targu są niemal wszystkie sieciówki poza H&M i grupą Inditex tj: zara ,stradiwarius itp ale oni i tak nie chcą tutaj być , bo to za małe miasto . Ponadto jak może być taniej w centrach jak koszty są 3x większe nauczcie się liczyć !!!
Poza tym koncentracja handlu i wszystkich siecówek w jednym centrum handlowym rozpieprzy całe miasto . Natomiast pieniądze z najmu wyniesie do zachodnich funduszy emerytalnych .
Z uwagi na niż demograficzny taki był i jast cel Uni Europejskiej abyśmy zapieprzali na ich emerytury czy to przez emigracje czy bandyckie czynsze kupowanie produktów to jest dla nich bez różnicy .
Jedynie solidarnością i jednością możemy się przed tym bronić lecz trzeba to chcieć zrozumieć .
P.S
Mam nadzieje że te bzdurne komentarze są pisane bo im za to płacą , jak nie to tempota młodzieży przeraża i niech lepiej wyjadą bo głupcy nikomu się nie przydadzą !!!
a26.06.2014, 06:21
Blokować budowę galerii w imię ochrony małych biznesów to jak postulować, aby zlikwidować banki, bo zabierają klientów lichwiarzom. Ciekawe ilu naszych lokalnych ?patriotów? wolałoby pożyczkę na 30% u lokalnego przedsiębiorcy niż na 10% w banku z obcym kapitałem? Ktoś chętny?
Do aktywnego26.06.2014, 01:17
Naiwny młodziaku. Chciałbyś otworzyć własny biznes to otwieraj. Co ma do tego centrum handlowe. Zapłacisz 1050zł ZUSu + księgową + podatek, to zaraz zmądrzejesz. Powodzenia !
Matma26.06.2014, 01:01
Jestem również za budową centrum. Nie może kilka rodzin uzurpować sobie prawa do handlu w całym mieście i to na wieki wieków.
I niech się nie zasłaniają brakiem wpływów z podatków i dobrem miasta, bo to tylko obłuda i bezczelność. Sami wpłacają niewiele lub zero. Ich pracownicy również , bo pracują na część etatu.
Tak więc zamiast korzyści mamy od nich wielkie gie, a panoszą się i próbują zawładnąć miastem. Ich krzyki nie mają nic wspólnego z troską o dobro miasta
Rybant25.06.2014, 23:52
Wita, panow a co to za protest jak jakis inny inwestor stawia sklep albo galerie to nie protestowaliscie ja jako zwykły mieszkaniec jestem przeciw waszemu protestowi kazdy moze zaczac działalnosc czy wieksza czy mniejsza kazdy ma do tego prawo a nie tak ze nagle zaczynacie protestowac bo ktos wkoncu pomyslał i che zbudowac cos konkretnego wasz sprzeciw wogole nie jest na miejscu pozdrawiam nowotarzanin
miejscowy25.06.2014, 23:38
Jakby szambo otworzyć...
Gdyby się dało to pół NT skoczyłoby właścicielom sklepów w Rynku do gardeł. W sumie nie wiadomo dlaczego - może dlatego że sami nie zaryzykowali w życiu złotówki na własny interes a uważają że "byznesmenom" kasa spadła z nieba...

Nie musicie im skakać do gardeł - znienawidzonych (od niedawna) burżujów wykończy przede wszystkim strefa płatnego parkowania. Nikt z nich jakoś strasznie nie protestował aż do niedawnego momentu, gdy poszła wieść o tym centrum handlowym, gdzie ludzie pracując po 12h będą zarabiać 1200zł, bo na inna pracę nie będa już mieli szans. Tylko idioci jeszcze na to nie wpadłi - wystarczy porównać okolice Rynku w NT, gdzie 10 lat temu nie było gdzie otworzyć interesu, bo wszystkie lokale były zajęte, a teraz proszę bardzo - w kazdej chwili lokale stoją. Tyle że wtedy nie było Almy, Leclerca, a Biedronka tylko jedna. Policzcie moze ilu ludzi pracowało w tych małych sklepach, a ilu obecnie w molochach.

I najważniejsze (chyba) - czy ktokolweik z radnych miłościwie nam panujących odważy się zadać pytanie o całkowitą wysokość podatków płaconych przez te małe firmy 10 lat temu i obecnie dodając do tego Almę, Leclerca i te 4 Biedronki. To jest dopiero ciekawe pytanie!!!
A od odpowiedzi zależy, czy Nowy Targ się rozwija, czy zwija...
...dzieki panującym nam od kilkunastu lat tym samym ludziom.
agh25.06.2014, 23:37
I jeszcze biedronki pozamykac !bezrobocie sie zlikwiduje bo zanim oblece na zakupy do malego warzywniaka,nabialowevo,piekarni,spozywczego,masarni itp to juz czasu na prace nie bedzie.I telefony komorkowe zlikwidowac bo to obcy kapital,zamiast smsow poczte polska wspierac i pocztowki pisac
zazdrosnik25.06.2014, 22:11
@wściekle psy nie przesadzaj o tej mądrości naszych kupców. Fakt kombinować i oszukiwać innych też trzeba umieć. Nie każdy się do tego nadaje. Ludzie mają za złe że przez wiele lat nie szanowali ich jako pracodawcy, a klienci mają za złe że ich też nie szanowali. Problemy ze zwrotami, reklamacjami itd. Nie każdy umie sprzedać badziew i powiedzieć Panie toż to pierwszej klasy towar nigdzie taniej nie kupisz a że ma 100 % marży na tym. Oni rozbijając się tymi furami nie wzieli do serca sobie porzekadła "małymi łyżkami ale zawsze". Pieniążki zarobione nie trzeba było przeznaczać na konsumpcje ale na inwestycje. Myślę, że ci co myśleli o tym, że firma musi się rozwijać jakoś teraz nie jęczą. Baa ale jak oni wykończyli innych to było super a teraz jak ich ktoś to o nie
tak wygląda handel w rynku25.06.2014, 21:54
wczoraj weszłam do sklepu w rynku w celu zakupu firanek a tam panie opychają się lodami!!!! w d..mają klienta-odłoży lodzika jak ją poproszę?? to była godzina 16 z kawałkiem...wyszłam bez towaru bo odechciało mi się kupowania w takich warunkach- jeszcze mi pobrudzi moje nowe firanki- zamówię sobie w necie.
