24.10.2017, 10:20 | czytano: 5344

Strajk lekarzy rezydentów w nowotarskim szpitalu? Nic na to nie wskazuje

Dyrektor Podhalańskiego Szpitala Specjalistycznego mówi, że nie ma informacji, by lekarze rezydenci pracujący w podległej mu placówce mieli przyłączyć się do strajku.
Strajkujący lekarze rezydenci, czyli młodzi lekarze będący w trakcie robienia specjalizacji, domagają się wzrostu nakładów na służbę zdrowia oraz poprawy warunków pracy i płacy. Od 2 października prowadzą głodówkę w Dziecięcym Szpitalu Klinicznym w Warszawie. Do strajku przyłączają się do nich kolejni lekarze w całej Polsce.
W Podhalańskim Szpitalu Specjalistycznym w Nowym Targu pracuje około 30 lekarzy rezydentów. Dyrektor Marek Wierzba mówi, że są bardzo pożyteczni i pomocni, choć ze względu na fakt, że często ich nie ma, bo biorą udział w szkoleniach, są wsparciem, lecz nie można oprzeć na nich funkcjonowania szpitala. - Mam nadzieję, że nie przyłączą się do strajku, a jeśli już, to nie będzie miało to negatywnego wpływu na funkcjonowanie naszego szpitala - mówi dyrektor. - Myślę, że w Nowym Targu nie mają powodów do strajkowania. Pensje mają takie jak w całej Polsce. Dodatkowo staramy się umożliwić im dyżury na opiece całodobowej czy oddziale ratunkowym, by mogli sobie dorobić - dodaje.

r/
Może Cię zainteresować
zobacz także
komentarze
Dziadki17.02.2018, 19:27
Poszlem na operacje, konowal wzial zdjecie i mnie na pol przytomnego pyta ktora to noga chora. Miedzy soba mowili o prawej gdy ja mialem wtedy lewa do operacji.Lekcewazenie pacjenta , niedbalstwo i brak kompetencji to tylko kropla w bagnie...lecze sie u nie jednego i wiem ze nie ma tak naprawde dobrych lekarzy z powolania. O lapowkarstwie nie wspominajac.Ja bym nawet zlotowki im nie podniosl, niech jeden z drugim pierwsze pokaze co umie a potem sie rzuca !! Na zachodzie na nauke daja kredyty ale potem taki lekarz musi to wszystko splacic. U nas niby wyksztalca( dostanie papier) a potem taki ucieka z kraju bo przeciez za 4 tys. Nie bedzie pracowal. Specjalisci maja 7- 8 tys a nawet duuuzo wiecej i tez im zle .Posralo sie im juz w tych lepach, jakby mu przyszlo zyc z renty654 zlote i kupowac leki to by sie zesral jeden z drugim. CWANIARSTWO I PANOSTWO!!! doprowadza do takiego dziadostwa szkoda gadac
Eskulap27.10.2017, 08:30
Nigdy im nie będzie dość.
Taki pan *** ( MAŁĄ LITERĄ ) nawet jak będzie miał pensji 10 000
To się chwyci 5 etatów żeby mieć 50 000.
Dodatkowo otworzy prywatny gabinet i dorobi drugie 50 000.
A potem w szpitalu na jak będzie miał dyżur to będzie opowiadał jaki to przemęczony jest .
Chcecie głodować proszę bardzo, zaglądnie wam głód do d...y to zjecie.
Dostaniecie podwyżki w takim terminie w jakich pacjenci czekają na zabiegi,operacje i wizyty u lekarzy.

Naruszenie regulaminu. Moderator.
