01.03.2018, 10:23 | czytano: 13442

Bunt na jarmarku? Kupcy odmawiają uiszczenia opłaty targowej po podwyżce

Arch. Podhale24.pl
NOWY TARG. Część handlarzy z Nowej Targowicy zapowiada, że nie będzie dziś, podczas jarmarku, uiszczać pełnej stawki opłaty targowej. Kupcy skarżą się, że stuprocentowa podwyżka jej wysokości zrujnuje część z nich i założyli Stowarzyszenie Kupieckie "Nowa Targowica", które ma walczyć o ich prawa.
Dziś weszły w życie nowe stawki opłaty targowej uchwalone przez Radę Miasta w Nowego Targu. Podstawowa stawka dla Nowej Targowicy wzrosła z 50 gr na 1 zł za m.kw. Natomiast dla handlarzy z innych części miasta, w tym z zajezdni, uległa obniżeniu z 8 na 4 zł za m.kw.
Kupcy z Nowej Targowicy skarżą się, że w ich przypadku opłata wzrosła o 100%. - Ktoś może pomyśleć, że to tylko złotówka, ale dla nas to aż złotówka, bo gdy pomnożyć ją przez liczbę metrów i dni w roku, w których handlujemy, to już robią się poważne kwoty - mówią przedstawiciele stowarzyszenia, z którymi się spotkaliśmy na rozmowie. W jego władzach zasiadają: Piotr Głut (prezes), Roman Kurańda (wiceprezes), Ewa Wiercińska (skarbnik), członkowie Adam Cholewa, Bartłomiej Pawlik i Krzysztof Sikoń.

Jak wyliczają, dla handlarzy, który posiada stoisko o pow. 50 m.kw. i handlują trzy razy w tygodniu, to wzrost opłaty z ok. 4 tysięcy na 8 w skali roku. Przy większych stoiskach te sumy są jeszcze większe. Kupców boli najbardziej to, że płacą za m.kw. o wiele więcej niż supermarkety, dla których ustalona stawka to 6 groszy za m.kw. - Te stawki są horrendalne i niesprawiedliwe - mówią. - Zamiast nas wspierać, małe, rodzinne przedsiębiorstwa, miasto wspiera supermarkety, bo to one mają preferencyjne stawki, a nas traktuje się jak dojną krowę - twierdzą i zapowiadają walkę o całkowite zniesienie opłaty targowej w Nowym Targu, tak jak to robi już coraz więcej miast na terenie kraju, albo co najmniej o zrównanie jej z wysokością opłaty, jaką płacą supermarkety.

Kupcy nie zamierzają też płacić opłaty targowej według nowych stawek, które weszły 1 marca. Cześć z nich zapowiada, że przekaże dziś połowę pieniędzy inkasentom, którzy odwiedzą dziś Nową Targowicę, czyli zapłaci starą stawkę.

Członkowie stowarzyszenia spotkali się już w tej sprawie z radnymi, z poseł Anną Paluch, teraz czekają na spotkanie z burmistrzem Grzegorzem Watychą.

r/
Może Cię zainteresować
zobacz także
komentarze
arek08.03.2018, 19:51
szanowny panie burmistrzu pora brac zabawki z piaskownicy I wracac do domciu bo wlasnie zes pan strzelil w swoich wyborcow. my stracimy na handlu pan stracisz stolek. jeszcze troche I na nowej targowicy beda staly krzaki I miasto I spolka bedzie miala wielkie Gggggg
Obserwator05.03.2018, 16:31
nie ma sprawy,nie podoba się niech idą do klapka albo innej Jabłonki.Nie zapłacze gdy wyjadą
mafia05.03.2018, 11:20
Za państwowe(nasze)pieniądze wybudowana prywatna targowica.CBŚ śpi?
di04.03.2018, 15:08
Dlaczego jest bunt przeciwko opłacie targowej a nie ma buntu przeciw wielokrotnie wyższym stawkom pobieranym przez nową targowicę? Przecież użytkują oni 5 hektarów miejskich praktycznie za cenę dzierżawy jednego straganu na tym terenie. TO SĄ TERENY W WIĘKSZOŚCI MIASTA i na nich odmówcie zapłaty cen z kosmosu jakie żąda spółka!
Bolo04.03.2018, 12:49
Do Dido Juz chyba nie zuec
Dido04.03.2018, 10:42
Członek zarządu; Adam Cholewa- zięć radnego Łapsy itd.
