27.02.2019, 14:41 | czytano: 10218

"Kanał ulgi" dla ul. Ludźmierskiej (zdjęcia)

zdj. Michał Adamowski
NOWY TARG. - Problem przejazdu i przepustowości ul. Ludźmierskiej, jako drogi wojewódzkiej, jest od lat dyskutowany. Mamy nową wiadomość dotyczącą polepszenia tej sytuacji - mówi Grzegorz Watycha. ZDW zleci opracowanie wielowariantowej koncepcji, alternatywnej drogi dla przejazdu kolejowego na ul. Ludźmierskiej. Droga poprowadzona będzie przez dawną zajezdnię autobusową, wzdłuż potoku Czarny Dunajec, przez Ibisor do zakopianki.
Kolej w ramach swojego projektu modernizacji linii kolejowej (która rozpocznie się w marcu br.) nie wybuduje wiaduktu, ani tunelu i nie przesunie dworca, ale problem komunikacyjny związany z ul. Ludźmierską być może doczeka się nie tyle rozwiązania, co - złagodzenia. Drugi zarządca węzła, czyli Zarząd Dróg Wojewódzkich - rozpoczął przygotowania do przebudowy ulicy.
- Będzie to realizacja proponowanego przez nas rozwiązania, czyli poprowadzenie ulicy Ludźmierskiej przez starą zajezdnie autobusową i dalej wzdłuż Czarnego Dunajca przez Ibisor w kierunku zakopianki. To będzie swego rodzaju "kanał ulgi" dla tego przejazdu. Na ten rok zabezpieczone są środki w budżecie województwa, by w latach 2019 /20 taka koncepcja wraz z decyzją środowiskową powstała. Zostaliśmy wraz z powiatem nowotarskim poproszeni o to, by partycypować w kosztach tej koncepcji. Myślę, że ze strony Miasta, musimy dołożyć starań i też ten wkład zabezpieczyć - mówił w Radiu Alex burmistrz Nowego Targu.

Zarząd Dróg Wojewódzkich zaproponował, by lokalne samorządy pokrywały połowę kosztów. Mowa o kwocie rzędu 250 tys. złotych, na która złoży się ma i Miasto i powiat. Oficjalna propozycja została Nowem Targowi przedstawiona wczoraj.

- Liczę po cichu, że te koszty - po ogłoszeniu przetargu i wyłonieniu firmy projektowej - mogą być mniejsze. Pieniądze na tę koncepcję zostały już "zabezpieczone" w budżecie województwa, więc będziemy się starali również dotrzymać kroku województwu i wspólnie doprowadzić do powstania tej dokumentacji.

PKP w ramach modernizacji linii kolejowej, jedynie poprawi sam przejazd. Zostanie on wyprofilowany tak, by samochody pokonywały go bez zatrzymywania się. Ma to nieco upłynnić ruch.

s/ zdj. Michał Adamowski
zobacz także
komentarze
Burok03.03.2019, 12:38
Kompletnie poroniony pomysl . Po pierwsze zajezdnia jest Klapkowa i trza będzie zaplacić duuuuuuuużo żeby chciał sprzedać . Po drugie jak przeskoczyć kolzję z torowiskiem . Po trzecie i najważniejsze - gdzie i jak tą drogę wpiąć do Zakopianki ? , w którą stronę ma rozprowadzać ruch ? . Jedyne co można zrobić na tym etapie to rozbudować Aleje Tysiąclecia do planowanego węzła z obwodnicą , bez tego ruch kołowy wschód - zachód będzie jednym wielkim korkiem
Baca miescon02.03.2019, 22:55
Do "też pomysł"- spec ustawą to mogą ci zabrać bloki i wrócisz z reklamówką skąd przyszedłeś.
też pomysł02.03.2019, 18:12
Trzeba by może przedłużyć którąś z ulic odchodzących od Ludźmierskiej, żeby dochodziła do obecnej "zakopianki". Tam są jakieś zapuszczone tereny, składowiska itp. Czemu tego nie zabrać jakąś specustawą pod budowę drogi, nie są to tereny zamieszkałe, żeby komuś sie stała krzywda. Powinno sie dać przejechać ulicą koło dworca PKP aż do ulicy Podtatrzańskiej. Lub przedłużyć Składową, żeby dochodziła do zakopianki. A najlepiej obie te ulice.
zdesperowany01.03.2019, 21:48
problemem nie jest przejazd kolejowy lecz organizacja ruchu przy Leclercu. Osoby, które chcą jechac do Leclerca po skręceniu w Składową skręcają w prawo na parking, z tego miejsca wjazdu często korzystają samochody wyjeżdzające z parkingu i w tym miejscu natrafiają na siebie blokując ruch.

