06.03.2017, 16:27 | czytano: 16416

Rozpoczęło się drążenie tunelu pod Małym Luboniem

Rozpoczął się najciekawszy etap prac na budowie nowej zakopianki z Lubnia do Chabówki. To wiercenie 2-kilometrowego tunelu pod Luboniem Małym. Wiercenie rozpoczęło się w Naprawie.
- Ze względów technologicznych i bezpieczeństwa wykonywanych robót dopuszczone są prace w ruchu ciągłym, 24 godziny na dobę, przez 7 dni w tygodniu - informuje Iwona Mikrut Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Krakowie.
Do robót wykorzystywane są młoty hydrauliczne zamontowane na maszynie typu koparka, dziobaki, wiertła, materiały wybuchowe, głowice skrawające, w zależności od twardości skał.

W górze powstanie dwukomorowy tunel. Obydwie nitki tunelu będą wyposażone w wentylację oraz wszystkie niezbędne dla bezpieczeństwa ruchu urządzenia, włącznie z wyjściami awaryjnymi. Zakończenie drążenia tunelu planowane jest pod koniec 2019 r.



Nad daszkiem umieszczonym nad wejściem do tunelu wykonawcy umieścili kapliczkę ze św. Barbarą, patronką górników, która została poświęcona 4 grudnia 2016 r. Budowa tunelu jest bowiem zakładem górniczym. Druga taka kapliczka stanie po przeciwnej stronie wylotu budowanego tunelu.
Na wszystkich trzech odcinkach S7 od Lubnia do Rabki Zdroju trwają prace ziemne przy wykopach i zakładaniu gwoździ gruntowych na skarpach (w celu zabezpieczenia zboczy skarp), deskowanie, zbrojenie i betonowanie obiektów mostowych. Betonowane są fundamenty, ale też podpory. Zaawansowanie prac jest różne, na różnych obiektach. W tym sezonie zimowym żaden z wykonawców nie ogłosił przerwy w pracach. Pracowali przez cały ten okres.

oprac. r/ źródło: GDDKiA
Może Cię zainteresować
zobacz także
komentarze
xyz14.03.2017, 19:09
Robią ten tunel jak za czasów kamienia łupanego.
Spiski11.03.2017, 21:38
Porownanie tuneli we Wloszech i Norwegii z tunelem na Zakopiance jest glupota. Tamte tunele sa w litej skale a w skale sie najprosciej wierci czyli dynamit i do przodu. Tak to by mozna robic pod Tatrami tunel. Na Zakopiance to co innego - najbardziej syfny tzw. Flisz karpacki do tego powyginane warstwy. Makabra jtora sie da tylko metodami gorniczymi kopac. Dlatego tez 24h beda robic bo tez flisz caly czas pracuje. Nie krytykujcie technologii jak sie nie znacie
Do ekonomisty, nie mylic z ekonomem.11.03.2017, 21:05
Prostaku - ta droga i tunel powstają dzięki PO. To za ich kadencji wszystko przygotowano. Zasługa PiS to tylko podpisanie kontraktów (odbyło się to w Rabce). A tak swoją drogą - dla człowieka normalnego chyba nie ma znaczenia kto budował (ty pewnie jeździsz autostradą koło Wrocławia wybudowana przez Hitlera?). Jeszcze uwaga do "douczonego/ej A". Jak ktoś myli Lubień i Luboń to nie powinien dotykać klawiatury.
A11.03.2017, 11:24
Chyba Lebniem a nie Luboniem.....trochę się douczcie
starygoral11.03.2017, 11:08
Norwegia ma ponad 500 tuneli a 200 powstanie w ciągu najbliższych 10 lat...Ostatni tunel drążony kilofem powstał tam 100 klat temu...Teraz wszystkie są wiercone- w dodatku włoskimi maszynami...A w Polsce tunel- nie dość,że kilofami - to jeszcze kopią Włosi...Czy to jest normalne???
darosław11.03.2017, 07:20
powinni dziobakować z dwóch stron to byłoby szybciej
muniek10.03.2017, 22:39
jadąc z Cote d'Azur do Tarvisio przez Bolonię przejeżdża się przez ponad 50 tuneli o różnej długości: od kilkuset metrów do paru kilometrów; Włosi cały czas wiercą jakieś tunele - dla nich to normalka
ekonomista , nie mylić z ekonomem10.03.2017, 22:17
Państwo zapłaci 3 mld za wydrążenie tunelu , a Tusk przyjedzie prawie na oddanie do użytku i przekaże kolesiom z peło w użytkowanie gotowy tunel, a że to będzie pierwszy tunel w Polsce , to koszt za przejazd będzie wysoki i kolesie z peło dobrze się obłowią , tak jak się obławiają ci co zbierają kasiorę na A4 z Katowic do Krakowa. I będzie się dobrze żyło wąskiej grupie kolesi Donalda tego jednego , bo dwóch Donaldów , to o jednego byłoby za dużo .I tak to leciało
bfv09.03.2017, 21:23
do dwa razy :Niesprawiedliwość po PO
jo anna09.03.2017, 15:20
jaki kraj takie tunele , i na pewno budowa sie przeciągnie w czasie o 2 lata albo i dłużej .
dwa razy08.03.2017, 20:58
To Polscy Górnicy powinni kopać ten tunel .
Przecież jest kopany w sposób traadycyjny.
Co za kraj zapłacimy Włochom i zwalnianym górnikom.
k08.03.2017, 20:12
ciekawe ile bedziemy bulic za przejazd bo napewno nie bedzie za darmo i wszystkie pojazdy wroca na okoliczne wioski
krecik08.03.2017, 18:18
@ ja.Nie miną się .Będą dwa tunele.@ kierowca.Zakopianka od lat,,zapier***,,24 godz na dobę,będzie ciszej ,pod ziemią.@qwe.Jesteś bezrobotny pomóż im nie pitol na kompie za rodziców kase(dobrze płacą tylko trzeba pracować).@bob nie budowniczy.Masz to gadane po tatusiu k***? Przejedż się tam. Tam jeden patrzy(inż) a 100 pracuje.
czy sie doczekamy?08.03.2017, 17:49
Tunele energetyczne w Niedzicy pod hydroelektrownię o długości po 3oo m każdy drążyli 1o lat górnicy z Bytomia , to może ci lepsi na ten tunel będą potrzebowali jednej 5-cio latki ?Most w Białym D. budują już 5 lat i jeszcze3 nie ruszyli , bo drogowcy maja zawrotne tempo budowy , a jak zbudują to już zaczynają remontować. Nie mówię już o kosztach , bo te są największe na świecie , nawet te w Himalajach nie są takie wysokie . Jak się buduje drogi szybkiego ruchu to dał w Polsce Tusk , bo te co miały być gotowe na Euro 2012 , to dopiero kończył w zeszłym roku kaczor . Jesteśmy mistrzami w tym fachu ,ale faktycznie za komuny nimi byliśmy , gdy budowaliśmy drogi Arabom , ale tam płacili petrodolarami , które szybko się zarabiało , a już kiedy je wydawaliśmy to nikt nie widział.To dopiero było tempo .
qwee08.03.2017, 08:48
takimi zabawkami to będą to 10 lat robić , może jeszcze ludzi z kilofami zatrudnią .
oni07.03.2017, 11:43
Nie mówię, że się nie ma czym chwalić, ale na Słowacji w tej chwili w budowie jest 5 tuneli o łącznej długości prawie 15 km. Najdłuższy ma 7520 m. W przygotowaniu są następne, w tym ponad 9 km koło Bratysławy.
ere07.03.2017, 11:35
e ...pieyekno dziura bedzie!!!
TGA 18.48007.03.2017, 08:03
@Kkk
Nic nie muszę sprawdzać,jeżdżę więc widzę.Sprawdzać mogą ci(też się do nich zaliczasz?) dla których jazda po Italii czy Francji jest abstrakcją.Poza tym,skoro wspominasz o starych tunelach,widać jakie masz pojęcie o budowie nowych,google zawiodły???...Italia-synonim Włoch,mędrku.
zzz07.03.2017, 07:23
Ty bob...Ty jesteś w tej piątce!!!!
Kkk07.03.2017, 00:45
@TGA 18.480 - jesteś /.../ Sprawdź sobie kiedy we Włoszech (na Italii?!) większość tych tuneli budowali. A po drugie - sprawdź sobie jakie ukształtowanie terenu mają Włochy a jakie Polska, niby gdzie mamy ten tunele budować - pod Poznaniem, na Podlasiu, czy może nad morzem? A może na drodze powiatowej między Zaskalem a Szaflarami? Jasne, kilka tuneli więcej by się przydało, ale bez przesady, nie mamy tyle ważnych krajowych czy tez międzynarodowych dróg na południu w górach by budować ich nie wiadomo ile. I nie ma co ukrywać, zdecydowanie taniej budowało się nie tylko tunele, ale w ogóle drogi 30-50 lat temu, gdy nie przejmowano się tak okolicznymi ekosystemami, ochroną przyrody itp.

