03.10.2018, 09:06 | czytano: 9968

Duże kłopoty finansowe firmy, która buduje tunel na nowej zakopiance

Fot. www.s7-lubien-rabka.pl
Firma Astaldi złożyła we włoskim sądzie wniosek o ochronę przed wierzycielami. Z powodu kłopotów finansowych spółka wypowiedziała już w Polsce trzy kontrakty kolejowe. Astaldi zapewnia jednak, że dokończy budowę 2-kilometrowego tunelu pod Luboniem Małym, czyli drugiego odcinka nowej zakopianki z Lubnia do Rabki-Zdroju.
Rzecznik prasowy Astaldi Mateusz Witczyński zapewnia na łamach branżowych mediów, że firma obecnie nie rozważa odstępowania od innych kontraktów, w tym drogowych. Budowa tunelu ma być kontynuowana. Także Francesco Scaglione, przedstawiciel Astaldi, na porannej konferencji prasowej w Warszawie zapewnił, że inwestycje drogowe będą kontynuowane.
Prace na budowie tunelu postępują, choć nie bez kłopotów. Wciąż nie rozpoczęło się drążenie jednego z dwóch otworów od strony południowej. Oba tunele od strony północnej mają już po kilometrze długości, natomiast drążony tunel od strony Skomielnej Białej, pierwszy z dwóch, ma już 200 metrów.

r/
Może Cię zainteresować
zobacz także
komentarze
Loko03.10.2018, 20:40
Tak naprawde to nie do konca macie racje z tymi oliczeniami odnosnie wydrazonego tunelu. Od strony poludniowej pierwsze 100 metrow jest/bedzie wykonywane metoda odkrywkowa a nie drazone. poludniowy portal ktory jest na zdjeciu bedzie zasypany pozniej. Skarpy obene sa tymczasowe i sa za ostre. Tak wiec drazone musi byc 1900 pare metrow. Od polnocnej maja okolo 1000m a od poludniowej jeden ma 200m a drugi 0. Tak wiec pozostalo okolo 700 m i 900 m drazenia.
AAA03.10.2018, 20:34
Firma Astaldi ma problemy w Turcji z mostem nad Cieśniną Bosfor.
Janusz03.10.2018, 17:56
@uczeń 6 klasy szkoły podstawowej - Tobie za to słabo wychodzi czytanie ze zrozumieniem. "Oba tunele od strony północnej mają już po kilometrze długości"
Monika z Kowanca03.10.2018, 17:32
uczen klasy 6 podstawowej hmmm

Pani od MATMY SIE KLANIA

napisales na początku ze z jednej stony są oba zrobbione po polowie a pózniej że jeden zostaje caly do zrobienia .

z tego co napisaleś wychodzi że jedenemu tumeul brakuje 1026 mb a drugi 826 mb
ANTY_LEWAK03.10.2018, 15:46
@ uczen 6 klasy podstawowej

Jakim trzeba być d*** by komuś wytykać błędy w obliczeniach, a samemu pisać że drugi tunel jest cały do wydrążenia, a kila słów wczesniej piszesz że oba mają wydrążone po 1000m. Jak ty chcesz wykonywać operacje na liczbach całkowitych jak problem masz ze zrozumieniem stosunkowo krótkiego łańcucha znaków i to napisanego przez siebie.

Wracaj do 'zerówki'
dar03.10.2018, 15:04
co na to broszka , razem z Adamczykiem nadzorowali budowę
Jędrek03.10.2018, 13:55
W życiu nie skończą tej budowy . Podawanie takich informacji to tylko socjotechnika polegająca na stopniowym dozowaniu informacji . Ludziom przełknąć będzie lżej . Ale o tym że nie skończą to wiadomo już od miesiąca . Mówił to po cichu polityk z Podhala związany z PIS Marek W . Tylko Adamczyk nie pozwolił tego nagłaśniać bo idą wybory i poparcie by spadło po takiej wtopie to Marek W musi siedzieć cicho
kierowca z N.Targu03.10.2018, 13:03
Szymon czytaj ze zrozumieniem. Pierwsze 2 od str. Naprawy mają już po 1000 m a od Skomielnej jeden 200 m a drugi jeszcze nie ruszył.
Tempy Toporek03.10.2018, 13:01
Uczeń 5 klasy też się popisał wiedzą matematyczną.
hs03.10.2018, 12:57
chyba nie doczekamy się tej zakopianki w ciągu najbliższych 40 lat .
uczeń 6 klasy szkoły podstawowej03.10.2018, 12:04
@Szymon:Widać ,że masz problemy z rachunkami z zakresu szkoły podstawowej na poziomie 4klay. Tunele maja długość 2026 mb. Ze strony północnej są wykonane dwa w połowie , czyli po 1000 mb, od strony południowej jeden ma już wydrążone 200 mb , czyli ile pozostaje do wydrążenia ? A no z rachunku wynika ,że jedynie około 800 mb. natomiast drugi tunel jeszcze pozostaje do drążenia w całości czyli 2000 mb. Procentowo wykonane jest zadanie na dziś w 55%, czyli pozostaje do wykonania jeszcze 45 % prac i będzie koniec tego odcinka .
Józek 46.03.10.2018, 12:04
Takie ogromne inwestycje to różnego rodzaju niespodzianki. Finansowanie inwestycji powinno być elastyczne w stosunku do wykonywanych prac, nie wiem czy znajdzie się wykonawca z takim zasobem zabezpieczeń finansowych jak chce inwestor. Trzeba pomagać wykonawcom płacąc za wykonane roboty fakturami zaliczkowymi .
Tadek03.10.2018, 10:48
Firma Astaldi też wycofuje się z dokończenia II linii metra w Warszawie, inwestor zażądał od wykonawcy "gwarancji bankowych" na dokończenie budowy ..... lub kary "umowne za nie wykonanie inwestycji".....????? czy nie będzie od kogo wykonać EGZEKUCJI wyroku o odszkodowanie ....!!!!!
Gratuluję wyboru wykonawcy ...... a mieszkańcy Podhala będą nadal jeździli " drogą po terenie budowy z porannym polewaniem błota wodą".
Attyla03.10.2018, 10:42
dlaczego na Zachodzie jakiekolwiek prace to wzrost gospodarczy?
obserwator03.10.2018, 09:48
:-) Ech te przetargi i wybieranie byle jakie firmy po taniości. Potem wychodzi ich profesjonalizm.
szymon03.10.2018, 09:36
Już 200m a gdzie tam do 2000 ; )
Radek03.10.2018, 09:30
Bo na zarządzaniu trzeba sie znać
Cieżki kawałek chleba
Ludzie nie są już tacy uczciwi i sumienni jak kiedyś
na każdym kroku trzeba sie pilnować bo prawie każdy ino oszukać chce .

Przy takiej budowie jest gruba kasa i szybką można ją stracic .
Może Cię zainteresować
Zobacz pełną wersję podhale24.pl