Monika25.06.2014, 21:27
Panowie trudniący się działalnością gospodarczą po co zgłaszacie protest przeciwko budowie centrum?Klienci którzy u was kupują zapewne z wami zostaną a cała reszta która wyjeżdża poza Nowy Targ żeby kupić coś konkretnego za dużo mniejsze pieniądze będzie kupować w nowo wybudowanym centrum !przy okazji zaoszczędzą na paliwie.
Do wścibskich piesków25.06.2014, 21:10
W centrach ceny wyższe mimo że nie płacą podatków , u chińczyka szajs i też nie płaci . Polacy mają wyższe koszty i są zmuszeni do oszczędności . To rząd ustawił takie nie uczciwe warunki .
Do tych wszystkich zazdrosnych szczekaczy wynajmij lokal kup towar , podejmij ryzyko i jak przetrwasz nie zbankrutujesz to też może będziesz jeździł furą . A jak zbankrutujesz to będziesz mądry i nabierzesz szacunku do tych co zaryzykowali i potrafili się obronić i przetrwać w tak trudnych warunkach . Pamiętaj jakby mieli tyle w głowie co ty to by je kazali sobie obciąć i wyrzucić na śmietnik . Dlatego że mają mądrzejsze głowy to egzystują i jeżdżą takimi furami .
stańczyk25.06.2014, 21:07
Większość młodych ambitnych ludzi chcialaby pracować ale nie za marne grosze w centrach handlowych i supermarketach a jak widać tylko taką pracę bedziemy mieli. Po co nam jakas tam następna galeria handlowa , niech w koncu wadze miasta sprowadza poważnych inwestorów firm produkcyjnych a nie badziewiarskie galerie.
klara25.06.2014, 20:42
@Mieszkaniec n.t masz racje narzekają ci kupcy a cala rodzina żyje z tego takiego kiepskiego handlu. Bujają się po kanarach budują domy takie że głowa mała, rozbijają się autami itd. A czyim kosztem to wszystko ??? Reszty społeczeństwa. Płacą jak płacą zatrudniają na czarno tak jak ktoś napisał 7/8 etatu. Część pensji oficjalnie część pod tzw stołem. Każdy zresztą wie kto miał z kupcami do czynienia . A ile lat nawet paragonów nie chcieli dawać??? Co oni chcą zatrzymać ? Wolna konkurencje ?? I to jeszcze najlepiej rękami burmistrza !!! Oj nie ładnie nie ladnie
mieszkaniec n.t.25.06.2014, 20:01
Handel w rynku już dawno umarł.
Jak najbardziej taka galeria jest POTRZEBNA w N.Targu.
I niech Ci rzekomi kupcy z N.T. już tyle nie narzekają !!!
Bujają się furami, wakacje na kanarach itp. - oczywiście kosztem pracowników, którzy pracują za frajer na 1/4 etatu.
asdf25.06.2014, 19:27
@jan
A może powie pan nam o potrzebach nowotarskich przedsiębiorców?

"widzą jak lataja po H&M, Zarze czy innej badziewnej sieciówce są niemiłosiernie krótkowzroczni. Ich potrzeby sprowadzają sie tylko do konsumpcji byle czego, byle się poczuli na chwilę że sa kimś, skoro mogą sobie pozwolić na kupowanie rzeczy ze znaną metka."

Idealnie opisałeś lokalnych przedsiębiorców;)

@do wszystkich będących przeciw:
Pierwszy raz widzę żeby klienci byli przeciwko większej konkurencji. Chyba, że w większości piszą tutaj protestujący.
Ktoś mówił o chińskim szajsie, że jest tańszy i obciach tam kupować... Przepraszam bardzo, a to na jarmarku/sklepach nowotarskich nie ma chińszczyzny? Same polskie produkty? Nie żartujcie.
Mówicie o tragedii dla pracowników, że śmieciówki, niewolnicza praca. Może popytacie jak wygląda praca u rodzimych przedsiębiorców?

Skończy się tak, że centrum powstanie, zarobki będą podobne lub trochę większe niż u lokalnych (ktoś mówił o Castoramie - podobno faktycznie dobre warunki pracy tam panują w porównaniu do innych podobnych sklepów w tej branży), w centrum ceny będą niższe, więc lokalni chcąc się utrzymać obniżą marże. Ktoś może upadnie ale nie będzie to rzeź dla nowotarskiego handlu, kilkaset/kilka tysięcy złotych mniej na miesiąc zarobią. Jednym słowem klient wygrywa. Pracownik poniekąd też bo w większych sklepach pracownicy mają szanse łączyć się w związki zawodowe. W małym sklepach to nie możliwe bo usłyszycie te słowa, które już ktoś tutaj przytoczył :)

Niemniej życzę nowotarskim/polskim przedsiębiorcom by rośli w siłę, rozwijali się, łączyli a może sami stworzą coś większego o ile wcześniej nie pokłócą się o władze :) i by robili to nie kosztem garbu pracownika i klienta.
Powiem, że niektórym przydałoby się wyjechać zagranicę i pożyć a zobaczyliby jak przedsiębiorcy szanują pracowników.
wesoly25.06.2014, 18:41
I miliony z podatku od nieruchomości uciekną do sąsiedniej gminy a Nowotarżanie i tak dalej będą jeżdzić do Krakowa na zakupy
Tedi25.06.2014, 18:28
Biedni przedsiębiorcy z rynku, którzy zatrudniają ludzi na 1/2 etatu oczywiście najniższej krajowej a sami się rozbijają samochodami za kilkaset tysięcy zł. Stawiać to centrum najszybciej jak można !!!!!!!!!!!!!
absolwentka wyzszej uczelni25.06.2014, 17:00
Wole zostawic pieniedze u malego przedsiebiorcy, u polskiego producenta. kupic drozej a wesprzec polskiego pracownika i producenta. Niestety wiekszosc polskiego spoleczenstwa wybiera zagraniczne sieciowki, i zagranicze korporacje, ktore nie tylko wykorzystuja polskiego pracownika we wlasnym sklepie ale przede wszystkim taniego pracownika w Chinach czy Bangladeszu ktory miesiecznie zarabia 15 dolarow. Zgadzanie sie na budowe centrum handlowego wiaze sie ze zgoda na dominacje zagranicznego inwestora, a przeciez nie o to chodzi w kampanii o lepsze zycie w polsce pt. kupuj to co polskie. Dlatego nie popieram budowy centrum handlowego na zakopiance, popieram natomiast rewitalizacje nowotarskiego targu z ktorego mozemy stworzyc regionalny jarmark na wysoka skale a ktorym mozemy sie sie chwalić na zewnatrz, niestety w przypadku powstania galerii, nie tylko nasz piekny rynek ale takze jarmark straci na wartosci a zamiast kwitnac zyciem, bedzie pograżał mieszkańców i przyjezdnych w smutku i melancholii.