Jessy fyou25.10.2017, 14:37
Baciok@
Każdy powinien zarabiać odpowiednio do swoich umiejętności jeśli się uczy to odpowiednia stawka powinna mu się należeć
Jeśli lekarz czy taz nauczyciel jest dobrym specjalistą to powinien godnie zarabiać !!! A nie dlatego ze jest i posiada jakiś tytuł to mu się obligatoryjnie wysokie wynagrodzenie należy ! To ze skończył studia to jeszcze o niczym nie świadczy
U mnie w firmie fachowcy zarabiają dobrze a Psełdo fachowcy już nie ! I nie pisz o jakimś socjalizmie
waciok25.10.2017, 13:34
baciok@ widzisz - lekarze rezydenci się JESZCZE UCZĄ więc z jakiej paki mieli by dostawać tyle co ci co się już nauczyli? Łapiesz? Czy dalej będziesz bredził?
abc25.10.2017, 13:29
poajent2- widać. Jesteś pierwszym którego tępota uderzyła w zdolność pisania :D
ppf25.10.2017, 10:40
Zna ktoś lekarza którego rodzina głoduje ,mieszka w slamsach jeżdzi rozlatującym się gruchotem ? Problemem nie jest brak kasy tylko marnotrawstwo, biurokracja ,lewe L-4 , itp
Pracownik25.10.2017, 10:09
Do system do d...y

Co za opowieść rodem z demotywatów
Pracuje wiele lat na ratunkowy w NT i nie jestem lekarzem i takiej sytuacji nie pamiętam.....nawet z opowieści
A poza tym Sebastian Łopata nie jeździł w karetce
baciok@25.10.2017, 09:04
Do nick sowa
Celny komentarz. Niektórym komentatorom na tym Portalu marzy się czysty socjalizm. ,,Czy sie stoi czy sie leży po równo sie należy. A wykonującym proste roboty więcej( nie obrażając żadnej pracy)".
Tak że Panie i Panowie może trzeba się było uczyć jak to takie proste leczenie i uczenie w szkołach(tu biorę w obronę nauczycieli).
system do d....y25.10.2017, 08:56
@fan rezydent i zainteresowany lek. Sebastian Łopata.
Jakie doświadczenie, jaka wiedza. Wpierw trzeba coś pokazać, dać od siebie a potem żądać. Podpisany niżej Sebastian Łopata już pokazał swoje umiejętności podczas pracy na karetce, biorąc starsza kobietę z domu i po przywiezieniu do szpitala stwierdził zgon. Kobietę przykryto prześcieradłem i odstawiono na szpitalny korytarz, powiadamiając rodzinę, która udała się po odbiór zwłok. A Babcia wstała i busem przyjechała w tym czasie do własnego domu. Ha Ha Ha, i to będzie strajkowało ? taki doktor.
poajent225.10.2017, 08:08
Powiedzcie tym wszystkim leczącym się w szpitalach i w przychodniach,żeby znależli sobie znachorów.Straszne,jaka zawiść i tępota króluje na Podhalu.
sowa24.10.2017, 23:46
Do Adam: okej, może twoja żona pracuje 300h w miesiącu ale ciężko nie uczyła się całe liceum, żeby dostać się na studia i na studiach, żeby uzyskać dyplom lekarza? To naprawdę dobre 10 lat wyciętych z życiorysu. Nie wspomnę jeszcze o min. 5 latach rezydentury, aby uzyskać tytuł specjalisty. Inni w tym czasie leżą do góry brzuchem a potem płaczą, że mało zarabiają. Ja też pracowałam w tym miesiącu 300h - jestem zmęczona, nie chcę tyle pracować, ale robić nie ma kto...
Adam24.10.2017, 22:36
Parodia. Etat to 160 - 168 godzin w miesiącu. Pracuję 280 godzin i zarabia, 3.200 zeby normalnie ( w miarę ) żyć. Żona pracuje jakieś 300 godzin i zarabia 4.500. Lekarz rezydent za 160 godzin bierze 3 tysiące i narzeka ???? Nauczy się, dotrze dalej i zarobi 13 tysięcy,. Czego oni ku..... chcą ??? Nikt im nie kazał iść na medycynę !! Niech ida do fabryki jak ja, zarobią więcej.....
baciok@24.10.2017, 22:26
Do nick Jasiu
O polityce nie chcę dyskutowac. Ale każda ekipa rządzaca traktowała nas Polaków jak niewolników, którzy za michę zupy mają pracować. Miał się zmienić ZUS dla przedsiębiorców i co jest. Psinco. Proponuję Ci jak zachorujesz idź do kucharki , drogowca( nie ujmując nic tym zawodom) aby Cię leczyli.

