04.08.2018, 20:34 | czytano: 11623

Rusza największa publiczna inwestycja w Nowym Targu

O przebudowie Miejskiego Ośrodka Kultury mówiło się od dawna, ale w końcu się zaczyna. Urząd Miasta w Nowym Targu ogłosił przetarg na przebudowę, rozbudowę i nadbudowę budynku MOK. Inwestycja warta ponad 20 mln zł ma całkowicie zmienić jego oblicze.
Według zapisów przetargu, budynek czeka adaptacja i modernizacja. Zupełnie przebudowana zostanie sala widowiskowa i na nowo wyposażona. Odnowione i wyposażone zostaną pozostałe pomieszczenia budynku. Wymieniona zostanie stolarka okienna i drzwiowa oraz wszystkie instalacje. Zmieni się wygląd budynku i jego kształt, bo inwestycja obejmuje również jego rozbudowę i nadbudowę. Powstanie taras i kawiarnia. Inwestycja obejmie również zagospodarowanie terenu wokół MOK-u i budowę nowej fontanny.
Wykonawca inwestycji powinien być znany we wrześniu. Na oferty od firm zainteresowanych przebudową MOK-u miasto czeka do końca sierpnia.

Według wstępnych założeń, przebudowa MOK-u ma kosztować ok. 20 mln zł. Termin zakończenia budowy to lipiec 2020 roku.

Na zdjęciu powyżej wizualizacja zaprezentowana 2 lata temu.