$25.06.2014, 16:03
Jestem za centrum.Po podejscie naszych pracodawcow jest przykra do klijent jak do psa i tylko zeby jak najwiecej zarobic.Proste ze wielkiej firmie mozesz zyskac wiecej niz u jakiegos Biznesmena z NT.I powini jeszcze jakies fabryki otwierac i nieprzejmowac sie tymi małymi.Bo lepiej jeden wielki niz 10 małych co tylko wyzyskują z ludzi.
zz25.06.2014, 15:41
krasny ..wiesz co komuna dawno się skończyła i centralne sterowanie gospodarką tez ,mówi ci to cos
jestem za budowa bo jak nie w N.T to wybudują gdzies w okolicy. i podatki zabierze ktoś inny , i wtedy mysle ze żaden inwestor długo nie zawita do N.T
obserwator25.06.2014, 15:02
Pracowałem 6 lat u jednego pseudobiznesmena z Rynku. 7/8 etatu. Pozostawanie po godzinach bo klient ważniejszy. Dodatkowo praca na jarmaku przy handlu. Ciesze się że sie Wam ukruci
młody jeszcze bardziej wkurzony25.06.2014, 14:25
Chyba wszystkich pogięło z tym centrum handlowym, czy wy nie widzicie że jak niedługo zabraknie naszych rodzinnych firm to nasze dzieci będą zmuszone do pracy niewolniczej w takich centrach handlowych. Przedsiębiorczość zaniknie. Ciekawe ile płaca za wpis za centrum handlowym
aktywny25.06.2014, 14:19
Nie nie nie i jeszcze raz nie dla centrów handlowych. Dlaczego nasz region ma być zapleczem taniej siły roboczej dla zachodniego bogatego biznesu. Chciałbym i inni moi kolędzie mieć mozliwośc pracy we własnej firmie a nie za psie pieniądze w jakimś tam byle centrum handlowym.
baciok25.06.2014, 14:15
do chłopaka z miasta
dobrze że zwróciłeś uwagę na szykowany przekręt z rondem pora na prokuratora, jeżeli chodzi o centrum jestem za , co do wynagrodzeń wystarczy spojrzeć na pracowników Castoramy (kompetencja i uprzejmość)
co do naszych kupców to o dziwo nikt nie protestuje pod lewiatanem budowanym przez p.Rajskiego na Bałęzowym
pawcio25.06.2014, 13:37
Chcemy tanich produktów a nie monopolu jakiś rynkowych biznesmenów.
tommmmmi25.06.2014, 13:27
kupcy to nireroby dlaczego kuśnierze nie protestowali 90% się przekwalifikowalo a w miescie dalej cuchnie to wina oczyszczalni
tomi25.06.2014, 13:05
jaki to nowotarzanin z jurka
Komentator25.06.2014, 12:42
Widać że wynajęte pisarczyki nawet nie były w Naszym Rynku gdzie ceny są niższe niż w galeriach oraz można się tradycyjnie potargować !!! Przepraszam chińczyk jest tańszy ale to obciach tam kupować !!!
Spróbujcie się targować w galerii to nikt z wami nie będzie rozmawiał bo właściciele w rajach podatkowych jaja grzeją .
Ponadto większość sklepów jest otwarta od 9 do 18 lecz wynajęci do pisania obcy o tym nie wiedzą .
Chłopak z Miasta25.06.2014, 12:14
Wynajęte pisarczyki możecie sobie pisać pierdoły , dzięki mądrości naszych radnych , przekręt z rondem został wykryty , rondo nie przeszło i budowa galerii posprzątana .
Na szczęście dla naszego Miasta !!!
Gratulacje dla Radnych oraz Jurka !!!
krasny25.06.2014, 11:49
Czytając te komentarze zachwytu ma się wrażenie, że pisane są na zamówienie właśnie tego centrum handlowego. Założę się, że piszą je sami inwestorzy, ale opłacona przez nich agencja PR, która ma stworzyć wrażenie, że tak dużo ludzi chce to centrum. Ja uważam, że nikt go nie chce, może to garstka, ale wg. mnie większość jest przeciwko, tylko ta większość nie ma czasu na pisanie na forach. Niestety jak się czyta te komentarze to ma się wrażenie, że nie są pisane przez faktyczne osoby z naszego regionu, tylko przez bardzo kreatywną osobę, która chce stworzyć wrażenie, że jest tu wśród mieszkańców taki hura optymizm, za powstaniem tych sklepów. Mam jednak nadzieję, że Ci który mają wpływ na to, czy to centrum powstanie będą jednak choć trochę racjonalni w podejmowaniu decyzji i zrobią wszystko, aby uniemożliwić jego powstanie.
B.25.06.2014, 11:00
Handel w Rynku? Jaki handel? W większości badziewie za cenę x2 !W rynku jest miejsce na knajpki i restauracje a nie handel ciuchami .Jak ktoś jest konkurencyjny i ma renomę to nie boi się konkurencji a jak zatrudnia niemiłych pracowników za najniższą krajową ,handluje kiepskim towarem to wybaczcie ale to nie te czasy.Wszędzie na świecie są galerie handlowe i nic tego nie powstrzyma. Nauczcie się być konkurencyjni a jak nie umiecie to zatrudnijcie menagera ,który to wie.Zamiast działać wolicie protesty - czasy strajków się dawno skończyły podobnie jak handel byle czym za dużą kasę .
PoKAJAny25.06.2014, 10:54
Kochana Kaju świat i mechanizmy działające w gospodarce są ciężkie do zrozumienia nawet dla analitykow a nie nas .
Może się zdarzyć jak padną przedsiębiorcy rodzinni ,jarmark,kupcy i inni aktywni Podhalanie , że będziesz miała piękne galerie z tanimi rzeczami i dobrej jakości .Będziesz miała wspaniały wybór towarów na miejscu.
Ale nie będzie Cię na nie stać .Powiem więcej zatęsknisz za wspaniałymi pączkami widzianymi za wystawą sklepową.Jakoś to jest tak jak z układem naczyń połączonych , czy z kopaniem dolków pod drugimi.Skąd u Ciebie ten sarmatyzm i nienawiść (może zazdrość)
Jest swoboda gospodarcza wybuduj i uruchom KAJA PARK daj pracę innym.
