27.04.2016, 14:30 | czytano: 7352

Wrócą "nawrotki"?

zdj. Michał Adamowski
NOWY TARG. - Jest dla mnie bardzo niepokojące, że służby ratunkowe muszą wielokrotnie pokonywać kilka kilometrów zamkniętej drogi na zakopiance w celu dotarcia do miejsca tragedii, a wielokrotnie korzystać z przeciwległego pasa ruchu - mówi Grzegorz Grzegorczyk. Radny prosi o ponowną opinię, czy zamknięte zjazdy i miejsca do nawracania na zakopiance to był dobry pomysł.
Przeprowadzone dokładnie 5 lat temu prace na drodze krajowej miały na celu zwiększenie bezpieczeństwa. Zlikwidowany został jeden pas ruchu w stronę skrzyżowania z ulicą Szaflarską oraz zamknięte zostały "nawrotki". Uniemożliwiono w ten sposób lewoskręt z Szaflarskiej w stronę Zakopanego.
- W związku z zamkniętymi zjazdami i miejscami do nawracania na drodze szybkiego ruchu - zakopiance - na odcinku przebiegającym przez Nowy Targ, proszę o skierowanie do stosownych służb - Policji, Straży Pożarnej Pogotowia Ratunkowego i Wydziału Budownictwa wniosku o wydanie pisemnej opinii, czy zamknięcie powyższych zjazdów nie zagraża bezpieczeństwa w ruchu lądowym na tym odcinku, czy w razie kolizji czy katastrofy w ruchu lądowym na tym odcinku drogi szybkiego ruchu jest wystarczająca ilość zjazdów do opuszczenia miejsca katastrofy i dojazdu stosownych służb - apeluje do burmistrza radny.

Dodatkowo, Grzegorz Grzegorczyk chce, by wydział budownictwa określił - czy zamknięcie zjazdów wyrysowanych w mapach ewidencyjnych i usytuowanych w planie zagospodarowania przestrzennego - jest zgodne z ustaleniami tego planu.

Radny prosi, by stosowne służby swoje opinię przekazały na piśmie.

s/
Może Cię zainteresować
zobacz także
komentarze
pio29.04.2016, 21:29
1966 - 100% racji
hołek28.04.2016, 23:44
Myślę że to bardzo dobry pomysł, ale muszą być zjazdy bezpieczne
takie jak na Buflak
-trzeci pas.
Trzeba wymusić wykonanie prawo skrętu na Ludźmierską przy koniczynie.
Wjazd do Tartaku.
Wyjazd z Józefczaka na Kraków.
Podłączenie rozdzielonej Kolejowej ,Mickiewicza,Królowej Jadwigi,Podtatrzańskiej prawo lewo skręty.
Ekrany wzdłuż chroniące od hałasu.
Przejścia nad drogą szybkiego ruchu.
Wszędzie drogi serwisowe i zbiorcze.
Węzły umożliwiające bezkolizyjny ruch rowerowy.
Cichą nawierzchnię.
Światła na skrzyżowaniach.

Tylko takie postulaty zrobią drogę bezpieczną i zgodną
z normami europejskimi i obecnymi wymogami.

Może się KTOŚ zastanowi i zrobi szybko obwodnicę zachodnią.
Będzie taniej ???
Będzie.
Smok28.04.2016, 22:16
Czystej krwi debili widać nie brakuje, ale czego się spodziewać po chwyconych za mordę niewolnikach, którym jak dasz, jak powiesz, jak zagrasz tak mają, tak zrobią, tak zatańczą.


