Od marca, ze względu na modernizację linii kolejowej na trasie Kraków Płaszów – Sucha Beskidzka – Chabówka – Zakopane nie kursują pociągi. Ale dopiero od kilkunastu dni widać prace wykonywane na torowiskach. Zapowiedzi PKP co do zmian po modernizacji linii kolejowej są coraz ciekawsze.
Sam remont potrwa do 2022 roku. Wtedy, na trasie obsługiwanej przez Podhalańską Kolej Regionalną pojawić się ma więcej pociągów, które kursować będą nawet co kwadrans. To nowy pomysł kolei. Ale by go zrealizować, niezbędne będzie zbudowanie dodatkowej infrastruktury. Stąd koncepcja, by na odcinku od Nowego Targu, już w rejonie Szaflar zbudować drugie tory, dzięki czemu pociągi będą mogły się mijać, nie czekając na stacjach na przejazd pociągów dalekobieżnych. W tym roku modernizacja podhalańskiego odcinka linii kolejowej prowadzone jest w dwóch etapach. Obecny - potrwa do czerwca. Na wakacje pasażerowie korzystający obecnie z komunikacji zastępczej wrócą do jazdy pociągiem. Po raz drugi w tym roku - pociągi znów staną w terminie od września do listopada. Jak będzie wyglądać harmonogram prac w przyszłym roku - jeszcze nie wiadomo. Widoczne są także efekty prowadzonego remontu budynku dworca kolejowego. Obiekt ma już nowy dach. Teraz robotnicy wykonują prace w środku i zaczęli poprawiać elewację. Przed budynkiem dworca postawiona została wiata przystankowa MZK.
Postępy prac można zobaczyć w galerii poniżej. Zdjęcia wykonał Szymon Pyzowski.
s/