Do nick waciok
Jeszcze wiem co oznacza słowo lekarz i lekarz rezydent.
xx24.10.2017, 22:25
oj Jasiu ,Jasiu.
Realista24.10.2017, 22:08
brawo ty

Czasem brak logiki...
brawo ty24.10.2017, 21:59
Realista...i patrz w jednej wypowiedzi kilkukrotnie sobie zaprzeczyłeś :D:D
waciok24.10.2017, 21:56
baciok@ale ty jesteś w stanie załapać różnicę między lekarzem a lekarzem rezydentem? I pensję lekarza i lekarza rezydenta(ciągle uczącego się i kształcącego z naszych podatków) , czy nie bardzo? Jak załapiesz to przestań bredzić.
Do czytelniczka24.10.2017, 21:53
Dla Łapuwek :)
Jasiu24.10.2017, 21:51
Do baciok
Ja proponuje tobie troszkę ostudzić głowę !!! Twoim zdaniem tylko lekarze i nauczyciele zasługują na podwyżki reszta społeczeństwa to co ? Każdy normalny Polak pracuje ciężko śmieciarz kucharka dekarz na dachu drogowiec i codziennie masa fachowców którzy równie ciężko zdobywali wiedzę i doświadczenie i nie dostali podwyżki
Obecny rząd jest pierwszym który coś próbuje zrobić w tej materi
Od 2004 zarobki ani troszeczkę nie zbliżyły się do tych EUROPEJSKICH
A jeśli chodzi o dorabianie to zorientować należało by się jak wyglada praca lekarzy na całym świecie branie dodatkowych dyżurów to norma praca w kilku szpitalach to tez norma i niskie stawki za operacje
Czytelniczka24.10.2017, 21:36
Brawo redakcja..już dawno nie było tyle komentarzy! Nic tak nie porusza Narodu jak temat o konowałach lekarzach wykształconych za nasze pieniądze...chcących tylko zaszkodzić człowiekowi...zedrzeć z kasy....zawsze to jakoś odwraca uwagę od prawdziwego problemu...
przecież to taki zawód jak każdy inny....wszystko przecież można naprawić drugi raz....są przecież najnowsze technologie ...mówią czasem o nich i w TVP...no i wszystko to za żenujące PKB, decydujący o leczeniu NFZ, biurokrację...i jak ktoś próbuje się temu sprzeciwia jest deptany

dziwi tylko fakt, że tak dużo ludzi chce aby ich dzieci w przyszłości zostały lekarzami...
jan24.10.2017, 21:10
Do@Władysław jak będziesz se nosił dachówki po 10zł na godz.uważaj na BHP cobyś z dachu nie spadł.Bo bo kto Ci pomoże?
Realista24.10.2017, 20:42
Widzę po komentarzach, że Polakom, i tu na Podhalu, nie potrzeba lekarzy...sami wiedzą najlepiej, stawiają diagnozy, traktują zdrowie człowieka jak pokrycie dachu....Niech lepiej PIS zlikwiduje kierunki lekarskie....po co kształcić niepotrzebny zawód....na potrzeby Niemca? Kto ma pieniądze niechaj się leczy, resztę selekcja naturalna....
fan pacjentów24.10.2017, 20:08
fan rezydentów, jak ty wierzysz w to co napisałeś to szczerze współczuję...
Władysław24.10.2017, 20:03
jak mało płacą lekarzowi w szpitalu to zapraszam do mojej firmy , kryjemy dach potrzebni do noszenia dachówki dobre wynagrodzenie 10zł godzina.
pozdrawiam głodujących, to na zdrowie lekkie wygłodzenie oczyści organizm
tylko nie zapominajcie dużo pić wody najlepiej nie gazowanej.
fan rezydentów24.10.2017, 18:50
Zabrać posłom, kapelanom, dyrektorom szpitali po technikum rolniczym,radnym powiatowym,radnym wojewódzkim, Rydzykowi, a dać tym młodym wykształconym ludziom którzy chcą ratować ludzkie życie a nie politykować szczując społeczeństwo do bratobójczej walki o stołki i kasę. Tylko za stalina a pózniej za komuny, politruki bez żadnego wykształcenia zarządzały całymi sektorami życia publicznego. Rezydenci powodzenia nie poddajcie się zwycięstwo jest bardzo blisko.
