Miasto rozpoczęło prace nad porządkowaniem krajobrazu. Na pierwszy ogień idą reklamy. Urząd Miasta w Nowym Targu przygotował projekt uchwały określającej zasady sytuowania urządzeń reklamowych na terenie miasta. Teraz w tej sprawie mogą się wypowiedzieć mieszkańcy.
Jak informuje magistrat, przygotowana koncepcja zakłada między innymi całkowity zakaz sytuowania reklam wzdłuż istniejącej i projektowanej zakopianki w pasie od 50 do 200m od krawędzi jezdni. Jest to zgodne z zasadami przyjętymi przez większość gmin, przez które przebiega ta jedna z najsłynniejszych polskich dróg. Pozostały obszar Nowego Targu został podzielony na strefy, gdzie sytuowanie reklam czy szyldów będzie podlegało regulacjom określonym w uchwale. "Dowolne i niekontrolowane umieszczanie tablic i urządzeń reklamowych szpeci krajobraz miasta i Podhala. Uchwalenie w przyszłości powyższej uchwały winno zapobiec dalszej degradacji przestrzeni publicznej, czego obecnie jesteśmy świadkami. Dotyczy to szczególnie obszaru historycznego centrum miasta oraz terenów wzdłuż głównych arterii komunikacyjnych, w tym zakopianki, które są niechlubnym przykładem degradacji krajobrazu w skali kraju" - czytamy w komunikacie UM w Nowym Targu.Miasto włączyło się w kampanię społeczną „Krajobraz mojego miasta” zainaugurowaną w 2016 r. przez Narodowy Instytut Dziedzictwa. Przygotowywana uchwała jest z kolei odpowiedzią na program zainicjowany przez Marszałka Województwa Małopolskiego pod nazwą „Montevideo” czyli „widzę góry”.
W sprawie tzw. uchwały reklamowej mogą się wypowiedzieć mieszkańcy Nowego Targu. Konsultacje trwają do 5 lutego. 25 stycznia o godz. 13.00 w Sali Obrad Urzędu Miasta odbędzie się otwarte spotkanie z mieszkańcami miasta, na którym zostanie omówiona koncepcja uchwały.
Wszelkie szczegółowe informacje oraz treść przygotowanej koncepcji uchwały dostępne są na stronie internetowej miasta oraz w Wydziale Rozwoju i Urbanistyki Urzędu Miasta, pok. 231.
oprac. r/ źródło: Urząd Miasta w Nowym Targu