27.03.2016, 18:22 | czytano: 13731

Na płycie Rynku powstać mają nowe kawiarenki (wizualizacja)

wizualizacja
NOWY TARG. 500 tysięcy złotych przeznaczono w budżecie Miasta na budowę dwóch całorocznych lokali gastronomicznych. Ciężar inwestycji wziął na siebie Urząd Miasta i optymistycznie zakłada, że znajdą się chętni, by kawiarenki dzierżawić.
Jeden czy dwa?
Tego optymizmu nie podziali wszyscy radni. Podczas sesji, gdy decydowano i zmianach w uchwale budżetowej, zakładających między innymi wygospodarowanie kwoty pół miliona złotych na inwestycję - pojawiły się głosy nawołujące do ostrożnego inwestowania w gastronomię - zważywszy, że na ogłaszane w ostatnim czasie przetargi (o podobnym charakterze) - chętnych nie było.

- Budowanie dwóch takich obiektów to rozrzutność. Wybudujmy jeden i zobaczmy - jak to działa. Jeden tak, ale nie dwa - proponowała radna Danuta Wojdyła.

Na pytania radnych "skąd taka chęć budowy przez Miasto lokali", skarbnik wytłumaczył krótko, że "jest potrzeba ujednolicenia zabudowy na płycie Rynku".

Będą chętni?

Burmistrz wyjaśniał, że głównym powodem decyzji o postawieniu lokali jest kończąca się w maju umowa z dwoma przedsiębiorcami, którzy od kilku lat dzierżawią teren - na którym sami postawili sezonowe konstrukcje. - Ogłosiliśmy konkurs, wyłoniono zwycięzcę. Wygrała koncepcja dwóch jednakowych budynków. Konkurencja nam pokaże, czy to jest to opłacalne. Budynki wykonane zostaną w takiej technologii, by były całoroczne - tłumaczył Grzegorz Watycha.

Przeznaczenie pół miliona na budowę lokali kwestionował także Paweł Liszka. - W budżecie obywatelskim nie było pieniędzy na to, co chcieli ludzie, a teraz nagle jest poł miliona złotych, żeby ktoś robił biznes i zarabiał na tym? Czemu nie idziemy w tym kierunku - że ogłaszamy przetarg i mówimy przedsiębiorcy: masz postawić budynek albo partycypować w kosztach. A wtedy te pół miliona możemy przeznaczyć na inne potrzeby. Nie zrobiliśmy nic w tym kierunku. A czy przetarg, albo zapytano czy ktoś jest zainteresowany? Już są problemy z wynajęciem lokalu w Parku - mówił radny.

"Nie mamy pewności, ale nie mamy też czasu"

- Próbowaliśmy w takiej formule dwukrotnie - w Parku i na Wojska Polskiego i mimo zgłaszanych potrzeb i zainteresowania nie udało się wyłonić dzierżawcy - przyznał burmistrz. - Tu też nie mamy takiej pewności, ale też nie mamy czasu, by się nad tym zastanawiać. Poza tym jak oddamy budowę komuś - to będzie mniejszy czynsz - argumentował.

- To jest bardzo bardzo dobry pomysł. Gratuluję burmistrzowi. A ja się na tym znam jako plastyk - oświadczył Leszek Pustówka.

"Nie mogę wytrzymać"

- Ale czemu tych pieniędzy nie było przy budżecie obywatelskim, a teraz nagle są? Poza tym powinniśmy najpierw zapytać przedsiębiorców czy są zainteresowani współpracą, czy partnerstwem z Miastem - upierał się radny Liszka i zaproponował, by owe 500 tysięcy zł przesunąć na drogi, zapytać przedsiębiorców a potem "wrócić do sprawy".
- Pozwoliłem sobie zabrać głos, bo normalnie nie mogę wytrzymać - powiedział Waldemar Wojtaszek. - Panie Liszka, robi pan jakieś zarzuty, co do budżetu obywatelskiego, a ja zajmuję się właśnie teraz projektami, które były zgłaszane do b.o. - między innymi oświetleniem. Jest kilka zadań, które są realizowane, chociaż nie były procedowane. Przygotuję listę i panu podam, te zadania które są realizowane - zadeklarował wiceburmistrz. - Poproszę. I według listy i punktów przyznanych tym zadaniom - szybko zareagował radny.