Cuda
k03.03.2018, 10:37
złotówka to za drogo? ja bym chętnie poznał tych "kupców" co to du....e szkłem by utarli a papier sprzedali z zyskiem.
kowancan02.03.2018, 22:49
Durny narodku goralski....znowu zazdrosc ? znowu ? brak porozumienia?
Kiedy do was dotrze ze NOWA TARGOWICA to europejskie miejsce handlu
to hektary drzewa i wizytowka miasta ? Pan Burmistrz (z calym szacunkiem ) po prostu strzelil sobie w kolano .....bo po takiej decyzji chyba nie spodziewa sie powiekszonego lobby......zamiast pomagac przedsiebiorstwom to je NISZCZY !!!!! chyba ze mieszczanie na czele z Burmistrzem preferuja handel typu KLAPEK SHOPPING CENTER ,ktore przypomina bardziej zakamarki azjatyckie a nie srodek Europy.....OPAMIETAJCIE sie nim zniszczycie wszystko !!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Władysław02.03.2018, 19:07
Moja propozycja dla P.Burmistrza aby jeszcze wprowadzić podatek od podatku a jak mało to jeszcze podatek od smrodu i smogu w N.Targu.
brawo02.03.2018, 18:49
Walczyło miasto z Cukrem walczy z Mańkiem jasne już niedługo
będą mieli po problemie .
olo02.03.2018, 14:48
Co to za palestra filozofów od pługa porównuje koszty marketów miejsca pod stragan na jarmarku. Jak wam na tym targowisku krzywda to budujcie markety i po temacie. Stworzyć grupę kapitałową,kupić grunt zaciągnąć kredyty i budować a potem kłapać japą . Porównywanie tych dwóch miejsc do handlu to jakby SPA porównać do młaki na drodze. Brawo WY. Kogo nie stać na złotówkę niech Klapkowi płaci stówkę. Bu ha ha ha.
Sx02.03.2018, 14:43
Najlepszye wyjście niech spółka obniży 50 groszy i bedzie po problemie ,handlujący płacą po złotówce do miasta ,a do spółki 50 groszy mniej czyli i tak więcej niż przed przyjściem na targowice ,przecież na biednego nie trafiło ,zeby nie oddał 50 groszy z tych ogromnych pieniędzy jakich się już na targowicy dorobili
Lili02.03.2018, 14:38
Ciekawe jakie stawki bedą w marcu w spółce ,bo w grudniu zapowiedzieli ,że jak za styczen i luty ale oni szybko zmieniają zdanie ,więc chyba niech zacznie działać stowarzyszenie i pokaże handlarzą ,że o coś walczą i jest sens zapisywania się ,bo jak narazie wychodzi ,że jest to stowarzyszenie spółki do walki z miastem
pantera02.03.2018, 09:25
Burmistrz nie ma prawa podnosić opłaty, dzisiaj jest złotówka jutro będzie 2 zł? a może 5 zł? i kupcy pokornie mają płacić? kto chce niech płaci nawet 10 zł.Kupcy muszą wiedzieć że tylko razem możemy się przeciwstawić i Burmistrzowi i spółce bo jedni i drudzy traktują nas jak dojne krowy.Różnica jest taka że ze spółką jakoś się można dogadać bo dla nich to też być albo nie być jedziemy na tym samym wózku .Miasto ma jeden cel zniszczyć targowice a wypromować Kolor Park .
th02.03.2018, 08:26
sieciowki rocznie za sto m 2300zl
kupcy nowotarscy 36000zl

czy to normalne?
Kupczyk01.03.2018, 23:05
A jak płacili po 30 tyś za miejsce to było dobrze? Albo ktoś podnił stawkę o 5 tys i kasa przepadała to też a płacz o grosze? To szopka grana przez targowice bo zwykli handlujący już dawno mają wyrobione zdanke o tej ekipie właścicieli jarmarku...
gielda01.03.2018, 22:24
Czy ktoś wie czy gielda też podrożała
mniamnia01.03.2018, 22:17
do zirytowany
Widziałeś w sieciówkach lokalnych przedsiębiorców?? kowali artystycznych, lokalnych stolarzy, kobiety z oscypkami czy borówkami itp, itd....? zastanów się co wypisujesz. Poza tym czynsz w takim color parku jest wysoki. Czy taką starszą panią co stoi z jajkami i śmietaną stać na to? Tu jest mowa o podatku do miasta, które tak jak nie utrzymuje żadnych galerii tak i nie utrzymuje targowicy, a podatek od niej chce 16-sto krotnie wyższy.
qwerty01.03.2018, 22:03
może handlujacy wypowiedzą się ile kosztuje miejsce na placu ? rezerwacja miejsca ? opłata za jarmark ? może miasto rozwiązało by umowe o dzierżawę gruntu i wtedy stawki spadły by na korzyść handlujacych .