r/
Może Cię zainteresować
zobacz także
komentarze
miom_zdaniem07.08.2018, 23:20
Wizualizacja MOK-u robiona 2 lata temu... ha...hahahaha.
Ja już widziałam jedną wizualizację. Przecudnej urody wizualizację(można ją znalezć w sieci) tzw.'' strefy relaksu'' nad Dunajcem. Niech teraz każdy kto ma ochotę porównać wizualizację ze stanem faktycznym dla zdrowia przespaceruje się w te okolice.
również fanka Misia07.08.2018, 18:43
Pierwotny projekt burmistrza MF z 2013r. zakładał wyłącznie remont sali widowiskowej MOK i to za 11 milionów złotych i to pięć lat temu!
Należy tu podkreślić, że liczba miejsc na widowni była zmniejszona o 100 i wynosiła 350 i to za 11 milionów złotych.
Czyli byle jak, byle coś zrobić, bez wizji i perspektywy na kolejne lata i bez rachunku ekonomicznego.
Jak to się mówi kwiatek do kożucha.
To że pomieszczenia zagrzybione, przestarzała instalacja elektryczna w całym budynku, salki do zajęć nie spełniające obowiązujących standardów, brak wentylacji, niewykorzystane piwnice ze względu na ich małą wysokość, jak i patio, brak jakiegokolwiek zaplecza gastronomicznego, gdy czasem jednego dnia w imprezach uczestniczą setki dzieci. Ale po co taka analiza, jak można nie myśleć i bez bólu głowy wydać 11 000 000zł na salę widowiskową na 350 osób.
I to jest właśnie MIŚ i Bareja i święte słowa Misia: że Prawdziwe pieniądze zarabia się tylko na drogich, słomianych inwestycjach.
Obecny projekt MOK wymagał głębokiego myślenia i dogłębnej analizy i dlatego jest profesjonalny i bardzo dobry i przede wszystkim FUNKCJONALNY. Fontanna z baranami jest piękna i objęta została również rewitalizacją, tylko II etapem, ze względu na duże koszty jej udrożnienia. Nikt jej nie likwiduje. Wskazana wizualizacja jest przykładowym rysunkiem, a nie projektem.
Trochę cierpliwości i zaufania, bo taka tętniąca życiem placówka MOK, po prawie 50 latach zasługuje na drugą Wielką Odsłonę.
@06.08.2018, 23:10
A był projekt remontu sali za połowę kwoty to go odpuszczono. Obecna władza zrobiła nowy projekt za kolejną kasę a jego realizacja kosztować będzie drugie tyle. A wszystko to bo Jo_ana tak chce. To jest Masakra co się w tym mieście dzieje. Nowotarżanie pozwolili się obcym panoszyć i mają efekty.
żarnik06.08.2018, 22:27
Jezu nie dawaj 20 milionów Bolkowi i Joannie bo w ciągu 2 miesięcy rozwalą na wstążki ki i komarenków i rozmusów. Jezu to nasze pieniondze.
oko06.08.2018, 12:57
- No i super. Krakusy już mogą rezerwować termin. 27 września nowa sztuka "Śwarnych". Typa podpisującego się jako: M.K.online też zapraszamy.
xxx06.08.2018, 11:39
a nie lepiej zburzyć i na nowo zbudować??
KNT06.08.2018, 10:19
Sami specjaliści od stylu regionalnego....
Jak czytam Wasze komentarze to sam nie wiem czy się śmiać czy płakać...
Gdzie byliście o wielcy znawcy jak dewastowano architekturę i przestrzeń Podhala ?
Wszystkim wam chyba sie sufit zawalił od tego śniegu i teraz nie równo pod sufitem... hahahahah
Miasto baranów :)
baciok@06.08.2018, 07:49
Scena z filmu Miś- reżyser Stanisław Bareja.
Miś: Powiedz mi po co jest ten miś?
Hochwander: Właśnie, po co?
Miś: Otóż to! Nikt nie wie po co, więc nie musisz się obawiać, że ktoś zapyta. Wiesz co robi ten miś? On odpowiada żywotnym potrzebom całego społeczeństwa. To jest miś na skalę naszych możliwości. Ty wiesz, co my robimy tym misiem? My otwieramy oczy niedowiarkom. Patrzcie - mówimy - to nasze, przez nas wykonane i to nie jest nasze ostatnie słowo i nikt nie ma prawa się przyczepić, bo to jest miś społeczny, w oparciu o sześć instytucji, który sobie zgnije, do jesieni na świeżym powietrzu i co się wtedy zrobi?
Hochwander: Protokół zniszczenia...
Miś: Prawdziwe pieniądze zarabia się tylko na drogich, słomianych inwestycjach.
baciok@06.08.2018, 07:41
Może ci co decydowali o projekcie są jakimiś wizjonerami. Może wiedzą że juz na Podhalu nię bedzie cięzkich zim z opadami śniegu i przez to wybrali projekt z płaskim dachem. A tak na marginesie łatwo sie wydaje nieswoja kasę.
Av05.08.2018, 23:42
A nowej hali widowiskowo-sportowej jak nie było tak nie ma... W Białce żadnego MOKu nie ma a imprezy kulturalne biją na głowę NT
pytajnik z wykrzyknikiem05.08.2018, 22:28
@ps - ubogie to Twoje życie i pewnie trudne, ale zanim zaczniesz wymagać od innych zacznij pracować nad sobą. Wtedy będzie Ci łatwiej proponować coś bardziej sensownego niż tylko prymitywną demagogię, tak często stosowaną przez burmistrza Watychę, któremu coraz trudniej pogodzić się z własnymi kompleksami i krytyką innych. Wtedy dostrzeżesz również inne punkty odniesienia. Inne rozwiązania kreatywnego łączenia nowoczesności z tym co nas wyróżnia od innych, z naszą tożsamością. Dotrzesz może nawet do krainy wyobraźni, która sięga znacznie dalej niż dyndająca na drzewie wstążka. A władza jest od tego, by wymagać od architektów znacznie więcej niż akademicka przeciętność. A za 25 milionów ... hohoho!
Kuma05.08.2018, 21:34
Popieram wypowiedź pytajnika. Obawiam się tylko, że nikogo z decydentów to nie interesuje. Bryła budynku jest nieciekawa,nieekonomiczna, wręcz z powodu śniegu na dachu niebezpieczna.
max tax05.08.2018, 21:31
@pytajnik, masz rację, niestety jest jak mówisz... Oni mają zwyczajnie w nosie nas, mieszkańców, którzy w większości mają dla "baranów" spory sentyment. Ale co się dziwić, jak o miejskich "baranach" decydują... inne barany :-)
Bobo05.08.2018, 21:30
Barany maja zostać i tyle oraz Pegaz. Nic mnie nie obchodzi, że panie od promocji Miasta nie mają w ogóle pojęcia o tradycji, kulturze oraz zwyczajach Podhala. Powiem, że Pani Joanna jest nie stąd, Pani Put nie wiem, ale sądząc po dotychczasowych dokonaniach to pojęcie ma marne, pewnie nikt jej zresztą nie pytał. Panie Burmistrzu - Pan jest młody i pewnie co innego się Panu podoba niż nam starszym, ale to my stawiamy się na wybory i Pan nam ma się podobać. Bo pańscy rówieśnicy raczej mają gdzieś jakieś pegazy czy inne kamienie.