230KM24.10.2017, 18:42
115KM hahhaha..../.../ przypominam ci że złodzieje (niestety jeszcze nie skazani) z PO okradali nas przez 8lat(reprywatyzacje,vat, mafia paliwowa) gdzie byłeś wtedy? I jesteś bardzo nie na czasie bo właśnie na rzekomo "podstawowy" postulat rezydencików pieniądze się znajdą(wystarczy nie kraść) cyt."Od 1 stycznia 2018 r. środki na ochronę zdrowia będą stopniowo rosły, osiągając w 2025 r. poziom 6 proc. PKB - zakłada projekt nowelizacji ustawy o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych, który przyjął dziś rząd."
ehh24.10.2017, 18:23
tadek,a my życzymy ci odKODowania mózgu...
115KM24.10.2017, 18:22
Pisowski rząd trwoni pieniądze na propagandę bardziej niż komuna to robiła (bilbordy, podkomisja smoleńska, miesięcznice, itp). Jeśli na to jest kasa, że o 500+ nie wspomnę, to na lecznictwo powinno też być.
też pacjent24.10.2017, 18:13
pacjent2. Gdzie takiej naiwności nabyłeś? POdniesienie im pensji na 6-8tyś poprawi ci leczenie??? Co ty ćpiesz? Bo jak byś nie wiedział to nakłady na służbę zdrowia zostały/zostaną zwiększone do 6% w przeciągu kilku lat - ale te pazerne rezydenciki dalej strajkują.
co na to inni pracujący24.10.2017, 17:45
Pracownicy na stażu po studiach w administracji dostają na rękę 800 zł,
na pracach interwencyjnych 1450 zł.Żaden z nich nie ma możliwości pracy
na dyżurach jak to ma miejsce w szpitalu,gdy jeden dyżur wyceniony jest w granicach 1000 zł,a jest możliwość przepracowania w miesiącu kilka takich
dyżurów .Jeżeli do pensji rezydenta dodamy dyżury,to nie jest tak wcale
źle z tymi płacami.
z gór rodem24.10.2017, 17:27
Prawda jest taka .Kiedy lekarz zaczyna pracować kominiarz,hydraulik i inni za 100 zł za godzinę nie chce przyjechać na fuchę .Jak twierdzi jest specjalistą i ma terminy -wykształcenie podstawowe.POPIERAM MŁODYCH MEDYKÓW!!!
baciok@24.10.2017, 17:21
Dyrektor Marek Wierzba mówi ,,Dodatkowo staramy się umożliwić im dyżury na opiece całodobowej czy oddziale ratunkowym, by mogli sobie dorobić"
Szanowny Panie Dyrektorze Szpitala Marku Wierzba,. Najpierw niech Państwo Polskie godnie płaci a lekarze nie będą od was chcieli sobie dorobić. Wstyd żeby człowiek po trudnych studiach, biorący odpowiedzialność za życie ludzkie zarabiał mniej niż na budowie.
Wszystkim demagogom krytykujących postawę młodych lekarzy życzę żeby lekko ostudzili głowy pod zimną wodą. Ja popieram i lekarzy i nauczycieli. Bo dochodzimy do państwa w którym można płacić za pracę michą zupy jak się miektórym rządzącym zdaje.
@ równość/pacjent224.10.2017, 16:55
To rezydenci strajkują a nie politolodzy bez pracy. Jak kąsają rękę która im podaje michę to szacunku dla nich nie ma. Ściema i tyle. Zabezpieczają swoje koryto a nie interesy pacjenta. Jakoś nie widzę związku między ich nabitą kabzą a jakością opieki na oddziale czy w ośrodku.Cała ta opieka zdrowotna jest kija warta.
Student24.10.2017, 16:54
@ Równość
A widziałeś kiedyś strajkujących bezrobotnych ?
