17.05.2009, 15:54 | czytano: 4554

Trzeba ujawnić nazwy sklepów, które handlują podróbkami. I popsuć im opinię

Podhale24.pl
FELIETON. Krew człowieka zalewa, gdy jedzie do Nowego Targu, kupuje sobie lub dziecku oryginalny ciuch w firmowym sklepie, płaci kupę pieniędzy, bo markowe rzeczy kosztują, a potem dowiaduje się od policjantów lub celników, że sklep handluje podróbkami. A tak dzieje się w Nowym Targu, i nie tylko - pisze Robert Miśkowiec, redaktor naczelny portalu Podhale24.pl.
W minionym tygodniu miał miejsce kolejny taki przypadek. Celnicy skontrolowali jeden ze sklepów na terenie Nowego Targu. Ujawnili tam ponad 140 sztuk odzieży nielegalnie oznakowanej znakami postaci Disneya. W ostatnich miesiącach było takich przypadków więcej - w Nowym Targu, Rabce, Szczawnicy. I to nie na bazarach, ale w normalnych sklepach. Były podróbki odzieży i perfum, generalnie towarów markowych.
I co z tego? Ano to, że moim zdaniem, w trosce o dobro nas, konsumentów, organy ścigania powinny ujawniać nazwy sklepów, które handlują podróbkami, media będą to chętni publikować i popsujemy nieuczciwym handlarzom opinię. Dwa razy taki później zastanowi się, zanim do swojego markowego sklepu sprowadzi podróbki. A tak szara strefa działa, ci co handlują fałszywkami cieszą się anonimowością, a my niczego nie świadomi chodzimy ciągle do tych samych sklepów i zastanawiamy się, czy dziś będziemy mieli szczęście i kupimy oryginalną rzecz, czy jesteśmy w sklepie, który nie ma procesu sądowego za handel podróbami. No bo przecież nikt z nas nie odróżni podróbki od oryginału. No i to paranoja, żeby z takimi wątpliwościami chodzić po sklepach, skoro równie dobrze mogę iść na jarmark, czy jakiś bazar i z czystym sumieniem kupić sobie jakąś podróbkę, ale przynajmniej za połowę mniejszą cenę.

Parę lat temu przerabiałem ten temat z przedstawicielami organów ścigania, ale oni są generalnie bardzo niechętni i bardzo powściągliwi w upublicznianiu danych osobowych przestępców. Może czas wrócić do tematu i przedyskutować go jeszcze raz. No bo jak długo jeszcze takie sklepy mogą cieszyć się anonimowością i naciągać kolejnych klientów? Celnicy i policjanci nie będą codziennie ich kontrolować. Dostanie mandat, czy jakąś karę i ma na długi czas spokój, spokój żeby odkuć się na kolejnych podróbkach.

Ja już nie mam ochoty brać w tym udziału. W najbliższych dniach siadam do komputera i piszę wniosek do policji, prokuratury i celników, w którym zaapeluję, żeby w imię walki z handlarzami podróbkami, uczciwego rynku i dobra konsumentów, znaleźli odpowiednie paragrafy i opublikowali listy sklepów, które wciskają nam trefny towar. Może poskutkuje.

Ciekawe, jak organy ścigania odpowiedzą na ten apel. Czuję, że będą kręcić nosem. Ale niech kręcą - to co mi odpowiedzą, opublikujemy na Podhale24. Będzie sukces, albo będzie śmiesznie.
Czekam na wasze opinie. Komentujcie - i głosujcie: obok jest sonda.