Do młodego wkurzonego25.06.2014, 10:53
Wypowiadaj się we własnym imieniu, ja jestem też młody i chcę centrum handlowego!!!!! W końcu będzie można zrobić tanie zakupy w sieciówkach a może to zmotywuje handlarzy z centrum żeby troszkę zbili z ceny!!!
:D25.06.2014, 10:39
@ Mądry
To zapytaj Korwina co myśli o tym że kilku ludzi którzy chcieli kapitalizmu i WOLNEGO rynku teraz na to podnosi rękę w imię mniejszości :D
PL RP25.06.2014, 10:37
trzęsą się monopoliści, którzy mięli raj w miasteczku i wykupili w rynku wielkie kamienice a teraz jeszcze będą mówić co można a czego nie. Nie wy tu rządzicie!!!
Bilguun Ariunbaatar25.06.2014, 10:09
do MLODY WKURZONY

racz mówić w swoim imieniu bo z tego co czytam i wiem, to większość młodych popiera ten pomysł.
tak jest25.06.2014, 09:57
Jestem przeciw nowotarskim pseudo biznesmenom. Traktują ludzi, pracowników jak śmieci, umowy śmieciowe i wypłata najniższa z najniższych jak tylko możliwa. Sami taplają się w luksusach. Koniec wykorzystywania nas pracowników mieszkańców tego miasta. W takim nowym centrum powstanie z 200 nowych miejsc pracy czyli się zmniejszy bezrobocie. A tu jakaś grupa ma w tym interes, swój interes by nie było lepiej nam zwykłym ludziom.
beta 2625.06.2014, 09:40
drodzy państwo! a może zrobić referendum , petycja za lub przeciw centrum .DOTYCZY TA SPRAWA CAŁEGO PODHALA!
MĄDRY25.06.2014, 09:35
Oboma rękami jestem za centrum handlowym.
Rynek zamknąć dla handlu i ruchu ulicznego i zrobić tam centrum życia publicznego z prawdziwego zdarzenia.
młoda zadowolona25.06.2014, 09:32
my młodzi jesteśmy bardzo zadowoleni z nowego centrum handlowego które ma powstać!!!! nie chcemy robić zakupów w sklepach w rynku bo nas na nie nie stać! poza tym jakość tych rzeczy wiele pozostawia do życzenia! już nie wspomnę o godzinach pracy tych sklepów! Żeby ludzie byli zadowoleni trzeba ich słuchać!
jan25.06.2014, 09:28
Ci którym sie marzy to centrum i juz oczyma wyobraźni widzą jak lataja po H&M, Zarze czy innej badziewnej sieciówce są niemiłosiernie krótkowzroczni. Ich potrzeby sprowadzają sie tylko do konsumpcji byle czego, byle się poczuli na chwilę że sa kimś, skoro mogą sobie pozwolić na kupowanie rzeczy ze znaną metka. To że przy okazji umrze całe miasto ( gratuluję w tym miejscu strategowi Marcinowi Ozorowskiemu kompleksowego projektu - centrum handlowe plus SPP) to mają w d.....

Wyjedziecie - drodzy konsumenci - stąd wszyscy, bo Marek Fryźlewicz z ogromnym powodzeniem gasi światło od lat w tym mieście. Wyjedziecie za robotą, bo zapasy zgromadzone przez waszych dziadków i rodziców kiedyś się skończą. Działki które można spieniężyć i wydać w butikach też, a widoków na rozwój tego miasta brak, choć odziedziczyliśmy takie skarby jak Gorce, Dunajec, hokej, jarmarki, tradycje w kuśnierstwie i różnych rzemiosłach - tkactwo, wyroby ze skóry, metaloplastyka, obuwnictwo oraz rzecz strategiczna

Niczego z tych rzeczy Maziorz nie wykorzystał przez 20 lat, tylko na siłę chce zrobić z Podhala jakiś bezimienny "europejski" twór urbanistyczny. Panie Fryźlewicz, może zamiast do Watykanu należało jeździć do Austrii, do Tyrolu i uczyć się, uczyć... jak to się robi. Z jakim pietyzmem należy podchodzić do spuścizny naszych przodków, którzy z całą pewnością nie mogą zaznać spokoju tylko się w grobach przewracają na to co pan ze swoimi kolesiami wyrabiacie w naszym mieście. Wstyd i hańba. Tak wyglądają rządy miernot. Zapamiętajcie to wyborcy
mieszkaniec N.T>25.06.2014, 09:08
Jestem za budową nowych centrum handlowych, oby się nasze miasto rozwijało , co mnie interesują handlowcy z runku, oni mi pracy nie dadzą a jak dadzą to na czarno, a w ogóle to ceny maja strasznie zawyżone przykład: w jednym sklepie dywanik do łazienki kosztował 60zł a identyczny w jednym z supermarketów 40zl i dlaczego mam być skazany na nich, chcę mieć wybór i robić zakupy tam gdzie taniej i mam pewność że nie ino ja bo nie wszyscy pracujemy i nie wszyscy zarabiamy miliony żeby se pozwolić na szastanie pieniędzmi. Najlepiej zrobić jakąś sondę kto jest za budowa a kto nie, śmiem twierdzić że za budową będzie więcej osób!! JA JESTEM ZA BUDOWA!!
kiril25.06.2014, 09:05
wy nie chcecie ale my mieszkańcy chcemy .
chcemy centrum handlowego z prawdziwego zdarzenia cenami przystępnymi dla każdego a nie tylko kupowanie drogiego chińskiego szmelcu gzie ceny to 200% marży .
no ale widzę że niektórzy lubią decydować za innych nie pytając nawet o zdanie czyżby strach przed konkurencją albo strach że nie będzie pieniążków dla chciwych sklepikarzy z rynku
irlandczyk25.06.2014, 09:04
Centrum handlowe ? i co, dalej brak pracy dla młodych wykształconych i ambitnych ludzi. My nie chcemy pracować za głodowe pensje w jakiś tam centrach handlowych, bo z tego nie utrzymamy naszych rodzin. I dale zostaje emigracja do dużych miast albo do Irlandii czy Anglii.
Po co nam te centra, chyba tylko po to żeby nasz region dalej ubożał.