Wysyp toalet

- Toalety to problem nabrzmiały w Mieście - ciągnął wiceburmistrz. - Dlatego ta inwestycja to także załatwienie tej sprawy - zaznaczył W. Wojtaszek.

Wątek toalet uzupełnił Grzegorz Watycha: - Te dwa obiekty typu kawiarnianego z wejściem do ubikacji z wnętrza lokalu i z niezależnymi wejściami z zewnątrz. Dodatkowo w budynku przy ul. Sobieskiego, w miejscu dawnego sklepu rybnego też będą publiczne szalety - wymieniał burmistrz.

Radna Bogusława Korwin zawnioskowała, by "informacja o przetargu na dzierżawę budyneczków na Rynku była bardzo szeroko rozpowszechniona. - Portale internetowe plus wszystkie gazety w południowej Polsce muszą być o tym poinformowane, by doszło to do najszerszej liczby chętnych i żeby wybrać najlepszą ofertę - zaproponowała.

Latem zabraknie ogródków na Rynku?

Dotychczasowi najemcy zapytani o opinię na temat nowej koncepcji Urzędu Miasta mówią zgodnie, że pomysł całorocznych kawiarenek jest dobry. Ale też obaj zaznaczają, że nie znając kalkulacji cenowej i oferty jaką ma zamiar złożyć UM - trudno im się do pomysłu zapalić.

Zgodnie też podkreślają, że nie wierzą w możliwość uruchomienia lokali w ciągu najbliższych 3 miesięcy. - Nie wyrobią się. Żeby postawić taki budynek i uzyskać wszystkie zgody i pozwolenia trzeba 8-9 miesięcy. Nawet w najlepszych układach i przy "szybkiej ścieżce" nie wyrobią się na wakacje. Nie ma szans, by tego lata na Rynku można było usiąść i czegoś się napić - wyrokuje jeden z dotychczasowych najemców.

Sabina Palka
Może Cię zainteresować
zobacz także
komentarze
MALINA10.06.2016, 00:10
NOWY TARG JEST /.../

Proszę unikać pisania wielkimi literami. Moderator.
monia08.06.2016, 22:18
Radni ,bezradni miasto traci romantyzm i poczucie smaku ,pomysły coraz głupsze a kasa niby skąd ?urzędnicy się dorzucą .Poprzedni rynek był super i miasto przyjemniejsze.Każdy będzie rządził jak będzie chciał zwłaszcza ludzie obcy ,którzy z miastem za wiele wspólnego nie mają czasem nawet z Podhalem ,niestety mieszkają tu może kilkanaście czy dwadzieścia lat i najwięcej mają do gadania.Żal a z czego tu ludzie będą żyć?
Bobo23.04.2016, 19:48
Dziwi mnie sucha informacja o projekcie kawiarenek. Dział promocji już powinien wykorzystać okazję dla wypromowania pewnych pomysłów lub planowanych choć odległych jeszcze w czasie atrakcji. Czy Pani nowo mianowana naczelnik zagrzebała się jak reszta w papierach? a miała być taka świetna "amerykańska" a jakoś nic o niej nie słychać. Urzędników w UM jest dość do papierów, ona ma być od "fajerwerków" i wizji jak mówi Pani Burmistrz. Nie mówi? - to tym gorzej.
Bobo23.04.2016, 19:42
Bardzo dobry pomysł, dwie jednakowe kawiarenki. usunąć wszystkie inne budy i budki. Niech zostanie pan od kwiatów. Nowotarżanie nie napinajcie się tak. Burmistrz nie będzie konsultował wszystkiego ze wszystkimi, a o turystach to wy zapomnijcie. Nowy Targ ma przyciągać okolicznych mieszkańców na zakupy, kawkę, lody, może koncerty lokalnych zespołów czy muzyków - przyjemnie będzie latem siedzieć pod parasolami i posłuchać muzy w lekkim wydaniu, a może nawet oglądnąć coś ciekawego na telebimie.
aaa...31.03.2016, 19:32
@wygaszacz ekranu w budżecie ma być jak najmniej pieniędzy i żadnego biznesu związanego z miastem, wszystko powinno być w prywatnych rękach.