Darex01.03.2018, 20:19
Jak nie zapłacą miastu to spółka wyciągnie a tak naprawdę to się miastu należy ze 2zł za metr niech spółka obniży swoja cenę .
Pipek01.03.2018, 19:41
Ludzie nie rozumieją tego że 1 zł to jest opłata dla miasta a większe sklepy z obcym kapitałem płacą dla miasta 6 groszy, jest różnica no chyba jest.
Dlaczego nikt nic nie mówi że w galerii trzeba dać 50 czy nawet 100 zł za m2 właścicielowi, ale jak właściciele targowicy biorą te 3-4 zł to są be.Też zainwestowali pieniądze w bardzo nie pewny interes bez najmniejszego wsparcia, teraz się burmistrz obudził jak interes się rozkręca i za wszelką cenę chce jarmark rozpirzyć. Wydaje mi się że jest to zamierzone działanie na korzyść ColorParku.
zirytowany01.03.2018, 19:04
Nie rozumiem kompletnie tych frustratów dla których jest ?ZA DROGO? handlować na jarmarku. 1zl od mkw ? Śmiechu warte. Jak im tak drogo to dlaczego nie idą do Color Parku, Leclerca i innych miejsc handlować ? Płaciliby przecież ?tylko? 6 gr od mkw. Czysty biznes nie ? Tylko jakoś tlumow do przenosin się nie spodziewam. Dziwne, czyby ktoś miał problem z prostym rachunkiem czy może to brudna gra polityczna mająca na celu nieuczciwe zdyskredytowanie dobrego gospodarza miasta jakim jest Grzegorz Watycha ?!?!
R.01.03.2018, 18:50
To cale stowazyszenie to chyba stworzone pod Pan Ch. tylko po to aby walczyc z miastem ktore w porownaniu od spolki to pobiera grosze. Mydlenie oczu i odwrocenie uwagi od siebie. Spolka chce walczyc rekami handlazy a pozniej sami podniosa stawki....
M01.03.2018, 18:41
dobrze im tak miało miasto jarmark na swoim i kupę kasy z tego tytułu teraz będą mieć wielkie G .
pantera01.03.2018, 18:34
Do[ tak jest] nie myl pojęć ta złotówka za1m2 to nie jest czynsz tylko characz dla burmistrza żeby można było handlować na nie jego terenie!!!
pantera01.03.2018, 18:22
SUPERMARKETY(KOLOR PARK) 0.006 gr.za1m2 x 100m2=6zł dziennie 2215 zł.ROCZNIE!!! HANDEL 3 DNI W TYGODNIU NA TARGOWICY 1.00zł za 1m2x100m2=100zł.DZIENNIE 14 400zł.ROCZNIE!!! Chciałbym płacić tyle co markety i inne sklepy .
Władysław01.03.2018, 18:22
Panowie - jak nie pasuje to do pracy na etacik do sklepu lub innego miejsca ,pracy jest dużo 2100zł brutto . Pozdrawiam .
pantera01.03.2018, 18:03
Ci co piszą te bzdurne komentarze to są najpewniej na pasku burmistrza albo nic nie wiedzą o jarmarku ani o tym co się tam dzieje za co kupcy mają płacić miastu jak miasto nic tam nie zainwestowało, to jest teren prywatny .A to ile się płaci spółce i za co to nie powinno obchodzić nikogo każdy zainteresowany wie ile może zapłacić i wie za co i godzi się na to albo nie. To Miasto bez targowicy nie istnieje .A co do tego że tam stoją tylko oszuści i złodzieje handlujący Chińszczyzną i w dodatku bez kasy fiskalnej to grubo się mylicie SANEPID,PIH,PIP,US są praktycznie co tydzień a jak ktoś nie ma kasy fiskalnej to widocznie nie musi jej mieć .