Okupacja wróciła !!!25.06.2014, 09:04
Polska została sprzedana jesteśmy okupowani tylko Okupant zakamuflowany !!!, Przegrywamy wojnę tym razem ekonomiczną bo rząd , władze miast i gmin wspomagają obcy kapitał np.
Zwolnienia z podatków powodujące przewagę obcych .
TO SĄ DYWERSANCI I ZDRAJCY !!!
kaśka25.06.2014, 09:00
do milioner: a gdzie ty widziałeś, że pan Rajski protestuje??? chyba, że nie rozróżniasz Rajskiego od supermarketów od jego bliźniaka - Rajskiego od sklepu RTV z Rynku??? Rajski od supermarketów nie zajmuje się żadnymi protestami tylko robi swoje i ja się akurat cieszę, że na Balenzowym buduje, bo nie ma w tej okolicy gdzie zakupów robić!
NT25.06.2014, 08:58
Co wy kupcy macie inne prawa,przywileje czy co?A zdania mieszkańców to już się nie liczą?Około 80% Nowotarżan i mieszkańcy pobliskich wiosek chcą żeby Centrum Handlowe powstało.Centrum ma nie powstać bo kilkudziesięciu lub kilkuset kupców jest przeciw a kilka tysięcy mieszkańców za?.Śmieszne.Ja jestem jak najbardziej za tym żeby Centrum powstało.Przynajmniej będzie można coś kupić porządnego za przyzwoitą cenę.Tyle mam do powiedzenia.Jeżeli kogoś uraziłem to przepraszam ale taka jest prawda i takie jest moje zdanie.
qwe25.06.2014, 08:51
JA TEZ CHCE ZAKAZANIA OTWIERANIA NP ZAKŁADÓW FRYZJERSKICH - NIECH ISTNIEJE TYLKO MÓJ MONOPOL I BĘDĘ WAS OBCINAŁ ZA 100ZŁ!!! JAJA!
magi25.06.2014, 08:47
popieram chcemy centrum może wreszcie ceny chociaż trochę się obniżą bo obecnie to nigdzie tak drogo nie jest jak u nas!! poza tym takie centrum w każdym mieście powinno być!! i mam nadzieje że i nowe kina powstanie bo obecne przeraża na każdym kroku!!
maria25.06.2014, 08:44
no i dobrze że będzie galeria! a w rynku niech powstaną jakies fajne kawiarnie albo restauracje a nie odpustowe sklepy z drożyzną
marcin25.06.2014, 08:43
brawo dla burmistrza za znalezienie inwestora! mieszkańcy są za galerią
TB25.06.2014, 08:42
To ja napiszę list do burmistrza, że chcę kupować taniej i w sklepie, gdzie są ludzie dla mnie mili... chcę mieć wybór gdzie robić zakupy! tak dla galerii!
Chłopak z Miasta25.06.2014, 08:42
Do $
Ja myśle że na remont to Kupcy się składali bo Parking zarabiał blisko 1 mln rocznie a Oni byli i są głównym ściągiem ludzi do rynku lecz bezmyślna władza pozbawiła siebie dodatkowego wpływu do kasy miasta , a Kupców dodatkowego klienta !!! .
jolinek25.06.2014, 08:40
Ja chcę galerii i nie będę musiała jeździć do Krakowa
Lukas25.06.2014, 08:38
Zamiast protestować to lepiej się wziąć do pracy! Może i 5 osób z rynku się boi galerii, ale 99% mieszkańców na nią czeka!
mwm25.06.2014, 08:36
W ogóle nie chodzę do sklepów w Rynku. Jak widzę to podejście do klienta wchodzącego do sklepu to mi się robi niedobrze. Totalny brak kultury, nie odpowie nikt na dzień dobry, słowo dziękuję, proszę to egzotyka, podawanie towaru z wielką łaską. To pytam się po co te sklepy są, dla klientów i ich mają przyciągać czy odstraszać. Dzisiaj jak nie masz podejścia do klienta to nie bierz się za prowadzenie interesu.
yurek5425.06.2014, 08:34
rolą państwa jest obrona małych przedsiębiorców..z swego biznesu utrzymują swoje rodziny,kształcą dzieciaki i.t.d centra handlowe to umowy śmieciowe i transfer zysków za granice...!!!!
Prawda25.06.2014, 08:28
a Ja chce CENTRUM !!!
sw25.06.2014, 08:28
a rondo to galeria za swoje pieniądze buduje, sprawd se zanim sie wypowiesz! chce galerii!
zadowolony mieszkaniec25.06.2014, 08:26
a mieszkańców, to mają gdzieś! ludzie chcą wreszcie jakościowych rzeczy i miłej obsługi! galeria to najlepszy pomysł od lat i brawa dla burmistrza
Andrzejx4825.06.2014, 08:23
oby powstał jak najszybciej ten market to wtedy nasi kochani kupcy i biznesmeni zaczna dbac o klienta i wreszcie skonczy sie ich monopol oraz arogancja pozdrawiam
Poldek25.06.2014, 08:21
Pan Smoszna by najchętniej wprowadził obowiązek kupowania tylko u niego. Zaoferujcie lepsze produkty, milszą obsługę, to klienta nie stracicie. A róbcie raban na całe miasto i blokujcie galerię, której chcą ludzie to klienta stracicice. Mieszkańcy już mają dość bandy bogaczy, która chce im blokować centrum handlowe dla własnego zysku.
bqqlokers25.06.2014, 08:16
Też mi kupcy z krakusem Smoszna na czele 11 sklepów z butami 4 rtv agd 3 lumpeksy i parę innych szmareksow a w sklepie z zabawkami chinskimi i rowerami to jak kupilem misia dziecku to tydzie? smierdzial woda i papierosami.
Sędzia25.06.2014, 08:12
W Nowym Targu zaczęło się od bezmyślnego zniszczenia Rynku pod pretekstem rewitalizacji bo miasto dostało kase na "stryczek dla naszego Rynku .
Więc tym sposobem pozbawiło nasz Rynek skrzydeł .
Który teraz bez faktycznej rewitalizacji i parkingów będzie miał problem z utrzymaniem się !!!
W Polsce priorytetem powinno być dbanie o rodzimy Biznes bez względu na wszystko .
Na tym polega siła i jedność narodu !!!
Widząc te plugawe komentarze okazuje się niestety iż jest faktem że przeważają zawiść , zazdrość i bezczelność .
Brak poszanowania dla rodzimego Biznesu pokazuje brak poszanowania dla siebie samego i karą będzie emigracja .