Z czyich pieniędzy jest to budowane ? Wszystkich mieszkańców.
lokalna30.03.2016, 23:55
wystarczy poszerzyć chodniki w rynku,a kawiarnie i restauracje powstaną jak grzyby po deszczu .W Krakowie nikt nie wchodzi na płytę rynku tylko na chodnik kuchnia i zaplecze znajduje się w budynkach .pomyślcie o tym radni-bezradni,ludzie będą sami inwestować, a miasto nie wyda złotówki!!!!
Do esteta30.03.2016, 23:32
Masz rację. Płyta rynku ma być wolna od tego typu "architektury"
smakosz30.03.2016, 21:13
Wypić zimnego browara w towarzystwie żuli śpiących pod choinka........
BEZCENNE ZA WSZYSTKIE INNE ZAPŁACISZ KARTĄ MASTER CARD .
eryyuregtr30.03.2016, 20:37
Pewnie przetarg na dzierżawę w/w lokali już "rozstrzygnięty" pod stołem:))) który lokalny bonzno będzie tym razem miał we władaniu za super niski czynsz kawiarnie?????
ola30.03.2016, 19:58
ja bym powiedziala te pieniadze przeznaczyc na odbudowe szalet ktore byly bo wstyt ze na takie miasto nie ma gdzie sie zalatfic a ludzie chodza po bramach i sikaja to wstyt . moze nowy burmiszcz zajmie sie tymi szaletami bo tamte byly w bardzo bobrym stanie i zasypano i tyle pieniedzy poszlo w bloto a mogly byc do tego czasu
500+30.03.2016, 12:29
@KNT
...wypić zimnego browara w towarzystwie żuli śpiących pod choinka, zapomniałeś dodać.
nie ślepy30.03.2016, 11:56
Wymyślono sposób, jak postawić dwa "kible" na rynku?!
Pewnie to lepsze, jak dwie te paskudne piwne budy, które stoją okalane połaciami ptasiego gnoju!
Jeszcze zostanie problem...tego ptasiego gnoju!
esteta30.03.2016, 09:19
Na co komu te budy na Rynku. Płyta powinna być wolna od dziwnych "budowli". Na piwo można iść do innego lokalu.
Gołąbki będą miały więcej powierzchni dla swoich odchodów.
NA RYNKU NIE POWINNY STAĆ ŻADNE BUDY!
Rio29.03.2016, 21:59
Odtwórzcie kible w dotychczasowym miejscu na koszt tych co je zasypali.
Nie da się połączyć funkcji kawiarenki z toaletą publiczną.Poza tym to nie będą obiekty tymczasowe ale budynki całoroczne -na sto lat zaburzą urbanistykę i ład przestrzenny w Rynku.
To co było dotychczas jest akceptowalne społecznie.
A i tańsze dla budżetu.
aaaa29.03.2016, 18:58
Do was - nie da sie z pokoju do pokoju bo pozwolenia i uzgodnienia to juz brocha starostwa :)
KNT29.03.2016, 18:48
Znowu niezadowolenie i jojcenie....tak samo było z parkiem i rynkiem kazdy narzekał a jak pogoda jest to oblężenie tych dwóch jest nieziemskie. Tak samo bedzie teraz a za kilka miesiecy miło bedzie siasc w kawiarence na rynku w piękny ciepły wieczór i wypić zimnego browarka :D
W temacie29.03.2016, 16:31
Ta ornamentyka pseudo góralsko - pienińska psuje świecki i eksterytorialny charakter miasta. Miasto nie ma być na siłę adaptowane pod styl góralski. To pomylony pomysł. Choćby nawet akcentami. Jak to sie ma da ratusza, czy też do kamienic po północnej stronie rynku ? Nijak !!!
Jarek29.03.2016, 15:28
tak samo miasto(radni)wybudowali kolesiom nową targowice biznes na całego dlatego trzeba szybko rozkopac stary plac niby pod droge zeby handlarze sie przeniesli
Wyrocznia29.03.2016, 15:11
Radni bezradni, na czele z nowym burmistrzem pierdzistołkiem żyją chyba w jakimś innym równoległym świecie. Co jakiś czas zaginają czasoprzestrzeń i w naszym świecie wpadają na głupie pomysły. Jeśli pierdzistołki chcecie żeby te wasze kawiarenki zapełniały się przez cały rok to wymyślcie coś żeby rozwinąć turystykę, bo bez tego to miasto zamieni się niedługo w dużą wiochę przy takich wioskach jak Bukowina Tatrzańska czy Białka Tatrzańska.