Robert Miśkowiec
Może Cię zainteresować
komentarze
słonica25.05.2009, 09:07
Zapraszam do lektur "Gomorra" Roberto Saviano,gdzie wszystko wytłumaczone-wręcz może zaskoczyć czasami-dobra podróbka ubrania-jest równie swietna co oryginał-tańsza ,a z tych samych samych materiałów te same ręce ją szyją-dlatego dobrych podróbek dobrych firm nie warto sie bac-a tylko myśleć,że marka firmy musi kosztować i musi kosztować też podróbka-tanich nie polecam,bo nie moga byc dobre.No i jeszcze jedno-na oryginałach sa hologramy...
AS21.05.2009, 10:13
popieram obydwoma rekami podpisuję Pana Apel
pasażer20.05.2009, 15:56
pasażerka ... rozwiązanie jest proste - nie wsiadaj do takiego busa. Jak mi się bardzo gdzieś spieszy to wchodzę i do przeładowanego busa, gorzej jakby taki wcale się nie zatrzymał na przystanku, mimo, że był w rozkładzie...
pasażerka19.05.2009, 22:57
Ja jeszcze proponuje zająć się przeładowanymi busami wożącymi ludzi jak bydło na stojąco. Busy nie są przystosowane do przewozu osób na stojąco a jak widać przewożą i to o wiele za dużo. Wszystkie organy (policja, SG, ITD) jak widac umywają od tego ręce. Nieraz stoją na poboczu i ani razu nas nie zatrzymali mimo że jedziemy w ścisku.
ręceopadają18.05.2009, 11:30
a może tak do konkretów ...niech ktoś rzuci nazwe sklepów bo sam jestem ciekaw i chciałbym wiedzieć które omijać szerokim łukiem :)
Żabka18.05.2009, 08:35
Podróby teraz sprzedają Słowakom .Handel kwitnie ,a Państwo dalej ma kryzys bo to jest handel ,bez kontroli i płaceniem podatków.
antoni18.05.2009, 08:17
A gdyby nie publikować danych sklepów które handlują nie tym co podaja na metce tylko przyznać wszystkim handlującym znak "handluje uczciwie " czy "pewny towar " lub coś w tym rodzaju. Po pewnym czasie byłaby weryfikacja tych placówek (oczywiscie przez klientów) i znak taki byłby przyznawany na kolejny okres lub nie.
My jako klienci mamy oznaczone sklepy a handlowcy maja reklame i znak przyznany przez klientów.,może też na podhale24.pl bedą mieć baner reklamowy ? .
Nagradzajmy uczciwych przez nasze zakupy.
Orawiec18.05.2009, 08:03
W Nowym Targu "miastowi" tylko mają oryginalne ciuchy a kto jest ze wsi to może mieć cokolwiek i tak miastowi mowią że jest bukietem ze wsi! Ten podział był i będzie więc nie ma sensu nawet dyskutować na temat oryginalności z nowotarską pseudoarystokracją!
ptok17.05.2009, 23:04
a myślisz że oryginały robią w USA ? przecież wszystko idzie z Chin
nowotarżanka17.05.2009, 22:39
ochrona danych osobowych przestępców - moim zdaniem tutaj leży cały problem. Gość, który mnie okradł 2 razy, wie o mnie wszystko, w razie wniesienia skargi mści się, a ofiara nie zna jego danych, bo prawo Go chroni... paranoja.