Co dla większości nie jest problemem gdyż nie mają korzeni w tej ziemi .
Więc Prrrecz Przybłędy z Miasta !!!
Szkodniki trzeba tępić !!!
pracownica25.06.2014, 08:06
A Pan Smosna ile płaci swoim pracownikom.Tylko bez krętactwa. Przyznać się z ręką na sercu. Ja znam prawdę i niech ją inni poznają.
Mądry25.06.2014, 07:33
Teza o tym, że centra handlowe wysysają z miast handel, usługi i rozrywkę zakrawa już dzisiaj na truizm. Efekty widać przecież gołym okiem w wielu miejscach. Najbardziej jaskrawym jednak przykładem wykończenia handlowej ulicy jest Piotrkowska w Łodzi. Najpierw zaszkodziło jej otwarcie Galerii Łódzkiej, a gwoździem do trumny stała się Manufaktura , a kolejne próby rewitalizacji Piotrkowskiej spełzają na niczym.
Swiadomy zagrożenia25.06.2014, 07:29
Biedny głupi i bez świadomości naród .
Samorządy pozwalając na budowę centrów handlowych w Miastach nie tylko niszczą tkankę miejską, ale pozbawiają się same ? czyli lokalną społeczność ? pokaźnych wpływów do budżetu czyli czemu samorządy wspierają zachodnich emerytów ?
Gdyż jak większość "mądrych " Polaków myślą bez świadomości jaka jest prawda .
biedak25.06.2014, 07:23
@ milioner
Gdzie to sie Pan Rajski wypowiedział w tej kwestii bo nie widzę?
Jesteś w błędzie. Wiec zanim napiszesz pomyśl. To nie jest trudne
młody człowiek25.06.2014, 07:16
Jestem za i setki innych młodych ludzi też. Więc nie podpinajcie się Państwo pod nich. Obniżcie ceny zadbajcie o jakość i będzie dobrze. Komuna się skończyła i monopole rodzinne czy państwowe teraz jest wolny rynek. Nowotarskim pseudo kupcom dziękujemy za lata wyzysku. Teraz w końcu nastanie konkurencja. Czy wy jesteście tak ślepi czy nie wiecie że większość jeździ do Krakowa na zakupy. Jak by kupowali u was to dawno by już ich nie było stać na inne rzeczy które u was kosztują krocie. DZIĘKUJEMY WAM ZA LATA WYZYSKU TERAZ PRZYSZEDŁ CZAS NA ZMIANY I NORMALNOŚĆ. Może na Facebooku zorganizujemy akcję poopieram budowę Centrum Handlowego w Nowym Targu. Niech ta garstka pseudo businessmanów :) w końcu się ocknie że ich czas mija.
js25.06.2014, 07:06
Jacek ma racje, skoro tak zależny im na miejscach pracy to dlaczego zatrudniają na pół etatu, dlaczego płacą takie zapomogi za wykonana pracę. Wiem jak działają centra handlowe, są tam standardy, których nie ma w taki sklepikach. Godziny otwarcia dostosowane są do potrzeb klienta a nie widzimisię właściciela. Kończąc prace np o 17 nie zrobię zakupów w rynku. Kwestia zatrudnienia w centrach, sklep musi mieć przynajmniej 3 pracowników na pełny etat a sklepiki ile zatrudniają osób 1? na pól etatu?. Ja mam swoje zdanie i nikt mnie nie przekona.
MARTA25.06.2014, 06:54
Może sprzedamy cały Nowy Targ.Ogrodzą nas siatką a my będziemy za miskę ryżu pracować..NIE DLA OBCEGO KAPITAŁU,PRACUJMY NA SWOIM I KOCHAJMY CO NASZE POLSKIE.ZOSTAWMY DZIECIOM POLSKĘ WOLNĄ A NIE POD "ZABORAMI".
młody realista25.06.2014, 06:26
do młodego wkurzonego: zawsze możesz się zatrudnić za grube pieniądze np w almie 900 zł na rękę albo w leclercu i będziesz dostawał wypłatę 1200 w siatce jednorazowej. Dość wyzysku. Tak dla galerii handlowej!
xxxx25.06.2014, 06:19
Do Dana- Ty nic nie rozumiesz i masz krótki wzrok! Przez supermarkety- upadnie całe miasto!.
O to chodzi obcokrajowcom! Myślze trochę babo!
matka25.06.2014, 06:15
Do Jacka- Egoista! Nic Cię nie obchodzą inni? To poucz się historii Nowego Targu- to miasto było , jest i będzie miastem handlowym. ! A miejscem handlu był RYNEK, a nie jakieś peryferia. Nie każdy ma auto.
Brawo Jerzy Smoszna!
Pawel25.06.2014, 05:33
Na zachodzie ograniczaja masowy Handel a tutaj burmistrzu chcesz to organizowac? Nie Nie Nie i jeszcze raz Nie. Nie jest to do niczego potrzebne. . . Podaj jeden sensowny powód. Nie zabijaj miejskich firm. Pomagają a nie rób szkody.
Pamiętliwy25.06.2014, 02:23
Pamiętam jak pewien byznesmen nowotarski podjechał swoim mercedesem pod lokal wyborczy i zamaszyście zakreślił Komorowskiego, tak aby wszyscy wiedzieli.
Teraz mogę śmiało zacytować:
Miałeś, chamie, złoty róg,
miałeś, chamie, czapkę z piór:
czapkę wicher niesie,
róg huka po lesie,
ostał ci się ino sznur,
ostał ci się ino sznur.

Moja propozycja dla byznesmenów. Napiszcie do prezydenta. On wam pomoże.
Tak jak pomógł sprzedać kolejkę na Kasprowy.
nowy targ25.06.2014, 01:14
nie mów do wszystkich MŁODY WKURZONY ze nie chcemy centrum ja bardzo chce i inni gdybys nie wiedzial jest wiekszosc ludzi ktorzy chca centrum !!dlatego negatywne odpowiedzi y wypowiedzi sa bezsensu bardzo fajnie by bylo gdy by byla budowa centrum !!z chęcia sie przejde do prawdziwego centrum wtedy bym nie jezdzila do krakowa i moge powedziec ze bede tam robic zakupy
kobieta25.06.2014, 01:10
jestem za budową - i wcale sie tego nie wstydzę-i będę mówiła głośno o tym.