splot29.03.2016, 14:23
m - nie łudź się to cała ta komisja to koledzy i raczka rączkę myje. Po co mieli zaakceptować jak pewnie to jeden z nich zrobił projekt a reszta przyklaskiwała. Tam kolesiostwo jest na całego. Biznesmeny zapłacą za wynajem i będzie super.
SamJa29.03.2016, 13:52
Niech postawią cpn jakiś pożytek przynajmniej będzie,nawet w zime :)
turystka29.03.2016, 13:52
miasto wybuduje za publiczne pieniądze kawiarenki milionerom bo taka prowizorka już się im znudziła ...bo jeszcze im mało ...bo przecie wiadomo komu je budują ...mieszkaniec królewskiego miasta ma race ...widzisz BOŻE a nie grzmisz
baciok@29.03.2016, 13:51
Jednak widze że to nie żart primaaprilisowy ze strony Pana Burmistrza.
Powiem po chłopsku Panie Burmistrzu:
Na rynku nie ma się gdzie odlać
(wersja ostrzejsza Na rynku nie ma sie gdzie wyszczać),
(wersja dla ludzi kulturalnych z Urzędu Miasta Na rynku nie można skorzystać z toalety).
miś29.03.2016, 11:05
tyle kawiarni w rynku a oni kolejne budy chcą stawiać, które w zimą będą świecić pustkami , lepiej zrobić kino letnie
m29.03.2016, 10:47
Czy ten cały pomysł został zaakceptowany przez Miejską Komisję Urbanistyczno-Architektoniczną gdzie jak zsiada m.in.3 architektów biorących za 1 posiedzenie kilkaset zł z miejskiej kasy? dlaczego nadal w tym mieście nie ma architekta miejskiego,który odpowiadałby kompleksowo za takie decyzje?
was29.03.2016, 10:40
Najlepszy numer jest w ostatnim akapicie. Urzędasy potrzebują 8-9 miesiecy by poczynić miedzy sobą uzgodnienia... czyli zanieść z pokoju do pokoju pismo i przybić pieczatkę. Taż to sie w głowie nie mieści, do czego te nieroby z Krzywej doprowadziły!
tak to jest29.03.2016, 10:37
Projekty burmistrza i tarnowskiego to od razu nadają sie na kontrole Regionalnej Izby Obrachunkowej i tak to sie musi skończyć , a xo dalej ? No tylko przedterminowe wybory samorzadowe . I tak to jest . Ojca nie ma , a dziecko jest .
bolo29.03.2016, 10:05
Dlaczego dwa obiekty? Bo trzeciej płci kurna nie ma.
este-tyk29.03.2016, 09:38
Wywalić to paskudne, ohydne, szpeczace całą płytę rynku lodowisko z całą blaszaną maszynownią, bo jak się tego nie zrobi to żadne najpiękniejsze kawiarenki na nic się zdadzą. Wyrzucicie pieniądze w błoto, bo i tak z tymi blaszakami rynek będzie wyglądał jak skupisko żelastwa i złomu. Czy tego szkaradziejstwa i braku estetyki szanowny plastyk Pustówka nie widzi ?? Wywalić to na koło do parku, a nie robić graciarni przed ratuszem, bo w żadnym mieście takiego bangladeszu jak u nas nie ma.
sam29.03.2016, 08:46
Widze, że układziki się zaczęły. Nie ma już innych architektów w tym Mieście, znów ci sami. Monopol? Przetargi i konkursy w tym mieście to żart z ludzi. Projekt taki sobie
stan29.03.2016, 08:43
po co ,,władza N.T." ogłasza w mediach te lub owe działania , ma to robić a nie pytać , od czego są - potem ocenimy czy było to czy owo potrzebne
baciok@28.03.2016, 23:57
Głupota goni głupote.
Nie wiem jak to skomentować.
A może to już żart primaaprilisowy.
sentymentalna podróż28.03.2016, 22:11
A pamięta ktoś czasy świetności kawiarni w MOK, po spektaklu na dół na kawusie to byloby coś
osioł28.03.2016, 22:07
a ja nie chcę aby tam ten ,,drugi sort polakow'' upijał sie i awanturował
Parking28.03.2016, 22:06