Ruch przy sklepie jest ogromny i taka sytuacja potrafi sparaliżować całą Ludźmierską. Dopóki ktoś się nie zajmie zmianą organizacji, która by wymusiła wyjezdzajacych z parkingu aby kierowali sie na koniec wyjazdu gdzie jest to zorganizowane , to ta sytuacja się tam nie poprawi.
Marylka Jagoda01.03.2019, 19:36
Ale czemu nie mogą tego wiaduktu dla kolei wybudować, bo nie rozumiem...? Przecież właśnie trwa modernizacja tej linii, to byłoby jak znalazł. Czemu nikt z miejskich urzedników nie naciskał na PKP, czy gdzie tam indziej (oni powinni wiedziec gdzie naciskac, od tego są)? Kto widział żeby pociąg przejeżdżał przez środek miasta bez odpowiedniego wiaduktu?? Widzieliście takie cuda np. w Krakowie na którejś z głównych ulic? Bo ja nie.
mieszkaniec Grela01.03.2019, 19:19
Panie Watycha zrobicie drogę po wale od nadmłynówki a z Grelem co powódź go będzie zalewać.MYŚLCIE BO MYŚLENIE NIE BOLI.
Kuzyn01.03.2019, 16:08
Pan Burmistrz wkłada rękę w mrowisko. Zniszczyć ostatni , naturalny zakątek Nowego Targu ? Jest bardzo odważny. Nie przewidział jak zareagują na to mieszkańcy tej części miasta . Proponuję nominować ten pomysł do nagrody Nobla.
Baca miescon28.02.2019, 13:52
Budowa w tym terenie tzw. "kanału ulgi" to porażka i marnotrawienie naszych pieniędzy ponieważ samo koryto rzeki nie jest uregulowane i jak wiemy na tym odcinku jest ogłoszony program "Natura 2000", która obejmuje nie tylko samo koryto rzeki ale i też linie brzegową. Budowa drogi w tym terenie wiąże się z budową wału przeciwpowodziowego na którym mogła by być usadowiona droga, a ta inwestycja wiąże się ze specjalnymi umocnieniami głównie betonowymi. Ponadto nikt nie myśli o żyjących tam dzikich zwierzętach objętych według polskiego prawa ochroną takich jak bobry, bażanty, kuropatwy i kaczkowate nie mówiąc już o samych rzadkich rybach i roślinach występujących w tym terenie.Jest to śmieszne, że przez tyle lat w tym terenie nie można było wziąć przysłowiowego kamienia z brzegu rzeki, a teraz planuje się budowę drogi, która skazi ten ostatni dziewiczy teren.Poza tym budowa tej inwestycji planowana od wjazdu do Żarneckiego nie ma najmniejszego sensu bo korki zaczynają się już od Ludźmierza. Przestańcie marnować nasze pieniądze.
szkodaczasu28.02.2019, 12:40
Lepiej pieniądze co mają być zmarnowane na "tzw. koncepcję" wydać na wymalowanie nowych pasów i przejść dla pieszych na Ludźmierskiej - nową dobrą białą farbą. Dobrze pisze Cbś, że droga nie potrzebna w tym miejscu.. I jeszcze trzeba będzie zapłacić stoiskom regionalnym na klapkowym ze 2 mln odszkodowania .
ToJa28.02.2019, 10:22
Idzie wiosna - burmistrz się obudził! Na jak długo?
dekada28.02.2019, 09:09
a na pasie do wjazd na parking przy Dekadzie pełno śniegu i samochody które tu wjeźdzają blokują pas do jazdy na wprost. Pan Burmistrz chyba tędy wraca z pracy i nie widzi ?
Babcia klozetowa28.02.2019, 00:54
"Kanał ulgi" jakoś skojarzył mi się z klozetem. I tak pewnie będzie.