Markowe ciuchy - można i podejść do sprawy tak jak klient: - "frajerzy korzystają ze sklepów markowych" - ale w tej wypowiedzi jest jakaś zazdrośc wielka...
Przyznam, ze nie stać mnie na codzienne zakupy w "sklepach markowych", ale od czasu do czasu, po jakiejś premii w pracy, albo po odkładaniu na coś co mi ma służyć dłużej niż pół roku, udaje się do takich sklepów i wtedy chce kupić faktycznie oryginalny i markowy ciuch...
Jestem za ujawnianiem danych tych, którzy mnie oszukują...
wściekła góralka17.05.2009, 22:29
JESTEM CAŁYM SERCEM ZA PANEM!!!!! Z tego wynika, że nasze służby popierają tego typu praktyki i to jest naganne, policja powinna upublicznić takie sklepy, bo z tego wynika jak zwykle,że stoi po stronie przestępców a nie uczciwych ludzi.- serdecznie pozdrawiam wszystki uczciwych i walczących z przestępcami!
Czytelnik z przymusu17.05.2009, 21:52
Najpierw Palkę opieprzyli, bo się nie miała zachować w skarbówce, teraz Robert dał się oszukać. I za każdym razem - felieton na ten temat. Ludzie - nie piszcie na portalu o własnych krzywdach, bo ludzie tego mają już dość. A! Zakładam, że tego nie opublikujecie, bo to całkowicie w waszym stylu...
Jacek17.05.2009, 21:43
JESTEM ZA . jAK PŁACE KROCIE TO ZA ORGINAŁ A NIE BUBEL Z CHIN
pj17.05.2009, 21:28
w pełni popieram !!! takie praktyki muszą być piętnowane, ludzie mają prawo wiedzieć gdzie i przez kogo zostali oszukani, Panie Robercie do dzieła !!!
klient17.05.2009, 21:24
przyjdzie głupi i kupi... hi hi ... modniś, jak go stać na markowe to niech buli a markowe czy normalne zwykłe za 1/5 ceny to takie same g** tylko w innym opakowanie... frajerz krzystają ze sklepów markowych ... tak trzymać... niech ich dalej ładują... brawo sklepikarze, dajecie sobierade... NIE PUBLIKOWAĆ LISTY SKLEPÓW...nie interesuje nas to kto tak wszystkich "biedakóW" wai
XYZ17.05.2009, 20:54
NIE ORGANY WSZSTKKIE KONTROLUJĄ NP. JARMARK TAM SIĘ HANDLUJE NA PARE ZEZWOLEŃ I BEZ KAS FISKALNYCH A SANEPID ŚPI NA SZAFLARSKIEJ
m.w.17.05.2009, 20:34
jestem za publikacją listy sklepów handlujących podróbkami!!!!!!!!!!!!!!!!!!
MIkolaj17.05.2009, 20:30
Pan R.M poruszył dość istotny problem, i wydaje mi się, że to jest walka z wiatrakami... tak jak walka w instytucjach publicznych z nepotyzmem, kumoterstwem.
Problem to nie podrobione ubrania tylko nasza mentalność ... o jaki jestem sprytny oszukałem klienta i NIC MI NIE zrobią, jechałem na gapę NIE DAŁEM SIę ZŁAPAĆ, oszukałem na podatkach,przekroczyłem prędkość.. " stary jechałem 180 km/h" zatrudniłem znajomego na stanowisko które wymagało przeprowadzić konkurs bez konkursu albo był niby konkurs.. itd itp Ja niestety już dawno zwątpiłem w ludzi i wydaje mi się że nic to nie da... bo my mamy cwaniactwo w genach.. a to cwaniactwo nazywamy "wykształcony naród nie to co reszta"
pozdrawiam