A takim jak pan Marcin proponuję nie wsiadać do samochodu skoro się boi jeździć.
olo28.04.2016, 21:14
Nareszcie jakiś mądry ruch. Przecież nawrotki na zakopiance zostały zamknięte powodu jednego wypadku a utrudniły życie setkom obywateli. Czy ktoś widział korki na odcinku od dworca do Klikuszowej w soboty, niedziele czy pod koniec wolnych dni. Przecież nawet jeśli komuś zrobi się słabo i chciałby nawrócić to skazany jest na stanie w kilku kilometrowym korku. Czas przemyśleć tę paranoję i nawrotki przywrócić a na przykład ograniczyć tam prędkość.
Adol28.04.2016, 13:56
Raid masz kiepskie info dróg nie robią.
Raid28.04.2016, 11:09
Pan Grzegorczyk to nie jest ten co posiada firmę budowlaną na Konfederacji Tatrzańskiej, zajmującą się m.in. remontem dróg? Bezsens totalny, że niby karetka nie ma gdzie nawracać? Pojazd uprzywilejowany, jak sama nazwa wskazuje ma pierwszeństwo i obojętnie jak będzie jechał, to i tak każdy kierowca ma obowiązek przepuścić taki pojazd. Moi zdaniem to ostatni gwizdek, żeby coś przed nową Zakopianką jeszcze z kiesy miasta wydoić. Oczywiste, że przy nowej linii, też trzeba będzie jeszcze raz, rozkopać ten odcinek. Fakt ten potwierdza, że odcinek drogi nie jest od wczoraj, a jaki pisemny rozmach dla sprawy. Co te służby mają odpisać, że jest bezpieczniej bo były nawrotki dla karetek, a teraz ich nie ma? Róbmy, więc wszyscy sztukę dla sztuki, drogę dla drogi, a bezpieczeństwo pal licho, byle kasa grała i robota była. Nawrotki były zlikwidowane lata temu aby poprawić bezpieczeństwo i nikt mi nie wmówi, że ich likwidacja nawrotek bezpieczeństwa nie poprawiła.
ch?28.04.2016, 07:37
?????????????? i na wrotka ch...czytamy ze zrozumieniem, literka po literce jak normalnie was przerasta, jeśli to nie pomoże to poproście kogoś kto ogarnia alfabet-wytłumaczy wam .
??????????????27.04.2016, 22:46
Do ch? Tak na marginesie ty jako kierowca możesz wjechać za sygnalizator nawet jak się święci na czerwono (zawsze na górze dla daltonistow) żeby przepuścić pojazdy uprzywilejowane tak więc kolego weź kodeks poczytaj a dopiero potem używaj słowa debil a jak nieumiesz czytać to zapytaj policjanta z wydziału ruchu drogowego to ci w białych czapkach i cz ty wogole masz prawo do jazdy wydaje mi się że nie a jak masz to chyba nie używasz albo nie masz zielonego pojęcia o ruchu drogowym
Może rondo :)27.04.2016, 22:41
...karetka jadąca pod prąd to żadne utrudnienie dla samochodów
Problem zaczyna się w głowach majowych kierowców którzy nie wiedzą co mają zrobić jak widzą karetkę na sygnale jadącą pod prąd.
Ale prawko maja zdane ha ha ha
Co do radnych to lepiej nie piszcie bo sami ich wybieraliście :)
A_NT27.04.2016, 22:11
Najprościej jest wszystko zlikwidować i ograniczać pod byle jakim pretekstem.
Brak uwagi przy zawracniu - zlikwidować zawracanie , wypadek na Kowańcu - 40 km/godz. w całej dzielnicy, itp. Jak ktoś nie uważa na drodze albo myśli że na niej jest sam to nic i nikt nie pomoże w utrzymaniu bezpieczeństwa.

Panie Grzegorczyk ma Pan u mnie plusa.

