ZAKOPANE. "Stanowiska dla autobusów w miejscu dzisiejszych torów kolejowych, pociągi zatrzymujące się na poziomie -1, wyremontowane budynki istniejącego dworca, nowoczesny budynek dworca autobusowego, kasy biletowe, poczekalnia i kawiarnia z rozłożystym, szklanym zadaszeniem"- tak przedstawia koncepcję nowego centrum komunikacyjnego zakopiański Urząd Miasta.
Centrum mieścić się ma na terenie dzisiejszego dworca PKP. Jego wizualizację zaprezentowali burmistrz Janusz Majcher, prezes spółki TESKO Jerzy Piotrowski i pełnomocnik Małopolskich Dworców Autobusowych Kazimierz Dzielski.- Gdy przespacerujemy się dzisiaj po terenie dworca PKP, to widzimy, że niektóre torowiska są zarośnięte innych w ogóle nie widać. Wskazuje to na to, że są one od wielu, wielu lat nieużywane. Pamiętam jak były tutaj potężne składy węgla, koksu, materiałów sypkich. Dzisiaj po nich nie ma śladu. Cały ten obszar jest niewykorzystany – wskazywał burmistrz. Projekt, przygotowany przez Małopolskie Dworce Autobusowe, przewiduje utworzeni na tym terenie – poza wspomnianą infrastrukturą - również budowę postoju dla busów, zapewniających lokalny transport, a także parkingów.- Bryła nowego budynku dworca autobusowego z zadaszeniem jest o tyle ciekawa, że jej kształt będzie nawiązywał do gór i ma być ich odbiciem dzięki powłoce refleksyjnej. Dworzec będzie ze wszech miar nowoczesny. Idzie w kierunku tych trendów, które obowiązują obecnie w całej Europie – opisywał prezentowany projekt prezes Piotrowski. W porównaniu z wizualizacją w projekcie architektonicznym i konstrukcyjnym pewne rozwiązania mogą jeszcze ulec zmianie, aby sprawdził się on przy dużych opadach śniegu i deszczu w trudnych warunkach górskich.
Jeżeli projekt zostanie zaakceptowany, teren dworca, którego właścicielem jest Gmina Miasto Zakopane, zostanie przekazany do użytkowania, a Małopolskie Dworce Autobusowe uzyskają pozwolenie na budowę, to jego budowa nowego centrum komunikacyjnego potrwa około 8 miesięcy. – Naszym założeniem jest, aby dworzec był gotowy w 2016 r. – potwierdza prezes Piotrowski. Warunkiem niezbędnym jest jednak podpisanie porozumienia pomiędzy Polskimi Kolejami Państwowymi, Polskimi Liniami Kolejowymi, Małopolskimi Dworcami Autobusowymi i Gminą Miasto Zakopane.
materiał prasowy, opr. s/