No wciskajcie kase naszym biznesmenom!! Ja proponuje ze za swoje kupie białą farbe a Miasto namalule linie na płycie rynku i bedzie parking darmowy!!! To bedzie biznes dobry dla Wszystkich.
alik28.03.2016, 18:02
naprawdę nie macie na co kasy wydawać tylko na kolejne pseudo kawiarnio-piwiarnie gorszego sortu
tu i teraz28.03.2016, 18:00
masz rację mieszkańcu za kible muszą zapłacić ci którzy zburzyli świeżo wybudowane. Trzeba zasięgnąć opinii RIO czy bardziej NIK, chyba że dobrowolnie i z pokorą sami odbudują to co zniszczyli.
Mam nadzieję że Radni tego dopilnują.
manfred28.03.2016, 15:06
W Nowym Targu niestety nie ma kawiarenki z prawdziwego zdarzenia. To że nikt nie potrafi poprawnie zaparzyć espresso to z tym się pogodziłem ale że nikt nie ma pojęcia o alternatywnych metodach parzenia to mnie strasznie boli.
Miejscowa.28.03.2016, 14:43
Najwyższy czas zająć się toaletami w pobliżu rynku, po co bylo likwidować stare , a te co niby są to albo nieczynne, albo zamknięte.
mieszkaniec królewskiego miasta28.03.2016, 14:35
Ten temat , to temat dla Komisji obrachunkowej przy wojewoodzie. To jest własnie temat dla ich kontroli wydatkowania pieniedzy publicznych dla prywatnego biznesu, a pomysły Tarnowskiego realizowane ślepo przez burmistrza prowadzą do tej komisji . Niech tylko spróbują to będę pierwszy mieszkańcem który to zgłosi. Jak ktoś chce robić biznesy , to za pieniądze z własnej kieszeni , a nie z miejskiej. Towarzystwo coraz bardziej rozzuchwalone i mieszkańcy muszą wreszcie zareagować . Ani Zbyszkowi S. , ani tym bardziej Andrzejowi R. kasy nie brakuje , bo już nie wiedza na co je wydawać , wiec niech inwestują w te swoje byznesy. Amen
mieszkaniec NT28.03.2016, 14:26
Na rynku to proponuję postawić toaletę jakąś, bo w tym tak zwanym mieście nawet nie ma się gdzie odsikać........
tkm28.03.2016, 13:14
Z czystej ciekawości i przez analogię, w pominięciu względów estetycznych: a ile miasto w ciągu ostatnich lat pozyskało pieniążków do budżetu z tytułu najmu? Może jakieś dane szacunkowe, dzięki którym każdy z mieszkańców pozna prawdę o zamierzonym przedsięwzięciu i stopie zwrotu (!), bo o zysku nawet nie marzę. Czy ktoś z decydentów przeprowadził taką prostą analizę? Czy dalej wróżymy z fusów, bo jakoś to będzie. Byle jako ale z fajerwerkami. Ot, szczególna forma oszczędnego i efektywnego miasta. Ale będą sracze, spełnienie mieszczan w XXI wieku. Brawo Watycha!
złote usta radnego P28.03.2016, 12:39
Po prostu miasto wizji i kultury. No i pan radny plastyk, co się zna na wszystkim, czyli na niczym, jest na dodatek przewodniczącym Komisji Kultury. Z pewnością w tej dziedzinie, w duecie z kompetentną wiceburmistrz zaprezentują jakieś odkrywcze oblicze Nowego Targu w bacówkach, kokardkach, koralach i wielu podobnych gadżetach, które zapewne ściągną turystów i spowodują gospodarczy bum obecnego Bangladeszu. A miało być tak wspaniale. Rach ciach tu i teraz. Tu na pewno, ale czy teraz już było, czy może właśnie jest?
Hammurabi28.03.2016, 12:18
Sprawiedliwie by było jakby koszt wybudowania pokryli byli włodarze
gue28.03.2016, 11:21
Najwiecej ma do powiedzenia ten pozal się Boze plastyk Pustowka. Gdziez owoce jego dotychczasowej pracy. Czego dotknal to spapral. Dyplom to jeszcze nie wszystko.
A swoja droga w okresie zimowym rynek wygląda fatalnie, upchane wszysto co się da, pan plastyk jest i akceptuje taka mieszaninę. Kontenery, piwne pawilony ,budki regionalne z kozuchami plastikowe sraczyki, kompletna mieszanina. Komu przeszkadazaly toalety wyremontowane i
