28.10.2017, 12:00 | czytano: 9723

Przeciągają się przygotowania do budowy zakopianki Rdzawka - Nowy Targ

Arch. GDDKiA
Zaraz po wakacjach miał zostać ogłoszony przetarg na zaprojektowanie i wybudowanie odcinka drogi ekspresowej Rdzawka - Nowy Targ. Tak obiecywał w czerwcu minister infrastruktury Andrej Adamczyk. Tymczasem już prawie listopad, a sprawa nie ruszyła z miejsca.
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad tłumaczy, że cały czas trwają przygotowania do przetargu, a inwestycja nie jest zagrożona. - Jeszcze trwają przygotowania dokumentów niezbędnych do ogłoszenia przetargu w systemie projektuj i buduj, dla odcinka zakopianki Rdzawka – Nowy Targ. Jak wszystkie będą gotowe zostanie ogłoszony przetarg - informuje Iwona Mikrut z GDDKiA w Krakowie.
Budowa nowej zakopianki w kierunku Zakopanego, będącej przedłużeniem istniejącej już dwupasmówki, która kończy się przed Rdzawką, to ostatni z planowanych do budowy odcinków drogi ekspresowej pod Tatry. Przewidywany czas trwania inwestycji to 3 lata. Jeśli inwestycja dojdzie do skutku, dwupasmówka poprowadzi od Krakowa do Nowego Targu. Budowa drogi ekspresowej z Nowego Targu do Zakopanego nie jest planowana.

Pod koniec czerwca minister infrastruktury i środowiska Andrzej Adamczyk podpisał dwa aneksy do programów inwestycyjnych, wśród nich dotyczący odcinka zakopianki Rdzawka - Nowy Targ. Według Generalnego Pomiaru Ruchu z 2015 r. na tym odcinku panuje średni ruch dobowy na poziomie 14 007 – 18 082 pojazdów/dobę. W okresie weekendów, ferii i wakacji ruch ten znacznie wzrasta, co świadczy o wyczerpaniu przepustowości przekroju jednojezdniowego.

Zakres inwestycji obejmie budowę dwujezdniowej drogi klasy GP o długości 16,136 km, o szerokości jezdni 2x3,50m, czterech węzłów drogowych: Obidowa, Klikuszowa, Nowy Targ Zachód, Nowy Targ Południe, 22 obiektów inżynierskich ( mosty, wiadukty, estakady ).

Prace przygotowawcze prowadzone były w latach 2008 - 2015. Dla inwestycji wydana została decyzja o uwarunkowaniach środowiskowych, która jest ważna i prawomocna.