Helga01.03.2018, 17:55
odczepcie się od spółki, oni zainwestowali swoje albo i nie pieniądze w ten bardzo nie pewny interes, dlaczego miasto tego nie zrobiło w momencie przensin. Miasto uważało że przenosiny się nie udadzą i jarmark padnie, a teraz jak to wszystko wypaliło to burmistrz ręce wyciąga po kasę - wstyd Panie burmistrzu.
Jojo01.03.2018, 17:47
Do oko miastu dziennie 20zl +160 mam 180 zł dziennie + paliwo 100+ZUS+amortyzacja samochodu i dziękuje robić tylko na oplaty
Jojo01.03.2018, 17:37
Ja pytam ile jeszcze będziemy płacić i płacić masakra z każdej strony tylko kasa i kasa zarabiamy tylko pażdziernik a płacimy cały rok
ja naprawdę umiem liczyć01.03.2018, 17:19
@giermek Ty jak wierzysz w te wyliczenia, i w tą demagogię to zapewniam Cię, podatków to Ty liczyć nie umiesz.
ser01.03.2018, 16:57
Mam nadzieję, że odpowiednie służby sprawdzą jaką kwotę od handlujących pobiera spółka. Wtedy okaże się jak to wszystko wygląda. Pokażcie umowy i faktury kupcy !!!
sakrakaramba01.03.2018, 16:34
Miasto zbiera kilka róznych podatków,
Od gruntu,gruntu utwardzonego,od nieruchomości ,itd
A jeszcze oplata targowa,
co to w ogóle ma być,czyste złodziejstwo.
Jak to miasto ma się rozwijać ,pobudujmy Colorparki .leclerki ,i inne badziewia.
Burmistrz najlepiej zwolni ich ze wszystkich podatków a chołota niech płaci ja za woły.
nowy targ01.03.2018, 16:30
Porażka z tym Burmistrzem.
Wspiera supermarkety i obcy kapitał a lokalny biznes zarzyna.

Na bezrobocie wszyscy najlepiej.
Będzie miał spokój :)
xc01.03.2018, 16:28
Ciekawe że Burmistrz Watycha wybudował za pieniądze podatnika na płycie rynku lokale za poł miliona złotych i teraz bierze co miesiąc po 4000 zł
a na targowicy w której nic nie zainwestował ,za takie samo stoisko chce brać po 10.000 zł miesiecznie

To jest kpina
kupiec01.03.2018, 16:26
popieram urząd miasta .....1 zł. od metra to nie majątek ....walczcie o obniżkę z zarządem nowej targowicy .......czemu tam nikt nie podskakuje .....i kto wam kazał takie lerum robić jestem za opłatą ....a z zażeleniem do innych inkasentów
giermek01.03.2018, 16:25
Chyba tutaj nikt nie umie czytać ze zrozumieniem.
Opłata targowa to 1 zł za metr kwadratowy
markety płacą tą samą opłatę tylko w formie podatku 6 groszy za metr kwadratowy.
Są to NIESPRAWIEDLIWE opłaty miejskie które wcale nie promują lokalnego małego bisnesu
Inne opłaty za wynajem lokalu i dzierżawę za stoiska to są całkowicie inne koszty które trzeba pokryć w supermarkecie ,galerii handlowej czy na targowicy
Trzeba umieć to wszystko policzyć.
dominik01.03.2018, 16:18
Spolka nowa targowica juz zbiera takie wysokie oplaty od handlarzy ze to spolka z tych pieniedzy powinna odprowadzc pieniadze do miasta a nie handlarz ma miec dodatkowe oplaty.
handlarz01.03.2018, 16:10
Do 1 zł .......... Czlowieku jak nie wiesz jak jest to nie zabieraj głosu.Przy stoisku 50 m.oplaty wygladaja w ten sposob; 50 m. x3.80 = 190 zł to jest oplata dla społki a dla miasta 50 m.x1 zł.=50 zł razem nam to daje 190 zł.plus 50 zł=240 zł za jeden dzien handlu.jezeli jest 9 jarmarkow w miesiacu to ci daje koszt 240 zł.x9 =2160zł.Ja sie pytam gdyby handel odbywał sie codziennie tak jak w lokalach handlowych to ile by placił handlujacy ..........240 zł dziennie razy 25 dni w miesiacu nie liczac niedziel to nam wychodzi 6000 zł. Czy dalej sadzisz ze handlarze malo płaca stojac na mrozie deszczu sloncu.Moze wkoncu to dotrze do Twojej glowy i nie bedziesz pisał bzdur.