Nie mówcie mi ze w Rynku są normalne ceny,i przykro mi to stwierdzić ale większość właścicieli jest niemiła -nie mila ,opryskliwa
za każdym razem jak oglądam towar i go nie kupię widzę wzdychanie sprzedawczyni.
i nie jestem wybredna,jestem standardową klientką .
Jestem za budową , nowe miejsca pracy , nowe atrakcje i wcale nie takie niskie wypłaty . aaaaaa i co ważne ----100 procent ze będą umowy -a nie tak jak teraz ze większość pracuje na umowie śmieciowej .
sama tak pracuje -

ważna uwaga - nigdy nie dogodzi wszystkim - pozdrawiam
nowotarżanin25.06.2014, 01:04
Typowa mentalność polaczków...Swojemu nie da zarobić lepiej obcemu..Czy Wy ludzie jesteście tak bardzo tępi czy udajecie????Kasa zarobiona przez obce przedsiębiorstwo nie zostanie w Polsce.Czy to tak trudne do zatrybienia??? Masakra...
kropek25.06.2014, 00:28
Masakra - nie dla centrów handlowych, nic tylko kolejne centra w tym kraju powstają, obcy kapitał transferuje zyski za granice, a w regionie nic nie zostaje tylko bieda. Piękne sklepy nie pomogą temu regionowi, niech w końcu tutaj powstanie jakaś produkcja - handlu w NT jest aż nadto...
Precz ze sklepami wielkopowierzchniowymi.
JACEK mieszkaniec powiatu24.06.2014, 23:35
Proszę mi odpowiedzieć co mnie ma obchodzić handel w rynku? Czy ci ludzie są jacyś inni ,mają inne prawa? Mają jakieś wybujanie o sobie. Czy ich interesowało że zwalniali pielęgniarki w szpitalu?? że zamykali kombinat,ze padała kuśnierka ,że ..... itd NIE Szli pierwszego każdego miesiąca po czynsz i śmiali się ze wszystkich
Ten sie smieje kto sie smieje ostatni
mlody wkurzony24.06.2014, 23:34
My mlodzi ludzie nie chcemy tu zadnego centrum handlowego. Niech wielkie koncerny nimieckie i francuskie wykańczają inne regiony a nie nasz.Chcemy pracować na wlasny rachunek a nie za grosze w galeriach i centrach handlowych.
kaja24.06.2014, 23:30
W centrum tak naprawdę nie ma ciekawych sklepów prócz rewelacyjnych pączków. Kupcy nie mogą decydować za mieszkańców. Galeria-rewelacyjny pomysł. Jeszcze tylko zlikwidować ten fatalny jarmark i będzie tak jak trzeba.
stańczyk24.06.2014, 23:29
Ciekawe ilu młodych ludzi wroci z Irlandii do tych super fajnych głodowych pensji w sklepach w galerii.... hłe hłe hłe.Bzdura , centra handlowe wykańczają tylko lokalne rodzinne firmy. Skończymy wszyscy w pracy niewolnioczej w rożnych sieciowych galeriach i supermarketach.Precz z dużą galerią handlową w naszym mieście.
gk196024.06.2014, 23:09
do "student"-chłopie rzuć te studia weż się za łopatę bo masz problemy z ortografią totalne,strach pomyśleć co "studiujesz" oby nie jakiś kierunek z uprawnieniami wymagający wiedzy,no może jakiś tam marketing czy inny szajs typu "inżynieria oczek wodnych" no to ujdzie-ale lepiej nie podpisuj się "student" tylko może "gimbus z ambicjami"
$24.06.2014, 22:57
"Popieram Jurku masz racje.A niech mi ktoś wytłumaczy-centrum handlowe- prywatny inwestor-droga do Zakopanego państwowa czyli nasza- rondo budowane przez nasze miasto czyli nasze pieniądze" - to Michał ,- ale na remont rynku to chyba nie kupcy się składali ?
wieśniok24.06.2014, 22:48
Nowotarskie kupczyki pojedziecie teraz na emigracje jak wasi pracownicy którzy nie mogli godnie egzystowac za wasze nędzne wypłaty.
Przypomina mi się jak mi odpowiedział jeden z was gdy po miesiacu pracy na czarno zapytałem kiedy mnie zarejejestruje cyt nie podoba się to wy.....ć.
Tak że teraz pasuje to w drugą strone jak wam nie pasuje to wy.....ć z Nowego Targu.
Mądry24.06.2014, 22:44
Jak mówi Korwin w tym kraju jest większość głupców to Mądrzejsi muszą za nich podjąć dobrą decyzję !!!
Chłopak z Miasta24.06.2014, 22:37
Cytat Świadomego zagrożenia Mądre słowa .
Oraz Brawa dla Jurka który dostrzega zagrożenie .

" Biorąc pod uwagę zagrożenie jakie niesie reszta obiektu
Liroy Merlin na powierzchni 10 tyś m2 ,( Castorama x 2,5)
posprząta cały interes budowlany na Podhalu , składy budowlane ,narzędzia , opony i itp. interesy Podhalan rozwijane przez lata szlag trafi , podobnie z resztą Decathlon na pow 5 tyś załatwi sklepy sportowe ,wędkarskie ,myśliwskie, rowerowe i inne - Zakopiańskie oraz Nowo Tarskie a na koniec Auchan które dokończy dzieła ze sklepami spożywczymi .
To są interesy jednej Francuskiej rodziny na całym Podhalu będą nie odwracalne straty !!!
To jest firma Która nie płaci podatków nawet w Europie tylko w rajach podatkowych !!!
Opamiętajcie się , Podhale zostanie wysadzone w powietrze !!!
Takiej powierzchni Handlowej nie mają Krupówki i Rynek razem wzięte . Głośno protestujcie !!! BO Jak reszta rodzimych przedsiębiorców zostaniecie wykończeni przez faworyzowaną i nie uczciwą konkurencje !!! "
Dość drenażu Polskiego kapitału !!!
PANOWIE GRATULACJE !!!
kupujący24.06.2014, 22:28
Hahaha teraz protestują a zapomnieli jak sami budowali supermarkety i inni protestowali. Takie prawa rynku, w zresztą. Jaką alternatywą dla sklepów markowych sieci jest jakiś sklepikarz z rynku handlujący marnym towarem z zaporową ceną?