Wojownik28.02.2019, 00:42
Trzeba zbudować wiadukt bo pociągi robią korki.
Cbś28.02.2019, 00:22
Ja to trochę inaczej widzę. Za ok 4 lata będzie nowa zakopianka i trasa jej będzie przebiegać tuż przy betoniarni żanex - a więc obok ok 300m od tej planowanej drogi. Po co więc inwestować -marnować pieniądze !!! Grube pieniądze.
Ktoś dużo pieniędzy zainwestował w starą zajezdnie, próbując zarobić na prowadzeniu tam placu targowego. Interes nie wypalił. Niech szczególnie przygląda się tej inwestycji ABW.
stały czytelnik27.02.2019, 23:00
Pomysł może i dobry ale raczej dla kierowców jadących w stronę Krakowa. I to dopiero po "otwarciu" zakopianki jako drogi miejskiej a nie przelotówki przez NT z zamkniętymi zawrotkami.
Ratunek dla Ludźmierskiej to planowany ślimak na nową zakopiankę i pn-wsch obwodnica miasta łącząca się z obwodnicą Waksmund-Ostrowsko-Łopuszna. Ale kiedy to będzie... i czy w ogóle?
pio.27.02.2019, 21:06
Śmiechu warte rozwiązanie które nie powstanie nawet za sto lat.
kaz27.02.2019, 20:31
Drogę trzeba zrobić na początku Ludźmierskiej obok stacji Orlen . Ta koncepcja którą proponuje miasto nie rozwiąże problemy bo z terenu Starego Kombinatu gdzie jest dużo zakładów i hurtowni jeździ bardzo dużo samochodów. A w tym miejscu gdzie proponują są 2 szkoły osiedla Skarpa i Bór . Ścieżki rowerowe .Obwodnica powinna się zaczynać przed miastem a nie w połowie!!! Takie rozwiązanie mamy już na ul Sikorskiego .Co to za obwodnica ktora prowadzi przez drogę w pobliżu szkoly ścieżki rowerowej i dużego osiedla gdzie jest mnóstwo dzieci !!!
dzik27.02.2019, 20:25
ciekawe czy wam zarnecki pozwoli jezdzic po swojej dzialce starej zajedzni,bo to jest jego wlasnosc
kb27.02.2019, 19:50
@szuser.Gdzie nabyłeś takich mądrości.Nauka dość precyzyjnie określa kiedy potok staje się rzeką.Czarny Dunajec jest potokiem podobnie jak Biały Dunajec- po połączeniu się tych dwóch potoków powstaje rzeka Dunajec.
no27.02.2019, 16:49
Błagam róbcie coś wreszcie, bo jazda tą drogą to koszmar.
Manfred27.02.2019, 16:44
50 lat później...
Własnie ruszają prace mające na celu poprawę przepustowości ulicy Ludźmierskiej.
Burok27.02.2019, 16:39
Co by w tym miejscu nie zrobić to i tak będą półśrodki .
kierowca27.02.2019, 16:13
a co Zakopianką? przecież to jest koszmar. kto mądry wymyślił światla w Klikuszowej?? niech jeszcze zrobią w szaflarach to na przejeździe i odcinek Zakopane Rabka Zdroj bedzie pokonywany w 6 godz
szuser27.02.2019, 15:41
Czarny Dunajec to już rzeka. Wzdłuż rzeki a nie potoku. Jest źródło ,potem strumień potem potok i rzeka. Jeśli do potoku wpada strumień to staje się od tego miejsca rzeczką a potem rzeką . Geografia to wszystko dawno temu nazwała, więc proszę nie kombinować pseudoregionalnie.
nowotarżanin27.02.2019, 15:38
brawo pan Burmistrz i jego zaloga zaczyna mysleć perspektywicznie szkoda że przy okazji pan tzw. klapek zaś cos przytnie
Zobacz pełną wersję podhale24.pl