@z - Słowacja, tak jak Włochy, jest krajem typowo górzystym, więc po prostu MUSZĄ tam budować tyle tuneli, żeby te drogi miały jakikolwiek standard.
TGA 18.48006.03.2017, 22:24
Też mi cuda,Frejus ma 13km czy tunel między Rzymem a La Aquilą,nie wspominając o kilkunastu tunelach między Bolonią a Florencją.Na Italii ich nie brakuje,umieją liczyć jakie są z tego korzyści.Polacy maja problem z liczeniem i jest jak jest.
as06.03.2017, 22:05
oj takim młotkiem -powodzenia.może mają jakiś lepszy sprzęt niż ten co na zdjęciu.
kierowca06.03.2017, 21:26
Popieram budowę 24 godziny na dobę by szybciej to pójdzie.Ale czy ktoś wziął pod uwagę zakłucanie ciszy nocnej okolicznych mieszkańców?
Dawid06.03.2017, 21:13
no Dziobaki się idalnie nadają do tego typu robót .
bob budowniczy06.03.2017, 19:09
Typowa budowa. Jeden robi, pięciu patrzy????
z06.03.2017, 18:48
Nie mówię, że się nie ma czym chwalić, ale na Słowacji w tej chwili w budowie jest 5 tuneli o łącznej długości prawie 15 km. Najdłuższy ma 7520 m. W przygotowaniu są następne, w tym ponad 9 km koło Bratysławy.
Piotr06.03.2017, 18:11
Bardzo dobrze, że budują. Odciąży to kiedyś miejscowości przez które przebiega aktualna zakopianka
ja06.03.2017, 17:45
oby sie w środku góry mineli to bedziemy mieli 2 tunele :)
ksu06.03.2017, 17:40
Chętnie przygarnę chociaż namiastkę tej ziemi i skał
STACHU06.03.2017, 17:12
Dobrze, że coś się dzieje. Powodzenia !!!
Może Cię zainteresować
Zobacz pełną wersję podhale24.pl