A przy okazji debilizmem jest uważać że ten pomysł to debilizm tak mogą uważać tylko debile które mało jeżdżą.
Śliczny27.04.2016, 21:30
Czy z Szaflarskiej nie można skręcić do Zakopanego? Od kiedy?Od dziś?Czegoś nie rozumiem.Na nawrotce kiedyś zginął mój kolega.Chyba nigdy przez brak ,,nawrotek,,jakikolwiek samochód uprzywilejowany pod prąd nie jechał(chyba że pomylił drogę).Jadą z Niwy na ul.Św.Anny kawałek pod prąd 100 m.Do dawnej ,,nawrotki,,ok.1000 m. i z powrotem.Gdzie tu problem?
na wrotka ch27.04.2016, 21:12
do ch?
pomyśl sobie w swojej debilnej głowie, że w razie katastrofy lądowej na wysokości np. opla, policja zamyka drogę na wlocie od świateł przed dudkiem i keretka jedzie pod prąd, albo na wysokosci kolejowej katastorfa a policja zamyka zakopiankę na wysokości św. anny i karetka jedzie na szpital. albo że jest możliwość przeniesienia rannego na noszach przez bariery energochłonne o wysokości 80 cm na drugi pas jednokierunkowy....
a o pogotowiu lotniczym juz nie wspomnę...
obwodnice są od objeżdżania miast a nie do jazdy w kólko po sklepach...!!!!
196627.04.2016, 21:05
To nie nawrotki powodowały wypadki tylko kretyni za kierownicą. Moim zdaniem, cały odcinek zakopianki będący w granicach Nowego Targu, powinien być drogą miejską, połączoną w każdym możliwym miejscu z istniejącą siecią dróg miejskich. Rozwiązałoby to sprawę wielu problemowych dojazdów. I jeszcze jedno, z obwodnicą - wypad poza granice miasta !!!
spostrzegawczy27.04.2016, 20:35
@obserwator
to podobnie jak jeden radny mieszkający na Krzywej
ch?27.04.2016, 20:24
na wrotka ch -pomyśl zanim kolejny raz coś równie debilnego napiszesz... A teraz wyobraź sobie jadącą "pod prąd" karetkę i zagrożenie jakie zostanie stworzone dla wszystkich...
Adolf27.04.2016, 19:57
Brawo jestem za Panem !!
hmm27.04.2016, 19:09
Brawo! Likwidacja tego i pasa DOBREJ drogi to totalny debilizm! Powinni też znaleźć odpowiedzialnego(choć zainteresowani wiedzą że to osoba od jakiegoś czasu wprowadzająca swoje"mądrości" w starostwie) za likwidację nawrotki koło hali Gorce...to nic że tam nie było wypadku, ważne że jemu koło domu nie chodzą...
na wrotka ch27.04.2016, 17:21
kolejny fachowiec od inżynierii ruchu.
może niech napisze do ministra, żeby nawrotki (kto wymyślił to słowo..???) na autostradach porobić co 2 kilometry... tam to dopiero jest zagrożenie i żadnych zjazdów:P.

Poza tym, gdyby była kultura kierowców na skrzyżowaniu DK 47 i Szaflarskiej dotycząca przestrzegania dozwolonej prędkości, to można spokojnie ze Szaflarskiej wyjechać... ale coż... daleko nam do tego!

Sprawę kultury jazdy rozwiązałby jedynie fotoradar skierowany w kierunku Szaflar.

A w ogóle jest to temat z sufitu! musiałbym długo grilować żeby na takie coś wpaść... tzn argumentacje pomysłu o katastrofie u ruchu lądowym....:P

Pojazdy służb w czasie akcji są pojazdami uprzywilejowanymi.... mogą nie stosować sie do przepisów ruchu drogowego, policja może w razie potrzeby zamknąć odcinek drogi dla ruchu itd....

W czasie takich katastrof uczestniczą w ratowaniu ludzi śmigłowce pogotowia, one zjazdów nie potrzebują...

Współczuje mieszkańcom NT takich radnych:(
gj27.04.2016, 16:55
tak nawrotki niech wroca!!!!!!!!!!! bardzo ulatwialy dojazd mieszkancom. Pozdrawiam z Szaflarskiej i Polany Szaflarskiej
oko27.04.2016, 16:36
Nigdy!!!
Kazik27.04.2016, 16:29
Zamkniecie obydwu "nawrotek" to totalna pomyłka. Świetny pomysł aby je na nowo uruchomić.
Ja27.04.2016, 15:37
Dokladnie otworzenie " nawrotek " to debilizm!! Nadal tam jest niebezpiecznie
obserwer27.04.2016, 14:49
Czy radny Grzegorczyk posiada prawo jazdy; chyba juz nie ponieważ codziennie jedzie pod prad do swojego domu.
Marcin27.04.2016, 14:44
Zamknięcie "nawrotek" uratowało życie wielu ludzi!
Przecież po na tej prostej codziennie jeżdżą ponad 200 km/h!

Trzeba pamiętać ile tragedii wydarzyło się przez te "nawrotki",
otworzenie tych nawrotek to czysty debilizm.

Panie Grzegorczyk, pan niech się zajmie wyjazdem z Szaflarskiej na Zakopane bo to jest problem w szczególności nocą.
zakup27.04.2016, 14:33
Brakuje też ronda na skrzyżowaniu z Szaflarską. Włączyć się do ruchu z Szaflarskiej w stronę Szaflar albo od strony centrum na Szaflarską to istny dramat.
Może Cię zainteresować
Zobacz pełną wersję podhale24.pl