zbig01.03.2018, 16:09
nie pasuje to wypad!!!!!!!!!!!!!!tyle w remacie ,który z was daje paragon za swój zakup!!!!!!!!!!!
osioł01.03.2018, 16:07
poczekajcie az nowa targowica długi pospłaca .......to dopiero beda podwyzki he he to ostatni moment na bunt dopoki maja raty niech biegaja po pustym placu w dni handlowe umowic sie i na np miesiac isc do konkurencji ale wszyscy bez klientow czyli straganiarzy jarmark nie istnieje tak tak bez handlarzy ten jarmark na zad*** nie istnieje niema wpływow jest plajta komornik wasze pieniadze to miliony złoty w skali roku miliony......ale musicie sie zjednoczyc i donosicieli wyrzucic odrazu to wasz interes sie zjednoczyc i isc negocjowac tez z konkurencja to dopiero bedzie panika opłaty spadna po kazdej z mozliwych stron za wami stoja miliony złoty miliony na ktorych kazdemu zalezy
Ząb do oka01.03.2018, 15:58
Jo=== pewnie około 150zł na tydzień razy 4 to 600zł dodatkowe stania na powietrzu w mrozy deszcze śniegi upały.Miasto ma na czysto bez problemów prywatni zaryzykowali i muszą to utrzymywać .zresztą mogło miasto wybudować i być bogatą.ale oni wolą brać i nic nie robić.A że panowie H też niech poluzują bo może być trach.
DO 1zł?!?! i STEAN01.03.2018, 15:40
1 zł za mkw do miasta i 3-4zł czynszu
zus do handlującego01.03.2018, 15:38
nie każdy handluje serkami na stoliku .w metry w chodzi samochód jako magazyn i przymierzalnie
oko01.03.2018, 15:11
Do jo - ile miastu ???
Jo01.03.2018, 14:15
My płacimy 2000zł+ miastu ,za jeden miesiąc
dziwny01.03.2018, 14:08
Proszę nie mylić czynszu z opłatą targową, supermarket pobiera od wynajmującego czynsz w wysokości 50 zł za metr kwadratowy oddając do miasta tylko 6 groszy z tej kwoty. Kupiec z tego samego metra kwadratowego oddaje miastu 1 zł.
Mieszkaniec01.03.2018, 14:05
Moim zdaniem miasto powinno zlikwidować stawkę do złotówki od całego stanowiska.A co do zarządców Targowicy to myślą że są Panami i im wolno wszystko też powinni obniżyć stawki.Powinno być jak na starej Targowicy jak Pan Jacek D zbierał opłaty.A ludzie którzy nigdy nie sprzedawali lub stali na jarmarku to proszę nie udzielać głosu.
STEAN01.03.2018, 14:01
ZAKOPANE 12000 ZŁ/miesiąc za budę i nikt nie narzeka
NOWY TARG 200 ZŁ /miesiąc i zebraki nie beda płacić...
popieram kupców01.03.2018, 13:43
Szkoda tylko że popiera ich EZ który przez lata ściągał opłatę w
wysokości 8 zł /M2 .
To żenada.
handlujący01.03.2018, 13:42
stawka jest w sam raz. no ale jak sie ma hektary na nowej targowicy to boli
1zł?!?!01.03.2018, 13:32
1 zł.. kpina
50metrów x 1 zł tj 50 zł dziennie 150 tygodniowo i 600 miesięcznie. 7,2 tys rocznie
Wynajmij na miescie cokolwiek za 600 zł...
do roboty nieroby. za darmo by chcieli
anna01.03.2018, 13:27
To ja już nic nie rozumiem to drogo jest czy tanio? Bo miało być straśnie tanio ...no ale wiadomo u nowobogackich milionerów nigdy nie widziałam żeby było coś tanio zawsze się nie mogą naż...ć i tylko naiwni tego nie wiedzą ...a krytykowali klapka a to wszystko jedna banda
lb01.03.2018, 13:18
krzyż na drogę.
zus do tak jest i do @01.03.2018, 13:18
to niech pozamykają ciepłe
sklepiki i na targowisko lenie do @ płacimy jak oni krus czy zus chińszczyznę mamy taką samą a z kasą fiskalną jest tak że nie każdy ją musi mieć a od marca jest jeszcze lepiej. poczytaj przepisy każdy ma wybór gdzie kupuje.
zus do leming doskonały01.03.2018, 13:02
Ty jesteś śmieszny, za wygodę się płaci.nie którzy. mają prąd i płacą wc po 2zl za opał nie płacą ale za to stoją na mrozie deszczu i upale a jak chodzi o zus płacimy jak wszyscy a kontrole US są częściej niż myślisz.