Sa różne stanowiska i różne płace zawsze taki rezydent może iść na kasę do biedry albo na budowę albo wyjechać za grane nikt ho na sile nie trzyma
dun24.10.2017, 16:40
Oświadczam panu Łopacie - nie strasz pacjentów i Polaków tylko weż się za prace - na bezrobociu dostaniesz więcej.
edyt24.10.2017, 16:02
Tylko im kasa w głowie. Chamscy do pacjentów, traktujących ich jak najgorsze zło widać to na nockach jak rodzina chce się dowiedzieć czegoś o stanie zdrowia chorego to DOKTORY urażone że się ich obudziło do przyjęcia. A rezydenci co oni umieją do zabiegu sami nie staną, to że ich koledzy po fachu zarabiają dużo (doświadczenie i specjalizacja) to nie znaczy że lek. med ma zarabiać tyle samo. Cwaniactwo i tyle. Podziw dla pielęgniarek że wytrzymują z takimi cebulakami. Wszyscy chcą zarabiać godnie, salowe, opiekuni, fizjoterapeuci, diagności, technicy, pielęgniarki, nie wszystko należy się lekarzom, dobrze że inni to widzą.
PasterzPPP24.10.2017, 15:57
XD a jak ktoś nie studiuje medycyny i po studiach nie pracuje za pół darmo w budżetówce to problemu nie ma a lekarze mają sami sobie opłacać studia?
Skoro wyłożona została kasa na kształcenie lekarzy-rezydentów to dajmy im pracować w uczciwych warunkach, więcej skorzystamy na wypoczętym, najedzonym lekarzu rezydencie pracującym w szpitalu niż na takim którego się zmusza żeby uciekał za granicę.
Równość24.10.2017, 15:46
Skoro ma być aż taka solidarność to niech wszyscy oddają pieniądze ponoszone na kształcenie....inne kierunki studiów.....po których wychodzi grono bezrobotnych i niewykwalifikowanych....oni niech też oddają państwu
tadek24.10.2017, 15:32
Popieram protest rezydentów i lekarzy a tym co tak plują jadem życzę zdrowia.
pacjent224.10.2017, 15:30
Walczą o poprawę warunków w służbie zdrowia dla nas wszystkich.Do tych,co w komentarzach obrażają innych-sami sobie wystawiacie świadectwo.
www24.10.2017, 15:25
Lek.med Sebastian Łopata...chyba się wam w tych zaKODowanych łbach POprzewracało...to raz , a dwa Lek.Rezydent Sebastian Łopata jak już coś. I recepta prosta na wasz "strajk" - zabrać wam kontraktowe dyżury i zostawić "gołą" POdniesioną pensję - zobaczymy jak wtedy będziecie "śpiewać"...
kk24.10.2017, 14:58
A pan dyrektor powinien podziękować takim rezydentom, niech szukają stażu gdzie indziej. Nie dość, że pacjenci to dla nich króliki doświadczalne, to jeszcze chcą kasy jak specjaliści.
B-c24.10.2017, 14:28
Patologia od samego początku. Najpierw utrudniony dostęp do zawodu. Egzaminy z pogranicza medycznego absurdu. Studia jak studia. Cudów nie ma. Po nich rezydentura. i pytanie który z strajkujących o tym nie wiedział? Przygotowywał się do zawodu wiedział co go czeka ,bo to tajemnica nie jest. A teraz strajki. Bu ha ha ha. Ułatwić dostęp do zawodu bo nic tak dobrze nie robi konkurencja której im brakuje ,wyliczyć ile kosztowały studia takiego strajka i dać mu do łapy kosztorys. Albo płacisz albo odrabiasz koszty nauki w szpitalu na rezydenturze. I po krzyku. Chcesz strajkować zapłać za naukę.
rozbawiony24.10.2017, 12:57
Co to za głodówka jak posiedzą dwa dni i zastępują ich kolejni. To kpiny a nie głodówka. Chcą głodować to niech głodują jak Bóg przykazał. Ponoć 40 dni można bez narażenia życia. A tu dwudniowy show i zmiana komediantów. Patrze na te ich wyczyny i śmiać mi się chce.
pacjent24.10.2017, 12:01
oni nie sa od strajkowania tylko od leczenia!!!! Wprowadzić ustawę regulującą te fanaberie. Nie chcą pracować po studiach ,niech zwracają kasę za nakłady na ich wykształcenie i wtedy fora ze dwora. Mogą jechać i pracować gdzie chcą. Pani SZYDŁO!!! Mamy już dość tej medycznej dywersji.