a może trzeba zacząć od czegoś co prawnie jest łatwiej udowodnić niż winę sprzedawcy sprzedającego podróbki
Hmm
mieszczka17.05.2009, 19:38
To ja - z drugiej strony.
A jak udowodnić, że handlujący wiedzieli o tym, że sprzedają towar podrabiany? Powiedzą, że działali w dobrej wierze i już. Ci uczciwi sprzedawcy, nabrani przez "podrabiaczy" stracą towar, zapłacą karę i zmienią dostawce. Mają jeszcze stracić klientów?

Żeby publicznie piętnować trzeba co najmniej mieć pewność, że ktoś umyślnie nielegalnie zarabiał na klientach. A tak - mamy domniemanie niewinności. No i - małą szkodliwość społeczną.

Umyślne działanie na szkodę innych widoczne jest na pewno w przypadku jeżdżenie MZK na gapę i jawnej kradzieży (złapania za rękę). Ale wprowadzanie do obiegu podróbek sweterka czy spodni - to tylko gra na ludzkim snobizmie. Fakt, że nieuczciwa. Ale nie dotyka zbyt wielu osób.
Gorsze jest na przykład rozrzedzanie mleka, czy - dodawanie czegoś tam do chleba, by był tańszy w produkcji. Chleb jedzą wszyscy. Tym się warto zająć.
:o)
osiol17.05.2009, 19:28
a ja mowie dosc tej propagandy i forowania wyrokow a oglaszanie nazw tak ale dopiero jak zapadnie wyrok i to prawomocny ktory z was koledzy podejmie sie pokazania ze ten towar to podroba kto sie na tym zna to sa ekspertyzy faktury zakupu trzeba wiedziec co dana firma sobie zastrzegła w znaku towarowym na ogoł to z 3-5 rzeczy kolor nazwa logo symbol itd podam przyklad firma gaspol ma 4 rzeczy kolor logo nazwa i czerwony pasek wokoł butli to jest zastrzezone ale firma od wielu lat zaniechała i czerwonego paska na butli niema a w urzedzie jest zastrzezony i co...czyzby w takim razie firma sama wypuszczała podroby i co pan na to i jak zmusic firme ktora zastrzegła znak towarowy aby go w pełni wykonywała to nie sztuka zastrzec w swoim logo wszystko aby utrudnic zycie konkurencji tylko tez zmusic gaspol aby na butle nanosił to co sobie zastrzegl lub kazac mu wycofac towar z rynku jako zle oznakowany[niezgodnie z prawem]tutaj trzeba działac wielokierunkowo
bolo17.05.2009, 18:06
Płacze Pan nad tym co ja. Nad cenzurą - która ma różne oblicz - niestety
Janek17.05.2009, 17:57
Brak zainteresowania tym artykułem bo większości z nas to dotyczy, jeżeli się wypowiem na temat sprzedawanych w danym sklepie artykułów a właściciel się o tym dowie to mam posprzątane po pracy, a opinia za mną się będzie ciągła nigdzie pracy nie znajdę.
To jest biznes kupuje podróby za grosze sprzedaje jako markowe za gruba kasę. W wypowiedziach słyszałem niejednokrotnie to jest pod Słowaków, czy Słowacy to nie ludzie można na nich zarabiać?
Z tego co wiem nie są to jednostkowe przypadki jest tego cała masa. Wszyscy udają że nic się nie dzieje ktoś kręci biznes a jak się odezwiesz to zaraz heja, że mu zazdrościsz bo nie umiesz sobie dać rady, co z Ciebie za handlowiec że nie znasz się na biznesie. Pan panie redaktorze pisze o ciuchach a są wódki są artykuły spożywcze słyszałem również ale to już nie w Nowym Targu artykuły farmakologiczne.
Z likwidacją urzędów celnych na przejściach granicznych, celników przegoniono w głąb kraju nie mogą przejść po sklepach jako klienci i dokonać kontrolowanych zakupów przecież to są ludzie przeszkoleni. Nie lepiej ze strażą graniczną lub policją stać na drodze i udawać, że się pracuje tu go widać i może powiedzieć że był w pracy bo w Szaflarach widzieli go prawie z całej Polski jak sta ł obok samochodu. Uważam, że na drodze jest tyle instytucji co mogą wykonywać prace, że celników tam nie potrzeba bo Policja ITD. oraz Straż Graniczna.
Acz Urząd Skarbowy nie może dokonać kontroli w sklepach zapapierzyli ich wgonili za biurka, a tu się dzieje wolna amerykanka.
Brawo Panie redaktorze trzeba walczyć z nieuczciwymi handlowcami. A jakby tak się zająć busiarzami
Jazda zgodnie z rozkładem i wyznaczoną trasą, kuśnierzami itp. tematów jest bez liku. Ja zaraz znajdę się pod obstrzałem bo komuś się narażę.
Pozostawiam tą moją wypowiedz do zastanowienia miałem nie zabierać głosu ale to jest problem i to niemały.
Komisarz W.17.05.2009, 17:19
Są też pozytywne przykłady walki z podróbami. Najbardziej spektakularny to pozbycie się podróby z fotela przewodniczącego miejskiej rady.
Może Cię zainteresować
Zobacz pełną wersję podhale24.pl