NOWY TARG. Podczas sesji Rady Miasta, Paweł Liszka i Krzysztof Sroka złożyli interpelację dotyczącą planowanej inwestycji - czyli zakupu hali pneumatycznej, zaproponowali też budowę nowej sali gimnastycznej obok Szkoły Podstawowej nr 2. Padło pytanie, czy UM stara się o środki z Ministerstwa Finansów na budowę sali.
- Bardzo ważnym dla nas jest zdrowie naszych mieszkańców, a zwłaszcza dzieci. Aby najmłodsi mogli się dobrze rozwijać, potrzebne jest stworzenie odpowiednich warunków do zajęć wychowania fizycznego w szkołach - przypomniał Paweł Liszka. Oto treść złożonej interpelacji do burmistrza:
"W ramach budżetu obywatelskiego został złożony projekt Mieszkańców Miasta dotyczący zakupu hali pneumatycznej na jednym z boisk przy Szkole Podstawowej nr 2 w Nowym Targu. Zadanie to otrzymało bardzo dużo punktów, bo aż 3611, co świadczy jak ważne jest zdrowie i wychowanie fizyczne dzieci. Szkoła Podstawowa nr 2, to placówka oświatowa z bardzo duża liczbą uczniów i małą, niewystarczającą salą gimnastyczną. W związku z tym prosimy o jak najszybszą realizację zadania wraz z przeznaczeniem dodatkowych środków pieniężnych, aby zakupiona hala pneumatyczna mogła jak najpełniej spełniać potrzeby lokalnej społeczności. Przy wyborze hali prosimy, aby zakup był uzgodniony nauczycielami wychowania fizycznego, którzy są ekspertami w tej dziedzinie i najlepiej znają potrzeby w tym zakresie. Dodatkowe środki na realizację zadania, które mogą być potrzebne, aby obiekt spełniał jak najwięcej potrzeb, proponujemy przesunąć w budżecie z rezerwy inwestycyjnej.
Jednocześnie chcieliśmy poinformować, że na stronie Ministerstwa Sportu i Turystyki został ogłoszony Program lokalnej infrastruktury sportowej, na realizację którego Ministerstwo Sportu i Turystyki zaplanowało na rok 2018 r.21 mln zł. W ramach wspomnianego programu można skorzystać z dofinansowania trzech grup zadań inwestycyjnych:
Pierwsza grupa
Zadania inwestycyjne mające na celu poprawę stanu przyszkolnej infrastruktury sportowej, przeznaczonej na potrzeby realizacji zajęć wychowania fizycznego, służącej jednocześnie lokalnym społecznościom do aktywnego spędzania czasu wolnego, jak również – w miarę możliwości – umożliwiającej współzawodnictwo sportowe. Mając na uwadze fakt, że obiekty przyszkolne nie tylko pełnią funkcje związane z poprawą warunków realizacji zajęć wychowania fizycznego, ale również powinny stanowić sieć podstawowych obiektów sportowych, ogólnodostępnych dla każdego, obiekty tego typu zasługują na szczególną uwagę w niniejszym Programie.
Druga grupa
Zadania, których celem jest poprawa warunków treningowych dla sportowców, w tym przeciwdziałanie procesom utraty wartości użytkowej obiektów sportowych, znajdujących się w niedostatecznym stanie techniczno-funkcjonalnym, służących przede wszystkim uprawianiu sportów olimpijskich, jak również obiektów umożliwiających szerokie upowszechnianie sportu. W tej grupie wsparcie finansowe będą mogły otrzymać zadania dotyczące przebudowy lub remontu już istniejącej infrastruktury sportowej. Obiekty dofinansowywane w tej grupie zadań, dedykowane są w szczególności klubom sportowym, mogącym poszczycić się wymiernymi sukcesami sportowymi, jak i takim, dla których zrealizowanie zadania inwestycyjnego będzie silnym bodźcem do rozwoju obecnej działalności.
Trzecia grupa
Zadania dotyczące budowy nowej (nieprzyszkolnej) infrastruktury sportowej, dającej możliwość aktywnego spędzania czasu wolnego, stanowiącej ważny element profilaktyki zdrowotnej oraz umożliwiającej współzawodnictwo sportowe. Ministerstwo Sportu i Turystyki zachęca do tego, aby nowo tworzona baza infrastrukturalna uzyskiwała uprzednio aprobatę społeczną oraz korelowała ze sportami uprawianymi na terenie oddziaływania inwestycji.
W związku z powyższym chcieliśmy zapytać, czy jest przygotowywany jakikolwiek wniosek na pozyskanie środków z Ministerstwa Sportu i Turystyki na którąkolwiek z możliwych grup zadań inwestycyjnych?
Jeżeli nie to prosimy o podjęcie stosownych działań i złożenie wniosku: termin przyjmowania wniosków został wyznaczony na bieżący rok: 01-31 marca 2018 r."
opr. s/