...01.03.2018, 12:55
1 zł za metr to symboliczna kwota. Moim zdaniem powinni płacić najmniej 3 zł. Co z nich za "kupcy" że 1zł to dla nich drogo. Do roboty na etat jak nie pasuje.
ZUS do nowotarżanina01.03.2018, 12:52
a co miasto robi za tą złotówkę nic.prywaciarze też biorą za dużo, ale oni zaryzykowali i dbają o plac sprzątanie, reklama, śmieci, parkingowi.odśnieżanie i inne.mogło być wc gratis ale chociaż jest.a na koniec niech miasto i spółka się cieszy że to działa i niema co się wstydzić.ale jak zarżniecie złote kury to będzie dalej tam ściernisko.
Handlarz bidok ale z kasą fiskalną01.03.2018, 12:52
/.../ Opłata dla spółki Nowa Targowica to nie 5 zł tylko średnio 2,50-3 zł i z tego muszą opłacić podatki, pracowników, posprzątać i śmieci wywieść. Miasto za ubiegły rok zebrało grubo ponad milion złotych przy stawce 0,50zł, które to pieniądze został im zaniesione a tacy bez żadnego wkładu własnego. Proszę mi pokazać kto płaci więcej w tym mieście, burmistrz na sesji bardzo ładnie mówił o promocji i wspieraniu jarmarku ale miesiące lecą a niema nawet jednego przykładu jego słów. Ci którzy piszą że w galeriach czy sklepach tak dużo się płaci za m2, ale pytam komu to się płaci miastu czy prywatnym właścicielom - zastanówcie się co piszecie.

Naruszenie regulaminu. Moderator.
Tomek01.03.2018, 12:33
Nie chcą płacić to niech opuszczą plac targowy i po sprawie. 1 zł za metr to skandalicznie niska kwota.
ja01.03.2018, 12:31
Bunt to raczej powinien być przeciwko innym opłata za miejsce itp .
oko01.03.2018, 12:29
Niech kupcy pokażą umowy jakie podpisali ze spółką. Miech pokażą ile płacą spółce. Wtedy wszystko się wyjaśni. Kupcy - udostępniajcie umowy. Pokażcie faktury, rachunki dotyczące płatności za dzierżawę placu handlowego.
kupiec01.03.2018, 12:26
panom H i CH płacicie krocie i nie narzekacie a do miasta się stawiacie
wiater01.03.2018, 12:24
@Wicher
Ciekawe stwierdzenie z tym PO.Czyżbyś nie zauważył,że komuna już wróciła i utrwala swoją władze...?
ps01.03.2018, 12:23
Nie płacą do widzenia inni są chętni na te miejsca
bolek01.03.2018, 12:21
Złotówka za dużo a to co płacicie za placowe zarządcą i jakieś rezerwacje, za miejsce itp. to to nie boli?
Gdzie jest CBA, KAS i inne instytucje ?
maja01.03.2018, 12:06
Z tym całym jarmarkiem,to już od dawna jest problem.Nasi już tam nie handlują,sami obcy praktycznie .Niech handlują czymś ciekawym,nie jednym i tym samym.Kiedyś iść na JARMARK TO BYŁA TRADYCJA I CZYSTA PRZYJEMNOŚĆ.Szło się z zamiarem kupna i handlarze faktycznie się starali o pozyskanie klienta.Plac targowy mógł zostać tam gdzie był od zawsze i tyle w temacie.Uważam,że to wcale nie jest wysoka stawka.
nowotarżanin01.03.2018, 11:45
A czemuż to kupcy nie buntują się przeciwko dzierżawcom terenu nowej targowicy tylko buntują się przeciw miastu???
Przecież opłata 1zł za metr jest śmiesznie niska...Ile płacicie dzierżawcom nowej targowicy może od tego zaczniecie swoje żale.Niech oni Wam obniżą opłatę.Dla mnie to jest skandal!!!
wzrokowiec01.03.2018, 11:44
stawki powinni obniżyć właściciele jarmarku , bo tu dzieje się gangsterka a nie miasto, 1 zł to pikuś do tego ile bierze właściciel pikuś taki malutki pikuś, i nie ma co tu dyskutować.
