Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad w Krakowie już trzykrotnie przesuwała termin składania ofert, tym samym oddalając w czasie wybór wykonawcy tej ważnej dla Podhala inwestycji.
Pierwotnie oferty miały być przyjmowane do 18 grudnia 2017 roku, potem termin przesunięto na 16 stycznia, następnie na 31 stycznia, a teraz ogłoszono, że firmy zainteresowane budową nowego odcinka zakopianki mają czas na składanie swoich ofert do 20 lutego. Skąd te przesunięcia i przeciągająca się procedura wyboru wykonawcy?Przetarg na budowę DK 47 Rdzawka – Nowy Targ w formule "Projektuj i Buduj" został ogłoszony w listopadzie 2017 roku. Zakres inwestycji obejmuje budowę dwujezdniowej drogi klasy GP o długości 16,1 km, czterech węzłów drogowych: Obidowa, Klikuszowa, Nowy Targ Zachód, Nowy Targ Południe oraz 22 obiektów inżynierskich (mosty, wiadukty, estakady). W ramach zadania zaplanowano także budowę dróg obsługujących tereny przyległe do inwestycji, infrastruktury dla pieszych i rowerzystów, kanalizacji i odwodnienia, urządzeń ochrony środowiska (ekrany akustyczne, przejścia dla zwierząt) oraz przebudowę infrastruktury technicznej.
Prace projektowe i roboty budowlane, wraz z uzyskaniem pozwolenia na użytkowanie, powinny zostać wykonane w terminie nie dłuższym niż 44 miesiące od daty zawarcia umowy.
Według Generalnego Pomiaru Ruchu z 2015 r. na tym odcinku DK 47 średni ruch dobowy wynosi od 14 do 18 tys. pojazdów/dobę. W czasie weekendów, ferii i wakacji ruch ten znacznie wzrasta, co powoduje wyczerpanie przepustowości przekroju jednojezdniowego drogi. Prace przygotowawcze dla tej inwestycji były prowadzone w latach 2008–2015. Minister infrastruktury i budownictwa Andrzej Adamczyk 26 czerwca 2017 r. podpisał aneks do programu inwestycyjnego tej drogi, umożliwiając tym samym jej realizację.
r/