pytajnik05.08.2018, 20:14
Szkoda, że nikt z decydentów nie wie lub nie ma zupełnie takiej wiedzy, co stanie się z dwoma akcentami rzeźbiarskimi (Pegaz na frontonie i granitowe barany z przepięknie reliefowanymi płycinami fontanny, które stanowią przecież dobro niematerialne nas wszystkich, są dziełami artystycznymi a nawet już historycznymi, albowiem wrosły w krajobraz tej części Nowego Targu przynajmniej dla trzech pokoleń jego mieszkańców. I co? I czarna dziura! Smutno. Smutno żyje się w świecie barbarzyńców i ludzi nie mających szacunku ani dla twórców, ani dla ich dzieł, ani dla tożsamości tego miasta.
max tax05.08.2018, 20:06
Teraz to w ogóle jest chyba moda na takie bezpłciowe projekty. Zero nawiązania do regionu. Tak samo było z dworcem pks. Stary miał elementy drewniane, strzelistą konstrukcję, spadzisty dach. Nowy jest nijaki, ot kolejny prosty barak identyczny jak w Myślenicach i innych miastach w Polsce. To samo będzie z MOKiem. Nijakość i brak pomysłu aż wali po oczach. No chyba, że chodziło o to, by nawiązywał do blaszaków na placu Evry ;-) Jeśli tak, to projektantom się nawet udalo zachować ten "styl", gratulacje :-D
racjonalista05.08.2018, 19:55
Ale jaką funkcję ma mieć tak ogromny taras, który również będzie przecież dachem dla biblioteki i innych pomieszczeń? Ciekawe! Ciekawe, że nikt z radnych nie zadał projektantowi lub burmistrzowi, który to dzieło akceptował takiego pytania skoro przedmiotem zlecenia było również opracowanie funkcjonalno użytkowe, które te kwestie powinno omówić, by rozwiać wszelkie wątpliwości. Pomijam już kwestie technologiczne z uwagi na czynniki atmosferyczne i umiejętność wykonawczą tak skomplikowanych i wymagających elementów architektonicznych. Nad czym pracowały zatem komisje Rady? Chyba nad swoimi dietami ... ale skoro dla nich nie ma różnicy w wydaniu 15 lub 25 milionów bez szczególnego uzasadnienia lub podania powodów dlaczego po rozstrzygnięciu zmienia się warunki umowy z ewidentną szkodą dla inwestora, to raczej nie mamy o czym rozmawiać. To poziom owczego pędu, który nic dobrego nie wróży czego najlepszym przykładem jest jakiś koszmarny twór niejakiego muzeum drukarstwa - choć mogło być jeszcze gorzej, np. szkutnictwa lub poławiaczy pereł.
he he05.08.2018, 19:48
Kolejna makabryła?
paul05.08.2018, 19:45
w Nowym Targu na nic nie ma pieniędzy, na walkę ze smogiem, nowe lodowisko, a tu na Bizancjum burmistrza Watychy MOK, to kasa się znalazła patologia władzy
'')_("05.08.2018, 19:43
Zaniedbali Barany a teraz chcą na ich miejscu zrobić jakiś niebieski guzik bez charakteru. Barany są nasze, swojskie, nowotarskie, nie przeszkadza mi że z minionego ustroju. Szanowna Redakcjo, może jakaś sonda?
Oddaję głos w obronie Baranów.
ps05.08.2018, 18:29
Dla tych wszystkich co chcą coś z tego terenu ... a co byście zaproponowali??? Może oscypek?? Może babe z koszem jaj ?? I dla tych jak regionalista .... co zrobiłeś sam dla miasta???
budowniczy05.08.2018, 18:11
malo kto wie czyj byl to budynek i kiedy zostal przekazany,jest wlasnoscia ludzi z podhala zostal wybudowany w czynie spolecznym wszystkie okoliczne wioski zwozily materialy miedzy innymi zerdzie, piach nie mowiac o zaangazowanie sie w budowe ipracujac spolecznie dla ogolu dzis tylko pomarzyc o takim oddaniu dobra dla ogolu ,,zburzyc a tyle jest wazniejszch rzeczy w miescie panie burmistrzu
gue05.08.2018, 16:38
"baltazar" ma absolutna slusznosc, a pytanie slusarza tez nie od rzeczy, kto bedzie sciagal snieg z tegoi dachu w zimie, co z miejscami do parkowania dla tych ktorzy łakna kultury, a w tym baseniku bedzie latwiej mieszkancom Topolowego robic pranie
goralka05.08.2018, 15:33
pomalu znika tozsamosc miasta poczatkiem byl rynek z pomnikiem orkana a to dlatego ze architekci planu nie sa z podhala i nie czuja regionu ale kto na to zwraca uwage dzis wszystko wolno, wygrali przetarg robia a co to nikt w to nie wnika
baltazar05.08.2018, 14:43
Nasz burmistrz to jedna wielka wizualizacja i słowa rzucone na wiatr. Miało być inaczej lecz wychodzi znacznie gorzej niż za poprzedników. Szkoda też, że nawet tych ważnych zadań nie konsultuje się ani z mieszkańcami, ani ze środowiskami profesjonalistów ufając jedynie swoim koniunkturalnym lizusom nie mającym pojęcia o architekturze, estetyce, kulturze czy nowoczesnym zarządzaniu. No i opieranie się na arytmetycznej większość w Radzie wcale nie gwarantuje mądrości co widać, słychać i czuć ... Uzyskane także prawo do reprezentowania nas wszystkich wcale nie jest równoznaczne z prawem do podejmowania za nas decyzji. Szczególnie tych, na które nas dzisiaj nie stać. Wielu Nowotarżan wolałoby wreszcie zobaczyć te oferowane cztery lata temu efekty pracy włodarzy, z dala od fajerwerków, chybionych inwestycji, rozwiązań na kolanie, całego tego szumu propagandowego kolorowych obrazków. Stanowczo wolałby unikania beztrosko wyrzucanych pieniędzy publicznych tylko po to by zagwarantować sobie kolejne lata pozorów, że coś się zmienia w tym mieście.
baciok@05.08.2018, 13:32
Po co wkładac taką kasę na całkowita przebudowę. Zgadzam się z nick PiterQ. Doremontować. Jakby zebrać cała kasę z z czesto dyskusyjnych dla mieszkańców inwestycji( bardzo łagodnie to okresliłem), wymienianych na forach i dyskutowanych to mógł juz by być zalążek hali lodowej wielofuncyjnej, Wstyd mi jak przyjeżdżają do mnie goście z zagranicy i idziemy na mecz.
wasyl05.08.2018, 13:17
Katastrofa. Czy MOK nie powinien bardziej nawiązywać wyglądem do regionu? Dlaczego mają zniknąć Barany? Może i są socrealistyczne, ale jednoznacznie kojarzą się z Miastem. Te w Rynku lepsze?