Wicher01.03.2018, 11:42
Burmistrz i większość rządzących w Nowym Targu to PO lub sympatycy Tuskowej bandy ! czemu się dziwicie że podnoszą opłaty ! ? Coś cie se wybrali to mocie !!!
Miyscon01.03.2018, 11:27
Popieram stowarzyszenie kupców.
Trzeba walczyć o swoje. Czemu miasto nie wesprze miastowych Przedsiębiorców tylko kładzie im kłody pod nogi żeby było ciężej.
Panie Burmistrzu zastanów się co wgl robisz.
Lepiej wspierać swoich czy cudzych?
k01.03.2018, 11:25
Średnia kwota ceny za metr kwadratowy w markecie to 45zł do 100 zł. ZA METR KWADRATOWY!!!!! Jakim trzeba być zibrokiem żeby nie chcieć płacić po złotówce od metra? Cena w powierzchni handlowej w mieście to 35 złotych za metr i jeszcze trzeba zapłacić media. Co z nich za kupcy ze im złotówka to za drogo. Bu ha ha ha ha..... Nic ino darmoche by chcieli! WSTYDU trza nie mieć.
obserwator01.03.2018, 11:21
kto ma w tym interes zeby zniszczyc prace ludzi na zimnie chlodzie albo upale deszczu praca pod golym niebem/gdzie czesto to jest jedyny sposob by utrzymac rodzine,a handel w miescie byl od zawsze pozdrowienia handlujacym
leming doskonały01.03.2018, 11:16
Śmieszna sprawa i śmieszna argumentacja. Nie porównujcie się do supermarketów, bo oni muszą ponieść koszty prądu, opału, wody - kanalizacji, których kosztów Wy nie ponosicie a ponadto oni płacą pełne zus-y, czego nie da się powiedzieć o większości z Was.
Frycek01.03.2018, 11:09
Handlarze mają rację, jak można tak różnicować stawki opłat. Niech burmistrz idzie i postoi na tym mrozie to się przekona jakie to przyjemne.
tadek01.03.2018, 10:57
Panem najwyższym ojcem dyrektorem trzeba rozmawiać a nie posłanką.
@01.03.2018, 10:43
Handlarze są coraz bardziej bezczelni . Jak im sie nie podoba to niech sobie
wynajmom lokal i po temacie. Nie dość ze ponad 90% z nich to płatnicy KRUS-u to mało który ma kasę fiskalna. Handlują taką chińszczyzną że aż w nosie kręci od smrodu bucików które oferują i jeszcze mają czelność narzekać. Droga wolna .Klapek was przyjmie .Z nim podyskutujcie to zobaczycie jak to się skończy.
Patogen01.03.2018, 10:43
Szkoda że się tak nie buntują jak Nowa Targowica podnosi stawki, to jakoś ich k.... nie rujnuje i są w stanie płacić po 5 zł za mkw. a do miasta problem z 1 zł. Sztuczna sprawa i tyle. Kupcy to jedna wielka szara strefa, nie maja kas fiskalnych nie płacą żadnych podatków i najczęściej są z poza Nowego Targu, maja wielki problem jak trzeba zapłacić legalnie jeden podatek. Nie pasuje to w..... z Nowego Targu, nowotarskich kupców jest wystarczająco.
tak jest01.03.2018, 10:42
i co to jest to 1zł z m2. wiecie ile płaca w rynku, okolice za wynajem? 50zł za 1m2, wy te 4000 zł co płacicie za cały rok odrabiacie w 1 miesiać. nie płaczcie biedaki, jak nie pasuje do do roboty
p01.03.2018, 10:41
Bardzo dobrze, niech kupcy walczą o swoje. Życzę im z całego serca powodzenia. Hańbą jest tłamszenie małych polskich przedsiębiorców przez Grzegorza Watychę i jego "dwór".
nemo kpt.01.03.2018, 10:38
Wezwać ZOMO spacyfikować i po sprawie. Następnie wyłapać i wysłać na poligon zimowy jak kiedyś, sprawdzone stare praktyki powinny zadziałać.
Wq01.03.2018, 10:34
To co za problem zalozyc im sprawe w sadzie za nieplacenie podatków.
Może Cię zainteresować
Zobacz pełną wersję podhale24.pl