01.04.2018, 19:32 | czytano: 5121

Firma z Krakowa "zoptymalizuje" usługi nowotarskiego MZK. Nowy Targ przystępuje do projektu "Małopolska Karta Aglomeracyjna"

NOWY TARG. Urząd Miasta ogłosił zapytanie ofertowe na wykonanie badania mającego na celu optymalizację ruchu. Badania napełnień autobusów, rentowności linii autobusowych, optymalizację sieci połączeń autobusowych, wykonanie rozkładów jazdy komunikacji świadczonej przez Miejski Zakład Komunikacji w Nowym Targu wykona firma z Krakowa.
Prace zlecone zostaną firmie VIA VISTULA Franek i Sapoń, która podjęła się wykonania zadania za kwotę ponad 78 tysięcy złotych.
To nie jedyna informacja dotycząca miejskiego przewoźnika. Zgodnie z podjętą przez radnych na ostatniej sesji uchwałą, w związku z rozwojem oferty przewozowej na trasie Nowy Targ - Zakopane i uruchomieniem systemu o nazwie "Podhalańska Kolej Regionalna", zaproponowano wprowadzenie w komunikacji miejskiej honorowania biletów kolejowych ważnych w pociągach organizowanych przez Województwo Małopolskie na odcinku Nowy Targ - Zakopane. Honorowanie biletów zostaje wprowadzone na czas nieokreślony.

Radni wyrazili też zgodę na to, by burmistrz Nowego Targu zawarł porozumienie w sprawie przystąpienia Miasta do projektu "Małopolska Karta Aglomeracyjna - system zarządzania transportem zbiorowym w Małopolsce".

W ramach projektu uruchomiona zostanie sieć sprzedaży biletów komunikacyjnych. Uruchomione zostaną 4 automaty, które dostarczy Urząd Marszałkowski. UMWM dostarczy także stosowne oprogramowanie i zadba o przeszkolenie pracowników obsługi. Z kolei Miasto zobowiązuje się ustalić lokalizację dla automatów i ponosić koszty zużycia energii elektrycznej. Obecne karty MKA wydawane będą i personalizowane na terenie bazy MZK. Docelowo punkt taki zostanie uruchomiony na terenie dworca kolejowego, gdy wykonany zostanie już jego remont.

s/
Może Cię zainteresować
zobacz także
komentarze
przedsiębiorca04.04.2018, 09:02
Z artykułu jako przedsiębiorca zrozumiałem tylko tyle że zarząd MZK nie wie i nie ma pojęcia jak prowadzić działalność gospodarczą. Oczekują zewnętrznego poukładania firmy, aby za chwilę brakiem odpowiedniej decyzyjności to zepsuć. Burmistrzowie, Radni Miasta, należy mieć świadomość, że każdy przedsiębiorca musi się znać na zarządzaniu zasobem ludzkim, finansami i marketingiem firmy. Jeżeli tego brakuje to firma idzie na dno i tak się też dzieje w MZK !

Komunikacja powinna przynosić zyski a nie produkować deficyt i niech mi ktoś nie mówi, że to niemożliwe bo przy takim przywileju jakie daje Miasto dla MZK powinny przybywać autobusy z własnych wypracowanych środków, tak jak to się dzieje u Busiarzy !!!
Edward03.04.2018, 23:42
Jak najszybsza zmiana dyrektora bo obecny nie ma pojęcia jak prowadzić taką firmę,naprawde ręce opadają,zamiast użyć zatoki przystakowej która jest koło dworca autobusowego żeby każdy autobus zatrzymywał się na dworcu to wymyślił wjazd jednej linii na dworzec która miesięcznie kosztuje koło 2 tysięcy złotych, a zatoka jest miasta i nic by to nie kosztowało,dziwie się ze to fukcjonuje ale, podatki płacimy więc można się bawić !
emzetka03.04.2018, 10:37
Oby biletomaty działały i nie zapychały się np 5 groszówkami bo tylko w NT takie końcówki. No i żeby nie były pochowane jak np. ten pod MOKiem... Biletomaty powinno być na przystankach a nie w okolicy. Pomijam fakt kilka rodzajów ulg i 4 strefy biletowe bo to absurd...
Magda z PIS02.04.2018, 22:48
Wyrzucić stare układy i będzie zysk za pół roku.
wasyl02.04.2018, 21:46
A ta firma będzie umiała nauczyć kierowców właściwego, kulturalnego podejścia do klienta? Niektórzy, zwłaszcza ci starsi zachowują się jak w dawnym PRL
Mieszczka02.04.2018, 21:28
Może są warci pieniędzy które im zapłacimy. Bo dziś autobusy jeżdżą albo za późno albo za wcześnie. Linia nr 12 rusza z Wojska Polskiego za 3 siódma. To dla tych co jada do pracy na siódmą za późno a dla tych którzy do lekarza za wcześnie. I tak jest z każdą linią. Przyklady mozna mnożyć. Miasto doklada do lini nierentownych, które moga takimi nie być zmieniajac odrobinę rozklad jazdy.
Turysta02.04.2018, 20:04
Od kwietnia przydałby się wahadłowiec dworzec PKP - szpital przez Rynek
Do xyz02.04.2018, 13:56
jak to jest, że opłaca się jezdzić kilku busom na Kokoszków w granicach godz. 16, a jeden MZK nie ma kogo zabrać? ano tak to jest ze autobus jest dostosowany tylko dla jednej pani nauczycielki która ma czas wypić kawe po zajęciach a uczniowie zaraz po lekcjach wychodzą i na nogach gnają żeby na autobusy i busy zdążyć
Pracownik02.04.2018, 11:19
Dyrektor do wymiany z całą kadrą doradczą.
Firma zrobi swoje z kasuje i do widzenia.a dyrektor zostanie z problemami.
xyz02.04.2018, 10:17
Rentownośc linii..... jak to jest, że opłaca się jezdzić kilku busom na Kokoszków w granicach godz. 16, a jeden MZK nie ma kogo zabrać? Moze jednak puścic ten interes w ręce prywatne?
Ewa02.04.2018, 07:30
Dokładnie. Kiedy nowotarski MZK będzie w aplikacjach takich jak Transportoid, MPK Mobile czy podobne. Mniejsze mniejsze miasta są a Nowego Targu niestety nie ma, Nie istnieje
no nie wiem....01.04.2018, 23:06
Poważnie? Za 78 tysięcy zewnętrzna forma zrobi to, co jest w zakresie obowiązków dyrektora MZK? Mam nadzieję, że to żart primaaprilisowy.
abc01.04.2018, 21:56
Maciej , niestety ma racje.
Maciej01.04.2018, 20:59
dobry prima apprilis ;)
Andrzej restrukturyzuje MZK od lat i .. jest jak było.
zacofanie01.04.2018, 19:47
kiedy będzie można kupić bilety MZK w Nowym Targu przez aplikacje mobilne
Może Cię zainteresować
Zobacz pełną wersję podhale24.pl