r/
Może Cię zainteresować
zobacz także
komentarze
poldek06.11.2017, 23:02
Może ktoś pokaze przebieg obwodnicy wschodniej NT?
Ponoć ma przebiegac ul.Sikorskiego koło boiska szkolnego,osiedla mieszkaniowego i kilku sklepów.
A do tego przy dojściu do ścieżki pioeszo-rowerowej na lotnisko!
CZY KOMUS ZABRAKŁO ROZUMU?
Lubię czytać po polsku.30.10.2017, 20:44
Lokash, to wielki komplement dla P24 zwracając się do "redakcji"?..
szuser30.10.2017, 13:25
W życiu ta droga nie powstanie. I bardzo dobrze bo jest niepotrzebna. Na Borze w lesie znaleziono jedyne w Polsce siedlisko czerwońca stadnego przeczyrasta ( znaczy taki robok to jest, podobny do turkocia podjadka - rzadkość wielka w przyrodzie, a po za tym
nie ma pieniędzy żeby wykupić pola pod Niwą , za pól darmo to nikt nie chce, bo to bardzo przyszłościowe tereny są, te bagniska.
"cała masa drobnych uliczek zostanie otwarta" . Ile, 2- 3 ?
Cały ten interes " obwodnicy" to polega na tym, aby sprzedać Państwu pola pod Niwą, na których nie ma kto i czego uprawiać.
Z Rdzawki do Klikuszowej - pola , nie ma problemu z dorobieniem dwóch pasów.
Od skrzyżowania w Klikuszowej, aż do stacji paliw też nie, trochę gruntu plebańskiego trzeba tylko uszczuplić, ale dobrodziej na to pójdzie jak mu zapłacą.
Jedziemy dalej w dół i tu jest teoretycznie problem . Ale jak ludziom zapłaci się po milionie albo dwa to się przeniosą bez żalu.
A skąd te miliony wziąć?
No to już wam piszę. Z oszczędności na projektowaniu!!!! Tu jest kasa z obwodnicy dla tych co lody kręcą. Projekty techniczne z taką ilością mostków, wiaduktów i mostu nad Dunajcem będą kosztowały jakieś 200 mln złotych a jak nie będzie obwodnicy od Klikuszowej do Color Parku to nawet 100 mln nie wyjdzie ( 5-7%) całość od 3-7 mld, zależy jak się robi.
I to chodzi młodzieży. Tyle, że na S7 kasy nie ma więc nikt się jakąś quasi obwodnicą NT nie będzie przejmował.
Pamiętam jak niejaki Rapciak już już ją miał budować i co i nic.
I dlatego nic z tego nie będzie. Tyle w temacie.
Kondor30.10.2017, 07:07
To jest właściwy czas na totalną mobilizację regionalnych polityków oraz mediów. Wszystkie ręce na podkład, bo ucieknie nam ostatnia szansa na budowę DK47 do Nowego Targu (przynajmniej za naszego życia).
POZYTYWNY29.10.2017, 11:05
do konfident.....
Zamiast się cieszyć, że coś będzie funkcjonalne, wprowadzasz zamieszanie, i tylko sobie chcesz zaimponować ?!!
Jak tam z mózgiem, pewnie walec po nim przejechał ?!!
@szuser29.10.2017, 09:33
Chyba Ci się bardzo nudzi albo chcesz sprowokować czytelników do jakiejś pyskówki. Tak durnego pomysłu nie słyszałem już dawno. Urzędnicy z UM, z panią M na czele już lata temu forsowali ten pomysł. Chwała Bogu, pani M już dawno nie ma, a droga która ma być obwodnicą miasta będzie budowana poza miastem, czyli tam gdzie powinna być budowana. Tak więc Niwę zostaw kolego w spokoju, a następnym razem proponując jakiś pomysł, zastanów się wcześniej nad konsekwencjami jego wprowadzenia.
kierowca z N.Targu29.10.2017, 08:30
Odcinek Rdzawka - Nowy Targ nigdy nie miał być ekspresowy. Ekspresówka ma iść do Chyżnego a Rdzawka - Nowy Targ to GP,czyli główna przyspieszona.Ale daj Boże żeby ta budowa ruszyła jak najszybciej - POWODZENIA.
Lokash28.10.2017, 20:17
Redakcjo - nie ekspresowa tylko bezkolizyjna klasy GP - to jest roznica.

szuser - ty nie masz zielonego pojecia co piszesz. Polowe Niwy trzeba bylo by zorac i do tego troche Klikuszowej. Na troge standardu GP wjezdzasz na wezlach a nie z kazdej dzialki. Na Niwie musielii by budowac drogi zbiorcze obok zeby ludzie mogli do nieruchomosci dojechac.

Poza tym obecna Krakowska zmieni sie na droge powiatowa i mase drobnych uliczek zostanie otwartych (Krolowej Jadwigi, Kolejowa) co odkorkuje troche miasto.
Supermario28.10.2017, 19:13
Wspaniała sprawa! Bardzo popieramy i czekamy.
szuser28.10.2017, 16:30
na szczęście nie ma pieniędzy aby ten bezmyślny projekt realizować; zamiast kombinować trzeba wyburzyć na Niwie z 15 domów za jakim takim odszkodowaniem i przedłużyć dwupasmówkę i tyle.
A decyzja środowiskowa wnet będzie nieaktualna i znowu trzeba zrobić nową.
ja28.10.2017, 15:17
pewnie bedzie przetarg ale dopiero za 10 lat :)
góral28.10.2017, 13:53
No to widać ,że minister Adamczyk szykuje się do ewakuacji z rządu "dobrej zmiany " z powodu zakopianki i mostka w Białym D. Czyli kowal zawalił , a Adamczyka wywalą. Po co obiecywał? Aż tyle ?
Czytelnik28.10.2017, 13:20
I to by było tyle wobec budowy
baciok@28.10.2017, 13:12
Dopisać mostek w Biołym Dunajcu. Zrobią porządną droge a mostek bedzie stoł i stoł.
demokratyczny konfident28.10.2017, 12:47
Komu to potrzebne,są drogi alternatywne.Bezmózgi z wielkiego miasta nie dają sobie rady na alejach,co chwila stłuczki są a jak wyjadą na ekspresówkę,dopiero będzie dramat.
Jerzy28.10.2017, 12:47
Patrząc na czerwoną linie na mapie toz N.Targu do Krakowa bedzie wiecej kilometrow
Może Cię zainteresować
Zobacz pełną wersję podhale24.pl