W środę Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad w Krakowie ogłosi przetarg na projekt i budowę dwujezdniowej drogi krajowej nr 47 z Rdzawki do Nowego Targu.
Przygotowania do przetargu przeciągły się. Pierwotnie miał być ogłoszony zaraz po wakacjach. Z informacji GDDKiA wynika, że firma, która go wygra, będzie miała za zadanie najpierw zaprojektować nową drogę, a potem ją wybudować. O szczegółach ma poinformować w środę w Krakowie minister infrastruktury Andrzej Adamczyk. Budowa nowej zakopianki w kierunku Zakopanego, będącej przedłużeniem istniejącej już dwupasmówki, która kończy się przed Rdzawką, to ostatni z planowanych do budowy odcinków drogi ekspresowej pod Tatry. Przewidywany czas trwania inwestycji to 3 lata. Jeśli inwestycja dojdzie do skutku, dwupasmówka poprowadzi od Krakowa do Nowego Targu. Budowa drogi ekspresowej z Nowego Targu do Zakopanego nie jest planowana. Zakres inwestycji obejmie budowę dwujezdniowej drogi klasy GP o długości 16,136 km, o szerokości jezdni 2x3,50m, czterech węzłów drogowych: Obidowa, Klikuszowa, Nowy Targ Zachód, Nowy Targ Południe, 22 obiektów inżynierskich (mosty, wiadukty, estakady).
Prace przygotowawcze prowadzone były w latach 2008 - 2015. Dla inwestycji wydana została decyzja o uwarunkowaniach środowiskowych, która jest ważna i prawomocna.
r/