Niech tam powstanie Decathlon to w końcu i sprzęt sportowy będzie można kupić na miejscu a nie przez internet czy w Krakowie.
beret24.06.2014, 22:20
W sklepie u p. Rajskiego pracownicy nie wiedzą co to uprzejmość, słowa-dziękuję, proszę- są im obce. Sklep jest generalnie przyzwoity, ale pracownicy, którzy np. nie przepuszczają kupujących w wąskim przejściu to standardy z epoki PRL-u.. Popieram ideę budowy centrum handlowego, kultura obsługi zupełnie inna, nie osiągalna u miejscowych kupców.
student24.06.2014, 22:11
Brawo w końcu niech się skończy dziki rozrost róznych supermarketow, centrów handlowych. Niech młodzi ludzie probóją sami rozwijać swoje firmy a nie iść do pracy w centrum handlowym za głodowe pensje. Nie chcemy tu żadnego centrum handlowego.
Andzia24.06.2014, 22:07
Kongregacja kupiecka tylko z nazwy jest dla kupców , tak naprawdę to zwykłe biuro rachunkowe ukryte pod fasadą stowarzyszenia, które skupia prywatne firmy księgowych. Nie muszę dodawać że głównym klientem jest Market Rajski bo o tym każdy wie. Członkostwo w tym dziwnym tworze to jakaś fikcja, nie przynosząca żadnych korzyści nikomu oprócz księgowych. Spadek zysków Rajskiego to spadek zysków księgowych, więc nie czarujmy się że KK dba o innych w tym nawet nawet o p. Rajskiego.
konsument24.06.2014, 21:56
Ale my nie chcemy - konsumenci.. chciałbym zwrócić uwagę aby nie wypowiadać się za wszystkich - ja jestem konsumentem i jestem przeciw i bardzo dobrze rozumiem jaki to będzie miał wpływ na miasto jako całość. Jeśli ktoś tego nie rozumie ... to bardzo mi za niego przykro..
...?...24.06.2014, 21:53
"tanie miejsca pracy"? a w sklepach na Rynku to ludzie miliony zarabiają? Żeby mieć klienta, to o klienta trzeba dbać!
A u kupców nowowtarskich czas się zatrzymał, np: sklep na Rynku z zabawkami i rowerkami komunijnymi - wchodzisz, zabaweczki zakurzone, w sklepie śmierdzi papierosami, nikt się Tobą nie zainteresuje, ja z takich sklepów wychodzę...
W Centrum to tylko pączki można dobre kupić, zjeść lody, no i może wybrać ładne firanki ;)
sasia24.06.2014, 21:52
Co nas obchodzą kupcy z rynku , oni się juz obłowili bo przez tyle lat byliśmy skazani na nich .Czas na zmiany . Kazdy chce zmian w tym miescie i my konsumenci czekamy na nowo-otwartą galerie !!!
Ja jak i wszyscy moi znajomi jesteśmy ZA tym aby Galeria powstała !!!
miescanin24.06.2014, 21:41
Ludzie, zbojkotujmy zakupy w centrum miasta. To my klienci Was utrzymujemy i to My chcemy konkurencyjności cen a nie waszego monopolu. Cieszę się, że mogę dziś wybrać między kilkoma niewielkimi centrami, bo po buty muszę jechać do Zakopca, ciuchy Kraków itd, itp. a żywność na szczęście w tych centrach a nie wyjazd. U Was niestety nie ma dobrego towaru, wszystko w jakości jarmarcznej i tam Wasze miejsce, to jest Wasz wieeelki handel.
now24.06.2014, 21:39
może tak Pan Smoszna da alternatywę na zatrudnienie minimum 100 ludzi a myślę że ubodzy biznesmeni z naszego miasta nie wiem czy zatrudnią chociaż 30tu i na jakich warunkach jestem za budową jak przeważająca liczba mieszkańców
Zygfryd24.06.2014, 21:32
Popieram budowę nowego centrum handlowego.
znawca24.06.2014, 21:28
' Dużego w porównaniu z naszym miastem' ale to centrum nie jest dla 30 tysięcznego miasta, ale także dla powiatu nowotarskiego, który ma ponad 150 tysięcy mieszkańców i powiatu tatrzańskiego, który ma około 65 tysięcy mieszkańców, a także dla tysięcy Słowaków i tysięcy turystów, którzy jeżdżą do Białki, do Zakopanego itd. Kobiety które na zakupy chodzą 'do miasta' czyli do rynku itd nie będą chodzić specjalnie pod Szaflary, bez przesady!
Dana.24.06.2014, 21:26
Panie drogi czy garstka handlowcow z rynku ma decydowac o tym czy budowac czy nie galerie ?? A co z reszta nowotarzan ktorzy chca wlasnie galerii bo wlasnie podjada zaparkuja i zrobia zakupy taniej niz w sklepikach w rynku i nie pisz pan bzdur o strefie parkowania bo wlasnie teraz trzeba sie ujezdzic aby gdzies zaparkowac bo sami wlasciciele sklepow i ich pracownicy + urzednicy z bankow blokuja miejsca.
calpos24.06.2014, 21:24
Najlepszą wizytówką kupieckiego charakteru jest syf jarmarczny
milioner24.06.2014, 21:07
pan rajski protestuje, a sam chce wykonczyc drobnych handlowców budujac kolejny wielkopowierzchniowy market obok jarmarku na balezowym. pozdrawiam
fan politycznej propagandy24.06.2014, 21:03
dlaczego decydujecie za nas?
Nowy Targ ma 33.000 mieszkańców, dlaczego ktoś decyduje za mnie?
grupka pazernych na kasę ludzi chce zablokować budowę, bo co?
bo jakaś inna firma, obcy ludzie chcą wejść do NT ze swoim interesem???


chce żeby galeria powstała i znajdę kolejnych, którzy poprą moje zdanie!
Michał24.06.2014, 21:03
Popieram Jurku masz racje.A niech mi ktoś wytłumaczy-centrum handlowe- prywatny inwestor-droga do Zakopanego państwowa czyli nasza- rondo budowane przez nasze miasto czyli nasze pieniądze, czyli my pomagamy prywaciarzowi wybudować dojazd do galerii,mam racje jeśli tak to jest to chore chyba że ktoś komuś....
baciok@24.06.2014, 21:01
Ale my chcemy. Konsumenci
zwolennik siecui handlowych24.06.2014, 20:54
podnieście ceny to przetrwacie
...24.06.2014, 20:39
Wy nie chcecie, 90% Nowotarżan ma inne zdanie. Koniec waszego monopolu na syf i drożyznę.
Może Cię zainteresować
Zobacz pełną wersję podhale24.pl