23.04.2019, 21:55 | czytano: 5923

Będzie więcej pociągów i więcej torów kolejowych

zdj. Szymon Pyzowski
Od marca, ze względu na modernizację linii kolejowej na trasie Kraków Płaszów – Sucha Beskidzka – Chabówka – Zakopane nie kursują pociągi. Ale dopiero od kilkunastu dni widać prace wykonywane na torowiskach. Zapowiedzi PKP co do zmian po modernizacji linii kolejowej są coraz ciekawsze.
Sam remont potrwa do 2022 roku. Wtedy, na trasie obsługiwanej przez Podhalańską Kolej Regionalną pojawić się ma więcej pociągów, które kursować będą nawet co kwadrans. To nowy pomysł kolei. Ale by go zrealizować, niezbędne będzie zbudowanie dodatkowej infrastruktury. Stąd koncepcja, by na odcinku od Nowego Targu, już w rejonie Szaflar zbudować drugie tory, dzięki czemu pociągi będą mogły się mijać, nie czekając na stacjach na przejazd pociągów dalekobieżnych.
W tym roku modernizacja podhalańskiego odcinka linii kolejowej prowadzone jest w dwóch etapach. Obecny - potrwa do czerwca. Na wakacje pasażerowie korzystający obecnie z komunikacji zastępczej wrócą do jazdy pociągiem. Po raz drugi w tym roku - pociągi znów staną w terminie od września do listopada. Jak będzie wyglądać harmonogram prac w przyszłym roku - jeszcze nie wiadomo.

Widoczne są także efekty prowadzonego remontu budynku dworca kolejowego. Obiekt ma już nowy dach. Teraz robotnicy wykonują prace w środku i zaczęli poprawiać elewację. Przed budynkiem dworca postawiona została wiata przystankowa MZK.

Postępy prac można zobaczyć w galerii poniżej. Zdjęcia wykonał Szymon Pyzowski.

s/
zobacz także
komentarze
Pijak27.04.2019, 18:00
Tam do licha wiadukt Drogowo Kolejowy miedzy Białym Dunajcem a Poroninem to już zabytek pochodzi chyba z Osiemnastego wieku albo wcześniej ma ponad Dwieście lat może ten sam rok i wiek co dworzec kolejowy w Nowym TARGU
Pijak27.04.2019, 15:12
Ps zapomniałem była mowa przebudowa wiaduktu drogowego zwiększa koszty miała być tylko rozbudowa torów i rozjazdów w Białym Dunajcu oraz z Poronina do Zakopanego jazda po jednym torze
Pijak27.04.2019, 14:48
Dla mnie to nie nowość od ponad trzydzieści lat z hakiem wstecz miał być robiony drugi tor z Nowego Targu do Białego Dunajca zastanawiali się tylko czy zostawić wiadukt drogowy w Białym Dunajcu jak jest teraz pod którym jest jeden tor w stronę Poronina i Zakopanego czy też go rozbudować i położyć drugi tor albo nie ruszać wiaduktu drogowego tylko zrobić mijankę pociągów w Białym Dunajcu
Syndrom postkolonializmu27.04.2019, 10:20
Za rządów cynicznych nierobów z lat 2007 - 2015 człowiek dowiadywał się tylko tego, że: "Pieniędzy nie ma i nie będzie". Teraz nagle pieniądze są, a mimo to, kilka milionów IMBECYLI różnicy dalej nie dostrzega... Niestety, obecna mentalność kilku milionów Polaków, to nadal zasługa postkolonializmu (zaborów) i okresu PRL, gdzie Polak był nauczony, że myślenie samodzielne boli, i nic się nie da zrobić... A poza tym, to po co się wysilać, skoro można się podlizać wierchuszce, dostać posadkę, i wykonywać plecenia z góry - w końcu tylko góra była od myślenia:)
pispojednozlo25.04.2019, 11:21
z jednej strony cos zrobia z drugiej dwa razy zabiora .
Romek24.04.2019, 21:00
Odkąd rządzi PIS to wszystko rośnie w siłę.
takitam.24.04.2019, 12:57
@Dunajcon
niech sie nie godza! zakopianki nie bedzie, szybkiej kolei nie bedzie... bialcany i bukowiany beda miec kase, a wy?
Dunajcon24.04.2019, 11:12
Z artukulu wynika, że drugi tor zostanie wybudowany na całym odcinku od Nowego Targ do Zakopanego . Wydaje mi się, że właściciele gruntów (Szaflary, Bańska Niżna, Biały Dunajec, Poronin) nie będą się chcieli na taką inwestycję zgodzić.
Kierowca24.04.2019, 09:35
Ludźmierska zatrzyma się na zawsze.
kg24.04.2019, 08:07
Bardzo nas cieszą te przedsięwzięcia modernizacyjne. Nie ma to jak szybka kolej, gdy udajemy się nad Bałtyk. Teraz - niestety - trzeba jakoś dojechać do Krakowa, a potem to już dalej bezproblemowo. Oby jak najszybciej było można udać się spod Tatr nad "nasze" piękne morze..
...24.04.2019, 07:45
@Dunajcon
Za pewno chodzi o zalesiony teren za stacją PKP w Nowym Targu widoczny na zdjęciach. Jest tam szeroko a to jest nie w Szaflarach a w granicach Nowego Targu.
DeDe24.04.2019, 07:04
W lesie Bór pod Szaflarami/Zaskale mam nadzieje, że ścieżki rowerowe gruntowe powrócą do poprzedniego stanu, bo póki co jedne wielkie pobojowisko powstało!!!
fanka kolei23.04.2019, 23:17
Bardzo dobrze, niech robią, pociągi są najlepszą alternatywą dla stania w korkach na zakopiance.
Dunajcon23.04.2019, 22:40
Czy ktoś się już pytał właścicieli gruntów (mieszkańców Szaflar, Bańskiej Niżnej, Białego Dunajca i Poronina) , żeby "już w rejonie Szaflar zbudować drugie tory" ? Przecież teren przy torowisku jest już częściowo zabudowany. To może trzeba powiedzieć właścicielom gruntów, że na ich działkach planowana jest budowa drugiego toru. Proponuję, aby pierwszy powiedział to Wójt Szaflar , który chętnie promuje się jako twórca Podhalańskiej Kolei Regionalnej.
przyjezdny prawie marusynian23.04.2019, 22:13
a kiedy w końcu zostanie przebudowane skrzyżowanie w szaflarach ,pociągów więcej to jeszcze zróbcie porządek ze szlabanami ile jeszcze wypadków i kolizji na tym skrzyzowaniu
ewa23.04.2019, 22:04
suuuuper.
kb23.04.2019, 22:04
A po zakończeniu tych prac nastąpi całkowity paraliż ruchu samochodowego.Wyobraźmy sobie w Rabce ul.Orkana i Podhalańska w N.Targu Ludźmierska itd.itp.
Zobacz pełną wersję podhale24.pl