Tutejszy28.03.2016, 10:47
Klepisko bez klimatu
Mieszkaniec Podhala28.03.2016, 10:02
Pan Burmistrz i Wice Burmistrzowie zamiast ładować pół miliona w dwa obiekty powinni te pieniądze przeznaczyć na remont sali w Moku - Bo rynek jest Jaki Jest to jest ale już funkcjonuje a Sala w Moku gdzie miasto organizuje koncerty i wystawia się spektakle woła o pomstę , Jeżeli Państwo w Mieście myślą że postawią obiekt , który trzeba jeszcze wyposażyć , zatrudnić obsługę i płacić Miastu dzierżawę która musiała by wynosić min 5000 zł/mc to myślę że szybko najemcy się nie znajdą , do tego czy ktoś z Panów z UM policzył i wie że nie opłaca się prowadzić takich obiektów w okresie Listopad - Marzec chyba że są to stację Narciarskie bo do utrzymania dochodzi jeszcze koszt Ogrzania , który w przypadku takich obiektów o bardzo dużej stracie ciepła ze względu na powierzchnie szyb wynoszą minimum 10 tyś zł żeby było w miarę ciepło to Gratuluje wrzucenia pieniędzy w Błoto bo do kosztów utrzymania dochodzą bieżące koszty remontu takiego obiektu itd.
Obserwator28.03.2016, 09:00
Rynek umiera. Agonia rozpoczęła się wraz z przebudową. Teraz to juz pozamiatane. Żadne kawiarenki nie uratują tego co poprzednicy zaprzepaścili. Nikt nie pytał mieszkańców o zdanie. Pod nóż poszły wspaniałe smreki a co zostawiono? a co postawiono? a co zasypano? Według mnie kadencja każdej władzy to max dwie kadencje i finisz! Poprzedników zgubiła zbytnia pewność siebie i we własne siły(układy)i oby obecna władza o tym pamiętała bo mieszkańcy podsumują przy urnach.
konk28.03.2016, 08:53
Radny P lubi bez myła bo jak wiadomo u "artystów" to popularne, są troche inni.
maniuś28.03.2016, 08:53
za kilka miesięcy minie połowa kadencji obecnie sprawujących władze w tym "mieście przy drodze" i państwo burmistrzostwo i p. Tarnowski z ferajną i p. Pustówką odtrąbią wielki sukces: otwarcie w rynku kibla za pól miliona złotych. W ten sposób zrealizują swoje hasło wyborcze, będziesz mógł nowotarżaninie wypróżnić się "tu i teraz"!
mieszkaniec28.03.2016, 08:37
@ wygaszacz ekranu
Masz rację, jest tylko małe ale, nasze władze samorządowe nie mają zupełnie koncepcji zagospodarowania Rynku, o koncepcji zarządzania miastem już nie wspomnę. Jak widać dla niektórych najważniejszym problemem są kible, no i parking, najchętniej wjeżdżaliby do sklepów samochodami. Problemem nie jest brak miejsc postojowych tylko przyzwyczajenie, że zaparkować można wszędzie. Wystarczy egzekwować przestrzeganie prawa w tym zakresie, a jeżeli już samorząd zdecydował się przeznaczyć środki dla Policji na płatne patrole, to na zrobienie porządku z parkującymi powinna być przeznaczona część tych środków.
s28.03.2016, 08:05
troche mi to zaczyna brzydko pachnieć... coś dla kogoś?
Andrzej28.03.2016, 07:42
Popieram "miesz" .A dlaczego MF nie dostał wyroku i nie siedzi za stratę 1,5 mln ?
n28.03.2016, 02:30
a dom towarowy sprzedac bylo za grosze a nie wyremontowac i dzierzawic to jest polityka i gospodarnosc
;)28.03.2016, 01:18
Dajcie mu spokój. Jest pan radny w komitecie organizującym obchody jubileuszu miasta - wiec będzie miał okazję się wykazać swoim profesjonalizmem.
Ale nie daj Bóg, żeby się obchody nie udały - wtedy rozliczymy te jego umiejętności i znanie się na tym co dobre i ładne.
Harnaś28.03.2016, 01:18
Harnaś @ fred

