NOWY TARG. Władze KH Podhale zwróciły się do posła Wiesława Janczyka z prośbą o pomoc w poszukiwaniu i pozyskaniu sponsora dla klubu. - Zgodziłem się spróbować wesprzeć klub w ciężkiej sytuacji finansowej. Rozmowy dotyczą jednego silnego podmiotu - potwierdza parlamentarzysta.
- Kilka dni temu odwiedził mnie w biurze poselskim prezes Podhala Nowy Targ Marcin Jurzec. Postanowiłem zdiagnozować sytuację, by sprawdzić - co jest możliwe, a co nie. Ucieszyłem się, że klub nie ma zadawnionych zobowiązań, władze chcą inwestować w klub, by dalej osiągać wspaniałe wyniki sportowe - mówił w Radiu Alex Wiesław Janczyk. - Rzeczywiście nawiązałem kontakt z osobami, które są na "pasie decyzji". Tak to określę, bo tego rodzaju decyzje nigdy nie są podejmowane jednoosobowo, tylko przez określone gremia osób i komitety marketingowe, które wykonują analizę efektywności kierowania pieniędzy na działalność pro-społeczną, czy pro-sportową. Jesteśmy mocno zaangażowani w te rozmowy. Klub przekazał swoje wyliczenia i plan marketingowy. Właśnie dowiedzieliśmy się, że firma mająca przewagę kapitału publicznego - nazwy nie ujawnię, bo nie weszła w sponsorowanie, więc nie chcę jej wiązać z klubem - prowadzi analizę, czy może wejść w finansowanie klubu. Wniosek opiewa na 3,5 mln zł. To są naprawdę są duże pieniądze - dodaje poseł PiS.
Dopytywany o jaką firmę chodzi, Wiesław Janczyk odpowiada jedynie, że "nie ma tu żadnej tajemnicy, bo to zwykła technologia finansowania klubów, wynikająca z uzgodnień rządowych i decyzji ministra sportu".
Nie jest tajemnicą, że spółki skarbu państwa zostały niejako "przypisane" do różnych części kraju. Wysoce prawdopodobne jest, że owym potencjalnym sponsorem mógłby być Tauron Polska Energia. Problem jednak w tym, że Tauron znacznie ograniczył swoje wydatki na sponsoring i promocję. Spółka podjęła decyzję o obcięciu o połowę swojego budżetu promocyjnego. W rozmowie z Business Insider Polska, Daniel Iwan rzecznik Tauronu powiedział: "Trwa projektowanie planu działań sponsoringowych na kolejny rok. Znajdą się w nim wyłącznie projekty gwarantujące wypracowanie największego ekwiwalentu dla marki Tauron przy zachowaniu optymalnych kosztów. Ze względu na sytuację na rynku energii planujemy obniżyć plan sponsoringowy na rok 2019 o połowę - w porównaniu do roku poprzedniego".
s/