Poparcie dla lekarzy rezydentów24.10.2017, 11:59
Popieram protest lekarzy rezydentów.

Do dziada - bądź miły i grzeczny bo sam zostaniesz. Nie ma problemu z pracą. Czy wy DYREKTORY nie jesteście w stanie tego zrozumieć? Tą dyskusje można pokazywać nowym lekarzom jako antyzachętę do podejmowania pracy w New Targ.
Paweł24.10.2017, 11:33
@ tez medyk
@ bum- cyk
Miałem pisać ale napisaliście wszystko w tej sprawie 100% racji !!!
dziad24.10.2017, 11:13
@łopata : uważaj by jutro kodowcy nie wyrzucili cie na łopacie do garadu , abyś tam w dobrych zimowych warunkach przemyślał kolejne kroki "protestu". Przemyśl to sobie , to nie groźba , a dobra rada od dziada .
tyz medyk24.10.2017, 11:09
Najpierw za solidną , uczciwą pracę niech się zabiorą i nie małpują politycznych działań totalnie zmanipulowanych koleżanek i kolegów z W-wy , bo to przegrani goście . Rząd i tak nie spełni ich wydumanych żądań , bo musiałby spełnić podobne żądania wielu stażystów inżynierów , polonistów filologów i innych zawodów. Początki wszędzie są trudne , a kształciło się na koszt państwa , to po studiach temu państwu trzeba coś zwrócić zanim zacznie się godziwie zarabiać . To normalne na całym świecie , nie tylko w Polsce . Tylko niedouczone wykształcone połowicznie aspołeczne jednostki tego nie rozumieją .
Tort24.10.2017, 11:06
może lekarze rezydenci zaczęli sami sobie opłacać studia
W normalny pracownik za praktykę raczej kokosów nie dostaje
@24.10.2017, 10:53
Nawet w Nowym Targu dali się zmanipulować? Toż to nie chodzi o niczyje dobro, tylko o bicie piany!!
Dzieci w przedszkolu to wiedzą :)
bum-cyk24.10.2017, 10:08
Na prawdę nie ma kija na tych /,,,,,/ Nie dość że wszyscy składaliśmy się na ich wykształcenie to teraz będa nam strajkować? Nich no rząd coś zrobi z tą rozwydrzoną psełdo służbą jak tak dalej pujdzie to nas wszystkich do grobu wpędzą. Nie dość że w państwowym szpitalu zachowują się jak dziedzic na folwarku patrzący z góry na nikomu nie potrzebny inwenrz to ludzki głos są w stanie odzyskać dopiero w prywatnym gabinecie. Takie to mamy bezpłatne leczenie. I o co te strajki? To raczej kiepski teatr w którym aktor udaje że gra. No to widz udaje że mu płaci. Niestety panowie doktory. To pacjenci powinni strajkować. Nie wy.
Szwed ze Szwecji24.10.2017, 10:06
Jako pacjent mam wyrobine zdanie o lekarzach.
maciek24.10.2017, 09:38
pewnie, i lekarz rezydent przyjmuje na SOR a specjalista śpi. Dlatego tak wyglądaja diagnozy jak wygladają. l
uprzejmy24.10.2017, 09:28
W dniu dzisiejszym w Szpitalu Nowotarskim obchodzone jest 100 lecie szpitala, będzie pełny catering , impreza na całego. Zapraszamy kto ma ochote. !!!!!!!!
Lek.med Sebastian Łopata24.10.2017, 09:25
Oświadczam Panu dyrektorowi Markowi Wierzbie że lekarze rezydenci w Podhalańskim Szpitalu Specjalistycznym wezmą udział w jutrzejszym proteście solidaryzując się z koleżankami i kolegami prowadzącymi głodówkę w miastach Polski.
Może Cię zainteresować
Zobacz pełną wersję podhale24.pl