bardzo dobrze piszesz , taki powinien być rynek jak kiedyś , ławki i wiecej zieleni , do tego toalety i parking jak kiedyś , obecność to żal rozpacz i porażka ten beton i 4 nawet 5 kółek wkoło zanim zaparkjesz !!! pozdrawiam
Samochwała w kącie stała28.03.2016, 00:14
Pan Leszek to najbardziej zadowolony z siebie radny jakiego znam,nijak nie przekłada się to na umiejętności ale brawo za samoocenę.
optymista27.03.2016, 23:42
Przesadzacie, będzie dobrze.
miesz27.03.2016, 23:26
I bardzo dobrze! A Liszka jak tak jojcy to niech przypomni sobie co wyprawiał razem z MF z toaletami na rynku! Zakopano 1,5 mln złotych!!!! Niech się Rynek zmienia, niech powstanie hala widowiskowo-sportowa, obwodnica i przeniesienie jarmarku. Niech powstaną obie galerie. W końcu Nowy Targ się rozwinie
spacerkiem po mieście27.03.2016, 22:47
Nie ma p. Mariolo. Ale za to jest radny Pustówka, który się "na tym zna, bo jest plastykiem".
Mariola27.03.2016, 22:23
Rynek zamienił się w skład rupieci. Budy, wyschnięte choinki straszą przez kilka miesięcy (dekoracja lodowiska), blaszane kontenery, telebim na patyku, a teraz azjatycki domek. Po prostu miszmasz. Nie ma profesjonalistów od planowania przestrzennego?
osioł27.03.2016, 21:11
wiecej dochodu dałyby dwie toalety
Michał27.03.2016, 21:06
A może warto przemyśleć czerpanie zysku z jednej kawiarni i parkingu?Może warto wrócić do idei nowoczesnego parkingu?Wiemy że brakuje miejsc parkingowych-a jeszcze otwiera się dom handlowy Gorce.Można by wjeżdżać od pawilonu Lecha a wyjeżdżać z drugiej strony,dobre dodatkowe około 80 a może więcej miejsc,może by się handel ożywił i zlikwidowało by się to koszmarne lodowisko do którego trzeba doplacać a którego ktoś nie potrafił posprzątać na święta.TYLKO nie wzorem poprzedniej ekipy-NIE DA RADY.
A27.03.2016, 20:07
Jak Starbucks czy dunkin's są dobre to gratuluję smaku. Korpoplastikowość.
wygaszacz ekranu27.03.2016, 19:57
Żenujące i jakże kompromitujące to wszystko. Na skróty i po łebkach. Radny Pustówka tak się na tym zna jak i sam burmistrz. O rany skąd Ci ludzie się wzięli ... Pozwolę sobie przypomnieć tym panom, zupełnie bez złośliwości, że od lat funkcjonują już znacznie lepsze rozwiązania niż ryzykowne inwestycje publicznych pieniędzy, a takim ten pomysł będzie. Wystarczy coś poczytać, zabrać się do roboty i przetestować ot choćby model partnerstwa publiczno-prywatnego. Tego nie należy się bać. Wystarczy się tego nauczyć (ustawa z dnia 19 grudnia 2008 r. o partnerstwie publiczno-prywatnym (Dz. U. z 2009 r. Nr 19, poz. 100 z późn. zm.), zwana dalej Ustawą o PPP, oraz ustawa z dnia 9 stycznia 2009 r. o koncesji na roboty budowlane lub usługi (Dz. U. z 2009 r. Nr 19, poz. 101, Nr 157 poz. 1241 z późn. zm.), zwana dalej Ustawą o Koncesjach). Zbyt trudne? Czy o co tutaj chodzi? Panie skarbniku - litości. Pan tę "potrzebę ujednolicenia zabudowy na płycie Rynku" wpisze w warunkach konkursu lub przetargu" i nie żongluje pojęciami, o których znaczeniu ma nikłe pojęcie. Jeden wielki bełkot argumentowany małymi idiotyzmami. Nie wspomnę już o modelu "Projektuj-buduj-finansuj-eksploatuj, w którym ryzyko związane z projektem, budową, finansowaniem i eksploatacją jest przenoszone na podmiot prywatny. Też można.
Denda27.03.2016, 19:52
Jestem za!
Niech zrobią jakieś dobre kawiarnie i bary typu Starbucks czy dunkin's
Łowca27.03.2016, 19:48
Wszedzie gdzie miasto/panstwo się wtrąca nigdy nie funkcjonuje jak trzeba...