Prawdę jest że Miasto jest i pozostanie miastem przy drodze do Zakopca.
Ten co siedzi, a i myśli05.08.2018, 12:40
Naiwny- czytajac tytuł notki!

Myślałem, że inwestycja związana z drobną wytwórczością, dająca nowe miejsca pracy w mieście.
www05.08.2018, 12:18
Fontannę Barany trzeba odnowić lub wybudować nową, ale dajcie coś co kojarzy się z regionem. To projektowane bajorko na pewno będzie ładne, ale takie samo można zobaczyć w Katowicach i Warszawie.
TJ05.08.2018, 11:12
W rejonie MOK już teraz jest trudno znaleźć miejsce do zaparkowania. Na wizualizacji widać ze parking zostanie zlikwidowany. Czyli będzie jeszcze większy problem z parkowaniem.
klika05.08.2018, 09:41
i tym projektem odbieracie klimat Naszego Miasta to jest tak paskudne jak zrewitalizowany Rynek... ma racje regionalista..
PiterQ05.08.2018, 07:19
Kukułcze jajo wrzucone następcy. Mam nadzieję że przetarg się nie rozstrzygnie, a nowy burmistrz po prostu wyremontuje salę widowiskową za 1/10 tych pieniędzy zamiast rozwalać wyremontowany przez Fryźlewicza cały budynek.
M.K.online05.08.2018, 06:48
Z Krakowa będą tłumy ludzi jeździć do miasta na sztuki wystawiane przez ślebodnych ŚWARNYCH
slusarz05.08.2018, 01:48
Fajnie ze MOK bedzie zmodernizowany. Tylko płaski dach przy sniegu na Podhalu...?
Góral04.08.2018, 23:12
20 MLN

HEBA STARYCH
Przecież Starosta nie ma takich pieniedzy licząc w nowych
Niezadowolony04.08.2018, 22:44
A Muzeum Drukarstwa nie było przypadkiem droższe??
O drukowanie chodzi???
Hehehe04.08.2018, 22:40
Idą wyboru Panie Burmistrzu? A co z obiecankami zawartymi w ulotce wyborczej?
dron04.08.2018, 22:02
Dokładnie regionalista, przeciez mozna zaprojektowac nowoczesny budynek nawiazujacy do tradycji ,powinno byc wiecej drewna
p.04.08.2018, 21:54
Masakra! moje garaże są ładniejsze
regionalista04.08.2018, 21:07
Podobno Nowy Targ to stolica Podhala .... A ta wizualizacja pokazuje ...klocki . I potem sie dziwią co niektórzy , ze Nowy Targ jest przy ,,drodze do Zakopanego "
Może Cię zainteresować
Zobacz pełną wersję podhale24.pl