Łatwo jest wydawać pieniądze mieszkańców jeśli nie ponosi się w razie porażki żadnych konsekwencji...

Czy można gdzieś zgłosić, złe gospodarowaniem budżetem miasta?
samorzadowiecn z krwi i kości27.03.2016, 18:54
To chyba ktoś nie zna ustawy samorządowej w magistracie , albo chce burmistrza wysadzić z siodła? Przecież urzędowi nie wolno wydawać pieniędzy samorządowych na takie inwestycje? Niech sobie ktoś buduje za własne pieniądze a urząd może mu wydzierżawić grunt. To ktoś faktycznie jakiś szwindel chce na majątku miasta zrobić ?Wraca - róbta , co chceta Zobaczymy jak się to rozwinie ?
dekoracje wnętrz27.03.2016, 18:46
Radny Pustowka plastyk na tym się zna hahaha.
zygf27.03.2016, 18:39
Byłem raz na kawie w parku, dlaczego raz, bo kiepskiej jakości a cena za promocyjna nie była. Można podawać czarny płyn i nazywać to kawą, ale tylko raz znajdzie się nabywcza a potem pójdzie na kawę do Toscany, lub Lubieńskich.
fred27.03.2016, 18:38
Rynek powinnie zrobić tak jak było kiedyś ławki drzewka,a nie tak jak jest teraz betony tylko.
Złoty ząb27.03.2016, 18:27
Małymi kroczkami a dojdziemy do bangladeszu.Już mi się to lodowisko w zimie nie podobało,jakieś drewniane budy,zeleźnioki co to ma być? To jest Rynek wizytówka Miasta !!
Może Cię zainteresować
Zobacz pełną wersję podhale24.pl